Windows Server 2003 Web edition - goedkoopst?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Waar vind ik het goedkoopst een officiele licentie voor Windows Server 2003? De web editie volstaat ruimschoots.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
magicalme
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2006, 15:19

beslist niet misselijk die bedragen. wat doet zo'n server wat een linux server niet kan?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Daar zit je wel altijd wat met die oem dingen vast. Ik denk niet dat je die web server edition stand alone kunt krijgen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je kan op de Web editie van W2K3 Server geen SQL Server draaien, wel de express (mocht je daar rekening mee moeten houden).
//edit, ow wacht, ik ben mis denk ik, die beperking is bij Small Business Server denk ik.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

magicalme schreef:beslist niet misselijk die bedragen. wat doet zo'n server wat een linux server niet kan?


ASP.NET draaien :)

Verder is een windows server veel makkelijker in beheer. Als je de stats van netcraft bekijkt staat daar dat bijna 30% van alle webservers windows draait. Maar wat extreem veel mensen niet begrijpen is dat 95% van alle intranet servers op windows gebaseerd is :) Windows server heeft verder ook het voordeel dat hij kan delegeren in een windows netwerk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
magicalme
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2006, 15:19

ANARCHY92 schreef:
magicalme schreef:beslist niet misselijk die bedragen. wat doet zo'n server wat een linux server niet kan?


ASP.NET draaien :)

Verder is een windows server veel makkelijker in beheer. Als je de stats van netcraft bekijkt staat daar dat bijna 30% van alle webservers windows draait. Maar wat extreem veel mensen niet begrijpen is dat 95% van alle intranet servers op windows gebaseerd is :) Windows server heeft verder ook het voordeel dat hij kan delegeren in een windows netwerk.


okay, ik ga maar geen discussie aan :wink: (lijkt me het verstandigst)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Voor wat gaat deze juist ingezet worden als ik dat vragen mag ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Webserver, FTP, mail, VPN, OpenSSH en van dat soort meuk ... en een windows server heeft als allergroot voordeel dat ik het zelf kan beheren, met mijn linux kennis laat niet toe van een deftige veilige config ergens op het internet te hangen :p

Desnoods een dichtgetimmerde Linux met een paar VMwares ofzo...

Maar die prijzen zijn inderdaad om misselijk van te worden, de prijs is eigelijk groter dan wat ik voor de hardware moet geven :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Op proxis.be staat RHEL4.x for dummies in promotie. Zou normaal al je taken moeten coveren, zelfs via gui. OS is zelfs gratis te downloaden in de vorm van CentOS
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

voorlopig draaien al onze servers RHEL4.
Deze maand komt onze eerste Windows server in huis, vanwege een pakket dat niet op Linux draait, en we hebben geen goed alternatief gevonden. Ik ben de enige in ons 'bedrijf' met Windows Server 2003 ervaring, dus ik zal er wel wat werk bijkrijgen :roll:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ANARCHY92 schreef:
magicalme schreef:beslist niet misselijk die bedragen. wat doet zo'n server wat een linux server niet kan?


ASP.NET draaien :)

Verdiep u een in MONO .
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ge moet er toch tegen kunnen eh, die forums ... van alle replies was er eentje waar ik iets aan had, ware het niet dat ik daar al gekeken had.

Dus... nog iemand een idee, of kan er iemand bevestigen dat ze eigelijk overal dezelfde prijs hebben?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=25484 = € 341,30
(en da's minder dan de laagste prijs op t.net pricewatch)
Heb daar al een paar dingen gekocht, ben er best tevreden over. Ben wel telkens zelf gaan afhalen, klant heeft een locatie in dezelfde straat dus is binnenwippen een optie voor mij ;)
Laatst gewijzigd door meon 13 dec 2006, 21:34, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

meon schreef:
ANARCHY92 schreef:
magicalme schreef:beslist niet misselijk die bedragen. wat doet zo'n server wat een linux server niet kan?


ASP.NET draaien :)

Verdiep u een in MONO .


Weet je wat ik mij altijd afvraag ;) waarom iemand die openlijk durft toe te geven dat windows niet slecht is altijd de slechterik is.

Voor alle duidelijkheid, ik heb zelf de meeste van mijn websites op linux draaien ;).

Ik heb als we dan toch gaan discussieren nog nooit een degelijk paket als vervanging voor exchange op linux gevonden :) En ik weet heus wel dat er pakketten voor linux bestaan. Maar in 90% van de gevallen is dat niet goed genoeg om in een bedrijfssituatie te gebruiken...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ANARCHY92 schreef:Weet je wat ik mij altijd afvraag ;) waarom iemand die openlijk durft toe te geven dat windows niet slecht is altijd de slechterik is.
Euhm. Heb ik ergens gezegd dat ik tegen Windows ben? Ben zelf hevige Windows fan en vind dat linux s u c ked. Nah, I said it.
Ik ik haal enkel MONO aan omdat er wel degelijk initiatieven zijn in dat OS-wereldje waar Windows mensen (MCSE'ers bvb) geen weet van hebben en alternatieven bieden.
Ik durf nog wel eens buiten m'n kennisgebied kijken, maar niet iedereen doet dat.
magicalme
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2006, 15:19

meon schreef:
ANARCHY92 schreef:
magicalme schreef:beslist niet misselijk die bedragen. wat doet zo'n server wat een linux server niet kan?


ASP.NET draaien :)

Verdiep u een in MONO .


:) mijn idee, maar ik zou niet in discussie gaan.


selder schreef:Ge moet er toch tegen kunnen eh, die forums ... van alle replies was er eentje waar ik iets aan had, ware het niet dat ik daar al gekeken had.

Dus... nog iemand een idee, of kan er iemand bevestigen dat ze eigelijk overal dezelfde prijs hebben?


ik zou de moed op geven en een andere oplossing zoeken.
steek die 300 euro in een pot en geef jezelf elk uur dat je bezig bent met het uit zoeken hoe je, je Webserver, FTP, mail, VPN, OpenSSH en van dat soort meuk moet configurenen op een gratis os, 10 euro. waarschijnlijk kun je als je klaar bent nog een paar pinten gaan drinken a 10 euro per uur als je meuk klaar is.
magicalme
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2006, 15:19

ANARCHY92 schreef:
meon schreef:
ANARCHY92 schreef:
magicalme schreef:beslist niet misselijk die bedragen. wat doet zo'n server wat een linux server niet kan?


ASP.NET draaien :)

Verdiep u een in MONO .


Weet je wat ik mij altijd afvraag ;) waarom iemand die openlijk durft toe te geven dat windows niet slecht is altijd de slechterik is.

Voor alle duidelijkheid, ik heb zelf de meeste van mijn websites op linux draaien ;).

Ik heb als we dan toch gaan discussieren nog nooit een degelijk paket als vervanging voor exchange op linux gevonden :) En ik weet heus wel dat er pakketten voor linux bestaan. Maar in 90% van de gevallen is dat niet goed genoeg om in een bedrijfssituatie te gebruiken...


ik ben een leek op windows gebied en heb geen idee wat dat exchange doet, ( ik zal direct ff googlen).
[update]
http://www.ibiblio.org/oswg/oswg-nightl ... howto.html
[/update]

maar linux rolt hier in een bedrijfs omgeving en dat gaat heerlijk.

Ook hoor je mij niet zeggen dat windows slecht is maar als je moet kiezen tussen een bedrag van 300+de beetjes euro of 0 euro voor legale software dan is de keuze voor mij niet moeilijk.
dan komt ook nog het feit dat ik linux makkelijker te configuren vind als windows, maar dat is net wat je gewend bent.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Bedankt allemaal voor de reacties, en nee niet overtuigd, Windows zal het worden :p (en daarbij, ik drink al jaaaaren geen alcohol meer :p )
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
magicalme
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2006, 15:19

selder schreef:Bedankt allemaal voor de reacties, en nee niet overtuigd, Windows zal het worden :p (en daarbij, ik drink al jaaaaren geen alcohol meer :p )


Zo als ik zei het is wat je gewend bent,
en van iemand die uit Hoegaarden komt en daarom geen alcohol drinkt geef ik u groot gelijk. :wink:
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb als we dan toch gaan discussieren nog nooit een degelijk paket als vervanging voor exchange op linux gevonden Smile En ik weet heus wel dat er pakketten voor linux bestaan. Maar in 90% van de gevallen is dat niet goed genoeg om in een bedrijfssituatie te gebruiken...



IBM Lotus Notes misschien?

En zeg niet dat lotus notes slecht is, want dat doet degelijk zijn werk bij ons. (paar duizend werknemers)

greetz,

Nob
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

ANARCHY92 schreef:
meon schreef:
ANARCHY92 schreef:
magicalme schreef:beslist niet misselijk die bedragen. wat doet zo'n server wat een linux server niet kan?


ASP.NET draaien :)

Verdiep u een in MONO .


Weet je wat ik mij altijd afvraag ;) waarom iemand die openlijk durft toe te geven dat windows niet slecht is altijd de slechterik is.


Het probleem is dat zowel win als linux aanhangers bijna nooit objectief zijn. Het is normaal dat je een product waarmee je veel werkt voortrekt. Maar voordat je begint te schreeuwen van dit is goed voor dat etc.. moet je wel fatsoenlijk ingelicht zijn van alle mogelijkheden. Uiteindelijk hoort win server niet echt thuis in een thuis omgeving.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ANARCHY92 schreef:Ik heb als we dan toch gaan discussieren nog nooit een degelijk paket als vervanging voor exchange op linux gevonden :) En ik weet heus wel dat er pakketten voor linux bestaan. Maar in 90% van de gevallen is dat niet goed genoeg om in een bedrijfssituatie te gebruiken...


Openexchange ? Groupwise ...

Wij ( kangaroot.net ) doen heel wat groupwise installaties in grote bedrijven hoor !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nob schreef:IBM Lotus Notes misschien?


Walgelijk gewoon...
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Walgelijk gewoon...


Ik stond daar ook huiverachtig tegenover, maar voor het werk moet ik het gebruiken en ik moet zeggen dat het zo slecht nog niet is.


greetz,

Nob
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ge hebt allemaal gelijk ;) (ik discussier niet met mensen die het toch beter weten)

crapiecorn schreef:Het probleem is dat zowel win als linux aanhangers bijna nooit objectief zijn. Het is normaal dat je een product waarmee je veel werkt voortrekt. Maar voordat je begint te schreeuwen van dit is goed voor dat etc.. moet je wel fatsoenlijk ingelicht zijn van alle mogelijkheden. Uiteindelijk hoort win server niet echt thuis in een thuis omgeving.


Daarop geef ik je volledig gelijk. Maar ik vind het raar dat iemand die toch wel een aardige ervaring opgebouwd heeft met verschillende systemen toch de douche moet krijgen.

Zoals al verschillende keren en op veel forums bewezen is, is het zo dat echt een pak linux mensen die linux super vinden niet verder komen dan bijvoorbeeld een out-of-the-box clarkconnect install.
Laatst gewijzigd door gr4vity 14 dec 2006, 20:51, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

(ik discussier niet met mensen die het toch beter weten)


Doe is niet moeilijk... waar beweren wij dat we gelijk hebben? We proberen je gewoon wat te helpen door paketten aan te reiken die wel een goede vervanger zijn voor exchange.

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Nob schreef:
(ik discussier niet met mensen die het toch beter weten)


Doe is niet moeilijk... waar beweren wij dat we gelijk hebben? We proberen je gewoon wat te helpen door paketten aan te reiken die wel een goede vervanger zijn voor exchange.

greetz,

Nob


Dat bedoel ik ook hellemaal niet. Ik bedoel dat ik al vanaf het begin van dit topic aangeef dat ik geef discussie wil, en dat de linux mensen me toch veroordelen ;)

Om het beste van de hele zaak te weten is dat mijn webservers meestal linux (debian) draaien.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
magicalme
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2006, 15:19

ANARCHY92 schreef:
Nob schreef:
(ik discussier niet met mensen die het toch beter weten)


Doe is niet moeilijk... waar beweren wij dat we gelijk hebben? We proberen je gewoon wat te helpen door paketten aan te reiken die wel een goede vervanger zijn voor exchange.

greetz,

Nob


Dat bedoel ik ook hellemaal niet. Ik bedoel dat ik al vanaf het begin van dit topic aangeef dat ik geef discussie wil, en dat de linux mensen me toch veroordelen ;)


Om het beste van de hele zaak te weten is dat mijn webservers meestal linux (debian) draaien.



beste ANARCHY92, ik heb hier deze topic tot drie keer door gelezen om te bekijken waar dat iemand u veroordeeld.
Helaas kan ik niets vinden waardoor u persoonlijk aangevallen zou kunnen voelen.

[update]
Ik vind het wel vreemd dat je zo reageert, zeker met zo'n op merking over de out-of-the-box clarkconnect install.
Wellicht hebben die gebruikers niet meer nodig dan "een out-of-the-box clarkconnect install" en zijn hun behoefte daar mee gevult.

Dan suggereert u ook nog dat een windows server makkelijker is op te configuren maar dat is zoals ik eerder heb gemeld net wat je gewend bent. Wellicht ben u een kei in windows maar op linux gebied kom nog wel wat te kort.
Een appache web server kan iedereen draaien die wordt zowat met iedere linux standaard mee geinstaleerd, Dus daar van ben ik niet onder de indruk.
mijn persoonlijke mening
server-> linux.(omdat ik niet weet hoe ik het in windows voorelkaar moet krijgen, omdat ik geen behoefte heb om het met windows voorelkaar te krijgen daar linux mij geheel gratis in mijn behoefte voor ziet. (en dan praat ik niet over een "out-of-the-box clakconnect install")
workstation-> windows.(om dat de markt je er toe verplicht)


[/update]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

meon schreef:
ANARCHY92 schreef:Weet je wat ik mij altijd afvraag ;) waarom iemand die openlijk durft toe te geven dat windows niet slecht is altijd de slechterik is.
Euhm. Heb ik ergens gezegd dat ik tegen Windows ben? Ben zelf hevige Windows fan en vind dat linux s u c ked. Nah, I said it.
Ik ik haal enkel MONO aan omdat er wel degelijk initiatieven zijn in dat OS-wereldje waar Windows mensen (MCSE'ers bvb) geen weet van hebben en alternatieven bieden.
Ik durf nog wel eens buiten m'n kennisgebied kijken, maar niet iedereen doet dat.

@Meon,
Wij ontwikkelen behoorlijk wat voor Windows omgevingen maar kijken inderdaad ook naar alternatieven, één daarvan is MONO. Dus bij onze ontwikkelingen streven we ernaar om onze applicaties of assemblies ook onder MONO te draaien maar dat is niet altijd een succes. :cry:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hoe komt het toch dat op een simpele vraag
"Windows Server 2003 Web edition - goedkoopst?" er slechts een paar procenten van de posts een antwoord proberen te bieden :oops:
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

Astralon schreef:Hoe komt het toch dat op een simpele vraag
"Windows Server 2003 Web edition - goedkoopst?" er slechts een paar procenten van de posts een antwoord proberen te bieden :oops:


omdat er weinigen zijn die er veel ervaring mee hebben? :roll: (of was dit een retorische vraag? :twisted: )
magicalme
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2006, 15:19

wem schreef:
Astralon schreef:Hoe komt het toch dat op een simpele vraag
"Windows Server 2003 Web edition - goedkoopst?" er slechts een paar procenten van de posts een antwoord proberen te bieden :oops:


omdat er weinigen zijn die er veel ervaring mee hebben? :roll: (of was dit een retorische vraag? :twisted: )


en hoe zou dat komen ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Een andere vraag ... als ik een geldige licentie heb, maar geen "aankoopbewijs", kunnen "ze" dan op 1 of andere manier controleren ofdat ik wel de eigenaar van die licentie ben? Ligt de bewijslast daarvan bij mij, moet ik bijvoorbeeld het aankoopbewijs bijhouden voor controle?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

selder schreef:Een andere vraag ... als ik een geldige licentie heb, maar geen "aankoopbewijs", kunnen "ze" dan op 1 of andere manier controleren ofdat ik wel de eigenaar van die licentie ben? Ligt de bewijslast daarvan bij mij, moet ik bijvoorbeeld het aankoopbewijs bijhouden voor controle?


Indien het een OEM betreft "MOET" de licentiesticker op de betreffende PC/Server kleven. Dat is dan je bewijs, aankoopbewijs is volgens mij niet nodig. Voor zover ik weet is de licentiesticker/papier steeds het enige bewijs dat je nodig hebt.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik weet niet exact wat voor licentie het precies is. Ik heb ook helemaal geen papieren ofzo, alleen de key ;)

Grrr ... ik zal er toch niet onderuit geraken, onder die 300+€ :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

X-2datop schreef:
selder schreef:Een andere vraag ... als ik een geldige licentie heb, maar geen "aankoopbewijs", kunnen "ze" dan op 1 of andere manier controleren ofdat ik wel de eigenaar van die licentie ben? Ligt de bewijslast daarvan bij mij, moet ik bijvoorbeeld het aankoopbewijs bijhouden voor controle?


Indien het een OEM betreft "MOET" de licentiesticker op de betreffende PC/Server kleven. Dat is dan je bewijs, aankoopbewijs is volgens mij niet nodig. Voor zover ik weet is de licentiesticker/papier steeds het enige bewijs dat je nodig hebt.

Grtz,
X

Klopt, OEM sticker op de machine en geen andere "bewijzen" nodig!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”