Internet valt weg

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Dit heb ik regelmatig en heeft niks met de disconnct van dommel om de 36 uur te maken denk ik, daar ik de modem paar uur geleden nog heb gereset.
Mijn internet valt dus weg, maar ik kan nog wel in mijn modem menu, waar ik een meldig krijg van timeout of zo iets. (zal volgende keer eens opschrijven).
Ik ben dan naar netwerkverbindingen gegaan bij configuratiescherm en op de desbetreffende verbinding geklikt en dan op herstellen, hij gaat dan vanalles vernieuwen en dan kan ik terug connecten met internet.

Kan ik hier iets tegen doen ? wat is het probleem eigenlijk ?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Post eventueel uw lijnwaarden eens? Ik vermoed dat er hier wel een pak volk is dat daar meer kan over zeggen dan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

devilkin schreef:Post eventueel uw lijnwaarden eens? Ik vermoed dat er hier wel een pak volk is dat daar meer kan over zeggen dan.

idd die moeten we ook weten en welke modem gebruik je?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb ook terug hetzelfde probleem. (heb een ticket gepost bij dommel)
Heb 4 jaar een stabiele verbinding gehad (eerst 3,3Mbit nadien 4Mbit)

Code: Selecteer alles

Mijn waarden van vroeger(met deze waarden had ik toen een stabiele verbinding):
Modem Status
     Connection Status    Connected
     Upstream Rate (Kbps)    512
     Downstream Rate (Kbps)    4096
     US Margin    20
     DS Margin    14
     Modulation    MMODE
     LOS Errors    0
     DS Line Attenuation    42
     US Line Attenuation    38
     Path Mode    Fast Path

De waarden van mijn 4,6Mbit sync bij dommel(in het begin):
Modem Status
     Connection Status    Connected
     Upstream Rate (Kbps)    512
     Downstream Rate (Kbps)    4640
     US Margin    21
     DS Margin    8
     Modulation    MMODE
     LOS Errors    0
     DS Line Attenuation    41
     US Line Attenuation    38
     Path Mode    Fast Path

De waarden van mijn 3,3Mbit sync bij dommel (nu):
Modem Status
     Connection Status    Connected
     Upstream Rate (Kbps)    512
     Downstream Rate (Kbps)    3360
     US Margin    21
     DS Margin    11
     Modulation    MMODE
     LOS Errors    0
     DS Line Attenuation    42
     US Line Attenuation    40
     Path Mode    Fast Path
 
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Hier is duidelijk iets gebeurd met de DS margin.
Maar het kan zoveel oorzaken hebben.
-manke kabelisolatie
-telefoon zonder splitter bijgeplaatst.
-Zuivere pesterij van BGC( :twisted: )
-....
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

alfadude schreef:Hier is duidelijk iets gebeurd met de DS margin.
Maar het kan zoveel oorzaken hebben.
-manke kabelisolatie
-telefoon zonder splitter bijgeplaatst.
-Zuivere pesterij van BGC( :twisted: )
-....


Line attenuation ligt zeer hoog, wat betekent dat je ofwel ver van de centrale zit (misschien eens navragen hoever je werkelijk zit) of slechte (binnen)-bekabeling hebt.

Ik zit zelf op 6,9km van de centrale en mijn line attenuation download is 44 (gebruik een 2,2Mbit/s) lijnprofiel. De jouwe is maar een fractie beter .... je mag van geluk spreken dat 3,3 werkt ... Dat wordt trouwens bevestigd door de noise margin ... die komt wel zeer dicht bij de magische grens van 6dB .... lager en je verliest synchronisatie.
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Hehe, ik zit op 3.3mbit profiel met een ds margin van... 6db :twisted:
Bij BGC nooit last gehad van disconnects ofzo, bij dommel tot nu toe ook nog niet (heb wel nog maar dommel van dinsdag ofzo ;) )
Zit denk ik iets van een 6,3 km van de centrale.

edit: miljaar, mijn woorden zijn nog niet koud en ik had hier al een disconnect... opgelost na router herstart te hebben.

DS margin stond ineens op 214335466db :eek:
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Uzzi schreef:Line attenuation ligt zeer hoog, wat betekent dat je ofwel ver van de centrale zit

Ik zit op 4,2 km

Maar als ik 4 jaar geen problemen heb met dezelfde waarden dan is het toch raar dat ik nu ineens wel problemen zou hebben met diezelfde waarden?
(bij mij is er niets veranderd)

Vandaag heb ik wel geen telefoon meer. Volgende week woensdag komt er een technieker langs. (de lijn blijft bezet, maar er is geen telefoon aangesloten)
ADSL werkt nog wel (als je het verlies van synchronisatie niet mee telt)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Misschien hebben ze je op een andere koperkring gezet toen je dommel nam ?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

AnD schreef:Misschien hebben ze je op een andere koperkring gezet toen je dommel nam ?

pff k hoop maar daze mij dan vlug terug zetten (maar ik zit hier in een klein dorpke en ik ken nog iemand met skynet, ook brobaI) en die heeft geen problemen.
(t zou moeten lukken dat er hier zoveel klanten zijn, of zouden ze de regio's hier samen nemen, ik weet niet hoe dat juist in elkaar zit)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

BBB schreef:
AnD schreef:Misschien hebben ze je op een andere koperkring gezet toen je dommel nam ?

pff k hoop maar daze mij dan vlug terug zetten (maar ik zit hier in een klein dorpke en ik ken nog iemand met skynet, ook brobaI) en die heeft geen problemen.
(t zou moeten lukken dat er hier zoveel klanten zijn, of zouden ze de regio's hier samen nemen, ik weet niet hoe dat juist in elkaar zit)


Ik heb op mijn huidig adres ook 6 maanden aan 4Mbit/s gesurft, zonder enig probleem. Van de ene dag op de andere waren er serieuze synchronisatieproblemen. In jouw geval zie ik dat alhoewel de line attenuation ongeveer hetzelfde gebleven de de download noise margin van je 3,3Mbit/s connectie een stukje lager ligt dan die van de 4Mbit/s connectie. Je zou verwachten dat deze hoger zou liggen. Toen ik voor mijn aansluiting met de BGC technieker sprak, zei hij dat het in mijn geval waarschijnlijk te wijten was aan 'vervuiling' op de lijn. Hoe meer ADSL signalen er door de bundel kabels loopt, hoe meer interferentie er optreedt tussen de kabels die in de grote bundel zitten. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij mij blaaskes wijsgemaakt heeft ;-)
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Denk dat mijn probleem opgelost is.
Ik merkte dat ik telkens eraf werd gegooid als we de telefoon op pakten.
En dus heb ik voor de telefoon ook zo een tussenstuk (ben naam ff kwijt) gezet.
Zou dat de reden kunnen zijn ?
Nu een uurtje aan surfen en heel stabiel !!!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Coop schreef:Denk dat mijn probleem opgelost is.
Ik merkte dat ik telkens eraf werd gegooid als we de telefoon op pakten.
En dus heb ik voor de telefoon ook zo een tussenstuk (ben naam ff kwijt) gezet.
Zou dat de reden kunnen zijn ?
Nu een uurtje aan surfen en heel stabiel !!!


Yep, zonder splitters : bad ADSL (tenzij je op een compleet VOIP-based provider hangt zonder "gewone" telefoon).
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De reactie van dommel op mijn ticket laat wel op zich wachten nu.
Heb donderdagmiddag een ticket geopend en heb nu nog geen reactie.
En het wegvallen van de synchronisatie is weer begonnen.
Hopelijk laten ze vlug iets weten (of zouden ze zelf wachten tot woensdag wanneer de technieker van belgacom langs komt?)
Het zou handig zijn moest er zoiets bij staan dat uw ticket gelezen is (nu weet je niet of ze het al gelezen hebben of niet)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Hier valt de sync ook constant weg en is er een snelheid van max 1Mbps te merken.

op de KD zeiden ze me dat dit kan liggen aan het 4,6Mbps profiel, en ze kunnen me op 3,3Mbps zetten. Ik zit bijna een jaar bij Dommel en nooit problemen gehad met die 4,6Mbps. De man aan de lijn zei me dat dit aan temperatuursverschillen kan liggen. Maw: in de zomer is 4,6Mbps profiel goed te doen hier, in de winter is een 3,3Mbps profiel meer aangeraden.

De problemen liggen bijgevolg niet bij Dommel, maar bij BGC.
Een tip voor iedereen: als je denkt dat bij een probleem de fout bij Dommel ligt, log dan eens in met een andere ISP van Turboline (Skynet/FullADSL).
Als het probleem blijft, ligt het aan BGC.

Net even getest met de FullADSL account van men vriendin, en de sync blijft wegvallen en de snelheid is even 'hoog'.

Als het tegen woensdag nog niet in orde is, bel ik terug en dan moet Belgacom mij maar op 3,3Mbps zetten. Beter 3,3Mbps stabiel dan 1Mbps met uitvallen.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Svekke schreef:...De man aan de lijn zei me dat dit aan temperatuursverschillen kan liggen. Maw: in de zomer is 4,6Mbps profiel goed te doen hier, in de winter is een 3,3Mbps profiel meer aangeraden.
...

Ik heb nog wel geen enkele winter problemen gehad met mijn sync (en het zijn nu niet zo'n extreme wintertemperaturen).
Of het zou aan de combinatie meer adsl gebruikers/temperatuur moeten liggen.
Maar het is wel raar dat de sync problemen pas begonnen zijn, juist na de overschakeling naar dommel
(begrijp me niet verkeerd ik ben hier niemand aan het beschuldigen)
Woensdag zal de technieker van belgacom hopelijk meer weten te zeggen.
[edit]
Ik persoonlijk denk dat het in de centrale van belgacom is ofzo (want heb nu alleen ruis op de telefoonlijn en als iemand naar mij belt is het bezettoon) en er is dus nergens een telefoon aangesloten)
[/edit]
COMPUTERNERD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 sep 2005, 19:02
Locatie: GENT

dat kan nooit zo zijn, want ik heb gedurende 6 jaar adsl en nooit een lagere synchronisatie gehad. Die kabels van jou naar de centrale en verder zijn echt wel bestand tegen vorst hoor. Hij probeert er zich snel van af te maken

bieb
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Svekke schreef:op de KD zeiden ze me dat dit kan liggen aan het 4,6Mbps profiel, en ze kunnen me op 3,3Mbps zetten. Ik zit bijna een jaar bij Dommel en nooit problemen gehad met die 4,6Mbps. De man aan de lijn zei me dat dit aan temperatuursverschillen kan liggen. Maw: in de zomer is 4,6Mbps profiel goed te doen hier, in de winter is een 3,3Mbps profiel meer aangeraden.
Mogelijkheid van synchronisatie uitval bij koud weer, mist welke condenseert op de contacten in verdelers langs de weg.
Uitval kan vooral naarmate de mist dichter wordt, de man aan de lijn zou dus wel eens gelijk kunnen hebben.

Dus meer een probleem van het vochtigheidsgehalte van de lucht...


:wink:
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Vandaag is een BGC technieker langsgeweest voor mijn probleem -> adsl sync valt bijna elke dag weg rond 18u en komt terug na 20u.

Hij wou me eerst op een ander koperpaar zetten, maar heeft dan uiteindelijk beslist om me op een andere DSLAM te plaatsen. Problemen zijn hopelijk nu opgelost. De test die hij met zijn toughbook deed waren toch perfect in orde.

Met de komst van de BGC man weet ik nu exact hoeveel meter ik van de centrale zit (2200meter) en waar die centrale precies staat :wink:

Ook nog eens langs de neus weg gevraagd naar ADSL2+: die man beweerd dat alle personen die binnen de 2500m van de centrale zitten op VDSL kunnen, en dat ze bij Belgacom dus die klanten niet op ADSL2+ gaan zetten. ADSL2+ is voor de klanten die 2500m tot 5000m van de centrale zitten.

Allemaal heel leuk, maar dan ga ik een nieuwe modem moeten kopen indien dit waar is :|

Geef mij dan toch maar ADSL2+...

Ahja, volgens hem is ADSL2+ maar een kleine tussenstap, die redelijk snel gaat verdwijnen om door VDSL vervangen te worden.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

dat is wel minder goed nieuws. Ik zit op maar een paar honderd meter...
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Probleem is dus niet opgelost. De BGC technieker had dus echt wel mijn koperpaar moeten veranderen... Internet valt dus om de paar minuten uit.

Over dit:

Svekke schreef:Ook nog eens langs de neus weg gevraagd naar ADSL2+: die man beweerd dat alle personen die binnen de 2500m van de centrale zitten op VDSL kunnen, en dat ze bij Belgacom dus die klanten niet op ADSL2+ gaan zetten. ADSL2+ is voor de klanten die 2500m tot 5000m van de centrale zitten.

Zo is de situatie nu voor BGC TV, we weten niet of dit ook zo zal zijn voor internet.
En stel dat Skynet het zo wil doen voor hun klanten, dan is Dommel er nog met hun eisen :wink: Ik heb er het volle vertrouwen in 8)
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

Volgens mij is het wel net omgekeerd: kort bij centrale adsl2+ en ver van centrale vdsl.

Anders zou het helemaal onlogisch zijn.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Eh? Waarom zou dat nu onlogisch zijn? Voor VDSL moet je korter op de centrale zitten dan bij ADSL. En ADSL2+ heeft als doel (buiten sneller te zijn) de afstand te verlengen van de huidige ADSL versie.
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

VDSL vertrekt niet vanuit centrale maar vanuit ROP die men op straat plaatst. ROP en centrale zijn met glasvezel verbonden.

Woon je nu bvb met je adsl lijn op 5km van de centrale en je schakelt over op VDSL woon je bvb op 100 meter van die ROP en haal je een snelheid van 17mbit/s.

Waarom legt Belgacom heel België open om glasvezel aan te leggen.
Om de ROP te kunnen verbinden met de huidige centrales.

Dus wel logisch: kort bij centrale: adsl2+ en ver: VDSL
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

ik heb ook niet anders dan connectie problemen bij dommel.
Heb onlangs nog het onzekere voor het zekere genomen en dommels verklaring voor waarheid aangenomen. 99€ ben ik kwijt aan een andere modem/router en nog steeds dezelfde problemen.
Heb dlink dsl-g624t gekocht na goede revieuws en commentaar ook dat hij goed overweg zou kunnen met die ruis die volgens dommel mijn lijn 's nacht's zou overvallen.

En aangezien zij noch belgacom daar iets wensen aan te doen en de zwarte piet steeds doorschuiven word ik vanaf april terug telenet klant voor internet EN telefoon :evil:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Heronic schreef:ik heb ook niet anders dan connectie problemen bij dommel.
Heb onlangs nog het onzekere voor het zekere genomen en dommels verklaring voor waarheid aangenomen. 99€ ben ik kwijt aan een andere modem/router en nog steeds dezelfde problemen.
Heb dlink dsl-g624t gekocht na goede revieuws en commentaar ook dat hij goed overweg zou kunnen met die ruis die volgens dommel mijn lijn 's nacht's zou overvallen.

En aangezien zij noch belgacom daar iets wensen aan te doen en de zwarte piet steeds doorschuiven word ik vanaf april terug telenet klant voor internet EN telefoon :evil:


Heronic dat zou volgens mij toch wel belgacom zijn die dit moeten oplossen voor je .
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Heronic schreef:ik heb ook niet anders dan connectie problemen bij dommel.
Heb onlangs nog het onzekere voor het zekere genomen en dommels verklaring voor waarheid aangenomen. 99€ ben ik kwijt aan een andere modem/router en nog steeds dezelfde problemen.
Heb dlink dsl-g624t gekocht na goede revieuws en commentaar ook dat hij goed overweg zou kunnen met die ruis die volgens dommel mijn lijn 's nacht's zou overvallen.

En aangezien zij noch belgacom daar iets wensen aan te doen en de zwarte piet steeds doorschuiven word ik vanaf april terug telenet klant voor internet EN telefoon :evil:

Hier ligt niet de schuld bij Dommel, maar bij Belgacom. Al moet daar 10x iemand over de vloer komen, dit moet opgelost worden. Het zou een spijtige zaak zijn moest je hiervoor Dommel achterlaten en terug naar Telenet gaan... Want ze kunnen daar echt niet aan doen.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Mijn connectieproblemen zijn opgelost.
Er is een technieker geweest van belgacom en die heeft de lijn uitgetest en er was blijkbaar water door de muur in de contactdoos van de telefoon gekomen, daarom dat er storing was op de telefoonlijn en dat mijn ADSL niet stabiel was, nu zit ik wel op een 3,3Mbit profiel, zou ik nu eigenlijk aan dommel mogen vragen om me terug op 4Mbit te zetten ?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

BBB schreef:Zou ik nu eigenlijk aan dommel mogen vragen om me terug op 4Mbit te zetten ?

Uiteraard mag je dit :-) Doen zou ik zeggen!
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

Zelfde probleem hier in Heusden-Zolder (3550).
Ga blijkbaar via : gateway.silver1.hasselt1.schedom-europe.net
Heb soms pings van meer dan 2000 ms.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Svekke schreef:Hier ligt niet de schuld bij Dommel, maar bij Belgacom. Al moet daar 10x iemand over de vloer komen, dit moet opgelost worden. Het zou een spijtige zaak zijn moest je hiervoor Dommel achterlaten en terug naar Telenet gaan... Want ze kunnen daar echt niet aan doen.


Sjah.. ik heb beiden hierover aangesproken en beiden wijzen ze elkaar de vinger. Wat kan ik eraan doen? Ik zit nu alweer ruim 6 minuten zonder internet (wel connected maar dat is ook alles)

Test vanop modem :

Testing ethernet lan connection : pass
Testing adsl Synchronisation : pass
Testing atm oam segment ping : fail
Testing atm end to end ping : fail
Ping primary dns : fail
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Heb vandaag ondervonden dat mijn internet om de zoveel minuten uitvalt. Gisteren had ik ruis op de telefoonlijn en alleen disconnects als ik telefoneerde (nu nog altijd ruis).

Nu opeens rond 20.30 - 21u verbreekt mijn verbinding constant (zonder ik telefoneer). Gisteren naar BGC gebeld, lijn schijnt in orde te zijn.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Woon je nu bvb met je adsl lijn op 5km van de centrale en je schakelt over op VDSL woon je bvb op 100 meter van die ROP en haal je een snelheid van 17mbit/s.


100 meter van ROP = 70mbit/s snelheid. 17mbps is je profiel. Dat is nuance 1 :)

Dus wel logisch: kort bij centrale: adsl2+ en ver: VDSL


Neen. Kort bij een ROP = VDSL. Afstand langer tov ROP = ADSL2+. ADSL2+ heeft een radius van circa 6-7km, een ROP slechts 1.2km
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

VDSL2 gaat toch ook via een rop ?
Heb gelezen dat dat tot 3.5 km zou gaan (tegen vrij hogere snelheden)

Er is nu ook een nieuwe versie van VDSL gestandaardiseerd. Deze heet VDSL2 en is op voornamelijk twee punten verbeterd:

De snelheid is opgetrokken tot 100 Mbps up- en download,
De maximale afstand tussen aansluiting en centrale is verhoogd naar 3500 meter.

http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Tuurlijk gaat VDSL2 via ROP. Maar dat vereist een ander type lijnkaarten als VDSL, en hierdoor verhogen de snelheid/radius.
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

Shag schreef:Heb vandaag ondervonden dat mijn internet om de zoveel minuten uitvalt. Gisteren had ik ruis op de telefoonlijn en alleen disconnects als ik telefoneerde (nu nog altijd ruis).

Nu opeens rond 20.30 - 21u verbreekt mijn verbinding constant (zonder ik telefoneer). Gisteren naar BGC gebeld, lijn schijnt in orde te zijn.


heb ik de laatste tijd ook aan de hand

Volgens dommel ligt het aan mijn modem , wat bullshit is
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

NoFate schreef:
Shag schreef:Heb vandaag ondervonden dat mijn internet om de zoveel minuten uitvalt. Gisteren had ik ruis op de telefoonlijn en alleen disconnects als ik telefoneerde (nu nog altijd ruis).

Nu opeens rond 20.30 - 21u verbreekt mijn verbinding constant (zonder ik telefoneer). Gisteren naar BGC gebeld, lijn schijnt in orde te zijn.


heb ik de laatste tijd ook aan de hand

Volgens dommel ligt het aan mijn modem , wat bullshit is

Da zou ik maar ni te rap zeggen. Heb recentelijk ook zoiets voorgehad.
Al had ik helemaal geen internet meer, en het was de RJ11 poort van mijn router die het begeven had.
En als ge daar ni aan denkt, ...

Test het voor de zekerheid is met een 2e router, als ge er zo één voor handen hebt of ééntje erges kunt lenen.
Dan staat ge ook direct sterker in uw claims eh.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Lijn gestest door Belgacom en Dommel, ze lijken in orde te zijn. Volgens BGC en Dommel zijn het de splitters.
Nieuwe splitters gezet nog niks, heb gevraagd om een technieker eens zien wat die er vanaf kan brengen.

http://img170.imageshack.us/my.php?image=adsljz7.jpg

Kweet niet of hier iets aan scheelt, maar mijn data rate verandert dus ook constant. Vroeger stond die constant op 4640.

systemlog van router:

2/6/2007 21:2:39> PPP1 Session is up.
2/6/2007 21:9:12> ATM Disconnected
2/6/2007 21:9:12> ADSL disconnected
2/6/2007 21:9:13> PPP1 Session is down.
2/6/2007 21:9:13> NAT/NAPT Session Stop: interface ppp1
2/6/2007 21:9:13> NAT/NAPT: default session is down.
2/6/2007 21:9:22> ADSL detected
2/6/2007 21:9:28> ATM Connected
2/6/2007 21:9:28> ATM layer is up, cell delineation achieved
2/6/2007 21:9:28> ADSL connected
2/6/2007 21:9:28> PPP1 PPPoA Connected
2/6/2007 21:9:34> PPP PAP Authentication success
2/6/2007 21:9:34> PPP1: PPP IP address is
2/6/2007 21:9:34> PPP1: PPP Gateway IP address is
2/6/2007 21:9:34> PPP1: DNS Primary IP address is
2/6/2007 21:9:34> PPP1: DNS Secondary IP address is
2/6/2007 21:9:34> NAT/NAPT Session Start: interface ppp1, WAN IP is
2/6/2007 21:9:34> Initialized NAT Virtual Servers.
2/6/2007 21:9:34> Initialized DMZ host.
2/6/2007 21:9:34> NAPT: many-to-one default session is up.
2/6/2007 21:9:35> PPP1 Session is up.
2/6/2007 21:12:36> ATM Disconnected
2/6/2007 21:12:36> ADSL disconnected
2/6/2007 21:12:37> PPP1 Session is down.
2/6/2007 21:12:37> NAT/NAPT Session Stop: interface ppp1
2/6/2007 21:12:37> NAT/NAPT: default session is down.
2/6/2007 21:12:46> ADSL detected
2/6/2007 21:12:53> ATM Connected
2/6/2007 21:12:53> ATM layer is up, cell delineation achieved
2/6/2007 21:12:53> ADSL connected
2/6/2007 21:12:53> PPP1 PPPoA Connected

Soms duren de connecties nog geen minuut... :evil:
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

ik heb identiek dezelfde problemen in zone 011
connctties duren idd soms maar een minuut

Sommige dagen heb ik dan weer geen last van.... andere dagen we;

Mijn vriendin heeft ook dommel, daar ook dezelfde problemen ook in zone 011

locatie : heusden - zolder in limburg
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Al een hele week dit probleem en ruis op telefoon en dan negeren ze mijn mail, tickets,... Heb gevraagd naar een technieker, krijg totaal geen antwoord. Heeft dommel trouwens een ander telefoonnr ofzo? Want ik bel (met gsm, telefoon werkt ni) en na 6 minutens op hold word ik er vanaf gesmeten. Das dan al 3 keer gebeurd.

Enig idee wat ik nog kan doen? Test Aankoop contacteren mss?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”