Handleiding Tele2 all-out

Plaats reactie
timesbold
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:33

Nu mijn Tele2 malaise eindelijk achter de rug is en ik zowaar bijna terug kan telefoneren, mailen en surfen van thuis, wil ik hier graag nog één keer mijn ervaring uit de doeken doen. Een deeltje van dit verhaal staat reeds op dit forum. Dit was toen bedoeld als hulpkreet, omdat ik er toen nog vanuit ging dat de situatie kon opgelost worden. Nu ben ik van dit waanidee verlost en wil wat graag andere mensen behoeden voor gelijkaardige miserie. Vandaar ook in een nieuw onderwerp.


Ik was geruime tijd (zonder noemenswaardige problemen) klant bij Versatel (ADSL light). In oktober ’06 tekende ik in op een promotie om over te schakelen naar Tele2 all-in. Van toen draaide alles vierkant.

Nadat mijn nieuwe modem werd geleverd (24 oktober) werkte de vorige ADSL-light verbinding niet meer. De nieuwe All-in verbinding heeft nooit een seconde gewerkt, waardoor ik geen internettoegang meer had. Daar aanvankelijk mijn telefoon nog werkte, kon ik elke avond aan de lijn hangen om de Tele2 helpdesk ‘proberen’ te bellen. Wanneer dit lukte (een achttal keer in totaal) wist men mij altijd vriendelijk te zeggen dat het probleem bij Tele2 zat en daar diende opgelost te worden. Niemand heeft me op één moment ook maar een indicatie kunnen geven hoe lang dit zou duren. Na een week ging mijn probleem naar niveau 2, na nog een week naar niveau 3. Toen op 13 november, na bijna 3 weken zonder internet, de telefoon ook uitviel (“Geen aansluiting meer op dit nummer” kreeg iedereen te horen), kon ik de helpdesk niet meer bereiken van thuis. Dan maar vanop kantoor mails sturen naar de helpdesk en een fax naar de verantwoordelijke klantrelaties (telefoneren gaat niet omwille van de centrale die we hier gebruiken). Nooit één antwoord gekregen. Tenzij één keer het loze bericht dat ons probleem wellicht over enkele dagen ging opgelost zijn (wat dus niet gebeurde).

Bij toeval kwam ik op dit forum terecht, maar ook hier konden de undercover Tele2-medewerkers van dienst me niet helpen. Ik hoorde op dit forum wel over het bestaan van een ombudsdienst voor telecommunicatie. Contact opgenomen met deze ombudsdienst waar mijn klacht ontvankelijk werd verklaard en werd doogespeeld naar Tele2. Zonder gevolg. Op 24 november was m’n geduld op en liet ik via de ombudsdienst mijn contract opzeggen. Tele2 liet de ombudsdienst weten dat dit kon. Nieuwe operator zoeken, nummeroverdracht aanvragen, ... tegen 11 december zou ik opnieuw telefoon en internet moeten hebben. Tele2 all-in heeft er dus voor gezorgd dat ik meer dan 6 weken geen internet en 4 weken geen telefoon had en heeft me al die tijd in het ongewisse gelaten of dit probleem ooit zou opgelost geraken. Na eerst nog een hillarische brief te krijgen (gedateerd op 29 november) waarin me proficiat wordt gewenst met de keuze voor Tele2, met de mededeling dat mijn nummeroverdracht vanaf 21 juni (!?) actief is, kreeg ik vandaag eindelijk de schriftelijke bevestiging dat ik kostenloos kan opzeggen, met waarempel een verontschuldiging voor het ongemak er bovenop!

"Na analyse van het dossier kunnen wij u bevestigen dat gezien de aard van het probleem TELE2 besloten heeft om geen kosten aan te rekenen voor de opzeg van het abonnement.
...
Gezien de historiek in dit dossier, biedt TELE2 haar excuses aan voor de ondervonden ongemakken."


Als toemaatje nog het Tele2 verhaal van m’n vader. Die was ook geruime tijd Versatel adsl light klant en had een tijdje na mij ingeschreven op het all-in voorstel, maar tegen dat hij z’n modem kreeg was het al duidelijk dat het bij mij vierkant draaide. Hij nam geen risico en zegt per aangetekend schrijven zijn contract op binnen de 9 werkdagen (zoals voorzien in dit contract) met de vraag om gewoon bij het bestaande adsl light aanbod te blijven. Twee weken later geen internet meer. “Tele2 heeft alles stopgezet wegens eenzijdige contractbreuk van de klant”. “Maar dit was toch binnen de 9 werkdagen en volgens het contract kan iedereen in die periode zonder opgave van reden gewoon opzeggen?” “ Euh, dit zullen we nog eens nakijken”. Daar heeft hij niet op gewacht, want intussen koos hij voor Telenet. Als lid van Test Aankoop kan hij op deze organisatie beroep doen om een klacht in te dienen wat uiteraard gebeurde. Een klant die dus bereid was om klant te blijven en maandelijks geld op te brengen voor Tele2 wordt er dus zo uitgeknikkerd.

Voor wie in een gelijkaardige situatie zit/komt, volgende tips.
Lid van Test aankoop? Neem onmiddellijk contact op. Er is daar een zekere routine en ervaring inzake Tele2 klachten. Geen lid? Pech (maar toch altijd de moeite om je verhaal te melden aan TA). Zolang je telefoon nog werkt begin je wellicht met je suf te bellen naar de helpdesk. Na een paar keer bellen, kan je zelf al de letterlijke antwoorden geven die de tele2 medewerker aan de andere kant zal geven. Vriendelijke, correcte mensen met het nodige geduld, maar helpen kunnen/doen ze niet echt.
Blijkbaar worden sommige mensen via dit forum geholpen. Het proberen waard, maar bij mij haalde dit niets uit. Zowieso een zeer bedenkelijke manier om gedupeerde klanten te helpen. Wie vindt er de weg naar dit forum? 0,5% van de mensen met problemen? De happy few krijgt dus een voorkeursbehandeling en jan met de pet die zijn weg niet naar hier gegoogeld vindt, kan de boom in (Ik heb het hier niet over de individuen die mensen willen hebben, ik heb het over het Tele2 beleid).
Veel kans dat je in dit forum ook aangevallen wordt door andere forumbezoekers die allergisch zijn aan negatieve berichtgeving over Tele2 en in jouw noodkreed een campagne zien om Tele2 schade te berokkenen. Sommige denken/beweren dat de problemen met Tele2 all-in al 8 maanden opgelost zijn en beweren dat je oude koeien uit de gracht haalt. Indien deze mensen zich eens terdegen zouden informeren (test aankoop, ombudsdienst) zullen ze wellicht een toontje lager zingen. Wie googled op “Tele2 all in” en “problemen” komt hier automatisch, dus is het ook logisch dat hier heel wat gedupeerden belanden die hun verhaal willen doen.
Wacht niet te lang om de ombudsdienst voor telecommunicatie in te schakelen. Zo weet je tenminste of en hoe je van je contract kan afgeraken, zonder een jaar gegijzeld te worden. En tenslotte, vertel het verder.

Hopelijk kan ik hiermee mensen behoeden voor gelijkaardige ongemakken. Als ik zo slim was geweest om op voorhand ervaringen met T2all-in te gaan opzoeken, was ik er natuurlijk nooit aan begonnen. Gezien ik twee jaar lang geen probleem kende met Versatel, vertrouwde ik Tele2 dus te snel.

groeten,
M-BE
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 nov 2006, 11:34

Dit is exact dezelfde ervaring als dat wij gehad hebben. Mocht ik niet beter weten zou ik zeggen dat je het verhaal van me gepikt had :)

Anyway, jij bent beter af dan wij, want jij bent van Tele2 vanaf. Wij zitten nog steeds vast, ze sturen nog steeds facturen. Wij hebben nog NOOIT enige reactie gehad, niet op onze brieven, niet op de klacht van de ombudsdienst, niet via testaankoop.

Ook wij hebben nu telenet, en niks dan lof daarover voorlopig. Fingers crossed...
timesbold
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:33

Eens informeren bij de ombudsdienst of je klacht wel aangekomen is. Als je belt, moeten ze daar in ieder geval al op antwoorden.

Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Barricadenplein 1
1000 Brussel
Tel. +32 (2) 223.09.09
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

En wat is je nieuwe provider? Of heb je nog niets besteld?
timesbold
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:33

Svekke schreef:En wat is je nieuwe provider? Of heb je nog niets besteld?

Terug naar Belgacom, twee maanden na hen verlaten te hebben. Adsl Go aan de prijs van Light leek me ok. Happy time telefoneren is ook prima, daar we overdag haast nooit thuis zijn. In totaal betalen we nu iets meer dan voorheen bij Versatel (Tele2) ja, maar ik heb voorlopig wel even mijn lesje geleerd om overal de kantjes af te lopen.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

En waarom Bgc Go? Er zijn zoveel betere voorwaarden op de markt...

FullADSl, Dommel, EDPnet etc...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik ga niet pretenderen te mogen spreken voor de brave man of te insinueren dat hij het nodig heeft om zijn beslissing te verdedigen, maar ik begrijp dat wel.

In de jaren dat ik bij Telenet of bij BGC heb gezeten, heb ik *nooit* problemen gehad met telefonie of internet (bij Telenet dan toch wat internet betreft, ik heb nooit BGC-internet gehad). De reden waarom ik er ben weggegaan is allerminst een gebrek aan betrouwbaarheid.

Hoe betrouwbaar ook vergeleken met de algemene (?) situatie bij andere niet nader genoemde alternatieve providers (kuch), ik zie op zowel het Dommel als op EDP forum regelmatig dingen voorbij komen die erop wijzen dat 100% betrouwbaarheid ook daar niet wordt behaald. En als dat je grootste zorg wordt na een probleemsituatie, is BGC of Telenet inderdaad het beste alternatief. Je kan opperen dat ook BGC als Telenet hun downtime kennen, maar jaaaren werken met Telenet en juistgeteld *1* aangekondigde downtime gekend hebben, da's voor mij "betrouwbaarheid : 100%".

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat ik persoonlijk eerder doodval als ooit nog een cent aan BGC af te staan, maar persoonlijk kan ik heel makkelijk begrip opbrengen voor deze beslissing, en mijn persoonlijke mening hierover doet geen afbreuk aan de geldigheid van de man's beweegredenen.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Uit eigen ervaring vind ik dat Dommel voor 80% betrouwbaar is, en FullADSL is in mijn ogen identiek aan BGC Go, en de prijs ligt meer dan 10 euro lager en de limiet dubbel zo hoog.

Maar het mag gezegd worden: Telenet is enorm stabiel.
timesbold
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:33

Waarom terug BGC? Ik heb Telenet overwogen, maar daar ik geen kabel in huis heb, komt daar nog een aardige investering bij. Het telenet aanbod dat me interesseert komt ook duurder uit. Freephone begint twee uur later dan Happy time, wat absoluut oninteressant is met kleine kinderen die eens naar oma willen bellen.
Waarom BGC adsl? Omdat ik Adsl go voor de prijs van Adsl light kreeg (prijsverschil met fulladsl is er dus nauwelijks). Sommige extra's die in het pakket zitten zijn ook best nuttig voor mij. En die limieten? Die haal ik bijlange niet.

Tot twee maanden geleden had ik wellicht 35 concurrenten op de markt vergeleken en voor de allergoedkoopste gekozen. Op die manier was ik dus bij Tele2 all-in beland en daar heb ik mijn lesje wel geleerd.

Kaween: Waar haal je het dat ik een brave man ben? :twisted:
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

timesbold schreef:Waarom BGC adsl? Omdat ik Adsl go voor de prijs van Adsl light kreeg (prijsverschil met fulladsl is er dus nauwelijks). Sommige extra's die in het pakket zitten zijn ook best nuttig voor mij. En die limieten? Die haal ik bijlange niet.

Oke, dan geef ik je gelijk, al is het maar te hopen dat die prijs na een jaar niet 10€ de hoogte in gaat, want meestal is zo een promotie maar voor een jaar. Of heb je op één of andere manier het studententarief nog loskregen (alhoewel dit niet meer officieel wordt gegeven)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

timesbold schreef:Kaween: Waar haal je het dat ik een brave man ben? :twisted:


totally off-topic : anders als bij mezelf kan ik het voor mijn medemens nog steeds opbrengen het beste te hopen ipv het ergste te vrezen. :wink:
timesbold
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:33

Svekke schreef:
timesbold schreef:Waarom BGC adsl? Omdat ik Adsl go voor de prijs van Adsl light kreeg (prijsverschil met fulladsl is er dus nauwelijks). Sommige extra's die in het pakket zitten zijn ook best nuttig voor mij. En die limieten? Die haal ik bijlange niet.

Oke, dan geef ik je gelijk, al is het maar te hopen dat die prijs na een jaar niet 10€ de hoogte in gaat, want meestal is zo een promotie maar voor een jaar. Of heb je op één of andere manier het studententarief nog loskregen (alhoewel dit niet meer officieel wordt gegeven)


Zo gaat dat als je via een Bgc shop gaat, waar een zelfstandige werkt die meer verdient aan een adsl verbinding die hij verkoopt dan aan enkel een telefoonabonnement. Die vindt dan wel een uitzondering om je dat tarief te bieden (hij sprak inderdaad over studententarief). Voor één jaar, met optie op tweede jaar. En daarna kan je altijd beslissen om te veranderen natuurlijk. Trouwens, momenteel loopt er ook een actie waarmee je drie maanden gratis adsl krijgt. Omgerekend betaal je dan 30,7 Euro per maand voor adsl Go (1jaar). Ik betaal 29.95/maand.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”