enkele vraagjes over EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Tinke
Member
Member

Hoi,

Aangezien REALDSL alweer van netwerk(word nu naar het schijnt beheerd door signpost.be) veranderd is en blijkbaar helemaal in de soep aan het draaien is, ben ik van plan over te stappen naar een andere provider, EDPnet lijkt me een goed alternatief.
Toch heb ik nog een paar vraagjes.
Degene die EDPnet al geruime tijd hebben, zijn deze mensen tevreden? ook over de service als er eens iets mis is.
Ik lees hier en daar iets over een max van 10gb/maand bij het gebruik van usenet. Geld dit ook als men over een payserver beschikt?
Wat ik via een payserver afhaal, komt dat ook bij het traffic?
is er een upload-limiet?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Als je zelf een payserver neemt, mag je natuurlijk zoveel downloaden als je limiet het toelaat.
De traffiek die je genereert op je payserver, of op de newsserver van edpnet, wordt wel bij je maandelijkse traffiek gerekend (niet meer dan normaal).
zover ik weet is er ook geen upload limiet
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Degene die EDPnet al geruime tijd hebben, zijn deze mensen tevreden? ook over de service als er eens iets mis is.

Ik ben +- 1 jaar klant bij EDPnet en heb 3x contacten gehad met de helpdesk (ivm zaken die achteraf gezien aan mij lagen). Ik heb steeds (via telefoon en/of ticket) heel snel (onmiddelijk of binnen een paar uur) een adequaat en vriendelijk antwoord gekregen.

is er een upload-limiet?

Er is geen aparte upload limiet: er is 1 limiet die geldt voor de som van upload en download.

Jan
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mr.T schreef:Als je zelf een payserver neemt, mag je natuurlijk zoveel downloaden als je limiet het toelaat.
De traffiek die je genereert op je payserver, of op de newsserver van edpnet, wordt wel bij je maandelijkse traffiek gerekend (niet meer dan normaal).

jawel er is upload limiet ! althans de upload word mee verrekend in je limiet, maar niet zoals bij telenet dat er een appart percentage voorzien is voor de upload. je krijgt 20 of 40 gig in je abonnement inclusief en daar doe je mee wat je wilt, of je het besteed aan upload of download maakt niet uit op is op dan moet je trafiek bij betalen tot je 60gig hebt dan kom je op smallband. Eigenlijk vind ik het niet normaal dat traffic naar de edpnet server verrekend wordt, is toch intern netwerk.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:
Mr.T schreef:Als je zelf een payserver neemt, mag je natuurlijk zoveel downloaden als je limiet het toelaat.

jawel er is upload limiet ! althans de upload word mee verrekend in je limiet, maar niet zoals bij telenet dat er een appart percentage voorzien is voor de upload. je krijgt 20 of 40 gig in je abonnement inclusief en daar doe je mee wat je wilt, of je het besteed aan upload of download maakt niet uit op is op dan moet je trafiek bij betalen tot je 60gig hebt dan kom je op smallband. Eigenlijk vind ik het niet normaal dat traffic naar de edpnet server verrekend wordt, is toch intern netwerk.

Dit is niet op het eigen netwerk. edpnet heeft een deal met eweka. of ze peering afspraken hebben met eweka, daar kunnen ze beter zelf op antwoorden, of doe een paar traces.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Bezig met het traceren van de route naar news.edpnet.be [193.108.27.1]
via maximaal 30 hops:

1 57 ms 99 ms 99 ms 192.168.1.254
2 10 ms 11 ms 10 ms 213.219.157.1.adsl.dyn.edpnet.net [213.219.157.1]
3 9 ms 9 ms 10 ms 213.219.132.237.adslpower.by.edpnet.be [213.219.132.237]
4 11 ms 11 ms 11 ms brussel02.edpnet.net [213.219.132.210]
5 19 ms 20 ms 19 ms eweka.freebix.net [195.85.203.136]
6 22 ms 20 ms 19 ms 10ge-6-1.whw-core-1.eweka.nl [81.171.73.178]
7 19 ms 20 ms 22 ms 193.108.27.1

Ziet er volgens mij een heel directe verbinding uit.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Tinke
Member
Member

Lijkt me allemaal nogal snor te zitten.
Ben nog aan het twijfelen tussen EDPnet en Dommel maar de upload snelheid en het nachttarief doet me toch meer naar EDPnet neigen.
Voor ieder van de ISP's zijn er pro en contra's, dus zal de knoop toch op eigen goeddunken moeten doorhakken.
Ik zal er eens een paar nachtjes over slapen.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

Jep, is peering via freebix
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Mr.T schreef:Jep, is peering via freebix

Grappig is dan als je weet dat Freebix beheerd word door realroot.

Niet dat daar iets fout mee is hoor
Tinke
Member
Member

Er is me toch nog iets niet zeer duidelijk,

Bij het promoten van ADSL MAX6 DYN spreekt men van 29,95€ per maand , vermeederd met 0,25 €/Gb extra traffic tot max 60Gb.
Op de FAQ pagina onder titel "Hoe bestel ik extra datatrafiek",lees ik dat je die extra traffic moet aanvragen en als ik dan de screenshot bekijk zie daar een prijs van 23,23 € voor 30 Gb extra traffic.
Ofwel is deze informatie niet up to date, ofwel is het een misleidende opsomming van het abonement te bieden heeft.
Wie kan me hier een duidelijk antwoord op geven?
Nog even dit, daar spreekt men extra volume aan te vragen, ik meen verstaan te hebben dat deze extra traffic automatisch gegenereerd wordt en op het einde vd maand afgerekend.
Kan iemand hier meer duidelijk over brengen?
Alvast bedankt,

Tinke
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dat is voor mensen die niet overgestapt zijn op de nieuwe Max6 formules, Neutrino etc.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Er is me toch nog iets niet zeer duidelijk,
Bij het promoten van ADSL MAX6 DYN spreekt men van 29,95€ per maand , vermeederd met 0,25 €/Gb extra traffic tot max 60Gb.
Op de FAQ pagina onder titel "Hoe bestel ik extra datatrafiek",lees ik dat je die extra traffic moet aanvragen en als ik dan de screenshot bekijk zie daar een prijs van 23,23 € voor 30 Gb extra traffic.
Ofwel is deze informatie niet up to date, ofwel is het een misleidende opsomming van het abonement te bieden heeft.
Wie kan me hier een duidelijk antwoord op geven?
Tinke

De pagina uit de FAQ die je zelf aanhaalt is nochtans duidelijk op dit punt (http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_bestel_ik_extra_datatrafiek):

Klanten met een ADSL Max6-abonnement kunnen geen extra datatrafiek bestellen vermits zij gefactureerd worden naargelang de hoeveelheid verbruikte datatrafiek.

Maw, het is inderdaad 0,25 €/Gb extra traffic tot max 60Gb (meer met nachtsurfen).

Jan
Tinke
Member
Member

Ken schreef:Dat is voor mensen die niet overgestapt zijn op de nieuwe Max6 formules, Neutrino etc.

Jan_B schreef:
De pagina uit de FAQ die je zelf aanhaalt is nochtans duidelijk op dit punt (http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_bestel_ik_extra_datatrafiek):

Klanten met een ADSL Max6-abonnement kunnen geen extra datatrafiek bestellen vermits zij gefactureerd worden naargelang de hoeveelheid verbruikte datatrafiek.

Maw, het is inderdaad 0,25 €/Gb extra traffic tot max 60Gb (meer met nachtsurfen).

Jan

Had ik wat aandachtiger gelezen, dan had ik deze vraag inderdaad niet moeten stellen.
toch bedankt voor de reakties.
libra
Starter
Starter
Contacteer:

Tinke schreef:Degene die EDPnet al geruime tijd hebben, zijn deze mensen tevreden?

De kans is groot dat wie geruime tijd klant is bij een ISP een tevreden klant is. Wie niet tevreden is, zal zo snel mogelijk weggaan en van hem zult gij niks horen.
libra
Starter
Starter
Contacteer:

Tinke schreef:Degene die EDPnet al geruime tijd hebben, zijn deze mensen tevreden?

De kans is groot dat wie geruime tijd klant is bij een ISP een tevreden klant is. Wie niet tevreden is, zal zo snel mogelijk weggaan en van hem zult gij niks horen.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Persoonlijk zeer tevreden en al redelijk veel aangeraden aan vrienden en kenissen die ook zeer tevreden zijn met hun keuze.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Styno schreef:Persoonlijk zeer tevreden en al redelijk veel aangeraden aan vrienden en kenissen die ook zeer tevreden zijn met hun keuze.

Second that. :-D
magicalme
Member
Member

ik ben tot nu toe nog tevreden over edp, maar ik ben nog maar pas klant.
voorheen ook klant bij realdsl.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben ondertussen al 2 jaar een tevreden EDPnet klant. Dat wil niet zeggen dat er soms eens iets niet correct werkt ofzo, dat zal bij elke provider wel eens voorkomen, maar al bij al, vind ik de prijs/kwaliteit bij de hoogste uit de markt, da's mijn mening ...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Tinke schreef:Degene die EDPnet al geruime tijd hebben, zijn deze mensen tevreden? ook over de service als er eens iets mis is.

bon, ik ben klant bij edpnet sinds 2003/2004 , de tijd van de meson abonnementen nog. Ben altijd heel tevreden geweest; zowel over de snelheden als over de support. Gebruik de verbinding zowel prive als voor men werk (af en toe wat thuiswerken) en nog nooit last gehad van problemen bij edpnet...

Heb ooit 1 keer een ticketje moete openen over line performance, dat heeft toen uitgedraaid op een "ping pong spel" tusse belgacom en edpnet, dat maar 2 dagen heeft geduurd; edpnet heeft der komaf mee gemaakt door een conf. call op te zette tusse hun; mij; en bgc technieker. Probleem was na 10 minute getraceerd, en even later opgelost.

bij eender welke isp had je dit op zen minst wèken gekost eens dat ping pong spel begonnen is.

Mij zal je over edpnet geen slecht woord horen zeggen :)

Het enige wat me lichtjes is opgevallen; is dat sinds die max6dyn er is; de helpdesk overspoeld word door idiote vragen van mensen die beter bij skynet gebleven waren....
Tinke
Member
Member

OK, de kogel is door de kerk, heb net mijn aanvraag bij EDPnet ingediend.
Eerst voldoende research gedaan om niet weer in dezelfde miserie terecht te komen als bij R..sl.
Voor alle zekerheid er maar bijgezet in de opmerkingen dat er op het moment een migratie aan de gang is, deze is normaal voor mij al uitgevoerd maar ik zou niet willen dat ik hetzelfde aan de hand heb als de persoon wiens lijn terug naar Realdsl gemuteerd werd na enkele weken. (kan niet meer vinden in welk draadje ik dat gelezen heb.)
Enfin, ik hoop dat ik zo snel mogelijk van de miserie verlost zal zijn.
Positief vind ik al dat ik 10 sec. na de aanvraag al een bevestigingsmail ontvangen heb met alles erop en eraan, zelfs al een login en pasw.
Ik wist niet wat me overkwam 8)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Styno schreef:Persoonlijk zeer tevreden en al redelijk veel aangeraden aan vrienden en kenissen die ook zeer tevreden zijn met hun keuze.

Net ook nog aan 2 vrienden aangeraden en 2 anderen er al laten intekenen. Traag maar zeker veroveren we Vlaanderen :lol:.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Ben ook aan het nadenken om over te stappen, naar ofwel EDPnet of Dommel. Mijn voorkeur gaat uit naar EDPnet op dit moment omwille van de hoge uploadsnelheid.

Ben nu nog Belgacom ADSL Plus maar contract loopt af 22/1/2007.

Maar een vraag waar ik nog mee zit: de helpdesk, is het nodig om een van die twee dure service level agreements te kopen?
Ik ben nu niet meteen een klungel, heb belgacom helpdesk mischien 2 of 3 maal nodig gehad dit jaar, een voor mijn overschakeling van scarlet die vervelend deden, en een tweede dat een mailtje was om me weer op 4mbits over te schakelen.

Ik zou graag wat reacties van EDPnet klanten hierover hebben.
Thx Draco888

PS: En hoe is de status van het netwerk ? Want daarover had ik van Skynet niet te klagen. Maar, nachttarief en een groter volumelilmiet kunnen veel goedmaken natuurlijk ;).
Tinke
Member
Member

Ik ben nog geen klant, ze zijn nog een en ander aan het testen ivm snelheid, ik zit op 5000 m van de centrale.
Maar heb vandaag 2 maal gebeld, 1x met de commerciele dienst en 1x met de technische dienst.
Wel ik moet zeggen, dat was proffesioneel, ik heb nog geen minuut naar het muziekje moeten luisteren, er werd met kennis van zaken geantwoord, helpdesk heeft zelfs nog online in de handleiding van router aan het zoeken geweest om me te helpen zoeken naar gegevens die ze moesten hebben. En dat allemaal zonder die extra's.
elldiablo
Pro Member
Pro Member

Tinke schreef:Ik ben nog geen klant, ze zijn nog een en ander aan het testen ivm snelheid, ik zit op 5000 m van de centrale.
Maar heb vandaag 2 maal gebeld, 1x met de commerciele dienst en 1x met de technische dienst.
Wel ik moet zeggen, dat was proffesioneel, ik heb nog geen minuut naar het muziekje moeten luisteren, er werd met kennis van zaken geantwoord, helpdesk heeft zelfs nog online in de handleiding van router aan het zoeken geweest om me te helpen zoeken naar gegevens die ze moesten hebben. En dat allemaal zonder die extra's.

ik zit op 3988 m en zouw dan een profile hebben van 3.3Mb of 3.6MB :p

mishien ben je al geholpen
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Tinke
Member
Member

elldiablo schreef:ik zit op 3988 m en zouw dan een profile hebben van 3.3Mb of 3.6MB :p

mishien ben je al geholpen

Ze wilden me eerst op een 1024/256 lijn (1 mbit/s) zetten omdat de afstand tot de centrale zo groot is. Ik begrijp dat ook wel omdat ze zeker willen zijn van de stabiliteit.
Maar op het moment sta ik op 3,3 mbit/s en heb ik ook geen last, vandaar dat we wat testen gedaan hebben. Ze gingen dat nu even nakijken. Zal morgen wel antwoord hebben peins ik.
Lee
Starter
Starter

Ik zit ondertussen zowat een jaar bij edpnet, en als er iets is dat mij verwonderd heeft, dan is het hun helpdesk.
Zoals anderen ook al gezegd hebben, ge hebt ten minste iemand aan de lijn die weet waarover het gaat. Ik ben namelijk vertrokken bij mijn vorige provider omwille van de zinlose, ellendige helpdesk-service. Veel bellen, weinig resultaat.
Bij edpnet kunt ge bellen en krijgt ge deftige service, en ook hun online ticket-systeem werkt vlotjes.
Trouwens, de momenten dat ik de helpdesk nodig had waren 'verantwoord', niet dat ik abnormaal problemen had...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Lee schreef:Ik zit ondertussen zowat een jaar bij edpnet, en als er iets is dat mij verwonderd heeft, dan is het hun helpdesk.
Zoals anderen ook al gezegd hebben, ge hebt ten minste iemand aan de lijn die weet waarover het gaat. Ik ben namelijk vertrokken bij mijn vorige provider omwille van de zinlose, ellendige helpdesk-service. Veel bellen, weinig resultaat.
Bij edpnet kunt ge bellen en krijgt ge deftige service, en ook hun online ticket-systeem werkt vlotjes.
Trouwens, de momenten dat ik de helpdesk nodig had waren 'verantwoord', niet dat ik abnormaal problemen had...

Maar wat voor abo voor support heb je dan ?
- de gratis optie (geen SLA)
- de 30 Euro/maand Service Level Agreement (business days)
- de 60 euro/mand SLA (24/7)

Wat de afstand betrefd:
U bevindt zich op 4136 meter, dit wil zeggen dat wij de lijnsnelheid kunnen opleveren op een 3 mbit/s 3328/384.

Belgacom zei hetzelfde (behalve de upload lol). Maar Ik heb hen gevraagd me op 4mbit terug te zetten en ik heb geen stabiliteits issues. Topsnelheid ligt wel tussen 390-430 kbyte/s. Maar toch beter dan toen ze me op 3Mbit hadden.
Lee
Starter
Starter

gewoon abonnement, dus geen SLA.
is niet nodig, het werkt toch goed.
Tinke
Member
Member

Draco888 schreef:Maar wat voor abo voor support heb je dan ?

Volgens mij heb je aan de standaard genoeg, ik ben alleszins niet van plan een optie te nemen.
Ik denk dat je dat alleen maar moet overwegen als je echt maar dan ook echt geen dag zonder internet kan.
Laatst gewijzigd door Tinke 11 dec 2006, 21:22, in totaal 1 gewijzigd.
verbert_p
Member
Member

bij het Max6 Dyn abonnement kunt ge geen SLA afsluiten, dat is nog een foutje op de website. waarom zou ge dat trouwens in godsnaam willen?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

verbert_p schreef:

bij het Max6 Dyn abonnement kunt ge geen SLA afsluiten, dat is nog een foutje op de website. waarom zou ge dat trouwens in godsnaam willen?

Niet,daarom dat ik rondvraag doe lol.
Maar volgens jou is het dus verouderde info op de site van Pnet zelf? Handig om te weten.
Denk toch dat ik voor EDPnet ga. dat nachttarief en hogere uploadsneheid zijn duidelijk troeven tov Dommel.

Alleen jammer van die administratieve rompslomp. Wou dat de nieuwe isp dat zou regelen. Dommel doet het als je van bij belgacom komt, wel handig.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

Omdat er dan 24/7 binnen de 4 uur een Belgacom technieker ter plaatse moet zijn.
elldiablo
Pro Member
Pro Member

Mr.T schreef:Omdat er dan 24/7 binnen de 4 uur een Belgacom technieker ter plaatse moet zijn.

maar is wel veel geld zunne voor een techn.. die mishien 1 keer op de half jaar komt , want zoveel gebeurd er niet , denk wel voor een bedrijf of als je uw internet gebruikt voor werk ,
komt het beter van pas , maar voor mensen die gewoon internet gebruiken voor te gamen en downloaden :s ? , maarja ieder zijn ding :o))
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

verbert_p schreef:bij het Max6 Dyn abonnement kunt ge geen SLA afsluiten
Bij al onze abonnementen kan een SLA-contract worden genomen. Bij een Max6 wordt er bv. in stap 5 van de bestelprocedure uitdrukkelijk voorgesteld:
SLA (Service Level Agreement)
Een SLA is een afspraak tussen u en EDPnet.
Deze afspraak geeft u bepaalde garanties op de tijd waarbinnen een eventueel technisch probleem behandeld en opgelost wordt.
- Geen service level agreement
- SLA 1 DSL 8x5 (business days) € 30,25/maand
- SLA 2 DSL 24x7 € 60,50/maand

Een SLA is uiteraard vooral interessant voor bedrijven - die dus veelal een Max6 Fix, SDSL of leased line nemen - die economisch afhankelijk zijn van de goede werking van hun internetverbinding. Zonder SLA is de reparatie van een eventuele panne sowieso een kwestie van best effort.
internet, fiber & telephony
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

EDPnet schreef:Zonder SLA is de reparatie van een eventuele panne sowieso een kwestie van best effort.

/cynical mode on

En we weten allemaal hoe hol het begrip 'best effort' is in de internetwereld

/cynical mode off

Sorry, het moest er even uit ... heb net iets teveel meegemaakt in het internetwereldje .... niet met EDPNET maar met andere providers ....
magicalme
Member
Member

mag ik er een van raden?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

magicalme schreef:mag ik er een van raden?

Het gaat er eigenlijk maar over ééntje, maar je zal hem nooit raden ....
magicalme
Member
Member

Uzzi schreef:

Realroot !
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

magicalme schreef:
Uzzi schreef:

Realroot !

Nope, ... Evonet .... uitstekende provider tot je technische problemen hebt, dan blijf je letterlijk in de kou staan. Ze wilden geen enkele moeite (zelfs dat voldoet aan het criteria van 'best effort') doen om mij verder te helpen, heb alles zelf met BGC moeten regelen. Ik heb mijn biezen gepakt en ben naar EDPnet verhuisd waar ze wel de nodige inspanningen gedaan hebben om mij de best mogelijke connectie te geven.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”