VoIP installatie

Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Binnenkort verhuis ik en ik ben op zoek naar een telefonieoplossing.

Noden: 4 telefoonnummers: privé, small business, fax, lift.

Ik dacht eerst aan 2 ISDN lijnen. De goedkoopste oplossing die ik vond was 40 euro/maand bij Versatel. Ik dacht dan aan een tiptel 4011 XT rack ISDN centrale.

Na het lezen van de topic VoIP provider wil ik onderzoeken wat mogelijk is op VoIP gebied.

Misschien een discoveryline voor de lift (of mag dit ook met VoIP?) en voor de rest een VoIP centrale?

Aangezien ik ook van een (kleine) server droom is misschien één en ander te combineren.

Hebben jullie sugesties? ervaringen?
grox
Plus Member
Plus Member

skype in/out (y)
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Misschien hier eens je licht opsteken.
http://www.3starsnet.com/
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

blidi schreef:Misschien hier eens je licht opsteken.
http://www.3starsnet.com/

Die VOIP en de mogelijkheden interesseert me, maar je vindt er zo weinig info over.

Je kan alleszins gratis bellen via www.voipbuster.com en de kwaliteit is zeer goed; Doch ik verneem dat de mogelijkheden veel verder gaan en je pc zelfs niet meer hoeft aan te staan, maar graag toch meer en duidelijk info hieromtrent. Bedankt
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Strybie schreef:Je kan alleszins gratis bellen via www.voipbuster.com en de kwaliteit is zeer goed; Doch ik verneem dat de mogelijkheden veel verder gaan en je pc zelfs niet meer hoeft aan te staan, maar graag toch meer en duidelijk info hieromtrent. Bedankt

Je kan met voipbuster, voipstunt of andere voip providers die via het SIP protocol werken inderdaad bellen zonder pc, dit met telefoon/voip adapters die niet via usb verbonden worden met een pc, maar via een ethernet kabel rechtstreeks aan de router/modem gehangen worden.

Hier in Belgie ben ik in de winkels nog geen voipadapters tegengekomen die via UTP werken, enkel met USB, maar op deze nederlandse webshop heb ik de mijne besteld. Zelf heb ik de E-tech VPAD01, dat apparaatje werkt prima.

Als je via de webshop zo'n toestel koopt, zorg dan wel dat je je niet perongeluk een USB versie aanschaft ;-)

Een opmerking voor mensen die een USB voip telefoon aanschaffen zonder dat ze Skype gebruiken : ik heb gemerkt dat dit niet goed werkt, via het skype programma zal het mss wel prima verlopen, maar als je het met bv het programma van voipbuster gebruikt, dan werkt het klavier van de telefoon eigenlijk als een numeriek toetsenbord, je kan niet gewoon een nummer vormen en bellen, je moet eerst via je computer zorgen dat het veld aangeduid staat waar het nummer ingegeven moet worden, nadien kan je op de telefoon de nummers vormen. De toetsen van opnemen en inhaken (en andere) werken dan ook niet. Het heeft dan dus echt geen zin om zo'n USB telefoon te komen als je geen Skype hebt.

Persoonlijk ben ik niet voor skype, omdat je daar nog steeds je pc voor moet laten opstaan en ze weigeren het standaard protocol te gebruiken, mja nu ga ik te ver 'off topic'

[EDIT] Belgische VOIP webshop : VOIP solutions
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

Braindamage schreef: Je kan met voipbuster, voipstunt of andere voip providers die via het SIP protocol werken inderdaad bellen zonder pc, dit met telefoon/voip adapters die niet via usb verbonden worden met een pc, maar via een ethernet kabel rechtstreeks aan de router/modem gehangen worden.

Hier in Belgie ben ik in de winkels nog geen voipadapters tegengekomen die via UTP werken, enkel met USB, maar op deze nederlandse webshop heb ik de mijne besteld. Zelf heb ik de E-tech VPAD01, dat apparaatje werkt prima.

Als je via de webshop zo'n toestel koopt, zorg dan wel dat je je niet perongeluk een USB versie aanschaft ;-)

Een opmerking voor mensen die een USB voip telefoon aanschaffen zonder dat ze Skype gebruiken : ik heb gemerkt dat dit niet goed werkt, via het skype programma zal het mss wel prima verlopen, maar als je het met bv het programma van voipbuster gebruikt, dan werkt het klavier van de telefoon eigenlijk als een numeriek toetsenbord, je kan niet gewoon een nummer vormen en bellen, je moet eerst via je computer zorgen dat het veld aangeduid staat waar het nummer ingegeven moet worden, nadien kan je op de telefoon de nummers vormen. De toetsen van opnemen en inhaken (en andere) werken dan ook niet. Het heeft dan dus echt geen zin om zo'n USB telefoon te komen als je geen Skype hebt.

Persoonlijk ben ik niet voor skype, omdat je daar nog steeds je pc voor moet laten opstaan en ze weigeren het standaard protocol te gebruiken, mja nu ga ik te ver 'off topic'

[EDIT] Belgische VOIP webshop : VOIP solutions

En die adapters werken ook op Belgisch netwerk ? Aangesloten op router en hoe sluit je die aan op je telefoonnet. Ik heb hier ISDN en vrees dat het enkel op analoog werkt ? Heb je daar zicht op ? Met welke VOIP provider werk je ? Bedankt
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Strybie schreef:En die adapters werken ook op Belgisch netwerk ? Aangesloten op router en hoe sluit je die aan op je telefoonnet. Ik heb hier ISDN en vrees dat het enkel op analoog werkt ? Heb je daar zicht op ? Met welke VOIP provider werk je ? Bedankt

Ik ben een Belg, dus op de eerste vraag is al ja ;-) werkt via je internetverbinding, niet via de telefoonlijn.

Ik heb een Router met ingebouwde adsl modem, dus hangt die adapter gewoon op mijn router en de router op het telefoonnet (voor je adsl verbinding).

Dat analoog gedeelte dat je op die site ziet staan bij de voip adapters is als je de adapter ook op de telefoonlijn wil hangen (voor inkomende gesprekken via de telefoonlijn en voor als de internetverbinding plat ligt).
Gebruik je echter een apparte telefoon voor de gesprekken via internet (zoals ik ook doe), dan maakt het niet uit of je ISDN of PSTN hebt, want het is dan enkel je modem die verbonden is met de telefoonlijn, en dat is een ISDN modem hé. Het is natuurlijk gemakkelijker om alles via 1 telefoon te laten werken, zodat de inkomende gesprekken via de telefoonlijn gaan en de uitgaande via internet, maar als je dan niet door hebt dat de verbinding met de voipserver weggevallen is (of internet plat ligt), dan kan je mss uren aan de lijn hangen met iemand en de volle pot betalen. Je kan aan de kiestoon wel horen of je gaat bellen via de telefoonlijn of via internet (bij het bellen via internet genereert de adapter de kiestoon en die is anders dan die van de telefoonlijn) maar dan moet je er op letten. Ik gebruik dus 2 verschillende telefoons, veel kosten ze niet en wanneer men internet plat ligt dan werkt die telefoon gewoon niet en kan ik kijken wat er scheelt, en dus geen onverwachte fakturen achteraf.
Het fijne is ook dat als je met zo'n adapter werkt, dan je dan kan kiezen wat voor telefoon je wil gebruiken en hoeveel je er voor wil geven, draadloos is natuurlijk het gemakkelijkste. De adapter zelf is natuurlijk wel een kleine investering, maar dat verdien je wel terug

Als je een USB adsl modem hebt, dan heb je een probleem, want om die modem te laten werken moet je pc altijd op staan. Je kan dan nog steeds zo'n adapter gebruiken (door de netwerkkaart van je pc te gebruiken om de adapter aan te hangen, maar dat was je bedoeling niet hé). Er zijn wel routers waarop je een USB modem kan aanhangen zodat je pc en de adapter dan aan die router kunnen en je pc dus ook niet meer moet blijven opstaan, maar voor de prijs van die dingen kan je je evenzeer een router met ingebouwde modem kopen.
Heb je al een UTP modem, maar heb je maar 1 UTP poort er op, dan volstaan een gewone router ook, die je dan verbind met de modem, en dan je pc en adapter op de nieuwe router.

Ik heb voipstunt als voipserver, werkt prima, totaal geen problemen mee, alleen heel soms wat echo, maar kan ook aan adapter liggen (weet ik niet). Voor minimum 10 euro per kwartaal bel je gratis naar verschillende landen (de landlijnen, niet gsm) en wanneer het kwartaal om is gaat er voor die gesprekken slechts 1 cent per minuut van die 10 euro af, tot de 10 euro op is. je kan die 10 euro ook gebruiken voor gesprekken naar betalende nummers zoals gsm's. Het is dus geen 10 euro die je gewoon kwijt bent, je kan ze opgebruiken.
Voipbuster is van hetzelfde bedrijf, en zal wel zelfde tarieven hanteren, al heb ik daar niet meer naar gekeken.

Alvorens via zo'n adaper te kunnen bellen moet je eerst wel het programma downloaden omdat je via het programma je kan registreren. Betalen gebeurt via Visa op de site zelf (raad ik persoonlijk nooit aan) ofwel via Paypal. Via Paypal kan je ook met Visa betalen (maar is betrouwbaar) of via overschrijving, maar met dat laatste moet je dan natuurlijk wel wachten tot ze het geld hebben, bij Visa is het onmiddelijk.

Greetz

[EDIT] Ik weet nu niet of ISDN en PSTN telefoons een verschillende plug hebben, indien dit zo is, dan die je wel een PSTN telefoon te kopen om op de adapter aan te sluiten.
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

Braindamage schreef: Ik ben een Belg, dus op de eerste vraag is al ja ;-) werkt via je internetverbinding, niet via de telefoonlijn.

Ik heb een Router met ingebouwde adsl modem, dus hangt die adapter gewoon op mijn router en de router op het telefoonnet (voor je adsl verbinding).

Dat analoog gedeelte dat je op die site ziet staan bij de voip adapters is als je de adapter ook op de telefoonlijn wil hangen (voor inkomende gesprekken via de telefoonlijn en voor als de internetverbinding plat ligt).
Gebruik je echter een apparte telefoon voor de gesprekken via internet (zoals ik ook doe), dan maakt het niet uit of je ISDN of PSTN hebt, want het is dan enkel je modem die verbonden is met de telefoonlijn, en dat is een ISDN modem hé. Het is natuurlijk gemakkelijker om alles via 1 telefoon te laten werken, zodat de inkomende gesprekken via de telefoonlijn gaan en de uitgaande via internet, maar als je dan niet door hebt dat de verbinding met de voipserver weggevallen is (of internet plat ligt), dan kan je mss uren aan de lijn hangen met iemand en de volle pot betalen. Je kan aan de kiestoon wel horen of je gaat bellen via de telefoonlijn of via internet (bij het bellen via internet genereert de adapter de kiestoon en die is anders dan die van de telefoonlijn) maar dan moet je er op letten. Ik gebruik dus 2 verschillende telefoons, veel kosten ze niet en wanneer men internet plat ligt dan werkt die telefoon gewoon niet en kan ik kijken wat er scheelt, en dus geen onverwachte fakturen achteraf.
Het fijne is ook dat als je met zo'n adapter werkt, dan je dan kan kiezen wat voor telefoon je wil gebruiken en hoeveel je er voor wil geven, draadloos is natuurlijk het gemakkelijkste. De adapter zelf is natuurlijk wel een kleine investering, maar dat verdien je wel terug

Als je een USB adsl modem hebt, dan heb je een probleem, want om die modem te laten werken moet je pc altijd op staan. Je kan dan nog steeds zo'n adapter gebruiken (door de netwerkkaart van je pc te gebruiken om de adapter aan te hangen, maar dat was je bedoeling niet hé). Er zijn wel routers waarop je een USB modem kan aanhangen zodat je pc en de adapter dan aan die router kunnen en je pc dus ook niet meer moet blijven opstaan, maar voor de prijs van die dingen kan je je evenzeer een router met ingebouwde modem kopen.
Heb je al een UTP modem, maar heb je maar 1 UTP poort er op, dan volstaan een gewone router ook, die je dan verbind met de modem, en dan je pc en adapter op de nieuwe router.

Ik heb voipstunt als voipserver, werkt prima, totaal geen problemen mee, alleen heel soms wat echo, maar kan ook aan adapter liggen (weet ik niet). Voor minimum 10 euro per kwartaal bel je gratis naar verschillende landen (de landlijnen, niet gsm) en wanneer het kwartaal om is gaat er voor die gesprekken slechts 1 cent per minuut van die 10 euro af, tot de 10 euro op is. je kan die 10 euro ook gebruiken voor gesprekken naar betalende nummers zoals gsm's. Het is dus geen 10 euro die je gewoon kwijt bent, je kan ze opgebruiken.
Voipbuster is van hetzelfde bedrijf, en zal wel zelfde tarieven hanteren, al heb ik daar niet meer naar gekeken.

Alvorens via zo'n adaper te kunnen bellen moet je eerst wel het programma downloaden omdat je via het programma je kan registreren. Betalen gebeurt via Visa op de site zelf (raad ik persoonlijk nooit aan) ofwel via Paypal. Via Paypal kan je ook met Visa betalen (maar is betrouwbaar) of via overschrijving, maar met dat laatste moet je dan natuurlijk wel wachten tot ze het geld hebben, bij Visa is het onmiddelijk.

Greetz

[EDIT] Ik weet nu niet of ISDN en PSTN telefoons een verschillende plug hebben, indien dit zo is, dan die je wel een PSTN telefoon te kopen om op de adapter aan te sluiten.

Ik heb een kabelmodem van telenet en een Dlink router. Ik plaats die adapter dan wel op mijn router en als ik het goed begrijp op die adapter een telefoon. Zal dan een draadlozen nemen hiervoor; Hoeft dus geen speciaal toestel te zijn ?

Dus als ik het goed begrijp gebruik je voor het uitgaand verkeer je voipstunt en je gewone lijn in geval van nood en om zelf gebeld te worden ?

Ziet er al prima uit en goedkoop. Dit wordt de toekomst eens de sneeuwbal aan het rollen gaat en het via de mond aan mond reclame wordt verderverteld ...

bedankt voor je uitvoerig antwoord

Groetjes
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Strybie schreef:Ik heb een kabelmodem van telenet en een Dlink router. Ik plaats die adapter dan wel op mijn router en als ik het goed begrijp op die adapter een telefoon. Zal dan een draadlozen nemen hiervoor; Hoeft dus geen speciaal toestel te zijn ?

neen, een telefoontoestel dat je zelf verkiest (wel PSTN)

Dus als ik het goed begrijp gebruik je voor het uitgaand verkeer je voipstunt en je gewone lijn in geval van nood en om zelf gebeld te worden ?

Vooral om zelf gebeld te worden ja, momenteel kan je voor Belgie nog geen telefoonnummer krijgen gekoppeld aan je voipaccount (toch niet bij voipstunt of voipbuster) er zijn belgische voipproviders die het wel voorzien, maar bij die betaal je abonnementskosten en de gesprekken zijn niet gratis

Ziet er al prima uit en goedkoop. Dit wordt de toekomst eens de sneeuwbal aan het rollen gaat en het via de mond aan mond reclame wordt verderverteld ...

Wordt al meer gebruikt dan je denkt hoor :-)
Toen ik in China zat was het ideaal, gratis bellen naar vaste lijn in Belgie. Omgekeerd ook en voor 1 cent per minuut naar een Chinees gsm nummer (Voor een paar landen is naar een gsm nummer bellen goedkoop, maar voor Belgie is het 0,20euro per minuut, maar vanuit het buitenland naar en Belgisch gsm nummer bellen via voip is wel stukken goedkoper dan van daaruit met gewone telefoon of gsm naar Belgisch gsm nummer bellen.

bedankt voor je uitvoerig antwoord

Graag gedaan, daar zijn de forums voor hé :wink:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Mijn router/modem (Vigor 2800VG) ondersteunt voip en je kan er een bestaand telefoon toestel op aansluiten. Als je dan een draadloze telefoon neemt kan je van overal in huis bellen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
magicalme
Member
Member

je kunt ook gewoon ergens een oude pc op de kop tikken en en linux op zetten er dan asterisk op zetten.

je kunt dan alles inelkaar steken zoals je zelf wil.
en er is meer dan genoeg over te vinden op het internet.

dus een investering van 25 euro voor een oude pc.
een of meerdere nrs aan vragen bij 3star (of andere sip(voip)provider)
dan nog een klein beetje tijd inversteren om alles in te stellen.
en bellen maar.

je hebt natuurlijk wel een sip telefoon nodig, die kun je zo duur krijgen als je wilt, maar je kan ook een gratis softphone gebruiken (Xten bv)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Siemens C450ip in de mediamarkt voor 69 euro...
gewoon aan je bestaande adsl modem of kabelmodem hangen...
voipbuster accountje of pbxes.org accountje draaien...

telefoonnr's kun je idd bij 3starsnet nemen...

de Speedtouch 780wl en 760wl hebben elk aansluiting voor 2tal telefoontoestellen...dus daar kun je al 2 telefoons op aansluiten (volgende week in de lidl nog eentje voor 11 euro...) de eenvoudigste telefoon kost +- 7 euro in mediamarkt...

binnenkort komt de Siemens S450ip er aan en kan elke dect handset (C34 of C45) rechtsstreeks benadert worden dmv bijv je telefoonnr...

sip telefoons kosten dacht ik rond de 99euro...

www.voipsolutions.be verkoopt toestellen... er zijn genoeg leveranciers van voip.... Speedtouch, Linksys spa-3000, grandstream, dlink, Fritz Ata fon, ...
kunt ook op ebay terecht...

Mvg,
Steven
magicalme
Member
Member

kijk aan dat is nog eens info,

inderdaad kun je je siptelefoon of ata ook rechtstreeks op je sip account laten aanmelden. 3star voipbuster etc.

maar persoonlijk vind ik dat wat lastiger om dat je doorgaans maar een account per telefoon kan configuren.
daarom gebruik ik asterisk.
je laat je server de voip accountjes registreren bepaald in het dialplan welke lokale of externe telefoons over gaan.

je schakeld bijvoorbeeld zelfs je inkomende lijn door naar je eigen gsm en tegelijkertijd naar de vaste lijn van je collega die in duitsland woont.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

en voor de mensen die geen servers thuis willen draaien : www.pbxes.org
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

magicalme schreef:je kunt ook gewoon ergens een oude pc op de kop tikken en en linux op zetten er dan asterisk op zetten.

Wat bedoel je met asterisk opzetten ? Heb ik nog niet eerder gehoord.

Ik bestelde inmiddels de siemens S450IP bij voipsolutions; Ik keek op site van siemens en bleek nog niet te koop in Belgie, maar bij voipsolutions hadden ze die wel.

Belgacom en telenet zullen wellicht pas op die markt vallen als de helft van Belgie is overgeschakeld ? Die zullen massa's winst zien smelten als sneeuw voor de zon :-D Wat betalen de meeste mensen op vandaag niet per maand om gratis te telefoneren; die forfaitaire tarieven liggen kweetnie hoe hoog, zonde ....
magicalme
Member
Member

helaas is mijn duits nog slechter dan mijn nederlands.
en kan ik daar niet veel wijs uit.

maar 't lijkt me ook een goede oplossing.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

rechtsbovenaan of linksonderaan is er een knopje "ENGLISH" :-)
helpt misschien :-)))

zolang je geen incoming fax2email (die dienst heb je bij 3starsnet); of recording van al je calls wenst... moet je geen betalende account nemen.

btw door recording van calls wordt al je audioverkeer ook naar hun servers gestuurd wat extra kwaliteitsverlies teweeg brengt...

dan kun je beter een NSLU2 kopen voor 99euro...er debian en asterisk op sleuren...dat verbruikt ook niet veel...
magicalme
Member
Member

ach ik heb asterisk al een hele poos draaien.
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

skynetbbs schreef:...er debian en asterisk op sleuren...

Debian .... asterisk ... zijn dit software programma's ? Of is dit harware ? Ik ben nog een leek op dit vlak, en dit is Chinees voor mij :-D

Wat meer uitleg, of een link naar site.

Thanks
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

via 3starsnet kun je voor 9,99euro belkrediet en een telefoonnr kopen...
dat telefoonnr is gratis en hoort bij die 9,99 euro belkrediet (1jaar geldig)...
hooguit een nummer in 02 of 03 zone...

dan heb je pbxes.org dit is een gratis service waar je je 02/03 nummer kunt zetten en bepalen naar wie er mag gebeld worden als iemand dat nummer vormt; en welke provider je gebruikt als je vanaf een van je sip phones belt.

3starsnet biedt ook een Fax krediet voor als je zelf iets wilt doorfaxen... dat doe je dan met een soort "printer"driver...
dus je hoeft alleen nog een "scanner" te kopen... of een multifunctional die hooguit de scanner/Automatische Documenten Feed heeft... de fax functionaliteit is niet nodig...
Alsook als iemand op je 02/03 (eventueel dedicated nr ? voor 9,99euro ben je niet veel kwijt)... nummer gaat faxen... ontvang je dat als PDF...
Kortom die reklame mailings kosten je geen Fax Toner of Papier meer...

de meeste VOIPadapters hebben support voor slechts 1 of 2 telefoon toestellen (RJ11)...
je kunt voor nood toestanden eventueel 1 Discovery lijn nemen van 6,5euro/maand ... mocht je internet down gaan...ben je toch nog bereikbaar op je "centrale" nummer... en kun je bijv toch nog de 100 bellen...

De Siemens DECT set (C145ip) kan tot een 8tal handsets uitgebreidt worden... intern bellen is mogelijk...calls transfereren ook... maar je kunt niet via "extern" bijv bellen naar de dect in de lift...of dect 1 of dect 2...
dit is functionaliteit die ze in de S145 zouden steken...

oja er is ook voicemail 2 email bij die pbxes gratis...
alsook leuke features als "ring groeps"... eg ze bellen naar 1 02nr en al je telefoons, softphones, nokia E series beginnen te bellen...

Mvg,
Steven
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Voor een lift heb je een aparte analoge lijn nodig ivm. veiligheid. Je wil niet dat iemand in de lift vastzit en niet kan bellen omdat je internet uitligt.

Discovery line is goedkoop maar enkel beschikbaar voor particulieren en niet voor bedrijven.
magicalme
Member
Member

Strybie schreef:
skynetbbs schreef:...er debian en asterisk op sleuren...

Debian .... asterisk ... zijn dit software programma's ? Of is dit harware ? Ik ben nog een leek op dit vlak, en dit is Chinees voor mij :-D

Wat meer uitleg, of een link naar site.

Thanks

http://nl.wikipedia.org/wiki/Debian
http://nl.wikipedia.org/wiki/Suse
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asterisk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asterisk_PBX

handig dat internet,
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

die 3starsnet heeft betalende telefoongesprekken, bij voipstunt of voipbuster is het gratis naar vaste lijnen (maakt niet uit of het naar BGC, telenet of versatel is). Maar de gesprekken naar gsm's zijn blijkbaar goedkoper dan bij voipstunt/voipbuster.
magicalme
Member
Member

Braindamage schreef:die 3starsnet heeft betalende telefoongesprekken, bij voipstunt of voipbuster is het gratis naar vaste lijnen (maakt niet uit of het naar BGC, telenet of versatel is). Maar de gesprekken naar gsm's zijn blijkbaar goedkoper dan bij voipstunt/voipbuster.

3star leverd een belgisch telefoonnr, voipstunt/voipbuster niet (ofdat moet onder tussen veranderd zijn)
ook is de kwaliteit van voipstunt/buster wat minder dan ik gewend ben.
ik gebruik 3star nog niet lang genoeg om over 3star te oordelen.

maar er is een ding dat ik wel zou willen weten.
Hoe weet ik of ik naar een BGC,Telenet of versatel nr ga bellen?
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

magicalme schreef:
Braindamage schreef:Hoe weet ik of ik naar een BGC,Telenet of versatel nr ga bellen?

zeer simpel

http://www.1299.be/
magicalme
Member
Member

Strybie schreef:
magicalme schreef:
Braindamage schreef:Hoe weet ik of ik naar een BGC,Telenet of versatel nr ga bellen?

zeer simpel

erg simpel, maar niet echt praktisch.
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

magicalme schreef:
Strybie schreef:
magicalme schreef:

zeer simpel

Niet practisch ? Je geeft nummer in, drukt op zoeken en je krijgt de provider (werkt voor vast en voor mobiele nummers)

Zie niet in hoe het nog eenvoudiger kan :-)
magicalme
Member
Member

Strybie schreef:
magicalme schreef:
Strybie schreef:
magicalme schreef:

zeer simpel

Niet practisch ? Je geeft nummer in, drukt op zoeken en je krijgt de provider (werkt voor vast en voor mobiele nummers)

Zie niet in hoe het nog eenvoudiger kan :-)

het is toch niet praktisch dat ik voor ik een nr ga bellen eerst achter mijn pc moet gaan zitten. die site openen, het nummer intikken op te kijken via welke provider ik het goedkoopst bel, dan nog es het nr intikken om te bellen.
het zou handiger zijn als je het aan het nr kon zien, of dat de tarieven gewoon niet provider afhankelijk zijn. ( natuurlijk niet meteen de prijzen om hoog gooien.) dan kon ik het gewoon in mijn extenions.conf regelen.
nu moet ik iets creatiefs verzinnen.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

magicalme schreef:nu moet ik iets creatiefs verzinnen.

Ai, daar gaat het mis... :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
magicalme
Member
Member

BungaMan schreef:
magicalme schreef:nu moet ik iets creatiefs verzinnen.

Ai, daar gaat het mis... :)

daar heb je best kans op. 't laat het nog wel weten als ik zo ver ben. (in 2008 of zo)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”