Levert dommel kwaliteit?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Als ik kijk naar RDSL is het wel een reëel "gevaar"
Trouwens, voor dommel is dat toch maar 5 minuutjes hun contract bewerken en verzenden, ik zou niet inzien waarom ze het niet zouden doen
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Diod schreef:Ja, maar als ze ineens besluiten om maar 25 GB per maand te geven ipv. 50GB, wat niet in het standaard contract staat, heb je niet veel bewijzen dat dit 50 GB was voordien.


Als ze bandbreedte problemen krijgen denk ik toch dat ze veel vlugger de mediumband zullen verlagen dan dat ze de limiet verlagen.
Als ze dat niet doen zijn ze goed zot :P
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Mijn pa is ne voorzichtige in het ondertekene van contracten die een jaar duren en ik ben het volledig eens met hem. Natuurlijk zou het onlogisch zijn van hun om de limieten te verlagen ofzo, maar mensen hebben al eerder "zotte" dingen gedaan
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Diod schreef:Ja, maar als ze ineens besluiten om maar 25 GB per maand te geven ipv. 50GB, wat niet in het standaard contract staat, heb je niet veel bewijzen dat dit 50 GB was voordien.

Als ze plots van 50 naar 25GB gaan dan kun je normaal zonder opstapkosten uit je contract.
Of het moest zijn dat ik de bal helemaal mis sla.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Normaal, als de wereld eerlijk was, dan wel. Maar staat dat ergens in het contract? Er staat dat de eigenschappen van de pakketten op de website staan, en dat je bij een verhoging van de prijs van hoger dan 10% mag weggaan.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Diod schreef:Normaal, als de wereld eerlijk was, dan wel. Maar staat dat ergens in het contract? Er staat dat de eigenschappen van de pakketten op de website staan, en dat je bij een verhoging van de prijs van hoger dan 10% mag weggaan.



Diod als ze ergens eerlijk zijn dan is het bij Dommel wel hoor 8)
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ja, maarja daar is men pa vet mee hé ;)
Ik vertrouw dommel, maar dat wil niet zeggen dat mijn vader blindelings moet tekenen hé :)
Er is trouwens niks aan de hand, dommel moet gewoon ff zijn contract aanpassen en doorsturen, en mijn vader zal tekenen en het 5 min. daarna betalen. En hopelijk zit ik dan binnen de kortste keren met dommel te surfen.
Mijn vader is gewoon heel kritisch, wss omdat dommel niet zo bekend is, en omdat hijzelf genoeg heeft aan ADSL Go.

Ik zit trouwens al een hele tijd te zagen om te veranderen van provider, en nu lukt het me, maar als het tegenvalt dan krijg ik het ook wel op mijn dak hé :p
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Stuur deze treath door naar je vader, en laat hem dit lezen :)
Vertel hem dat Dommel in dezelfde centrale zit dan Skynet zit, en dus hetzelfde levert, alleen betere voorwaarden 8)
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ik wil jullie best wel geloven, en als ik Dommel niet vertrouwde zou ik ook geen internet met hen aanvragen. Ik en mijn pa willen gewoon schriftelijk overeenkomen met dommel over de eigenschappen van het abo, om later geen problemen te hebben.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

zo eenvoudig zal het niet zijn om de algemene voorwaarden aan te passen voor 1 klant. Het is nog steeds geen maatwerk en er moet rekening gehouden worden met een hoop wettelijke bepalingen.
Als je niet akkoord bent met deze voorwaarden, vrees ik dat je eerder een andere provider zal moeten zoeken.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ik zal wel zien wat ze zeggen, straks mss ff bellen naar hen
jelleke
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2006, 09:09

Maar 1 probleem bij dommel, de nieuwsserver is soms niet te bereiken...
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

jelleke schreef:Maar 1 probleem bij dommel, de nieuwsserver is soms niet te bereiken...


Ik gebruik geen nieuwsservers, dus voor mij is dat niet echt een probleem, maar ik leef met de mensen mee die daar veel gebruik van maken
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Daarstraks naar dommel gebelt en ze willen dus het contract niet aanpassen, dus wordt het ook niet ondertekent door ons... Heb ff EDPNet gemaild om te vragen of ik hun contract eens mag bekijken...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

wat had je nu verwacht :roll:
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Mr.T schreef:wat had je nu verwacht :roll:


Een fatsoenlijk contract misschien? Waarin niet enkel de dingen staan die zij van de klanten verwachten maar ook wat de klanten van hun kunnen verwachten..
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Diod schreef:Op het contract staat niets over het datalimiet, snelheid,... dat ze me leveren, heeft mijn pa juist opgemerkt. Ik heb een email naar dommel gestuurd of ze me een contract willen maken waar dit in staat. Kwestie van zekerheid te hebben :)

Veel sterkte zou ik zo zeggen, ik denk niet dat er veel ISP"s zijn die zoiets op papier willen zetten.Zoals iemand reeds zei: dat hangt gewoon af van te veel factoren.
Indien je een business abo hebt/ business klant ben zou je miechien wel enige garanties kunnen krijgen, mar voor een privé abo . . Like I said, good luck.
Er is een reden waarom ze geen harde garanties geven, vermijd veel klachten en lawsuits, trouwens niet enkel in Be, bijna elke ISP over de hele wereld (mischien niet in Japan of Z Korea...) doet dit (niet :D).

As je pa het niet vertrouwdn dat hij dan eens hetzelfde aan BGC vraagt ;) .
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Diod schreef:
Mr.T schreef:wat had je nu verwacht :roll:


Een fatsoenlijk contract misschien? Waarin niet enkel de dingen staan die zij van de klanten verwachten maar ook wat de klanten van hun kunnen verwachten..
Dan moeten ze voor iedereen een apart contract maken, klant a wil dit en klant b wil dat...
Zoiets gaan ze niet doen, dan moeten ze dat voor alle klanten doen.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Niet voor elke klant, voor elk abo.

@Draco888: Van Belgacom hebt ge veel garantie dat ge krijgt waarvoor ge betaald, aangezien zij een groter klantenbestand heeft en dus veel meer klachten gaat ontvangen van dommel indien ze niet aan hun afgesproken dingen houden.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Diod schreef:Daarstraks naar dommel gebelt en ze willen dus het contract niet aanpassen, dus wordt het ook niet ondertekent door ons... Heb ff EDPNet gemaild om te vragen of ik hun contract eens mag bekijken...


Als je echt garanties wilt, moet je een professioneel abonnement afsluiten met een SLA.

Ik zou als ik jou was echt niet zo flauw/moeilijk doen. Tenzij je echt liever blijft waar je bent, natuurlijk...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

idd, dommel levert kwaliteit, en ze gaan u echt geen week zonder internet laten vallen want dan jagen ze hun klanten weg.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

devilkin schreef:Ik zou als ik jou was echt niet zo flauw/moeilijk doen. Tenzij je echt liever blijft waar je bent, natuurlijk...


Ik zie niet in hou ik flauw of moeilijk doe? Tenzij jij graag een jaar opgescheept zit met een product waarvan je niet tevreden bent... Ik zie echt niet in wrm dommel geen contract zou kunnen maken per abo... Maarja dit hoofdstuk is nu eigenlijk afgesloten, ik wil hier geen discussie meer over hebben.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Diod schreef:
devilkin schreef:Ik zou als ik jou was echt niet zo flauw/moeilijk doen. Tenzij je echt liever blijft waar je bent, natuurlijk...


Ik zie niet in hou ik flauw of moeilijk doe? Tenzij jij graag een jaar opgescheept zit met een product waarvan je niet tevreden bent... Ik zie echt niet in wrm dommel geen contract zou kunnen maken per abo... Maarja dit hoofdstuk is nu eigenlijk afgesloten, ik wil hier geen discussie meer over hebben.
Ik vind ook dat je flauw doet over dat contract, als het je niet aanstaat dan neem je het niet, zo simpel is dat.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

AnD schreef:Ik vind ook dat je flauw doet over dat contract, als het je niet aanstaat dan neem je het niet, zo simpel is dat.


Heb ik toch ook niet gedaan, het kan nooit kwaad om vragen te stellen... Tenzij je natuurlijk vragen stelt die in het nadeel zijn van het bedrijf in kwestie... Dan krijg je mensen zoals jij op je dak...
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Je moet wel kritisch zijn, maar jij bent nu toch iets TE kritisch hoor, als er hier op het forum al een hele boel mensen al meerdere maanden/jaren tevreden zijn over dommel, zeer weinig klachten (zeker over downtime etc).
Zo goed als geen downtime, als er bandbreedte problemen zijn lost dommel dit enorm snel op, in geval van andere problemen ook zeer snel opgelost.
Als je dan nog liever een contract gelooft waarop ze toch eigenlijk contractbreuk kunnen plegen zonder dat je er veel kan aan doen, of een hele boel mensen die al lange tijd tevreden zijn over dommel. Aan u de keuze, maar ik geloof toch liever een hele boel mensen die al lange tijd zeer tevreden zijn over een service.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

eldiablo schreef:Je moet wel kritisch zijn, maar jij bent nu toch iets TE kritisch hoor, als er hier op het forum al een hele boel mensen al meerdere maanden/jaren tevreden zijn over dommel, zeer weinig klachten (zeker over downtime etc).
Zo goed als geen downtime, als er bandbreedte problemen zijn lost dommel dit enorm snel op, in geval van andere problemen ook zeer snel opgelost.
Als je dan nog liever een contract gelooft waarop ze toch eigenlijk contractbreuk kunnen plegen zonder dat je er veel kan aan doen, of een hele boel mensen die al lange tijd tevreden zijn over dommel. Aan u de keuze, maar ik geloof toch liever een hele boel mensen die al lange tijd zeer tevreden zijn over een service.


Vertel dat maar tegen mijn pa... Hij is hier héél voorzichtig in omdat we (geloof ik toch) al eerder vies gevaren zijn

Persoonlijk zou ik al lang getekend hebben, maar het is nog altijd mijn pa die zijn poot moet zette op de papiere
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Zeg tegen je pa dat je marktonderzoek heb gedaan en zeer goede comentaren hebt gelezen over dommel.
En dat je er echt in gelooft.
Waarom zou je pa dan weigeren ?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Diod schreef:
eldiablo schreef:Je moet wel kritisch zijn, maar jij bent nu toch iets TE kritisch hoor, als er hier op het forum al een hele boel mensen al meerdere maanden/jaren tevreden zijn over dommel, zeer weinig klachten (zeker over downtime etc).
Zo goed als geen downtime, als er bandbreedte problemen zijn lost dommel dit enorm snel op, in geval van andere problemen ook zeer snel opgelost.
Als je dan nog liever een contract gelooft waarop ze toch eigenlijk contractbreuk kunnen plegen zonder dat je er veel kan aan doen, of een hele boel mensen die al lange tijd tevreden zijn over dommel. Aan u de keuze, maar ik geloof toch liever een hele boel mensen die al lange tijd zeer tevreden zijn over een service.


Vertel dat maar tegen mijn pa... Hij is hier héél voorzichtig in omdat we (geloof ik toch) al eerder vies gevaren zijn

Persoonlijk zou ik al lang getekend hebben, maar het is nog altijd mijn pa die zijn poot moet zette op de papiere


Ik ken het contract niet maar daar staat toch in met je betaald voor een product netconnect xxx, je tekent het contract en je print de site dan heb je toch het bewijs waarvoor je tekent ?

Bij belgacom heb je ook maar een abbonement op de dienst Belgacom ADSL Go.

En staat er niet een adsl verbinding waarmee je max 4 Mbit kan downloaden en 256 kbit up naargelang de staat van de lijn, enz enz enz.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Op het contract staat niets dat ik gebruik maak van een bepaalde dienst, het is een "algemeen" contract, je ondertekent dus al direct voor alle diensten die ze aanbieden. Webhosting dit, colocation dat... Terwijl ik daar helemaal niks van nodig heb..
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Om maar aan te tonen aan uw vader dat dommel een serieus bedrijf is, en niet een of ander bedrijf in geldnood:

First of all we want to thank you for the continued support over the past year. In 2007 dommel.com will bring you even more innovative services for all your internet-needs. We wanted to send you all personal seasongreetings by mail but opted for a different approach. In the newspaper "de standaard" you will find our best wishes for 2007 in the course of next week. By doing this we have also supported the "music for life project". More info can be found at http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 122006_074 We are looking forward to serve you in the newyear even better than before.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12910

Moesten ze geld te weinig hebben zouden ze niet zomaar 10000 EUR weggeven he? :P
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

eldiablo schreef:Moesten ze geld te weinig hebben zouden ze niet zomaar 10000 EUR weggeven he? :P


Is vooral een goede reclame stunt ;).
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Deej_1977 schreef:
eldiablo schreef:Moesten ze geld te weinig hebben zouden ze niet zomaar 10000 EUR weggeven he? :P


Is vooral een goede reclame stunt ;).

Tuurlijk is het een goeie reclame stunt, maar als je al in de schulden zit, ga je volgens mij toch niet zomaar zoveel geld gaan weggeven aan zoiets, dan ga je toch meer gerichte reclame geven, of bv stunts zoals eerste maand gratis adsl enzo. Dit is toch wat ik ervan denk :P
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Die gift is fiscaal aftrekbaar. Op zich heeft dat weinig gevolgen voor de rendabiliteit of solvabiliteit van het bedrijf.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Goendi schreef:Die gift is fiscaal aftrekbaar. Op zich heeft dat weinig gevolgen voor de rendabiliteit of solvabiliteit van het bedrijf.

Ben nooit niet goed geweest in boekhouden, kweet daar dus niet veel van, bedankt voor de opklaring :P
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ik zou eig. wel eens het huidige contract met belgacom willen zien... Is dit mogelijk? En hoe?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... lus_nl.pdf

Het heeft me net 30 seconden gekost om dit op google te zoeken
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Mr.T schreef:http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/conditions/nl/gc_adsl_goplus_nl.pdf

Het heeft me net 30 seconden gekost om dit op google te zoeken


Sry, dacht niet dat ze dat op het internet zette. Daar staat ook nerges iets op van zoveel krijgt de klant ofzo. Dit ga ik toch ff aan men pa late zien :)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mr.T schreef:http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/conditions/nl/gc_adsl_goplus_nl.pdf

Het heeft me net 30 seconden gekost om dit op google te zoeken


dat is volgens mij het gewone adsl go & plus abonnement, en niet het whole sale contract zoals hij vroeg, eigenlijk vind ik het ook belachelijk dat men niet eerst een maand proef perriode inlast, aangezien Belgacom dit wel doet, en bij mijn weten is het adsl signaal wel maandelijks opzegbaar bij belgacom, oorspronkelijk kon men vroeger vroegtijdig het contract met belgacom opzeggen alleen het contract met skynet wat een 200bef op die moment bedraagde niet.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Diod schreef:Ik ben aan het denken om van Belgacom ADSL Go naar Netconnect over te schakelen.


Diod schreef:Ik zou eig. wel eens het huidige contract met belgacom willen zien... Is dit mogelijk? En hoe?


Volgens mij vroeg diod wel degelijk het contract van adsl go

Ofloo schreef:eigenlijk vind ik het ook belachelijk dat men niet eerst een maand proef perriode inlast, aangezien Belgacom dit wel doet

Zou idd meer mensen over de streep kunnen trekken, maar wellicht is het te duur voor een beginnende ISP
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Ben ook van skynet go naar dommel netconnect gegaan... geen seconde spijt van!

Probeer je pa toch maar zo hard mogelijk te overtuigen (ik betaal de aansluitkost e.d.), 't is het echt waard.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”