nice!!!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

onderwerp: new core-routing equipment
dommel.com is pleased to announce that over the next 2 months the core-routing equipment of the schedom-europe.net network will be upgraded to cisco 12416 routers that have a capacity of 320Gbps per router. This upgrade is a first phase to make the network ready for the challenging changes that will be introduced in the course of 2007. During 2007 dommel.com will start offering ADSL2+ or VDSL2 connections in a large part of the belgian territory. More info on the new equipment can be found at http://www.cisco.com/en/US/products/hw/ ... index.html .

voor degenen die geen engels kunnen :eek:
nieuwe routers worden geplaatst

voor de uitdaging in 2007
ADSL2+ of VDSL2
edit: aangepast
Laatst gewijzigd door t-town 25 okt 2006, 19:57, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
wietje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 sep 2006, 14:19

volgens mij bedoelen ze met 12416 toch echt het type router :wink:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Jup, ze bedoelen het type router :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

t-town schreef:voor degenen die geen engels kunnen :eek:


:roll:

ontopic: goet noews :lol:
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

als ge op de link klikt moet je het puntje achter de html wegdoen. Anders gaat je browser het niet vinden.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Block schreef:als ge op de link klikt moet je het puntje achter de html wegdoen. Anders gaat je browser het niet vinden.

ikke fixed ;)
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

aah, hoe gaat dommel dan VDSL2 aanbieden ? vanop de centrale tot 1km errond of gaan ze hun apparatuur in de ROP's van Belgacom kunnen onderbrengen, wat me nog kostelijk lijkt voor Dommel, aangezien ge per VDSL kaart 24 gebruikers kunt aansluiten, waardoor ze denkek met veel overcapaciteit in ROP's zouden zitten.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Was belgacom niet bezig met het uitvouwen van vdsl? en aangezien dommel eigenlijk op het netwerk van belgacom zit denk ik dat ze de vdsl stukken van belgacom ook wel zullen mogen gebruiken tot aan hun eigen datacenter.
In ieder geval goed nieuws, nu hopelijk nog een mooi prijsje :-D
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

dommel is idd reseller van belgacom. ben benieuwd naar de prijzen en snelheden en 36u disconnnects en exact wanneer en of het voor een (kleine) stormloop zal zorgen bij dommel.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Vandaag tijdens een gesprek met de KD van Dommel nog eens gevraagd achter ADSL2+... Ze lieten iets meer info los (maar het staat allemaal nog niet vast):

- ADSL2+ zal gelanceerd worden door Belgacom rond maart-april

- Ze zullen hoogstwaarschijnlijk beginnen met 6Mbps, oplopend tot 10Mbps en meer.

- Dommel heeft een paar weken geleden aan tafel gezeten met BGC, en eist 20Mbps, maar of ze dit zullen krijgen is nog maar de vraag...

- De prijzen zullen iets hoger liggen als de huidige, maar daartegenover staat bij Dommel een datalimiet van 100 à 200GB, wat Belgacomklanten niet zullen krijgen, hun ISP kennende.

- Kortom samengevat: Dommel wil voor een prijs van circa 40-50 euro een 20MBit abo met een datalimiet van 200GB... Hopelijk krijgen ze dit ooit los van Belgacom, maar ik betwijfel het ten sterkste.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Daar teken ik direct op in.
Hopelijk is de afstand tot de centrale (4km) geen belemmering ...
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

VDSL2 gaat nog sneller als ADSL2+ ?
En moet je voor VDSL2 weer een nieuwe modem kopen ? of werkt dat ook met een ADSL2+ ready modem ?
(sorry voor de noob vraag)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

VDSL2 is nog sneller dan ADSL2+ ja. Maar geloof mij vrij ;) het zal geen VDSL2 zijn dat ze gaan uitbaten :)

Je hebt voor VDSL(2) ook een andere modem nodig ja.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Het lastige in heel de zaak is dat Belgacom 'gedwongen' moet meewerken.
Als het aan hun lag, dan was het ADSL2+ netwerk enkel voor BGC ADSL klanten, maar het BIPT is er gelukkig tussengekomen.

Nu is het maar te hopen dat BGC meewerkt en iets deftig loslaat aan de Turboline resellers :?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Svekke schreef:Vandaag tijdens een gesprek met de KD van Dommel nog eens gevraagd achter ADSL2+... Ze lieten iets meer info los (maar het staat allemaal nog niet vast):

- ADSL2+ zal gelanceerd worden door Belgacom rond maart-april

- Ze zullen hoogstwaarschijnlijk beginnen met 6Mbps, oplopend tot 10Mbps en meer.

- Dommel heeft een paar weken geleden aan tafel gezeten met BGC, en eist 20Mbps, maar of ze dit zullen krijgen is nog maar de vraag...

- De prijzen zullen iets hoger liggen als de huidige, maar daartegenover staat bij Dommel een datalimiet van 100 à 200GB, wat Belgacomklanten niet zullen krijgen, hun ISP kennende.

- Kortom samengevat: Dommel wil voor een prijs van circa 40-50 euro een 20MBit abo met een datalimiet van 200GB... Hopelijk krijgen ze dit ooit los van Belgacom, maar ik betwijfel het ten sterkste.

Denk niet dat ze de belgacom klanten 6Mb zullen geven en dan Dommel 20Mb, zal eerder iets tussenin moeten zijn dan voor allemaal denk ik(vb 10Mbps) anders snijd belgacom in hun eigen vingers als andere isp's gaan lopen met hun adsl2+ en een snellere download dan hun eigen klanten.... we volgen de zaak op de voet :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Denk niet dat ze de belgacom klanten 6Mb zullen geven en dan Dommel 20Mb, zal eerder iets tussenin moeten zijn dan voor allemaal denk ik(vb 10Mbps) anders snijd belgacom in hun eigen vingers als andere isp's gaan lopen met hun adsl2+ en een snellere download dan hun eigen klanten.... we volgen de zaak op de voet


Ik denk eerder dat nog geen 50% vd klanten met ADSL2+ mogelijkheden 20mbit halen... 20 mbit zal eerder iets voor VDSL zijn.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Goendi schreef:
Denk niet dat ze de belgacom klanten 6Mb zullen geven en dan Dommel 20Mb, zal eerder iets tussenin moeten zijn dan voor allemaal denk ik(vb 10Mbps) anders snijd belgacom in hun eigen vingers als andere isp's gaan lopen met hun adsl2+ en een snellere download dan hun eigen klanten.... we volgen de zaak op de voet


Ik denk eerder dat nog geen 50% vd klanten met ADSL2+ mogelijkheden 20mbit halen... 20 mbit zal eerder iets voor VDSL zijn.
welja je moet idd heel dicht bij een centrale wonen +-1km denk ik zo om die 20Mb te halen want wie verder zit haalt nooit zoveel... er stond ooit eens een tabel op Edpnet met die snelheden van adsl2+ want wie bvb 2 a 3 km ver woont haalt maar een 10Mb van die 20
Edit: Gevonden

Afst. - Downloadsnelheid

<0,7 KM - 24 Mbps
<1,2 KM - 22 Mbps
<1,6 KM - 20 Mbps
<1,9 KM - 18 Mbps
<2,1 KM - 16 Mbps
<2,3 KM - 14 Mbps
<2,5 KM - 12 Mbps
<2,7 KM - 10 Mbps
<3,1 KM - 8 Mbps
<3,4 KM - 6 Mbps
<3,9 KM - 4 Mbps
<4,7 KM - 2 Mbps
<5,3 KM - 1 Mbps
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Hoe gaat telenet hier op reageren ?
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Coop schreef:Hoe gaat telenet hier op reageren ?

niet? :P
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Svekke schreef:- Ze zullen hoogstwaarschijnlijk beginnen met 6Mbps, oplopend tot 10Mbps en meer.

bwahahahahahaaaa :lol:
typisch bgc, waarschijnlijk met 15à20GB limiet en 45 à 50€

hi-la-risch
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

_rEuTeL_ schreef:
Svekke schreef:- Ze zullen hoogstwaarschijnlijk beginnen met 6Mbps, oplopend tot 10Mbps en meer.

bwahahahahahaaaa :lol:
typisch bgc, waarschijnlijk met 15à20GB limiet en 45 à 50€

hi-la-risch


Probably, en dan nog doen alsof ze toch wel koploper zijn op de markt. Zoals we gewoon zijn ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

kan bijna niet wachten tot het zover is
ben benieuwd naar de prijs
heb nog geen seconde spijt gehad dat ik bgc buiten gezet heb
:thumbs: voor dommel
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Das zijn nogis goeie eindejaarsvoornemens :-)
2007, the year we make contact ... with ADSL2+ ?!

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Dommel wil voor een prijs van circa 40-50 euro een 20MBit abo met een datalimiet van 200GB... Hopelijk krijgen ze dit ooit los van Belgacom, maar ik betwijfel het ten sterkste.


Stel je voor dat zou een SUPERabb. zijn, Dommel here we come....
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

brooklyn schreef:
Dommel wil voor een prijs van circa 40-50 euro een 20MBit abo met een datalimiet van 200GB... Hopelijk krijgen ze dit ooit los van Belgacom, maar ik betwijfel het ten sterkste.


Stel je voor dat zou een SUPERabb. zijn, Dommel here we come....


Als ze me 20Mbit / 1 Mbit geven met zelfs maar 100GB limiet ben ik al overtuigd en teken ik meteen. Mijn contract loopt toch af in maart / april en heel de Scarlet soap boezemt voorlopig niet veel vertrouwen in voor ADSL2+ bij EDPNet.

/offtopic
Ik zou ook voor Chello kunnen gaan maar eerst maar even de impact van Telenet afwachten op dat verhaal. Waarschijnlijk leggen die hun rimboe-kabelmodel op ipv het innoverende Chello traject te volgen.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Deej_1977 schreef:
brooklyn schreef:
Dommel wil voor een prijs van circa 40-50 euro een 20MBit abo met een datalimiet van 200GB... Hopelijk krijgen ze dit ooit los van Belgacom, maar ik betwijfel het ten sterkste.


Stel je voor dat zou een SUPERabb. zijn, Dommel here we come....


Als ze me 20Mbit / 1 Mbit geven met zelfs maar 100GB limiet ben ik al overtuigd en teken ik meteen. Mijn contract loopt toch af in maart / april en heel de Scarlet soap boezemt voorlopig niet veel vertrouwen in voor ADSL2+ bij EDPNet.

/offtopic
Ik zou ook voor Chello kunnen gaan maar eerst maar even de impact van Telenet afwachten op dat verhaal. Waarschijnlijk leggen die hun rimboe-kabelmodel op ipv het innoverende Chello traject te volgen.


Ik denk als BGC gaat dwarsliggen ze een probleem zullen krijgen,
normaal zou vanaf 2007 de Europese richtlijn moeten gelden d8 ik.
ADSL2+ zou een datalimiet moeten hebben van 200 GIG.
Dommel is momenteel de beste provider in Belgie dus waarom niet.
Word in ieder geval een boeiend jaar.
Dommel is the way!
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Braincel schreef:Ik denk als BGC gaat dwarsliggen ze een probleem zullen krijgen,
normaal zou vanaf 2007 de Europese richtlijn moeten gelden d8 ik.
ADSL2+ zou een datalimiet moeten hebben van 200 GIG.
Dommel is momenteel de beste provider in Belgie dus waarom niet.
Word in ieder geval een boeiend jaar.


Enige bron over die richtlijn? Zou straf zijn..
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabelinternet Dit geldt voor het kabelinternet.

Wat adsl2+ betreft
Gebruik

Deze snelheden zijn noodzakelijk voor het aanbieden van nieuwe diensten over het internet zoals televisie van hoge (DVD-)kwaliteit. Het wordt dus voor de TV-kijker een concurrerend medium voor de kabel, digitenne en de satelliet (Triple play).

Gaat Belgacom dat kunnen tegenhouden denk je.
Of word het alleen maar Belgacom TV denk je.
Dommel is the way!
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Als dit zo zou uitkomen zou het een schok zijn voor de meeste internetters, eerst niets mogen downloaden en dan zoveel !
Voor de mensen die hddvd's of blue ray filmen willen downen is dit wel interesant, moet de snelheid wel omhoog natuurlijk.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Braincel schreef:
Ik denk als BGC gaat dwarsliggen ze een probleem zullen krijgen,
normaal zou vanaf 2007 de Europese richtlijn moeten gelden d8 ik.
ADSL2+ zou een datalimiet moeten hebben van 200 GIG.
Dommel is momenteel de beste provider in Belgie dus waarom niet.
Word in ieder geval een boeiend jaar.


Wacht, bedoelt ge dat Vanaf 2007 ook Telenet (naast ADSL2) een 200gig datalimiet moet krijgen?.. Dan mogen we aan een epidemie van hartaanvallen verwachten van zowel de Klanten en bestuurders lol.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Draco888 schreef:
Braincel schreef:...


Wacht, bedoelt ge dat Vanaf 2007 ook Telenet (naast ADSL2) een 200gig datalimiet moet krijgen?.. Dan mogen we aan een epidemie van hartaanvallen verwachten van zowel de Klanten en bestuurders lol.


Ofwel zijn de bestuurders zo lang mogelijk iedere druppel geld aan het uitpersen om zo vlug mogelijk hun netwerk te upgraden, ofwel laten ze gewoon overal goeie bottlenecks toe :P
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

In het geval van Telenet betekend het dat het monopolie weg is en dat de concurrentie ook de kabel op kan.
Adsl2+ geeft de mogelijkheid om kwalitatief videostreaming te geven
via het internet maar hiervoor is een hogere limiet nodig.
Dus in het geval van Belgacom denk ik niet dat ze dat kunnen tegenhouden.
Ik heb het absoluut niet over bestanden downloaden :twisted: .
Dommel is goed bezig en ben nieuwsgierig wat ze met adsl2+ gaan doen.
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Volgens mij krijgen ze wel uitstel om de een of andere rede ocharme die Belgische ISP's toch.. het zijn toch zoon sukkelaars.

Nu weet je ineens waarom UPC zijn netwerk verkocht heeft half 2007 mogen ze der terug op, als telenet niet weer een exclusiviteit contract binnen haalt.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Braincel schreef:Dommel is goed bezig en ben nieuwsgierig wat ze met adsl2+ gaan doen.


Wat betekent dat eigenlijk - concreet - voor de abonnees die bij gewone adsl blijven? Hopelijk niet teveel last tijdens de overschakeling.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Braincel schreef:Adsl2+ geeft de mogelijkheid om kwalitatief videostreaming te geven via het internet maar hiervoor is een hogere limiet nodig.
Dus in het geval van Belgacom denk ik niet dat ze dat kunnen tegenhouden.


Waarom niet? Tegenhouden doen ze niet.. Je mag het doen. Maar maar 1 keer per maand.
Nu doen ze krak hetzelfde hoor ;)
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Drewvt schreef:
Braincel schreef:Dommel is goed bezig en ben nieuwsgierig wat ze met adsl2+ gaan doen.


Wat betekent dat eigenlijk - concreet - voor de abonnees die bij gewone adsl blijven? Hopelijk niet teveel last tijdens de overschakeling.


dat omschakelen denk dat het geen probleem zal zijn,heb ondervonden hoe possitief de hulpdesk je zal wel hulp krijgen.
Dommel is the way!
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

waar kan ik lezen dat die 200GB er door zou moeten komen volgens europa?

europa.eu.int ben daar al eventjes op aan het kijken maar ik vind niets
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Xi schreef:waar kan ik lezen dat die 200GB er door zou moeten komen volgens europa?

europa.eu.int ben daar al eventjes op aan het kijken maar ik vind niets

Dat staat nergens te lezen... Er was alleen een link gegeven waarin vermeld staat dat vanaf januari er concurrentie moet mogelijk zijn (verplichting van eu) op de kabel en dat telenet tot in augustus het alleenrecht heeft. We moesten al een mailtje naar vivianne geschreven hebben.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”