Belgacom ADSL Go opzeggen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

AeroFury schreef:
Geachte mijnheer Bourgeois,
...knip



Jaaaah, als Vlaams Minister van Media ist niet moeilijk natuurlijk... :p
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Busted 8)
Nuja, ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, iedereen gelijk voor de wet; zelfs ik.
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Bon, ik ben vandaag dus naar de Teleboetiek geweest om mijn abo op te zeggen.
Het begon al direct goed: ik leg dus uit dat ik wil opzeggen, ondanks de telefonische verlenging van juni, en haal de prijsstijgingen van 1 januari aan. Ik had dat afgeprint en mee, dus ik toonde de dame ook art. 23, dat zegt dat men kan opzeggen zonder vergoeding bij een prijswijziging, min. 4 werkdagen voor de inwerkingtreding ervan. Beleefd vraag ik een bewijsje van opzegging, met de uitdrukkelijke vermelding van dat artikel. Dat kon ze mij niet geven, enkel een bewijs van opzegging... Ik dring toch ff aan, waarna de dame mij nogal onbeschoft dat papier uit de handen grist en mij toebijt dat ze "t dan wel aan hare gerant zal vragen, als ik u niet kan helpen, meneer"...
Nuja, ik was ff verschoten van zoveel dienstbaarheid, en ondertussen beende mevrouw al weg. Even later komt ze dan toch terug, en vertelt mij dat ik idd kosteloos kan opzeggen, als ik dat doe voor 26 december, waarna ze zich ook direct excuseert voor haar uitval enkele minuten geleden.
Verder zonder morren de procedure kunnen inzetten, waarbij ze mij liet meevolgen op het scherm, en wel degelijk "opzeg zonder vergoeding onder art.23 ADSL" vermeldde.
Echter, plots kon er geen bewijs van opzegging meer af, niet zonder opzeg, met opzeg, met opleg... geen bewijs. :???:
De winkel was ondertussen al dicht (open tot 17u30, dat is gemakkelijk voor de mensen die werken :roll: ) en ik heb niet verder aangedrongen, dat zou toch duidelijk een averechts effect gehad hebben.
Ik heb echter wel nog tot 2x toe expliciet gevraagd, dat ik geen factuur van 6 maand in mijn bus ga krijgen...
De dame verzekerde mij van niet, dat was "gearrangeerd", kwam er ietwat sussend uit.

Enfin, mijn abo is opgezegd, mijn dommel-aanvraag is binnen, en nu maar hopen dat t goed komt. Ik vertrouw t toch niet helemaal, t zou mij niks verbazen dat ik volgende maand ofzo alsnog een factuur zal krijgen voor de resterende 6 maand, zodat ik t hele spelletje nog s opnieuw kan doorlopen in de Teleboetiek ofzo...
Dus als je me iets wil wensen voor kerst ofzo, géén BGC-factuur will do fine :-D
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zie wel dat het lukt, je moet even doorduwen.
Wel jammer dat je geen bewijs hebt. Bij mij gingen ze eerst ook geen geven , maar omdat in dat artikel 23 staat "... geven van een schriftelijke bevestiging" hebben ze dit toch gedaan.

Vandaag nu met de post toegekregen.
We hebben uw aanvraag goed ontvangen.

Tot nu toe nog niets ontvangen van opzegvergoeding. Kzal blij als er niets staat op de eerste factuur.
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

zonet Dommel besteld, er werd gezegd dat ik binnen enkele minuten een mail met daarin mijn contract zou ontvangen.
Nu heb ik enkel een factuur gekregen, maar nog geen contract. Is dit normaal? Of moet ik eerst die factuur betalen voor ik mijn contract ontvang. (die ik moet ondertekenen)
Of mag ik dit gebruiken?
http://www.dommel.com/nl/contracten/contract.pdf
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Dat komt wel... dat heeft bij mij een uurtje geduurd eer het contract 2x toekwam. No worries.
Vriendelijke kerel aan de dommel helpdesk trouwens.

@jossie: ja, ik ben benieuwd... ik wees ook op het feit dat er stond dat een bewijs werd meegegeven, dat was het moment waarop ze mijn papieren uit mijn handen griste :/
Ik zit er nu wel een beetje met verveeld dat ik toch niet verder aangedrongen heb op een bewijs...

edit: mijn lijn is al afgesloten! contract met dommel is juist doorgefaxt, betaling factuur gisteren reeds uitgevoerd... ik hoop dat ik vlug terug online ben!
Danvos
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2006, 16:07

Contractueel was ik gebonden bij Belgacom tot 02/01/2007, want ik was op 2/01/2006 ingegaan op hun gratis 2 maanden, uiteraard met verlenging van 1 jaar.
Op 28/11/2006 aangetekend schrijven gericht aan Belgacom met opzeg op 02/01/2007, en ondertussen aanvraag aansluiting ingediend bij Edpnet vanaf 20/12.
Op 06/12/2006 plots geen internet meer. Belgacom gecontacteerd en ja ik was afgesloten, maar als ik erop stond wilden ze me terug aansluiten tot 02/01, maar de procedure zou wel enkele dagen in beslag nemen.Grrrrrrrrrrrr.
Contact opgenomen met Edpnet, en ik was aangesloten vanaf 06/12 maar zou pas later die dag geactiveerd worden, maar terwijl ik in gesprek was en effe probeerde was ik online bij Edpnet.
Factuur Belgacom nagekeken en op de afrekening Dec-Jan stond enkel het gebruik vermeld tot 06/12 van mijn ADSL Go.
Afrekening Edpet aansluiting vanaf 06/12.
Dus als besluit : de hele operatie is niet volgens mijn aanvragen gebeurd,maar uiteindelijk toch nog vlot verlopen.
Het enige wat ik Belgacom kan verwijten is dat ze mij zonder enige vorm van contact van de lijn hebben gegooid.
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hallo, op 20 december is mijn belgacom adsl eraf gegaan, en vandaag ben ik terug via edpnet.

Wel heb ik ondertussen gezien op mijn e-services dat mijn opzegvergoeding erbij staat, zo een 300 €.

Ben ik effe blij dat ik een blaadje heb van belgacom dat er staat dat ik geen opzegvergoeding moet betalen...

edpnet rocks, supersnel tot nu toe...
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

voila, na alles een op een blaadje voor de belgacomdienst te zetten, wat er gebeurd is en wanneer, heb ik een credit nota voor de opzegvergoeding gekregen.

die opzegvergoeding werd mij ten onrechte aangerekend omdat ik mijn abbo opgezegd heb onder wijziging van de voorwaarden (die indexverhoging)

Nu is het hoofdstuk belgacom adsl afgesloten.
ter info: opzeg gedaan op 8/12/06 en nu op 20/02/07 is alles rond...

greets, Jossie
samyboyseke
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 feb 2007, 23:22

Pff gelukzakken; had ik over Dommel geweten voor nieuwjaar dan was ik van mijn skynet vanaf; Nu zit ik hier te wachten tot mijn ouders het ontdekken van mijn 8 volumeblocks de laatste 2 maand :oops:

Als iemand een nieuwe manier heeft gevonde om van skynet af te raken, alle tips zijn welcome :roll: :-D
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”