De laatste tijd heb ik 's avonds meer en meer last om mijn mail op te halen bij Scarlet, de server antwoord wel gewoon op pings, de tracert vertoont geen speciale routes en toch is er een probleem. Het lijkt alsof de server zelf enorm traag antwoord, ik krijg in Outlook regelmatig timeouts.
Iemand een idee voor een oplossing ?
Zijn er nog mensen met dit probleem ?
J.
Scarlet mailservers - problemen
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Kurt Breezer
- Pro Member
- Joe de Mannen
- Elite Poster
en vroeger hadden ze nog dat telefoonnummer waar je netwerkstatus kon horen, da's nu blijkbaar ook afgeschaft.
Netwerkstatus op website: afgeschaft
we mogen niks meer weten precies.
het vreemde is wel dat de server vlotjes reageert op pings.
J.
Netwerkstatus op website: afgeschaft
we mogen niks meer weten precies.
het vreemde is wel dat de server vlotjes reageert op pings.
J.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Da's niet vreemd. Als hun postfix'en of sendmail's de overvloed aan spam niet aankunnen dan werkt dat op CPU & memory, niet zozeer de latency en de respons op ping.
My guess is dat de Scarlet mailservers platgebombardeerd worden met spam en dat ze een open source oplossing draaien die het niet meer kan trekken.
Dus zullen ze ofwel meer servers moeten steken ofwel naar een commerciële oplossing als Ironport moeten gaan kijken.
My guess is dat de Scarlet mailservers platgebombardeerd worden met spam en dat ze een open source oplossing draaien die het niet meer kan trekken.
Dus zullen ze ofwel meer servers moeten steken ofwel naar een commerciële oplossing als Ironport moeten gaan kijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Ja, ze hebben ooit eens een mailomgeving opgezet met een commerciële oplossing. Het heeft nog geen jaar geduurd of ze zijn terug gekomen op hun beslissing. Ze zullen gewoon een beetje moeten upgraden. Hoe meer mails je krijgt, te meer je moet voorzien in capaciteit.Deej_1977 schreef:My guess is dat de Scarlet mailservers platgebombardeerd worden met spam en dat ze een open source oplossing draaien die het niet meer kan trekken.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
een typisch geval van overnemen, overnemen en zeker niet nadenken dat al die klanten ook nog eens traffic genereren...
Ze zijn daar zeker ook niet gestoord door enige kennis van zaken...
't is blijkbaar een avondprobleem, 'smorgens is het over het algemeen goed te doen.
J.
Ze zijn daar zeker ook niet gestoord door enige kennis van zaken...
't is blijkbaar een avondprobleem, 'smorgens is het over het algemeen goed te doen.
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
denk je echt dat die daar wakker voor moeten zijn ?
In elk geval, ik kreeg van Scarlet de uitleg dat het door een technischonderhoud was en dat het asap wordt opgelost... binnen een paar weken nog eens een mailtje sturen, zien wat ze dan zeggen...
J.
In elk geval, ik kreeg van Scarlet de uitleg dat het door een technischonderhoud was en dat het asap wordt opgelost... binnen een paar weken nog eens een mailtje sturen, zien wat ze dan zeggen...
J.