Hosting bij dommel (of andere)?
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb het maandag aangevraagd, maar tis nog nie aangesloten. Tis eigenlijk wel een beetje ons fout, da is voor een vereniging en dan begrijpt ge dat da via ne peningmeester moet paseren enzo. En ik kan moeilijk nog eens gaan vragen om een bewijs van betaling te gaan faxen, dus ik zal wel wa geduld oefenen
Ja meon, kwou eens groot doen en meteen ne gold pro
Ik vermoed dat ik misschien maar 100 a 200 megabyte zal nodig hebben, maar ik zat nog ver onder het budget, dus ik kon direct al iets groter pakken. Anders wordt ons verenigingbestuur ook elke maand met een extra factuur van 5 euro geconfronteerd met extra datatransfer. Ook iedereen van dat bestuur moet ne mailbox hebben enzo...
Nu verschiet ge van klein PiR²eke he
PS erik, merci voort hulpaanbod, maar da wist ik al langer dan vandaag dat ge hier goeien hulp kunt krijgen
Ja meon, kwou eens groot doen en meteen ne gold pro
Ik vermoed dat ik misschien maar 100 a 200 megabyte zal nodig hebben, maar ik zat nog ver onder het budget, dus ik kon direct al iets groter pakken. Anders wordt ons verenigingbestuur ook elke maand met een extra factuur van 5 euro geconfronteerd met extra datatransfer. Ook iedereen van dat bestuur moet ne mailbox hebben enzo...
Nu verschiet ge van klein PiR²eke he
PS erik, merci voort hulpaanbod, maar da wist ik al langer dan vandaag dat ge hier goeien hulp kunt krijgen
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
In deze topic, heel wat postings terug heb ik deze animated gif gepost met wat screenshots van plesk:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=9562#9562
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=9562#9562
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Meon, ik herinner mij nog dat gij ooit ergens eens een demopagina van plesk hebt getoont, maar geen nood, ik vind mijne weg wel
edit: da stond dus daar, ok
edit: da stond dus daar, ok
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Mijnen goldpro is nu al actief he, maar die mannen van dommel hebben ne verdoeme strave php-parser: op elke pagina had die wel opmerkingen van ne session_start of een mysql_close die ik er voor de zekerheid ne keer teveel had gezet, miljaar, ik dacht dat ik ff mijne site ging uploaden en klaar ist, niet dus.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
ja, lol, wilt ge een sessie 2x starten of wat?
Had ge geen lokale apache/php/mysql draaien om te testen dan? Want zo'n error krijgt ge op elke server hoor...
Had ge geen lokale apache/php/mysql draaien om te testen dan? Want zo'n error krijgt ge op elke server hoor...
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Kgaan mijne computer nie laten ontploffen he Meon
Ik testigde da allemaal op tripod.lycos.nl, komt eigenlijk op hetzelfde neer dacht ik dan dat ik het op een eigen opgezette server zou testen, niet dus
Sessie 2 keer starten of sessie niet vanboven in de eerste regel (wel in de eerste regel van een includebestand, maar ja, das nie de eerste regel van het totale script he, dikke pech, mag ik in elke pagina vanboven session_start gaan typen.
Ik testigde da allemaal op tripod.lycos.nl, komt eigenlijk op hetzelfde neer dacht ik dan dat ik het op een eigen opgezette server zou testen, niet dus
Sessie 2 keer starten of sessie niet vanboven in de eerste regel (wel in de eerste regel van een includebestand, maar ja, das nie de eerste regel van het totale script he, dikke pech, mag ik in elke pagina vanboven session_start gaan typen.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ah, op die manier dus.
Ik los dat meestal op door al m'n scriptjes die voor alle andere dingen moeten gebeuren in een header.php-file te steken. Daar zitten sessies, headers, configuratie etc. in.
Maar we zijn af aant wijken, het gaat dus over Dommel
Als je nog dingetjes zou tegenkomen in PHP of tips nodig hebt, stel ze gerust in de daarvoor voorziene fora
Ik los dat meestal op door al m'n scriptjes die voor alle andere dingen moeten gebeuren in een header.php-file te steken. Daar zitten sessies, headers, configuratie etc. in.
Maar we zijn af aant wijken, het gaat dus over Dommel
Als je nog dingetjes zou tegenkomen in PHP of tips nodig hebt, stel ze gerust in de daarvoor voorziene fora
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Meon of Erik, zegt eens, bij uw controlepaneel kunt ge kiezen voor hosting - resend account details - search engines - mailinglists...
als ge op mailinglists klikt, vraagt hij User Account - domain name - Password: bij useraccount staat postmaster, en da ist. Wa moet ik verder nog invullen? En welke paswoorden moet ge der ingeven (moet ge die aanmaken, het paswoord van uwe dommel of wa anders?)
als ge op mailinglists klikt, vraagt hij User Account - domain name - Password: bij useraccount staat postmaster, en da ist. Wa moet ik verder nog invullen? En welke paswoorden moet ge der ingeven (moet ge die aanmaken, het paswoord van uwe dommel of wa anders?)
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Uit de FAQ van dommel:
What is the password to manage my managed-mailinglists? [top]
The password you should use here is the ftp-login for your account.
Datum: 2002/10/02
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
Pi R² schreef:Meon of Erik, zegt eens, bij uw controlepaneel kunt ge kiezen voor hosting - resend account details - search engines - mailinglists...
hallo PiR² ,
ge klikt op "mailinglists" het panel van qmailadmin opent en u vult in
username => postmaster
domainname => lists.uwdomeinnaam.be
password => uw ftp password
as ergeen mailinglijst bestaat zulde nu een link zien "new mailinglist" ge kunt een mailinglijst aan een MySQL database koppelen als je wilt weten hoe just yell
Registered Linux user #286313
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
EEEEEEEEEERIIIIIIIIKKKKKKKKKKKKK !!!!!!!! (moest yellen)
Ik had het gisterenavond iets later ook in de faq gevonden, toch bedankt.
Ik heb dan eens naar dat paginake gekeken om een nieuwe mailingslist aan te maken, en daar waren enkele dingskes die ik niet begreep, onder andere wat MySQL met een mailingslist te maken heeft.
Om te beginnen, het gaat toch over een systeem om nieuwsbrieven te versturen he, dat ik daar al niet mis.
de lijst van dingens die ik niet versta:
-Message moderation
-Digest (is dat iets wat op u maag ligt?)
-Trailer
-Do not restrict posts based on SENDER address
- MySQL?
Ik had het gisterenavond iets later ook in de faq gevonden, toch bedankt.
Ik heb dan eens naar dat paginake gekeken om een nieuwe mailingslist aan te maken, en daar waren enkele dingskes die ik niet begreep, onder andere wat MySQL met een mailingslist te maken heeft.
Om te beginnen, het gaat toch over een systeem om nieuwsbrieven te versturen he, dat ik daar al niet mis.
de lijst van dingens die ik niet versta:
-Message moderation
-Trailer
- MySQL?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Pi R² schreef:de lijst van dingens die ik niet versta:
-Message moderation
-Trailer
- MySQL?
1) Stel, iemand stuurt een mail naar [email protected] -> dan krijgt gij eerst een authorize-mail die gij moet reply'en eer hij wordt doorverzonden naar de volledige lijst
2)Is een wekelijkse samenvatting. Ipv dat ge elke mail krijgt die door de mailinglijst gaat, krijgt ge dan 1x per week de titels en kunt ge zelf opvragen welke items ge wilt krijgen.
3)Als ge een mail ontvang krijgt die als onderwerp "[naam_van_de_lijst] oorspronkelijk onderwerp" (zoals [spam] bij skynet, weet je wel?)
4)Enkel mensen die in de lijst staan kunnen sturen naar de lijst
5)Normaal is de enige manier van inschrijven te doen via [email protected] of zelf invullen in EzMlM (qMailAdmin). Als ge via mysql doet kunt ge bvb mensen laten inschrijven via een formulier op uw website.
- Erik
- Elite Poster
hallo,
hier is de procedure om uw mailinglijst aan een MySQL database te koppellen
modorated wil zeggen dat de list "modorated" is m.a.w de boodschappen die members sturen moeten eerst goedgekeurd worden door een modorator.de rest staat in meon zijn post
hier is de procedure om uw mailinglijst aan een MySQL database te koppellen
My account supports managed mailinglists. Can I connect this mailinglist to a mysql-database? [top]
Yes you can. Please follow the procedure below.
Step 1/
Create a new mailinglist through "My Packages" -> "View My Packages" -> "Manage mailinglists". Login with your ftp-password for this domain and create a new mailinglist.
Upon creation, make sure to tick the "enable sql" option and use following details:
Host: The ip-address of your website. This address can be found in your account-details email.
Port: "3307" (NOT 3306).
User: Choose a username. Write this down since you will need it later on. (Hint: it is a good idea to take the name of the mailinglist as the username)
Password: Choose a password. Write this down since you will need it later on.
Database: Has to be identical to username above.
Table: "list". This has to be called "list".
Step 2/
Create the database and tables. Click on "My Packages" -> "View My Packages" -> "Manage Hosting" -> "Choose your domain"-> "databases". Create a new database using the chosen database and usernames and passwords.
Step 3/
Login to the newly created database and execute the sql-commands which can be found at http://euro.dommel.com/support/mailing.sql.
Just download the file onto your desktop and select the file in phpmyadmin.
The list should have been setup. Send a test-subscribe message to the list and check if the data gets added to your tables.
Datum: 2002/09/23
modorated wil zeggen dat de list "modorated" is m.a.w de boodschappen die members sturen moeten eerst goedgekeurd worden door een modorator.de rest staat in meon zijn post
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Nog een dommel-vraagske: ondersteunt dommel de php- mail() - functie zonder dat ge zelf een mailserver moet instellen?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat kunt ge testen door eens
te doen eh... daarin ziet ge dat toch?
Code: Selecteer alles
<?php
phpinfo();
?>
te doen eh... daarin ziet ge dat toch?
I love it when a plan comes together!
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
jawatte...
Warning: phpinfo() has been disabled for security reasons in /usr/local/psa/home/vhosts/domein/httpdocs/phpinfo.php on line 2
- Erik
- Elite Poster
hallo,
yups die functie werkt niet op dommel je kan echter zien wat die functie u gaat tonen op http://www.dommel.net/phpinfo/
mail() werkt zonder problemen ik gebruik die functie ook
yups die functie werkt niet op dommel je kan echter zien wat die functie u gaat tonen op http://www.dommel.net/phpinfo/
mail() werkt zonder problemen ik gebruik die functie ook
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Waarom zou mail() niet werken? PHP heeft zelf een smtp-engine (kan dus zonder externe mailserver draaien) ...
Net een file mail.php gemaakt met volgende inhoud:
en dat kwam fijn bij mij aan ...
En spijtig genoeg kan je geen eigen phpinfo() draaien nee (geen sessie of cookie-informatie dus).
Net een file mail.php gemaakt met volgende inhoud:
<? mail("[email protected]"","onderwerp","body"); ?>
en dat kwam fijn bij mij aan ...
En spijtig genoeg kan je geen eigen phpinfo() draaien nee (geen sessie of cookie-informatie dus).
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik zal voor de vele klanten van dommel die het zouden kunnen tegenkomen de verklaring van de fout eens geven:
Indien de domeinnaam van het emailadres waarnaar je stuurt, een domeinnaam is waarop je webruimte aangesloten is, dan zal de mail rechtstreeks via de server van dommel afgeleverd worden, zonder een omweg te maken via een of andere server buiten het dommel-netwerk.
Het probleem is echter dat mijn nameservers nog niet aangesloten zijn, ik werk nog op IP. Ik heb wel een emailadres op die domein, maar die is dus nog tijdelijk gehost op een server van mijn externe domeinname-agent. De server van dommel vindt intern geen emailadres met die domein, dus die mail gaat verloren. Naar elk ander emailadres mailen gaat echter zonder probs.
Indien de domeinnaam van het emailadres waarnaar je stuurt, een domeinnaam is waarop je webruimte aangesloten is, dan zal de mail rechtstreeks via de server van dommel afgeleverd worden, zonder een omweg te maken via een of andere server buiten het dommel-netwerk.
Het probleem is echter dat mijn nameservers nog niet aangesloten zijn, ik werk nog op IP. Ik heb wel een emailadres op die domein, maar die is dus nog tijdelijk gehost op een server van mijn externe domeinname-agent. De server van dommel vindt intern geen emailadres met die domein, dus die mail gaat verloren. Naar elk ander emailadres mailen gaat echter zonder probs.
Is mod_rewrite ingeschakeld bij dommel?
En kun je zelf een mail-alias aan, bvb. perl-, scripts koppelen?
En kun je zelf een mail-alias aan, bvb. perl-, scripts koppelen?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
mod_rewrite is in elk geval op de server actief: die handelt namelijk de subdomeinen af.
Nu, of de gebruikers er gebruik van kunnen maken ... ik weet het niet.
een mail-alias koppelen aan een perlscript... hoe zou dat moeten gaan? Alles moet via plesk en daar zie ik geen mogelijkheid om dat te koppelen of zoiets. Ge kunt daar een mailbox maken, redirect, aliases en een autoresponder.
Je kan een aantal instellingen zien via www.dommel.net/phpinfo , maar bvb het onderdeel 'Apache' (waar dan bij loaded modules mod_rewrite zou moeten staan) mankeert, net zoals heel wat andere nuttige informatie ...
Nu, of de gebruikers er gebruik van kunnen maken ... ik weet het niet.
een mail-alias koppelen aan een perlscript... hoe zou dat moeten gaan? Alles moet via plesk en daar zie ik geen mogelijkheid om dat te koppelen of zoiets. Ge kunt daar een mailbox maken, redirect, aliases en een autoresponder.
Je kan een aantal instellingen zien via www.dommel.net/phpinfo , maar bvb het onderdeel 'Apache' (waar dan bij loaded modules mod_rewrite zou moeten staan) mankeert, net zoals heel wat andere nuttige informatie ...
Hmm, ff mailen dan naar hen.
Vind die perl scripts wel belangrijk.
Vind die perl scripts wel belangrijk.
Je kunt gebruik maken van mod_rewrite bij dommel, zij controleren wel de rules.
Perl scripts kun je helaas niet koppelen, maar ik heb toch een hosting pakket genomen, nu hopen dat het snel actief wordt
Perl scripts kun je helaas niet koppelen, maar ik heb toch een hosting pakket genomen, nu hopen dat het snel actief wordt
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik heb vrijdag een aanvraag gedaan, is nog steeds niet actief, maar dat ligt niet aan dommel; betaling is nog niet gebeurd lijkt me.
Nu, ik ben over het algemeen wel tevreden over Dommel, en prijs/kwaliteit/service -verhouding is wel ok. Ik ben toch al meer dan 2 jaar klant bij hen
Nu, ik ben over het algemeen wel tevreden over Dommel, en prijs/kwaliteit/service -verhouding is wel ok. Ik ben toch al meer dan 2 jaar klant bij hen
Ik heb een screenshot van pc banking met de bevestiging gemaild in de hoop dat ik morgen al m'n account heb
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Mja, ze zeggen van te faxen...
Ik heb dat vorig jaar gedaan en een uur later had ik m'n hosting.
Maar normaal betaal ik met Visa, maar toen zat ik met een abo-verandering + verlenging, en om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik gewoon over geschreven. Domeinen koop ik ook per visa, gaat enorm snel met dat kaartje
Ik heb dat vorig jaar gedaan en een uur later had ik m'n hosting.
Maar normaal betaal ik met Visa, maar toen zat ik met een abo-verandering + verlenging, en om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik gewoon over geschreven. Domeinen koop ik ook per visa, gaat enorm snel met dat kaartje