36u disconnect?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Aangezien ik binnenkort alleen ga wonen, ben ik momenteel op zoek naar een nieuwe ISP. Momenteel ben ik de afweging aan 't maken tussen Dommel en EDPnet. De meeste pro's en contra's van die twee staan reeds uitgebreid beschreven in de respectievelijke fora, maar wat ik niet meteen terugvind (en wat ik zelf wel belangrijk vind) is of Dommel nog steeds een disconnect forceert om de 36 uur.
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Ik heb al bijna één jaar dommel, en ik heb sinds die tijd nog NOOIT last gehad van een disconnect, (36 h) terwijl andere mensen daar wel last van hebben ... Het langste dat ik eens online was, was 10 dagen aan één stuk zonder ook maar één disconnect te hebben ...

Dus ik zeg; ik heb nooit disconnects ... Maar andere mensen hebben dat dan weer wel ... :?
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

als er een 36h disconnect is dan is het niet door dommel maar door belgacom. heb sinds kort een nieuwe modem/router en moet zeggen dat ik nu ook niks meer merk van disconnects.
Please help, looking for a way to get rich and fast
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Robinvv schreef:Ik heb al bijna één jaar dommel, en ik heb sinds die tijd nog NOOIT last gehad van een disconnect, (36 h) terwijl andere mensen daar wel last van hebben ... Het langste dat ik eens online was, was 10 dagen aan één stuk zonder ook maar één disconnect te hebben ...

Dus ik zeg; ik heb nooit disconnects ... Maar andere mensen hebben dat dan weer wel ... :?


Je hebt disconnects zoals iedereen die via het BC netwerk gaat. Last heb ik er ook niet van want de router zorgt dat er maar 2 seconden tussen de stop en start van de sessies zit.

Soms krijg je keer op keer hetzelfde IP terug andere keren weer niet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

on4bam schreef:Je hebt disconnects zoals iedereen die via het BC netwerk gaat. Last heb ik er ook niet van want de router zorgt dat er maar 2 seconden tussen de stop en start van de sessies zit.

Soms krijg je keer op keer hetzelfde IP terug andere keren weer niet.


Okay, net zoals bij skynet en easynet destijds dus.

Dat je er niks van merkt is niet waar, want al je TCP connecties vliegen er dan uit (irc, msn, downloads), en da's gewoon ergerlijk. Als je een router permanent hebt aanstaan, heb je bovendien ook nog eens geen vat op het tijdstip van deze disconnects. Bij deze geen dommel voor mij dus.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Is dat niet iets dat je bij iedere adsl service hebt? anders blijf je 30 dagen online en heb je geen verbruik gehad die maand? :???:
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

zippie666 schreef:Is dat niet iets dat je bij iedere adsl service hebt? anders blijf je 30 dagen online en heb je geen verbruik gehad die maand? :???:


EDPnet heeft dat niet (maar die zitten dan ook niet op turboline)
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik heb er ook wel last van, moest vandaag mijn modem paar keer resetten omdat ik een disconnect hadt.
Is het normaal dat ik zo een toeren moet uithalen voor terug online tegaan, stel dat ik werken ben en mijn zusje wilt surfen, dan kan ze niet surfen zolang ik de modem paar keer heb gereset ?

Anders eens een petitie maken en aan dommel voorleggen :d

Voor de rest heel tevreden klant van Dommel.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ik voel hier niets van met mijn router(ben momenteel wel nog bij belgacom).
Ik heb een USRobotics SureConnect ADSL Gateway(dit staat er tenminste onder op)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Coop schreef:Ik heb er ook wel last van, moest vandaag mijn modem paar keer resetten omdat ik een disconnect hadt.

Is het normaal dat ik zo een toeren moet uithalen voor terug online tegaan, stel dat ik werken ben en mijn zusje wilt surfen, dan kan ze niet surfen zolang ik de modem paar keer heb gereset ?

Hebt ge al is getest of het niet aan uw router ligt ?
En of uw firmware up to date is ?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

janvkn schreef:Dat je er niks van merkt is niet waar, want al je TCP connecties vliegen er dan uit (irc, msn, downloads), en da's gewoon ergerlijk. Als je een router permanent hebt aanstaan, heb je bovendien ook nog eens geen vat op het tijdstip van deze disconnects. Bij deze geen dommel voor mij dus.


Bij het surfen heb je een kleine "hickup" tijdens het laden van een pagina. Mijn Trillian laat zelfs niet zien dat msn, yahoo of ICQ er even uit lag, die doet gewoon verder. Ik heb in dat opzicht vat op het tijdstip dat mijn ik kies wanneer ik (manueel) herconnecteer zodat om de 3 dagen de reconnect op dat tijdstip valt en om de 3 dagen 12 uur later... 1 uur/13 uur bv.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”