Nieuwe aansluiting, telefoontoon probleem

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
xyrax
Member
Member

Ik ben pas aangesloten op edpnet adsl.

Nu heb ik het volgende probleem voor : ik krijg geen telefoontoon meer als de adslsplitter ertussen zit.
Ik heb al een 2de adslsplitter aangekocht maar het probleem blijft zich voordoen.

Ik ga van muurcontact, dan adsl splitter met kabelke naar adsl modem en dan een telefoonstekker erop die naar telefoon loopt.
ADSL werk perfect maar telefoon krijg ik geen kiestoon.

Als ik de adsl splitter ervantussen haal, dan heb ik wel een kiestoon maar geen adsl. Ik hoor ook wel een geluid in de kiestoon (beetje zoals een 56k modem die aan het connecteren is).

Ik heb al een andere adsl splitter aangekocht en het blijft hetzelfde, ik heb ook al 3 verschillende telefoonstekkers geprobeert.

Iemand een oplossing ?

Alvast bedankt
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Gebruik je geen gewone (pots) splitter op een isdn lijn of andersom?
xyrax
Member
Member

het is een pstn lijn en ik heb de adsl splitter gaan kopen in belgacom shop om zeker te zijn dat het een goeie is.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Is je telefoonstekker die je op de adsl filter steekt ook geen adsl filter?

Je opzet is toch:
[aansluiting Belgacom] -- [adsl splitter] -- [telefoonsplitter] -- [telefoon]
_________________________|--(dsl uitgang)-- [ADSL Modem]

En niet
[aansluiting Belgacom] -- [adsl splitter]
_________________________|--(dsl uitgang)-- [ADSL Modem]
_________________________|--(dsl uitgang)-- [telefoonsplitter] -- [telefoon]
Smartass
Starter
Starter

xyrax schreef:Als ik de adsl splitter ervantussen haal, dan heb ik wel een kiestoon maar geen adsl. Ik hoor ook wel een geluid in de kiestoon (beetje zoals een 56k modem die aan het connecteren is).

Ik heb al een andere adsl splitter aangekocht en het blijft hetzelfde, ik heb ook al 3 verschillende telefoonstekkers geprobeert.

Ge moet serieus oppassen met die splitters.

Ten eerste: ik ga er vanuit dat ge maar één nieuwe splitter hebt gekocht. Dus één van de twee die ge gebruikt is sowieso een oude. Juist?

Ten tweede: het beste dat ge doet is er voor zorgen dat beide splitters nieuw zijn. Ik had vroeger zelfde probleem, en khad al 5 verschillende splitters geprobeerd, maar geen enkele deed het. Dan heb ik zo een set van 2 belgacom splitters gekocht (onderaan zo'n splitter staat ook het woordje 'adsl') en toen werkte het wel. Volgens mij is het dus ook belangrijk dat ge 'adsl' onderaan op uw splitter hebt staan (want op die 5 andere stond dat bij mij niet).

Ten derde: zijn er nog andere telefooncontacten in uw huis. Alléja, het contact waar ge internet en telefoon aftapt is uw eerste. Maar alle andere plaatsen waar ge dat zou kunnen doen moet ge ook telkens een splitter steken.
xyrax
Member
Member

Ik heb een tekeningetje gemaakt hoe het nu is :

Afbeelding

Ik heb de telefoonstekker (in het geel) ook al veranderd naar een adsl splitter maar het bleef hetzelfe.

Bij mijn weten staat er onderaan die splitter geen adsl op.
Smartass
Starter
Starter

Ik heb 2 zulke splitters achter elkaar gezet (dus blauw en geel op uw figuur).
Afbeelding

Als ik een andere splitter gebruikte, werkte dit niet (een splitter zoals hieronder)
Afbeelding

Alléja, als er 'adsl' op uw splitter staat weet ge zeker dat het nen goeien is. Als er niets op staat bestaat de kans dat het nen gewonen telefoonstekker is.

Tzou goed kunnen dat bovenstaande allemaal niets te maken heeft met uw probleem; maar tis maar dat bij mij het zo wél is opgelost geraakt.
Normaal gezien kunt ge in een computerwinkel wel zo een pakketje van 2 splitters kopen. En zeg er bij van: "mag ik dat kopen en eens testen voor mijn internet. En als het niet helpt, kan ik dat teruggeven". Normaal gezien nemen ze dat wel terug.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Installatie van ADSL (met 5 polige stekker) (PDF formaat)

Bovenaan die pagina klik je op Loupe zo kan je inzoomen, waar nodig.

Dit is trouwens te vinden onder Tutorials !

:wink:
Afbeelding
xyrax
Member
Member

de aansluiting dat ik gedaan heb is dus zo en toch heb ik geen telefoonsignaal.

Woensdag eens de splitter terug brengen en laten testen of die in de winkel werkt.

Zoals hier ergens gezegd, er staat nergens adsl op dus kan het wel een slechte zijn.

Op beide adsl splitters die ik gekocht heb, staat er nergens op adsl splitter, dus misschien zijn deze inderdaad niet in orde.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

De a en de b ader moeten links zitten, als je van de voorkant in de doos kijkt.

Dus tussen beide linkse stiften moet men ca. 48 Volt = DC meten.
De groene en gele draad dient enkel voor signalisatie een aarding.
(normaal volstaat de a en de b draad)

Opletten als er opgebeld word naar je nummer, dan voel je dat wel in je vingers.

Heb je wel telefoon, indien je de Tf direct aansluit zonder splitter?

Indien niet is de lijn defect.

Erratum: (moest zijn signalisatie en aarding...)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 25 dec 2006, 19:50, in totaal 1 gewijzigd.
xyrax
Member
Member

Blue-Sky schreef:De a en de b ader moeten links zitten, als je van de voorkant in de doos kijkt.

Dus tussen beide linkse stiften moet men ca. 48 Volt = DC meten.
De groene en gele draad dient enkel voor signalisatie een aarding.
(normaal volstaat de a en de b draad)

Opletten als er opgebeld word naar je nummer, dan voel je dat wel in je vingers.

Heb je wel telefoon, indien je de Tf direct aansluit zonder splitter?

Indien niet is de lijn defect.

xyrax schreef:Als ik de adsl splitter ervantussen haal, dan heb ik wel een kiestoon maar geen adsl. Ik hoor ook wel een geluid in de kiestoon (beetje zoals een 56k modem die aan het connecteren is).

Meten kan ik vragen aan mijn broer om het morgen te doen (die heeft het materiaal), vandaag is hij wat "moe" van het vieren :p

Bij mijn weten zijn er maar 2 draden geconnecteerd de a en b zoals je zegt.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Als er op de splitters geen ADSL uitgang is, dan weet je meteen waar de fout zit. Je moet ADSL splitters gebruiken en geen gewone telefoonsplitters. Bij een ADSL splitter wordt het hoogfrequent signaal voor de telefoon eruit gefilterd. Bij een gewone splitter stuurt uwen telefoon het hoogfrequent signaal en krijg je niks dan problemen.
xyrax
Member
Member

lithion schreef:Als er op de splitters geen ADSL uitgang is, dan weet je meteen waar de fout zit. Je moet ADSL splitters gebruiken en geen gewone telefoonsplitters. Bij een ADSL splitter wordt het hoogfrequent signaal voor de telefoon eruit gefilterd. Bij een gewone splitter stuurt uwen telefoon het hoogfrequent signaal en krijg je niks dan problemen.

Ik ben een adsl splitter gaan kopen, dus je zou toch denken dat ze je dat ook verkocht hebben ???

Ik dacht zelfs dat je geen internet connectie kreeg als je geen adsl splitter hebt ?
Smartass
Starter
Starter

xyrax schreef:Ik dacht zelfs dat je geen internet connectie kreeg als je geen adsl splitter hebt ?

Met de 5 niet adsl-splitters die ik had, lukte het wel om internetconnectie te krijgen, maar den telefoon werkte dan niet. Dus van zodra ge de telefoon van de haak nam viel het internet uit. En als het toch niet uitviel, dan zat er ongelofelijke ruis op de lijn.
Maar dat lukt dus wel gedeeltelijk met gewone splitters, ware het niet dat het niet echt super werkt.
xyrax
Member
Member

Wel de oplossing is er.

Het lag inderdaad aan de adsl splitter.

Eerste gekocht in een telecom winkel, tweede gekocht in een computerspeciaalzaak, dus zou je denken dat je toch deftig materiaal in je handen krijgt, blijkbaar niet.

Vandaag de belgacom winkel binnegestapt en daar een adsl splitter aangekocht en nu werkt de telefoon ook.

ADSL splitter bij telecom winkel en computerspeciaalzaak kosten beiden 6 euro, die van belgacom 9 euro maar die werkt ten minste.

Morgen ga ik de 2 niet werkende splitters terug brengen naar de vorige eigenaars :p hopelijk krijg ik mijn geld terug.

Toch bedankt voor jullie hulp allemaal
Avenger
Plus Member
Plus Member

Veel van die filters filteren de juiste frequentie band niet, logish ook want ze zijn niet alleen voor belgie bedoeld .
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”