BGC abo. prijzen omhoog vanaf 1 januari

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Sinvraal
Member
Member
Provider

Volgens mijn factuur is het nieuwe discovery tarief 6.85€ BTWi.
Nergens staat dat vermeld op hun site. Ik heb dan maar naar de helpdesk gebeld, en een vriendelijk dame (!) zei me dat de prijzen geïndexeerd worden met 2% :? (6.50 +2% = 6.63). Dus hun indexering is dan aan 5.4%
Ze zei me dat het gewone abo van 17.15 naar 17.50 zou gaan (+5%).

Overigens, ik heb zo een vermoeden dat BGC soms 'in het wilde weg" gesprekken factureerd. Ik werd vroeger wel eens gefactureerd voor gesprekken naar 070 nummers -nooit gedaan natuurlijk- maar wel moeten betalen. Want hoe bewijs je zoiets? De details van de factuur opvragen voor 4€ !?
Vandaag heb ik het bewijs. Ik bel enkel met VOIP via mijn modem. Deze blokeert alle uitgaande gesprekken als er geen adsl signaal is. Testen genoeg gedaan. Dus technisch gezien kan ik niet bellen via mijn discoverylijn. Toch wel volgens BGC! Het bedrag is uiteraard klein... Zouden deze bedragen dienen om de maandbonus van de directie te betalen :evil:
Nog iemand deze bevindingen?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

is dat niet de voicemail die jou opbelt waar je dan toch voor moet betalen?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Ook als je je voicemail zelf opbelt zijn dit kosten alsof je naar jezelf belt. Ongeacht of je dan via een carrier belt of voip wordt dit aangerekend.

En die indexatie is toch al langer bekend?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer
Provider

Je kan altijd een account aanmaken op e-services (is gratis) en dan gratis via bill viewer de details opvragen van de gesprekken.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Oh, vandaar dat de snelheden en de invoering van ADSL2+ nog niet is gebeurd. Men kan daar in Brussel niet deftig rekenen. :eek:

Klopt met het beeld dat Belgacom naar buiten brengt. De pré-historie. (vergelijking met de ADSL markt in onze buurlanden). Ze leven zelf ook nog in die tijd (telraam nodig? :idea: ). hi hi en dan durft men nog moeilijk doen als men terechte kritiek geeft. :-D Men mag toch eens deftig lachen met onze nationale trotse trage (max) 4Mbits monopolist op ADSl vlak :-D Volgens mij lokken ze het zelf uit door te zeggen dat een indexering 2% bedraagt en in Praktijk meer dan het dubbele aanrekenen. Kwestie van de aandeelhouders en de beurs content te houden, zodat ze zich geen vragen gaan beginnen te stellen dat waarom ....
eco racer
Plus Member
Plus Member
Provider

Hogere tarieven Belgacom

Belgacom gaat na nieuwjaar zijn tarieven verhogen ten gevolge van de stijging van de index met 2 procent. In de sector van de vaste telefonie geldt de verhoging voor nationale oproepen naar andere vaste toestellen bij Belgacom en andere netwerken, en voor oproepen naar gsm's. Ook de oproepen naar Europese en niet-Europese toestellen worden duurder.

De 0900-, 0901-, 0902- en 0903-lijnen worden gespaard, maar ook de 070- en 078-nummers worden in de vernieuwde tariefstructuur opgenomen. Ook de internetabonnementen worden duurder. De prijs van Belgacom TV wordt niet verhoogd.

"Deze verhogingen zijn gekoppeld aan de index. Het gaat maar om een gemiddelde stijging van de factuur van minder dan 2 procent," aldus Haroun Fenaux, de woordvoerder van Belgacom. "Onze tarieven waren sinds 2004 niet meer verhoogd."

BRON: De Tijd

Wie kijkt er nu nog naar televisie, het aanbod (de kwaliteit en het niveau van de programma's) is zo bedroevend ...
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

eco racer schreef:"Deze verhogingen zijn gekoppeld aan de index. Het gaat maar om een gemiddelde stijging van de factuur van minder dan 2 procent," aldus Haroun Fenaux, de woordvoerder van Belgacom. "Onze tarieven waren sinds 2004 niet meer verhoogd."
Hehe, wat een eigenaardige logica toch... De verhogingen gelden als aanpassing aan de index, maar diezelfde index heeft er dan niet voor gezorgd dat BelgacomTV duurder wordt.
Begrijpen wie kan :roll:
If you can't beat them, confuse them.
Xi
Pro Member
Pro Member
Provider

belgacom tv is nieuw hé dat tarief is zo i zo al ok voor de "index"
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”