Aethra FS4104-AW - Port Forwarding probleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Lacroix
Starter
Starter

Hallo,

Heb sinds kort VDSL met bijhorende modem, en moet nu een poort forwarden. (udp 6112).
Dit lukt me maar niet echter.

Ik ga naar NAPT, proxy settings, en voeg de poort toe.
Hij komt dan automatisch onderaan bij servers te staan, met naam Starcraft.

Nu, als ik via een online applet test, is mijn poort 6112 nog steeds gesloten. Ik probeer Supreme Commander te spelen (die die poort gebruikt), en het werkt nog steeds niet.

Na veel proberen heb ik uiteindelijk wat getest met Ethereal.
Ik startte een Supreme Commander server op, en iemand anders probeerde te connecteren:

In de logs van ethereal zag ik dat ik packets verstuurd naar zijn IP addres op udp 6112.

De andere persoon zag dat hij udp packets verstuurde naar het ip adres 192.168.1.31, wat dus mijn LOKAAL ip adres is. Hij verstuurt dus naar mijn LOKAAL ip ipv mijn WAN ip. Deze packets komen dan ook uiteraard niet aan.

Heb ik een instelling verkeerd staan ofzo?
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Dat doet mij vermoeden dat die poort bij u niet genat wordt: uw router moet normaal gezien bij het routen dat privaat ip omzetten naar het publiek ip. Tenzij er in de game/applicatie zelf een setting is die moet ingeschakeld worden als je nat gebruikt?
Lacroix
Starter
Starter

Nja dat is het probleem wss, maar geen idee of het op te lossen valt.

Is er al een firmware ugprade voor die router? Op de site van belgacom zie ik een firmware staan voor FS4100 (en niet FS4104).

Het spel heeft alleszins geen specifieke setting ofzo.
Vorige week speelde ik het nog perfect met mijn philips adsl modem/router.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Kan je 6112 tcp ook eens forwarden, en ook 9103 udp
Lacroix
Starter
Starter

6112 TCP staat ook open, en 9103 UDP wordt gebruikt volgens de ethereal logs. Ik verstuur packets naar hem, bij source port 9103, dest port 30341.

Hoedanook, hij mag nooit mijn lokaal IP in zijn ethereal logs zien, of wel?
Lacroix
Starter
Starter

Is er al een firmware update beschikbaar voor die modem/router?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk dat je de oorzaak eerder moet zoeken in je server die je opzet volgens wat je hier schrijft. Waarschijnlijk stuurt je server in een datapakket zijn ip naar de andere mensen. (Bij passive ftp connecties gebeurt zoiets ook). Ipv je publiek ip, stuurt je server zijn lokaal ip. Resultaat is dat de ontvanger niet terug een verbinding kan maken op het lokale ip van je server.

Kan je in je server nergens je WAN IP (je publiek internet IP) instellen?
Lacroix
Starter
Starter

Kan zijn natuurlijk, maar met mijn andere modem had ik nooit dat probleem. Ik ken ook niemand anders die het probleem ooit gehad heeft.
Een server joinen kan ik overigens ook niet, al weet ik niet precies waar het probleem daar dan ligt.
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Lacroix schreef:Is er al een firmware update beschikbaar voor die modem/router?

De mijne is al 2x geflasht geweest maar dan wel door een Belgacom technieker.
De eerste maal omdat mijn modem zijn sync steeds bleek te verliezen.

De laatste maal,... héél onlangs nog wegens storingen op mijn lijn welke blijkbaar aan de straatbekabeling zouden liggen,.. zei hij mij dat ik nu wat sneller zou kunnen zappen op mijn BTV,... dus die laatste flash zal hoogstwaarschijnlijk wel een geweest zijn voor de decoder die via de router geflasht werd want aan mijn decoder is ie niet aan geweest :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”