klacht: MOBISTAR ADSL = brol

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Omdat ik hoor dat er verschillende mensen zijn die twijfelen om naar Mobistar ADSL over te stappen... Ik kan u maar 1 raad geven: doe het niet.

Ikzelf heb mijn bedrijf ingeschreven voor Mobistar ADSL begin september. Ik heb eerst naar de klantendienst gebeld met de vraag hoe lang de aanvraag zou duren en of het een probleem was dat ik geen klant was bij Mobistar telefonie. Er zat vertraging op de aanvragen, het zou 3 weken duren ipv 10 dagen. Het feit dat ik geen Mobistar telefonie klant was, was geen probleem.

Omdat ik geen bevestiging kreeg via mail (zoals gebruikelijk wanneer iets via internet besteld wordt, je kan dus voor om het even wie een contract ondertekenen!), ben ik half september langs gegaan in een Mobistar Shop. Men verzekerde mij daar dat alles in orde was en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken.

Toen ik op 10 oktober nog steeds niets gehoord had, nam ik opnieuw contact op met de klantendienst (via mail). Ik kreeg antwoord dat er een dossier was opgemaakt om de aanvraag te bespoedigen.

Op 9 november nam ik opnieuw via mail contact op omdat ik nog steeds niets vernomen had. Ik kreeg hiervan enkel een leesbevestiging en nog steeds geen antwoord.

Vandaag 17 november belde ik naar de klantendienst. Na vele minuten zoeken vond men iets van het dossier terug. Er bleek nog NIETS met het dossier gebeurd. Maw de drie weken wachttijd staat mij nog steeds te wachten.

En wat erger is: men kan mij daar niet helpen. Ik moet ZELF opnieuw contact opnemen met de activatiedienst en met de technische dienst. Mocht men dan nog het heft in handen nemen en zorgen dat het probleem wordt opgelost! Blijkbaar kan men onmogelijk binnen het bedrijf communiceren!

We zijn dus 2.5 maand verder en ik sta nog steeds nergens. De economische schade die hieruit voortvloeit, loopt op. Ik denk dat ik klacht ga indienen bij de ombudsman en een schadevergoeding zal eisen.

Dit is ongehoord!
Laatst gewijzigd door Alfons 08 jan 2007, 18:43, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Eerlijk gezegt zie ik het nut nie in waarom je kiest voor mobistar ADSL, terwijl dommel en edpnet stukken beter zijn (je krijgt meer voor hetzelfde geld)
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Ah, dat wist ik niet? Is Dommel en EDPnet overal beschikbaar? Voor alle duidelijkheid: momenteel loopt een promo bij Mobistar (-50% voor het eerste jaar, contract voor 1 jaar), waardoor je voor EUR 17.5 per maand 15 Gb krijgt.

Is dit bij Dommel en EDPnet nog beter?
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Ik heb het zelf even gecheckt: Dommel is EUR 27.95 en EDPNet EUR 24.95. Dan ben je toch op papier best af bij Mobistar, daarna Dommel en dan Euphony. EDPnet komt er zelfs niet aan te pas...

Ik heb EuLite voor mijn particuliere verbinding. Daar ben ik heel erg tevreden over. EUR 20 per maand voor 1Gb en +EUR0.5 per extra Gb. Spotgoedkoop en goede service!
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Alfons schreef:Ik heb het zelf even gecheckt: Dommel is EUR 27.95 en EDPNet EUR 24.95. Dan ben je toch op papier best af bij Mobistar, daarna Dommel en dan Euphony. EDPnet komt er zelfs niet aan te pas...

Ik heb EuLite voor mijn particuliere verbinding. Daar ben ik heel erg tevreden over. EUR 20 per maand voor 1Gb en +EUR0.5 per extra Gb. Spotgoedkoop en goede service!


Beste,

Eerlijk gezegd doe je het jezelf aan .. jij neemt voor "een bedrijf" de goedkoopste ADSL verbinding die je kan vinden en verwacht dan "bedrijfsservice" ... tsss ...

Hier op het werk hebben wij Mobistar voor zowel Data, Mobiel én Vaste telefonie en moet zeggen dat hun service UITSTEKEND is. Natuurlijk spreken we dan niet over een ADSL lijntje maar over een echte 'bedrijfs' lijn ....
Dat het niet voor iedereen zo duur moet zijn snap ik ook, maar voor service betaal je, dat is zeer simpel, zelfs een 1-mans firma doet zichzelf de das om als zijn bedrijfscommunicatie zou afhangen van een commercieel ADSL product (zelfs dommel of edpent) ...

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Tja, van een bedrijf als Mobistar mag je toch iets anders verwachten? Wat heeft dat nu met goedkoopst te maken? Het is een tijdelijke promo! Mocht ik hier over Mobistar geschreven hebben zonder de vermelding van hun tijdelijke promo, wat was uw reactie dan?

Ik ken trouwens maar weinig zelfstandigen die een professionele oplossing verkiezen met full-time service garantie of zo... Tenzij uw bedrijfsvoering daar volledig van afhangt. Voor mij is het gewoon een groot ongemak (trage verbinding, niet permanent online ed)

Maar mijn vraag is dus: stel dat Mobistar geen tijdelijke promo deed, wat zou uw reactie dan zijn? Vond u het dan nog "normaal"? Als u vlees in promotie koopt, mag het dan vervallen zijn?

(Tenslotte heb ik 4x contact moeten opnemen met Mobistar om nu uiteindelijk te weten dat mijn dossier ergens verloren ligt.)
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

X-2datop schreef:jij neemt voor "een bedrijf" de goedkoopste ADSL verbinding die je kan vinden en verwacht dan "bedrijfsservice" ... tsss ...


Ik verwacht trouwens geen bedrijfsservice, maar 2.5 maand wachten op een aansluiting om dan te moeten horen dat er nog niets mee gebeurd is, dat is toch ook voor een particulier ongehoord?
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Tja, pech gehad zou ik zeggen. Misschien moet je eens lezen wat de ervaringen hier zijn met tele2 all in. Zeker die van een jaartje geleden zijn interessant.

Ik denk niet dat je recht hebt op schadevergoeding. Meestal nemen de providers iets op in hun algemene voorwaarden dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventuele storingen in de dienstverlening. In diezelfde lettertjes zal ook nergens staan dat de oplevering gegarandeerd binnen de afgesproken termijn gebeurt.

Als je niet tevreden bent, raad ik je dit aan: Annuleer uw bestelling via aangetekend schrijven en stel hen in gebreke, waardoor u kosteloos kan opzeggen. Stap vervolgens over naar een (duurdere) provider die u wel kan bieden wat ze beloven.

Als je dat niet ziet zitten, dan denk ik niet dat je veel andere keuze hebt dan wachten. Zelfs als je een klacht indient bij de ombudsman denk ik niet dat jij hier ene eurocent schadevergoeding uit haalt.

Hou ons alvast op de hoogte en veel succes ermee!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Alfons schreef:Maar mijn vraag is dus: stel dat Mobistar geen tijdelijke promo deed, wat zou uw reactie dan zijn? Vond u het dan nog "normaal"? Als u vlees in promotie koopt, mag het dan vervallen zijn?


Dit heeft niets te maken met promotie of niet... het gaat erover dat je een consumer abonnement neemt, er verwacht dat men je dezelfde service zal leveren als een multinational.

Feit is dat het geen twee maand mag duren, daar is men inderdaad fout in, maar de kans dat iets dergelijks was gebeurd bij een professioneel abonnement is behoorlijk klein.

Op basis hiervan zijn alle vragen tot schadeloosstellings van je professionele activiteiten dan ook totaal uit den boze.
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

r2504 schreef:
Alfons schreef:Maar mijn vraag is dus: stel dat Mobistar geen tijdelijke promo deed, wat zou uw reactie dan zijn? Vond u het dan nog "normaal"? Als u vlees in promotie koopt, mag het dan vervallen zijn?


Dit heeft niets te maken met promotie of niet... het gaat erover dat je een consumer abonnement neemt, er verwacht dat men je dezelfde service zal leveren als een multinational.


Waar heb ik dat gezegd?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Alfons schreef:
r2504 schreef:
Alfons schreef:Maar mijn vraag is dus: stel dat Mobistar geen tijdelijke promo deed, wat zou uw reactie dan zijn? Vond u het dan nog "normaal"? Als u vlees in promotie koopt, mag het dan vervallen zijn?


Dit heeft niets te maken met promotie of niet... het gaat erover dat je een consumer abonnement neemt, er verwacht dat men je dezelfde service zal leveren als een multinational.


Waar heb ik dat gezegd?



Als een consument 2.5 maanden dient te wachten en dan nog zijn bestelling niet krijgt is ongehoord.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

2.5 maanden is inderdaad lang. Toch moet dit wat gerelativeerd worden.
Mobistar is een relatief nieuwe provider in het ADSL gebeuren. Het is normaal dat de procedures nog niet volledig op punt staan. Indien je echter zou weten wat er allemaal dient te gebeuren voor een ADSL aansluiting, zou je dit wel inzien.

Daarnaast maak je nergens melding van WAT het probleem is met je aanvraag. Ligt het probleem bij Mobistar? Weigert Belgacom de aansluiting? Zijn alle gegevens wel volledig correct ingevuld tijdens de aanvraag?

Verder wens ik je succes met het verkrijgen van een schadevergoeding. :roll:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mr.T schreef:Daarnaast maak je nergens melding van WAT het probleem is met je aanvraag. Ligt het probleem bij Mobistar? Weigert Belgacom de aansluiting? Zijn alle gegevens wel volledig correct ingevuld tijdens de aanvraag?

Begrijpend lezen :

Alfons schreef:Vandaag 17 november belde ik naar de klantendienst. Na vele minuten zoeken vond men iets van het dossier terug. Er bleek nog NIETS met het dossier gebeurd. Maw de drie weken wachttijd staat mij nog steeds te wachten.
If you can't beat them, confuse them.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

@CueBoy
Dat is nog steeds geen oorzaak ;-)
Ik denk eerder aan bijv. onvolledige of onjuiste gegevens voor de aanvraag, wachten op een handtekening van de klant, ...
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Mr.T schreef:@CueBoy
Dat is nog steeds geen oorzaak ;-)
Ik denk eerder aan bijv. onvolledige of onjuiste gegevens voor de aanvraag, wachten op een handtekening van de klant, ...


Sorry, Mr. T, maar opnieuw begrijpend lezen :wink: : de aanvraag is wel degelijk volledig in orde (het dossier is volledig en aanwezig bij Mobistar). Dus geen ontbrekende handtekeningen, geen onvolledige of onjuiste gegevens, niet wachten op Belgacom... Het dossier werd enkel niet verwerkt bij Mobistar.

Toen ik vroeg of dit dan kon gebeuren, kreeg ik als antwoord dat de helpdesk daar niets kon aan verhelpen. Ik kan enkel faxen naar de activatiedienst (niet telefonisch bereikbaar). Aan de helpdesk was men wel erg vriendelijk maar blijkbaar is het onmogelijk om zelf een aanvraag naar een andere dienst te sturen. :?

Dus ga ik morgen het verhaal nog eens uit de doeken doen (voor de 4de maal ondertussen) in de hoop dat er nu wel iets mee kan gebeuren.

Ten andere: dit heeft niets te maken met het relatief nieuw zijn van Mobistar. Had men op voorhand gemeld dat de wachttijd 2 maand zou zijn, geen probleem, dan ging ik wel bij Skynet (waar een andere bedrijfspc op andere locatie op draait).

Groeten
Alfons
PS: Nogmaals duidelijk stellen dat ik hier NIET te maken heb met eonomische schade door verlies aan werk of dergelijke, het is gewoon een groot ongemak, alles aan 56K snelheid, bep toepassingen die niet mogelijk zijn en waarvoor naar de andere locatie gegaan moet worden... en time is money he :-) (voor belangrijker zaken zou ik mij inderdaad tot andere zaken wenden)
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Ondertussen naar de activatiedienst gefaxt met de vraag/keuze: ofwel melden dat het binnen 3 weken geleverd zal zijn, ofwel melden dat heel het boeltje kosteloos afgeblazen wordt.

Naar verwachting nog geen antwoord gekregen. Ook nog niet op mijn mail van 9 november trouwens. Ook nog niet op mijn andere mails die vragen om bevestiging. Wél telkens leesbevestiging.

Groeten
Alfons
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Besten

Een nieuwe aflevering uit deze pijnlijke soap. Op de fax kwam - uiteraard - geen antwoord. Ik heb dan gemaild naar de klantendienst om bevestiging van ontvangst van deze fax. Die heb ik uiteindelijk ook gekregen. Op donderdag 30/11 heb ik dan gebeld naar de activatiedienst van ADSL. Men heeft mij daar naar de technische dienst verwezen. Zij wisten van niets. Dus opnieuw naar de activatiedienst gebeld, een zeer boze mevrouw aan de telefoon die zei dat ik mijn verhaal nog wel 5 keer mocht doen, zij kon er niets aan doen, ik moest maar naar de technische dienst bellen.

Opnieuw naar de klantendienst gebeld. Een erg vriendelijke meneer aan de lijn die het schandalig vond dat ik zo lang moest wachten. Hij heeft - opnieuw - een dossier aangemaakt met een handgeschreven fax naar de ADSL-dienst, met een volledige uitleg van de situatie. En met de letterlijke vraag: "Kunt u eindelijk eens iets doen voor de klant?". Hij heeft het probleem de status 'technisch probleem' gegeven en mij verzekerd dat er binnen de 48 uur antwoord zou zijn op mijn vraag. Maw binnen de 48u zou ik weten of ADSL al dan niet leverbaar zou zijn tegen 18 december. Hij zei ook dat, indien niet mogelijk, men mij zou bevestigen dat de ADSL-dienst kosteloos was opgezegd.

UITERAARD kwam hier geen antwoord op. Ik heb dus vandaag, dinsdag - weeral (10de keer?) - zelf gebeld. Uiteraard duurde het weer tien minuten tegen dat men iets terugvond. Toen men van opzeggen hoorde, werd ik doorverbonden met de Telefoniehelpdesk (?). Waar men enkel kon zeggen dat ik aangetekend moest opzeggen... Niet eens met de garantie dat dit kosteloos zou zijn.

Ik ga nu mijn opzegging eerst al faxen naar de klantendienst en naar de ombudsdienst... Men moet de consument hiervoor waarschuwen!
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Besten

Welkom bij alweer een nieuwe aflevering van deze soap. Niet veel nieuws te melden: de fax werd reeds twee maal verstuurd naar Mobistar Klachtendienst, Mobistar ADSL Activatiedienst en de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Blijkbaar hebben al deze diensten niet veel kaas gegeten van communicatie want een antwoord blijft voorlopig nog maar eens uit.

Ondertussen is mijn contract bij een andere operator getekend maar dit kan niet ingaan voor Mobistar een bevestiging van opzegging gegeven heeft.

Ik hoor ondertussen van een collega dat daar de aansluiting met Mobistar ADSL wel gelukt is. (omschakeling van Belgacom naar Mobistar). In de brief die hij kreeg stond dat iemand gedurende november 2006 zou komen voor de installatie van het internet, deze is naar Mobistar-gewoonte nog niet komen opdagen. Verder is de snelheid (die theoretisch hoger zou moeten liggen) teruggevallen van 380kb/s naar 30-80kb/s. Tot zover de info, doe er uw voordeel mee.
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Ondertussen al enig nieuws: de klacht is door de Ombudsdienst voor Telecommunicatie ontvankelijk verklaard. Er is maw een dossier geopend. Mobistar heeft nu een maand (!) tijd om te antwoorden...

Ik heb gisteren trouwens ook een antwoord ontvangen op mijn mail dd 27/10/2006, waarin ik een update van de stand van zaken vroeg. Men heeft geantwoord dat er een nieuw dossier is aangemaakt om de aanvraag te bespoedigen. Het derde dossier op rij :P Ik heb dus NOG een nummertje extra :roll: ...

Men is bij Mobistar SERIEUS de pedalen kwijt! :eek: :-)
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Een nieuwe aflevering van deze soap:
Vandaag ontving ik een (automatische) mail dat mijn aanvraag goed werd ontvangen en dat ik binnenkort meer zal horen van mijn
* abonnement met minimumduur 12 maand
* gehuurde modem Mobistar Livebox. :!:

U raadt het al: ik heb NOOIT een Mobistar Livebox aangevraagd! Ik heb dan ook gemaild en gefaxt naar Mobistar, en een kopietje naar de Ombudsdienst...

En zo blijven we bezig :x :x :x

Ik heb echt al UREN verloren met Mobistar. Zelfs al geven ze mij een jaar gratis, ik doe er nog verlies aan...

DENK AUB TWEE KEER NA VOOR U MOBISTAR AANVRAAGT!
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Heb zo nog een verhaal gehoord van mijn Neef, opgepast dus! Lijken bena RealDSL toestanden..
daronic
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2004, 16:16
Locatie: oostende

Bij mij geen enkel probleem,3 weken na mijn aanvraag aangesloten ,lijn werkt perfekt ,helpdesk wel niet bereikbaar ,reageren ook niet op mijn mails naar technische dienst
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Nu heb ik een bericht ontvangen (via sms) van Mobistar dat de aanvraag goed werd ontvangen. Via de website van Mobistar zie ik dat de aanvraag naar Belgacom werd doorgestuurd.

Ik heb echter gefaxt dat de aanvraag tijdelijk moest worden tegengehouden tot ik antwoord had van Mobistar op mijn klacht. Natuurlijk komt daarop geen enkele reactie. Volgens hun mail heb ik ook ingetekend voor een Mobistar Livebox. Dit is niet correct, ik heb dit dan ook gefaxt en gemaild. Uiteraard geen reactie.

Ik heb al het een en het ander meegemaakt, op vlak van slechte behandeling door bedrijven, maar Mobistar, dat is gewoon... GEEN behandeling :eek:

FRUSTREREND. :evil:
jurisco
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2006, 19:01

Ook problemen met MOBISTAR

Dus eerst hebben ze contract "verloren"(ondertekend in october),nadien moeste ik deze "verlorene" contract anuleren,nadien nieuwe indienen(7 november) :eek:
Belgacom langs geweest,lijn gecontroleerd,zo gezegd alles in orde.(Maar toch niet).
Op status pagina staat dat lijn en ADSL actief is.Ik krijg ook SMS : VEEL SURF PLEZIER! :lol:

Tot nu toe, nix in orde,nooit ADSL gehad ,bijna elke dag 1/2 uur aan' telefoon met hun 'helpdesk'.
15 dagen geleden heb ik Ombudsman voor telecomunicatie ingeschakeld.
Ik kan niet meer!!!

AFBLIJVEN VAN DEZE AMATEURS!!!!
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Hier ook enkel problemen met Mobistar.

Begin november geïnformeerd via e-mail of ik hier thuis hun adsl kon installeren want de computer in het Mobistar center gaf enkel foutmeldingen. Antwoord van de helpdesk was dat het soms voorkomt dat software niet precies doet wat je ervan verlangt en werd aangeraden het Mobistar center opnieuw te bezoeken en mee te delen dat er bevestiging kwam van hun kant dat ik aansluitbaar ben. Terug naar het Mobistar center, aanvraag ingevuld en laten doorfaxen, alles ging binnen de 5 dagen in orde zijn... Na 2 weken geen nieuws de helpdesk opgebeld (meer dan een uur moeten wachten) om te horen te krijgen dat ze "vergeten" waren de aanvraag te koppelen aan een dossier nummer... ik kreeg een nummer mee en moest die week nog terugbellen... die week nog teruggebeld maar niemand nam op en bovendien waren er stakingen in die periode... zo nog een paar keer gebeld, gefaxt, gemaild,... de aanvraag zat nog steeds bij de dienst activatie... vroeg elke keer ik belde of ze zeker waren dat ik aansluitbaar was... antwoord telkens positief tot vorige week! Toen was ik plots niet meer aansluitbaar,... meer info kreeg ik niet, waarschijnlijk geen centrale in mijn buurt volgens hen...

Aangezien ik telkens lang moet wachten om iemand aan de lijn te krijgen en om dan telkens hetzelfde te moeten horen nam ik contact op met de ombudsman die de zaak vanaf nu opvolgt.

Ondertussen antwoord gehad van Mobistar op een e-mail gestuurd op 23 november om te zeggen dat het technisch onmogelijk is om adsl te installeren bij ons...

EN DAN vandaag (zaterdag) kwam er een persoon aan de deur bellen met een MODEM van Mobistar in zijn handen! Wat moet ik hier mee doen als het technisch onmogelijk is om ADSL te installeren? Bovendien is het niet de modem die ik aangekruisd heb...!

Ondertussen al een mooie factuur bijeen gesurfd met een trage inbelverbinding van belgacom... kan ik meer dan een jaar adsl mee betalen...
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Bij ons hadden ze beloofd dat een installateur langs zou komen tussen 5 en 11 december. Ik heb de mens nooit gezien.
Ik heb het dan maar zelf geïnstalleerd. Wel is het zo dat de website van mobistar een grote puinhoop is. Het is niet enkel traag maar echt ook onoverzichtelijk, ik heb gepoogd een website aan te maken alsook outlook express in te stellen voor mobistarmail maar dat geeft problemen.

Ik heb wel de helpdesk nog niet geprobeerd maar blijkbaar zal dat ook niet helpen.

Mobistar = Brol idd
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Mobistar is inderdaad niet echt een goede keuze...

Alvast niet voor ADSL.

Zij hebben bepaalde technische dingen die ze beter zouden kunne maken, maar in de praktijk is het net omgekeerd,

denk maar aan hun dynamisch sync profiel.
Werkt goed met de duurdere modems of modems die zich mooi aan de specs houden maar alle andere 95prct van de modems kan er niet goed mee overweg.

Plus hun service is echt alles behalve, maarja....
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Even een vraag aan personen die Mobistar ADSL hebben en waarbij het werkt.
In de winkel werd gezegd dat login en paswoord via de post verstuurd zouden worden... in de doos met modem die ik vandaag aankreeg steekt een cd rom denk ik en op de achterkant van het hoesje staat er iets van memocodes... zijn dit de login gegevens of is dit nog iets anders?
Ik ga het nog niet opendoen en wachten tot volgende week en raad vragen aan de ombudsman... ben het wachten ondertussen al wel gewoon... :wink:
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Voor Lutin: ik heb codes via mail en via begeleidende brief ontvangen. De activatie is wel nog niet gebeurd (ik wacht immers nog maar vanaf 5 september) dus ik kan nog niet zeggen of het al dan niet werkt.

Ik heb trouwens vandaag een brief van Mobistar ontvangen met de melding (zoals reeds via mail ontvangen) dat ik binnenkort mijn NIET aangevraagde Mobistar Livebox ga ontvangen. Het feit dat ik al 2x gefaxt heb naar activatiedienst, klachtendienst en ombudsdienst + gemaild heb dat ik deze NIET heb aangevraagd doet er blijkbaar niets toe.

Het is echt niet mogelijk met Mobistar te communiceren, en dat voor een communicatiebedrijf, echt ongelofelijk.

Ze hebben trouwens nog tot 8/1 tijd om de ombudsdienst van antwoord te dienen. Ik ben benieuwd. :roll:
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Alfons schreef:Voor Lutin: ik heb codes via mail en via begeleidende brief ontvangen. De activatie is wel nog niet gebeurd (ik wacht immers nog maar vanaf 5 september) dus ik kan nog niet zeggen of het al dan niet werkt.

Ik heb trouwens vandaag een brief van Mobistar ontvangen met de melding (zoals reeds via mail ontvangen) dat ik binnenkort mijn NIET aangevraagde Mobistar Livebox ga ontvangen. Het feit dat ik al 2x gefaxt heb naar activatiedienst, klachtendienst en ombudsdienst + gemaild heb dat ik deze NIET heb aangevraagd doet er blijkbaar niets toe.

Het is echt niet mogelijk met Mobistar te communiceren, en dat voor een communicatiebedrijf, echt ongelofelijk.

Ze hebben trouwens nog tot 8/1 tijd om de ombudsdienst van antwoord te dienen. Ik ben benieuwd. :roll:


Dank je :)

Ik belde deze week nogmaals naar Mobistar omdat ik had geïnformeerd bij andere providers zoals EDPnet of ik daar eventueel ADSL kon afnemen maar dan hadden ze graag de reden gekend waarom Mobistar het niet kon. EDPnet zag echter geen probleem en ik zat vrij dicht bij een centrale, het enige wat nog kon was dat Mobistar nog geen signaal zou hebben op de koperparen (maar daar ken ik niets van)...

Ik bel naar de centrale nummer van Mobistar die ik kreeg van de ombudsman, ze verbinden me eerst door met de helpdesk telefonie, daar kon de persoon enkel zeggen dat het dossier was afgesloten omdat het weer technisch onmogelijk was ADSL te installeren bij me.

Ik bel dan zelf direct naar de helpdesk ADSL waar ik eindelijk iemand aan de lijn krijg die de zaken vooruit doet gaan. De persoon zegt dat hij toevallig mijn nummer ziet op zijn scherm en dat ik in de lijst stond voor activatie voor diezelfde dag. Echter wist ik van niets en had niet eens een login en zat ik hier met de verkeerde modem. De login en paswoord kreeg ik al telefonisch... ik mocht de modem al aansluiten die dag om te kijken of er al dan niet een ADSL signaal was op de lijn en die was er idd en blijkbaar nog een hoge snelheid ook.

Voor de modem had de persoon een bericht gestuurd naar een andere afdeling, en ik zou de nieuwe modem dan vrij snel toekrijgen... de andere moet naar de post gebracht worden en Mobistar zou de rest regelen... ben benieuwd. De brief heb ik deze week ook toegekregen met codes.
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Vandaag (29/12) antwoord gekregen op mijn mail van 22/11. Dat is al minder lang dan de vorige keer! Ze halen hun schade in, zeer traag maar zeker! :P

Helaas bevatte de mail voor mij geen nieuwe info, laat staan een antwoord op mijn klacht of iets ivm mijn ongevraagde modem.

Sorteren op naam zou hen veel helpen, er staan hen nog tientallen achterhaalde mails van mij te wachten... Ik mag dus nog vele nutteloze antwoorden verwachten :?
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Alfons schreef:De login en paswoord kreeg ik al telefonisch...


telefonisch??!
lijkt me nog erger als RealDSL daar als ik het zo hoor.
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

sailormars2k schreef:
Alfons schreef:De login en paswoord kreeg ik al telefonisch...


telefonisch??!
lijkt me nog erger als RealDSL daar als ik het zo hoor.


Idd, pas de dag erna kreeg ik hun brief aan met de login gegevens :roll:
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

sailormars2k schreef:
Alfons schreef:De login en paswoord kreeg ik al telefonisch...


telefonisch??!
lijkt me nog erger als RealDSL daar als ik het zo hoor.


Quote komt wel van Lutin en niet van mij, maar had evengoed van mij kunnen komen :wink:
aragorn
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:08

Ben ingegaan op de Mobistar-promo. Gekozen voor Adsl aan 20euro/mnd en had nog geen ADSL-lijn. De miserie begon al met de activatie van de ADSL-lijn door BC. Na 5 afspraken eindelijk in orde geraakt. De eerste afspraak bv. ging niet door omdat ik pas 's avonds de brief met de datum in de bus kreeg?! Bij de anderen stelden ze telkens datum voor dat ik niet kon, en als ik belde was het van "volgende kan pas na 14 dagen". Zelfs als ik verwittigde dat ik die dag niet thuis was, werd het niet doorgegeven. Maar dankzij zij de soepele houding van BC-medewerker (bereid om onder middag te komen) toch in orde gekomen.

Nu bolt het (3 tal weken). Heb zelf een adsl-modem/router gekocht (Fritz box). Lijkt prima te werken. Alleen problemen indien router niet constant online is (denk probleem configuratie Fritz box, duurt dan soms uren voor ik terug connectie krijg). Wel trager dan Telenet, maar tot nu toe gaat het redelijk. Vrees toch dat ik na dit jaar niet bij Mobistar blijf, tenzij ze opnieuw met soortgelijke promo uitpakken.

Minpunten:
1. Ik heb geen CD met configuratietools gehad (zit enkel bij livebox denk ik).
2. Site van Mobistar is rampzalig: onoverzichtelijk, meer dan de helft van de tijd ('er is een technisch probleem opgetreden, probeer opnieuw'. Registreren is 'blijven proberen'.
3. Heb emailadres aangemaakt (met heel veel geduld, zelf moeten uitzoeken, want geen tools/uitleg), maar zal me toch maar bij gmail houden. Mobistarsite is echt rampzalig traag en onstabiel.
4. ADSL-support: heb er zelf geen vertrouwen meer in en hoop dat ik nooit niks ernstig aan de hand krijg.

Pluspunten:
1. lage prijs

Voor mij geeft dit momenteel de doorslag en voldoet mobistar, maar ook niet meer dan dat. Telenet is heel wat duurder, maar wel veel stabieler en sneller. Toch verantwoordt het prijsverschil niet wat Telenet meer biedt.

Na Mobistar zal het wellicht Dommel of EDPNET worden, denk ik.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

aragorn schreef:Minpunten:
1. Ik heb geen CD met configuratietools gehad (zit enkel bij livebox denk ik).
2. Site van Mobistar is rampzalig: onoverzichtelijk, meer dan de helft van de tijd ('er is een technisch probleem opgetreden, probeer opnieuw'. Registreren is 'blijven proberen'.
Het gebeurde wel eens dat na de uitvallen van de stroom, ik niet direct online geraak.
Maar daar heeft Belgacom Genius voor, wat automatisch opstart en de modemrouter opnieuw instelt. (heel handig)
Misschien was dit off topic, daar niet Mobistar?
Maar de modem wordt dus opnieuw geconfigureerd wat wel een 5 tal minuten kan duren, maar niet echt zolang moet duren.
Bijlagen
Belgac_Genius.jpg
(22.32 KiB) 5116 keer gedownload
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Ik kreeg nogmaals een antwoord op één van de zoveel e-mails die ik naar Mobistar helpdesk gestuurd had. Ondertussen heb ik dus al ADSL zoals ik in een eerdere post vermeld heb. Hier een stuk uit hun e-mail:

Bedankt voor uw schrijven.

Gelieve ons te verontschuldigen voor de achterstand die we hebben opgelopen bij het behandelen van mails.

Door technische redenen is er in de omstreken van uw woonst nog niet mogelijk ADSL van mobistar te leveren.

Gelieve hiervoor onze excuses te aanvaarden.
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Ik krijg ook steeds achterhaalde antwoorden. Op een van deze antwoorden heb ik geantwoord met mijn vraag omtrent mijn niet gehuurde modem, en als bij wonder ontving ik enkele dagen later een antwoord dat ik stickers zal ontvangen van Mobistar indien er inderdaad een Livebox geleverd wordt, om deze kosteloos terug te sturen. En dat voor Mobistar :-)

Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord ontvangen op mijn klacht aan de Ombudsdienst. Ze hebben tijd tot 08/01/2007...
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

En zoals verwacht werd ik vandaag, op de uiterste datum, opgebeld met de melding dat ik kosteloos kan opzeggen vermits er nog geen enkele stap werd ondernomen. :? Ik heb toen gemeld dat dat wel het geval was, want dat ik een brief voor mij had liggen waarop stond dat mijn lijn morgen geactiveerd zou worden. Na wat gezoek en klant- en bestelnummers kwam alles toch op zijn pootjes...

Ik ga dus ook niet meer opzeggen, want ik had graag internet gehad tegen oktober, en zeker tegen 18 december, en ondertussen zijn we 8 januari... Ik ga niet nog eens drie weken wachten bij een normale operator.

Maar ik heb nu alvast wel al de datum genoteerd om binnen enkele maanden op te zeggen :|

Amai wat een miserie... en dat voor een eenvoudige aansluiting, was bij Euphony op 2 weken zonder enig probleem geregeld...
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Vandaag heb ik een lege e-mail gekregen van Mobistar als antwoord op één van de zovele e-mails die ik had verzonden :roll: binnen een maand of twee zullen ze mss eindelijk door hebben dat ze mijn lijn reeds hebben geactiveerd :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”