Bon, ik ben vandaag dus naar de Teleboetiek geweest om mijn abo op te zeggen.
Het begon al direct goed: ik leg dus uit dat ik wil opzeggen, ondanks de telefonische verlenging van juni, en haal de prijsstijgingen van 1 januari aan. Ik had dat afgeprint en mee, dus ik toonde de dame ook art. 23, dat zegt dat men kan opzeggen zonder vergoeding bij een prijswijziging, min. 4 werkdagen voor de inwerkingtreding ervan. Beleefd vraag ik een bewijsje van opzegging, met de uitdrukkelijke vermelding van dat artikel. Dat kon ze mij niet geven, enkel een bewijs van opzegging... Ik dring toch ff aan, waarna de dame mij nogal onbeschoft dat papier uit de handen grist en mij toebijt dat ze "t dan wel aan hare gerant zal vragen, als ik u niet kan helpen, meneer"...
Nuja, ik was ff verschoten van zoveel dienstbaarheid, en ondertussen beende mevrouw al weg. Even later komt ze dan toch terug, en vertelt mij dat ik idd kosteloos kan opzeggen, als ik dat doe voor 26 december, waarna ze zich ook direct excuseert voor haar uitval enkele minuten geleden.
Verder zonder morren de procedure kunnen inzetten, waarbij ze mij liet meevolgen op het scherm, en wel degelijk "opzeg zonder vergoeding onder art.23 ADSL" vermeldde.
Echter, plots kon er geen bewijs van opzegging meer af, niet zonder opzeg, met opzeg, met opleg... geen bewijs.
De winkel was ondertussen al dicht (open tot 17u30, dat is gemakkelijk voor de mensen die werken
) en ik heb niet verder aangedrongen, dat zou toch duidelijk een averechts effect gehad hebben.
Ik heb echter wel nog tot 2x toe expliciet gevraagd, dat ik geen factuur van 6 maand in mijn bus ga krijgen...
De dame verzekerde mij van niet, dat was "gearrangeerd", kwam er ietwat sussend uit.
Enfin, mijn abo is opgezegd, mijn dommel-aanvraag is binnen, en nu maar hopen dat t goed komt. Ik vertrouw t toch niet helemaal, t zou mij niks verbazen dat ik volgende maand ofzo alsnog een factuur zal krijgen voor de resterende 6 maand, zodat ik t hele spelletje nog s opnieuw kan doorlopen in de Teleboetiek ofzo...
Dus als je me iets wil wensen voor kerst ofzo, géén BGC-factuur will do fine