dietervanb schreef:Daar een autistisch kind hebben een hele opdracht is voor een gezin, had de vader ook veel contact met andere mensen in dezelfde situatie om elkaar te steunen. Van al degene die hij kende heeft er nooit iemand iets gezien van de opbrengst van "breek de stilte".
Begrijp jullie nu dat ik niet echt enthousiast ben over die schenkingen ?
Neen, helemaal niet. Dit is imho wel heel kortzichtig denken.
Het is vrij logisch dat dat geld niet gaat gestoken worden in individuën, want als je elk individu met autisme apart gaat steunen, dan gaat er niets noemenswaardig gebeuren, omdat het dan uiteindelijk over een klein bedrag gaat per persoon.
Neen, dat geld gaat dan naar infrastructuur, onderzoek, subsidies, ... En ja, dat geeft een impact.
Moet ik nu ook gaan klagen omdat mijn vader ook niets rechtstreeks gemerkt heeft van de actie voor diabetes? Uiteraard niet, zie voorgaande paragrafen.
En klagen omdat er eigenlijk gans het jaar door zou moeten gestort worden en niet specifiek in een actie? Jullie dromen hier allemaal ofzo? Een actie is ideaal om de mensen eens wakker te schudden, en gaat veel meer effect hebben dan enkele rekeningen te openen en zeggen: "stort op rekening A voor autisme, B voor hart- en vaatziekten, C voor SOA's. Voila, dat is het."