nieuwe tarieven vanaf 2007? Kan dit zomaar?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Vandaag stond onderaan mijn factuur te lezen :

"Vanaf 30/01/2007 worden de prijzen van Scarlet One, Scarlet Phone en Scarlet Mobile geïndexeerd en aangepast. Zie www.scarlet.be voor meer details."

Vraag me niet waar die info op hun site te vinden is (ik heb het in ieder geval nog niet gevonden). Indien de prijzen stijgen, heb ik dan het recht om op te zeggen?

william
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

ik vind die zin toch niet terug op de factuur hier. :?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Als ik me niet vergis hebben ze het recht om de index te volgen .... dat is geen reden om zomaar te kunnen opzeggen.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Sparky schreef:ik vind die zin toch niet terug op de factuur hier. :?


Zoals je kan zien in bijlage staat het er wel degelijk op bij mij :wink:
Bijlagen
factuur.JPG
Kopie factuur
(49.13 KiB) 332 keer gedownload
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Uzzi schreef:Als ik me niet vergis hebben ze het recht om de index te volgen .... dat is geen reden om zomaar te kunnen opzeggen.


'k Ben eens in de algemene voorwaarden gaan snuffelen, en daar staat dat de klant het recht zou hebben om op te zeggen indien de nieuwe voorwaarden/tarieven minder gunstig zouden zijn voor de klant (zie bijlage).
't Probleem is dat ik de nieuwe tarieven nergens kan terugvinden om te vergelijken... :?

william
Bijlagen
Alg.Vw..JPG
uittreksel algemene voorwaarden
(74.18 KiB) 125 keer gedownload
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Een klant kan opzeggen indien de tarieven wijzigen en deze nadelig zijn voor de klant. Je moet wel rekening houden met bepaalde termijnen waarbinnen je moet opzeggen met deze reden.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

lithion schreef:Een klant kan opzeggen indien de tarieven wijzigen en deze nadelig zijn voor de klant. Je moet wel rekening houden met bepaalde termijnen waarbinnen je moet opzeggen met deze reden.


Vandaar dat het belangrijk is om een vergelijking te kunnen maken met de nieuwe tarieven, om zeker binnen de gestelde termijnen eventueel op te kunnen zeggen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Waarom zou je dat moeten vergelijken? Ze zullen stijgen, dus dit is een geldige reden om op te zeggen. De prijsstijging van indexatie bedraagt normaal rond de 2%

Je vraag was :
Indien de prijzen stijgen, heb ik dan het recht om op te zeggen?
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

[quote="lithion"]Waarom zou je dat moeten vergelijken? Ze zullen stijgen, dus dit is een geldige reden om op te zeggen.

Ik hou de optie nog altijd open dat Sinterklaas toch bestaat :-D
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

[quote="Sparky"]ik vind die zin toch niet terug op de factuur hier. :?[/quote]

Bij mij staat die zin er wel (factuur dd 21/12). Maar inderdaad een indexaanpassing is geen prijsverhoging in de wettelijke zin van het woord.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Uzzi schreef:Als ik me niet vergis hebben ze het recht om de index te volgen .... dat is geen reden om zomaar te kunnen opzeggen.


Ja, maar ze worden niet alleen geindexeerd als ik het goed begrijp, de prijzen worden:


Vanaf 30/01/2007 worden de prijzen van Scarlet One,Scarlet Phone en Scarlet Mobile geïndexeerd en aangepast. Zie www.scarlet.be voor meer details.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Indexatie is een prijsverhoging. Je hebt het recht met deze reden op te zeggen.

Het is enkel voor verhuren van woningen dat een verhuurder zijn prijs mag indexeren.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Tenzij dat het in de overeenkomst staat (cfr sommige verzekeringscontracten).
Lees misschien je overeenkomst eerst eens goed na.
Als er niets instaat kan je idd opzeggen zonder kosten.
Ze moesten je wel minstens 3 maanden op voorhand verwittigen.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Scarlet Phone zou je in principe zonder problemen kunnen opzeggen:
<http://www.scarlet.be/residential/nl/documents/Integr.vwn.Phone.NL.versie4.0.pdf> artikel 3.1

Scarlet Mobile is een ander paar mouwen:
<http://www.scarlet.be/residential/nl/documents/Integr.vwn.Mobile.NL.versie3.0.pdf> art. 3: hier is sprake van een contract van 15 maanden.

In ieder geval hebben we de vraag gesteld aan het secretariaat van Freya.
Vanafhet ogenblik dat we meer nieuws hebben, hoor je van ons.

Die contracten zijn iets waar we ons nog moeten over buigen, liefst met iemand die zich daar in uit kent.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Maar welk zijn nu de nieuwe tarieven.
Ze verwijzen naar de site, maar daar staat niets op.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Op de site:
<http://www.scarlet.be/residential/nl/products/telephony/ScarletPhone/prices.jsp> en http://www.scarlet.be/residential/nl/pr ... prices.jsp> staan wel een aantal prijzen. Alleen staat er niet bij vermeld of het hier al gaat om de nieuwe prijzen of niet en over de prijsverhoging zien we ook geen enkele vermelding. (Het kan zijn dat we erover heen hebben gekekeken.)

De vraag om meer informatie is gesteld aan Scarlet. Afwachten dus.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Intussen een (nog niet officieel) antwoord gekregen van Scarlet:
het zou hier gaan om de indexering van de minuutprijzen bij Phone en misschien ook een indexering van het abonnement bij Mobile.

We hebben dus meer uitleg gevraagd over dat woordje "aangepast" in de vermelding "geïndexeerd en aangepast" om te weten of er werkelijk alleen sprake is van een indexering.

Tegelijkertijd hebben we gevraagd om dat duidelijker te communiceren.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Officieel bevestiging gekregen:
de prijsverhoging blijft beperkt tot een indexaanpassing (maximaal ongeveer 2%).

en...
een indexaanpassing is geen prijsverhoging die het mogelijk maakt om art 8.7 van de algemene voorwaarden in te roepen voor een contractverbreking.

Sorry, dit zal je dus moeten gaan betalen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

De reactie die ik heb gehad geld dit enkel voor trafiek en niet voor abonnementsgelden.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

[quote="svermassen"]De reactie die ik heb gehad geld dit enkel voor trafiek en niet voor abonnementsgelden.[/quote]

Onze informatie komt direct van het Scarlet-management en in die communicatie werd heel duidelijk het woordje "misschien" gebruikt voor de indexaanpassing van Scarlet Mobile. Ze zijn er blijkbaar zelf nog niet helemaal uit.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”