Al sinds enige tijd heb ik last van men verbinding van dsl en telefoon die steeds weg valt. Men verbinding valt weg en dan duurt het ongeveer 30 tot 60 seconden voor die weer hersteld is om dan na 30 seconden weer uit te vallen en zo gaat dat uren aaneen door zonder ophoud.
Ik kan op die manier niet downloaden of uploaden en ook niet telefoneren...
Probleem hierbij is dat ik ook men internet nodig heb voor een deeltijds online job die ik uitvoer en hierdoor maakt dat het onmogelijk of het houd mij enorm op.
Het is ook dat plots na dagen problemen te hebben de verbinding plots goed is en enige dagen zonder problemen verloopt, maar zonder te kunnen voorspellen gaat het terug bij af en kan ik weer beginnen vloeken -_-
Het ligt niet aan men PC en ze hebben het al één keer kunnen oplossen bij Tele2, maar vanaf de overgang van 19 naar 20 november wat een nieuwe maand was waarbij de counter (download capaciteit) weer vanaf 0 begon, daar begon het probleem weer bij af en dat is nu weer twee dagen zo...
dsl en telefoon valt weg om de 30 seconden...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Welke modem heb je ? Als je een 716 hebt met oude firmware, controleer dan je linespecs eens en dump die hier op het forum.
(start -> cmd -> telnet 192.168.100.254 -> Administrator/Sudnilet! en dan adsl info)
Best mogelijk dat het niks met je linespecs te maken heeft, maar bij een verlies van sync (en daar lijkt dit toch op) zou dat het eerste zijn dat ik check. Het zou wel eens kunnen dat je ergens met "rotte kabel" zit tussen je huis en de buurtcentrale, die door weet-ik-veel (waterinsijpeling, corrosie ....) soms net wel en soms net niet meer werkt.
Ook een defecte splitter of dergelijke kan soms echt wel spookachtige situaties opleveren.
(start -> cmd -> telnet 192.168.100.254 -> Administrator/Sudnilet! en dan adsl info)
Best mogelijk dat het niks met je linespecs te maken heeft, maar bij een verlies van sync (en daar lijkt dit toch op) zou dat het eerste zijn dat ik check. Het zou wel eens kunnen dat je ergens met "rotte kabel" zit tussen je huis en de buurtcentrale, die door weet-ik-veel (waterinsijpeling, corrosie ....) soms net wel en soms net niet meer werkt.
Ook een defecte splitter of dergelijke kan soms echt wel spookachtige situaties opleveren.
Ik had net hetzelfde voor. Enorm veel onderbrekingen. Na vele mails naar tele2 hebben ze dit opgevolgd en volgens hen had ik dagen van meer dan 80 onderbrekingen. Maar naar mijn mening waren er veel dagen van 100 den onderbrekingen. Ik hoorde steeds de relais in de modem aan en uit schakelen.
Nochtans had ik in het begin dat ik tele2 allin was hiermee geen probleem, ook mijn snelheid was redelijk tot normaal ( dwn 2800 - 3500 kbit/s -- up ongeveer 300 kbit/s).
Nu is er eergisteren bij mij thuis een technieker van tele2 dit komen bekijken en gaf me direct als reden de modem ( een 716 van Speedtouch) als reden. Nu ok deze brave man vervangt mijn modem door een 706 WL en dit ding werkte. Omdat ik 2 computer gebruik ( waarvan 1 draadloos ) vroeg hij me ze beide op te starten om even te kijken en gelukkig kreeg ik direct de ene onderbreking na de andere. Nu heeft die man direct naar tele2 gebeld en dit gemeld en ging men een ticket bij Belgacom aanmaken om dit in orde te brengen. Alee ik hoop dat het hiermee in orde zal komen. Want vandaag heb ik al enkele bgc bestelwagens in mijn straat aan het werk gezien heb ik nu al een uur of 6 geen onderbreking meer gehad. Maar ze hebben wel mijn snelheid teruggeschroef want ik haal nu maar ts de 500 en de 900 kbit/s
Nochtans had ik in het begin dat ik tele2 allin was hiermee geen probleem, ook mijn snelheid was redelijk tot normaal ( dwn 2800 - 3500 kbit/s -- up ongeveer 300 kbit/s).
Nu is er eergisteren bij mij thuis een technieker van tele2 dit komen bekijken en gaf me direct als reden de modem ( een 716 van Speedtouch) als reden. Nu ok deze brave man vervangt mijn modem door een 706 WL en dit ding werkte. Omdat ik 2 computer gebruik ( waarvan 1 draadloos ) vroeg hij me ze beide op te starten om even te kijken en gelukkig kreeg ik direct de ene onderbreking na de andere. Nu heeft die man direct naar tele2 gebeld en dit gemeld en ging men een ticket bij Belgacom aanmaken om dit in orde te brengen. Alee ik hoop dat het hiermee in orde zal komen. Want vandaag heb ik al enkele bgc bestelwagens in mijn straat aan het werk gezien heb ik nu al een uur of 6 geen onderbreking meer gehad. Maar ze hebben wel mijn snelheid teruggeschroef want ik haal nu maar ts de 500 en de 900 kbit/s
- Ayu-youkou
- Starter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 22 nov 2006, 11:40
Thanks voor de replies, maar ik heb een 706 WL en had er all last van sinds kort na de installatie.
Soms gaat het effe goed zoals nu, dan heb ik enkele uren er geen last van.
Bij Tele2 probeerden ze de schuld eerst bij mij te schuiven, maar dat is het zeker niet, men PC is goed ingesteld (het gebeurd ook als PC uitstaat) en alles is goed aangesloten.
Soms gaat het effe goed zoals nu, dan heb ik enkele uren er geen last van.
Bij Tele2 probeerden ze de schuld eerst bij mij te schuiven, maar dat is het zeker niet, men PC is goed ingesteld (het gebeurd ook als PC uitstaat) en alles is goed aangesloten.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Kan je je SNR-waarden eens posten.
Als ik het goed begrijp verliest je modem de verbinding en probeert direct een nieuwe handshake te doen.
Als ik het goed begrijp verliest je modem de verbinding en probeert direct een nieuwe handshake te doen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
@Block : da's nu net wat *niet* meer kan op de nieuwe 706's of de "geupgrade" (sic) 716's .......
Twijfel ik ook niet aan : het feit dat je modem de sync verliest blijft volgens mij op een mogelijke slechte lijn of te grote afstand wijzen.
ROT dat Tele2 die linespecs afdekt met de nieuwe firmware.
Wat je kan doen is vragen aan een collega/vriend of die een normale modem heeft met ethernet plug (een BGC modem van Thomson of Philips) en deze op je lijn te hangen : daarmee kan je dan wel de linespecs nakijken. Als iemand in je buurt nog een oude E-Tech Tele2/Versatel USB modem heeft, kan het ook daarmee nog.
Als je lijn om de haverklap wegvalt op je router, zie ik zo niet onmiddelijk hoe een pc dat normaal kan veroorzaken hoor. Wat "Hmm" zegt kan dan al eerder : ik heb trouwens het vermoeden dat ze zijn linespecs naar 1.1 mbps hebben gezet, dat zou de snelheid verklaren en het feit dat hij nu wel stabiel op de lijn zit. Jammer, maar soms is dat de enige oplossing.
Twijfel ik ook niet aan : het feit dat je modem de sync verliest blijft volgens mij op een mogelijke slechte lijn of te grote afstand wijzen.
ROT dat Tele2 die linespecs afdekt met de nieuwe firmware.
Wat je kan doen is vragen aan een collega/vriend of die een normale modem heeft met ethernet plug (een BGC modem van Thomson of Philips) en deze op je lijn te hangen : daarmee kan je dan wel de linespecs nakijken. Als iemand in je buurt nog een oude E-Tech Tele2/Versatel USB modem heeft, kan het ook daarmee nog.
Als je lijn om de haverklap wegvalt op je router, zie ik zo niet onmiddelijk hoe een pc dat normaal kan veroorzaken hoor. Wat "Hmm" zegt kan dan al eerder : ik heb trouwens het vermoeden dat ze zijn linespecs naar 1.1 mbps hebben gezet, dat zou de snelheid verklaren en het feit dat hij nu wel stabiel op de lijn zit. Jammer, maar soms is dat de enige oplossing.
Ja jong dat spel (nu de 706 WL) heeft in het laatste half uur al terug 2 x uitgevallen.
En met die snelheid ben ik niet tevreden hoor. Het heeft maanden goed gegaan. Dus moeten ze de fout maar zoeken. Daar betalen we immers voor!
En met die snelheid ben ik niet tevreden hoor. Het heeft maanden goed gegaan. Dus moeten ze de fout maar zoeken. Daar betalen we immers voor!
- Ayu-youkou
- Starter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 22 nov 2006, 11:40
Naar het schijnt is de afstand tussen men woning en de centrale te groot en moet ik overshakkelen van een 4Mb abonnement naar 1Mb abonnement :'(
Misschien weinig aan te doen, maar voor de 2°keer heeft een tele2 technieker gekomen en heeft mijn modem nogmaals vervangen.
Toen ik het hem vroeg ivm de vele disconecties heeft hij de spanning op mijn lijn gemeten en hij had maar 5,6 V.
Volgens hem zou dit tussen de 48 en de 52 V moeten liggen.
Hij zei me indien ik nog disconnecties zou hebben er moest op staan dat tele2 bij Belgacom moest aandringen die lijn na te kijken.
Maar voor ik dit doe zou ik graag weten of dit inderdaad juist is dat men een gelijkspanning tussen de 48 V en 52V moet hebben om een goed DSL signaal te kunnen overbrengen. Mijn vraag is. Zijn er hier soms mensen die met een multimeter in hun bezit de spanning op de lijn eens willen meten zodat ik mijn vraag aan Tele2 kan staven.
Alvast bedankt voor de hulp.
Toen ik het hem vroeg ivm de vele disconecties heeft hij de spanning op mijn lijn gemeten en hij had maar 5,6 V.
Volgens hem zou dit tussen de 48 en de 52 V moeten liggen.
Hij zei me indien ik nog disconnecties zou hebben er moest op staan dat tele2 bij Belgacom moest aandringen die lijn na te kijken.
Maar voor ik dit doe zou ik graag weten of dit inderdaad juist is dat men een gelijkspanning tussen de 48 V en 52V moet hebben om een goed DSL signaal te kunnen overbrengen. Mijn vraag is. Zijn er hier soms mensen die met een multimeter in hun bezit de spanning op de lijn eens willen meten zodat ik mijn vraag aan Tele2 kan staven.
Alvast bedankt voor de hulp.
Maar voor ik dit doe zou ik graag weten of dit inderdaad juist is
Ik zou daar niet op wachten. Als de modem al 2 maal vervangen geweest is, ligt het duidelijk niet bij jou.
Bij Tele2 aandringen dat Belgacom de lijn nakijkt. Ze houden je bij Tele2 al lang genoeg aan het lijntje.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
hmm schreef:....Toen ik het hem vroeg ivm de vele disconecties heeft hij de spanning op mijn lijn gemeten en hij had maar 5,6 V.
Volgens hem zou dit tussen de 48 en de 52 V moeten liggen.
Hij zei me indien ik nog disconnecties zou hebben er moest op staan dat tele2 bij Belgacom moest aandringen die lijn na te kijken.
Maar voor ik dit doe zou ik graag weten of dit inderdaad juist is dat men een gelijkspanning tussen de 48 V en 52V moet hebben om een goed DSL signaal te kunnen overbrengen....
Hoef ik niet eens te meten. Klopt. Afhankelijk van de aanwezigheid en functie van een analoge telefoon (bellen, gesprek) kan dat zelfs hoger uitvallen. Om je een plezier te doen heb ik het toch maar eens gemeten, en die waarden zijn wel aanneembaar. 5,6 V is een zo-goed-als-dooie-lijn, en da's inderdaad de verantwoordelijkheid van de netbeheerder, zijnde BGC.
- Ayu-youkou
- Starter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 22 nov 2006, 11:40
Ja, daar zijn ze wel goed in >_>poekie68 schreef:Maar voor ik dit doe zou ik graag weten of dit inderdaad juist is
Ik zou daar niet op wachten. Als de modem al 2 maal vervangen geweest is, ligt het duidelijk niet bij jou.
Bij Tele2 aandringen dat Belgacom de lijn nakijkt. Ze houden je bij Tele2 al lang genoeg aan het lijntje.
Heb nog steeds men 4MB verbinding en gaat voorlopig goed zonder hun toedoen... raar o_O