Tele2 disconnecteert mijn telefoon na een uur ?

Plaats reactie
MadMax
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2006, 17:11
Locatie: Kempen

Hallo,

Ik moet regelmatig een conference call doen voor het werk en die duurt soms langer dan een uur. Twee keer op rij (vorige week dinsdag en deze week) werd ik na iets meer dan een uur (deze week na 1u 3min 19 sec) gedisconnecteerd door mijn Tele2 router. Daarna moest ik opnieuw inbellen en me (alweer) excuseren aan de anderen. Enige reden waarom ik gedisconnecteerd word na een uur ?

Opm : ik doe regelmatig conference calls vanop het werk naar dezelfde nummers en daar heb ik nog nooit een probleem gehad. Ook van thuis uit had ik vroeger (via Belgacom) nooit een probleem.

Abonnement : Tele2 AllIn + Versatel Onbeperkt Nationaal bellen

Vriendelijke groeten,
MadMax.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Twee keer op rij (vorige week dinsdag en deze week)


Gebeurt dat op het zelfde uur van de dag? Indien ja, dan is het de ADSL reset: je router zal elke dag op het zelfde uur de connectie resetten, of je nu een gesprek hebt of niet.

Mijn oplossing is de volgende: de router eens resetten op een moment dat je waarschijnlijk de telefoon niet gaat gebruiken (bijv. 's nachts). Hou de reset knop (achteraan) met iets scherps gedurende +/- 7 seconden ingedrukt, tot het power led rood wordt. Laat los en laat de router rebooten.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

poekie68 schreef:
Twee keer op rij (vorige week dinsdag en deze week)
Mijn oplossing is de volgende: de router eens resetten op een moment dat je waarschijnlijk de telefoon niet gaat gebruiken (bijv. 's nachts). Hou de reset knop (achteraan) met iets scherps gedurende +/- 7 seconden ingedrukt, tot het power led rood wordt. Laat los en laat de router rebooten.


Je reset dat het best niet zomaar. Trek gewoon de stekker even uit.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Je reset dat het best niet zomaar.


Is geen probleem. De complete config zit er toch in 'gebakken'.

Maar effe uit en weer aan zetten zal ook wel helpen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

De router heeft toch gewoon een powerbutton vanachter ?
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

SplinterByte schreef:De router heeft toch gewoon een powerbutton vanachter ?


Inderdaad, gebruik gewoon de powerbutton aan de achterkant. Uitzetten en na 15 seconden weer aanzetten op een ogenblik wanneer het niet waarschijnlijk is dat je een conferentiegesprek zou houden.

Naar mijn ervaring is tussen 02.00 en 03.00u. het beste interval voor disconnects.

Het is veiliger om de reset button niet te gebruiken, en vooral niet ingedrukt houden want zo beland je in kernel mode en kan er van alles misgaan.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ehr... menen jullie te zeggen dat de disconnect dan verlegd wordt naar het tijdstip van de reset?

Mijn god... elke avond om 8u34 heb ik deze reset. M'n guildmembers in Everquest houden hier al rekening mee tijdens raids.

De helpdesk van Tele2 heb ik hier ook al over aangesproken, maar die wisten van niks.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

disconnect dan verlegd wordt naar het tijdstip van de reset


Inderdaad: het tijdstip van het inloggen op het Tele2 netwerk + 24u. Maar via de webinterface heb je geen mogelijkheid meer om te herstarten of te disconnecten. Dus best de powerknop gebruiken, zoals anderen hier al aangeraden hebben.
Jelle
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:58

poekie68 schreef:Maar via de webinterface heb je geen mogelijkheid meer om te herstarten of te disconnecten.

Die heb je wel. Inloggen in de webinterface, rechts op Speedtouch klikken in bij "pick a task" kiezen voor restart.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”