Wijzinging aanvraag 100gb limiet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Snap ik ook niet, toen Vista uitkwam op ma3d en ik dit zei tegen de rest van MIJN klas begon iedereen al direct te downloaden.
20 personen x 2,8GB = 56GB
Om dan nog te zwijgen over degenen die hun mac en ip spoofen om zo op nieuwsgroepen gretig te gaan downloaden tegen 4MB/s.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Externe nieuwsgroepen zijn blocked en als je downloadt van ma3d komt dat van het Belnet-netwerk, dus free traffic.

Vertaalprogramma's/woordenboeken: er staan offline proggie's op. Eigen streaming staat op eigen servers

Het is ook niet zo dat iedereen daar zomaar zijn laptop kan aanhangen om te surfen op kosten van 't school hé. Da's dus alle verkeer op pc's van 't school zelf + peda en da's minder dan 100GB/maand. En daarbij heb je dan die enkele peda-studentjes die blijkbaar niet meer kennen dan google en msn. 't zijn dan ook gin inf in spé, maar sociale gevallen waarvan ik vermoed dat de meeste al een pc verafschuwen.

Verder: enkele jaren terug hing gans dat spel nog aan enkele telenetlijntjes.

Nu: waar ging gans de discussie eigenlijk weer over? Toch over dat 100GB niet genoeg is voor een normale mens?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

25MB per gebruiker per maand lijkt mij ook wel heel weinig.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

4000 gebruikers en minder dan 100GB per maand...

Die gebruikers moeten verdomd veel plezier beleven op internet daar bij jullie... NOT.

Enfin zeg, 25MB de man per maand. Wat doen die dan? Enkel eens braaf op inet surfen als de docent zegt dat ze naar een bepaalde site moeten/mogen gaan?

Zelfs al download ik niks, dan zit ik nog aan een paar GB per maand. (en tussen die 4000 zullen er zo toch ook wel tussenzitten zeker)
En geen enkel downloadertje die wat ftp's kent? Sta me toe om dit met een zeker ongeloof te lezen.

greetz,

Nob
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

250 zal ook wel gaan zeker :p, ook al is 250 wel weinig ... misschien allemaal vlijtige studenten :lol:
verbert_p
Member
Member

Nob schreef:En geen enkel downloadertje die wat ftp's kent? Sta me toe om dit met een zeker ongeloof te lezen.

ma enfin...
toen ik ben beginnen studeren had Groep T in leuven 1 doodgewone telenet aansluiting voor de administratie, een paar duizend dagstudenten en een paar duizend studenten avondschool (totaal zo'n 5000 gebruikers verspreid over een ganse dag 6 dagen in de week)

zoals ge ziet is het dus wel degelijk mogelijk om met vele honderden een lijn met een limiet van 10GB te gebruiken. daar staat uiteraard tegenover dat ge enkel via de proxy server naar buiten kon. geen ms, geen icq, geen irc, geen ftp, geen weetikveelwat. enkel surfen via de proxy op poort 80. en uiteraard werd het intranet enzo lokaal gehost...

tegenwoordig ligt er wel een mooie verbinding met belnet hé, daar niet van ;)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Met andere woorden ge kon praktisch niet op het net. En precies werd er ook geen gebruik van gemaakt buiten het intranet dan.

lithion schreef:Externe nieuwsgroepen zijn blocked en als je downloadt van ma3d komt dat van het Belnet-netwerk, dus free traffic.

Vertaalprogramma's/woordenboeken: er staan offline proggie's op. Eigen streaming staat op eigen servers

Het is ook niet zo dat iedereen daar zomaar zijn laptop kan aanhangen om te surfen op kosten van 't school hé. Da's dus alle verkeer op pc's van 't school zelf + peda en da's minder dan 100GB/maand. En daarbij heb je dan die enkele peda-studentjes die blijkbaar niet meer kennen dan google en msn. 't zijn dan ook gin inf in spé, maar sociale gevallen waarvan ik vermoed dat de meeste al een pc verafschuwen.

Verder: enkele jaren terug hing gans dat spel nog aan enkele telenetlijntjes.

Nu: waar ging gans de discussie eigenlijk weer over? Toch over dat 100GB niet genoeg is voor een normale mens?

Als je alles als "free" traffic gaat aanschouwen heb je nooit volume, .. het geen wat op je proxy gecached staat is ook free traffic zeker? Uw verbruik is wat er over de connectie loopt of je die nu moet betalen of niet, in die quote, ik snap het niet 100gb 4000 studenten gebruiken dat niet eens.. tja.. ik zal edpnet eens bellen en vragen of belnet traffic 'free' traffic is ..

'k Heb er toch mijn twijfels over ze :p

Ook zoiets, bij mij op school zaten vroeger ook een paar duizend studenten waarvan er toen misschien 10 op internet mogen, dan moet je ook niet stellen dat het er 4000 zijn als er maar een bepaald aantal op mag.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

hij bedoelt enkel maar dat hij die traffic niet meetelt...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dat is nu net mijn punt. Eerst zeggen ze gebruiken geen 100gb en alles van traffic telt hem niet mee tja.. was dat maar waar .. 'k zeg het, 'k zal edpnet eens bellen en zeggen dat ze bepaalde traffic niet mee mogen tellen zoals bv naar newsserver die men uiteindelijk dubbel betaald.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”