Fixed IP optie voor Max6 Dyn klanten

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

ANARCHY92 schreef:
EDPnet schreef:
[email protected] schreef:Als we 25 euro moeten betalen voor een statisch ip adres zonder rev dns etc. blijft dan de regel "unlimited number of computers" ook staan?

:wink:


ALS we de optie aanbieden dan zal dit met rev dns zijn en voor een onbeperkt aantal computers.


ALS jullie de dienst aanbieden mag er wel wat van de prijs af. Wees misschien eens een unieke provider en geef het gratis... het kost jullie toch niets. Kan me moeilijk voorstellen dat er veel mensen zijn die EDPnet hebben en geen router hebben dus...

Ik zou toch niet zo gauw zeggen dat dat hun niks kost hoor...
Het zou natuurlijk zéér mooi zijn van hun maar het is (helaas) geen liefdadigheidsinstelling. Zij willen ook nog winst maken.

Ik vind het sowieso al een zeer gewillige provider die tenminste naar zijn klanten luistert. Daarom heb ik ook voor hen gekozen en ik heb daar nog steeds geen spijt van. (na al iets van 7 maanden klant te zijn)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat zou het hun dan kosten als ik vragen mag?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

ANARCHY92 schreef:Wat zou het hun dan kosten als ik vragen mag?
meer ranges.... aangezien niet iedereen constant online zit heb je minder ips nodig dan actueel gebruikt worden. Telenet bvb heeft meer inetklanten dan ips. En ranges kosten hopen geld...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Praetorian schreef:
ANARCHY92 schreef:Wat zou het hun dan kosten als ik vragen mag?
meer ranges.... aangezien niet iedereen constant online zit heb je minder ips nodig dan actueel gebruikt worden. Telenet bvb heeft meer inetklanten dan ips. En ranges kosten hopen geld...

Maar degene die een fixed ip willen zullen meestal toch al 24/7 een ip opeisen. Ook gaat het aantal dat een fixed ip nodig heeft zo klein zijn dat je niet veel meer ip's nodig hebt.
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

crapiecorn schreef:Maar degene die een fixed ip willen zullen meestal toch al 24/7 een ip opeisen. Ook gaat het aantal dat een fixed ip nodig heeft zo klein zijn dat je niet veel meer ip's nodig hebt.


Je slaat de nagel op z'n kop... En met een beetje geluk (en een snelle respons van de router) krijg je meteen hetzelfde adres terug toegewezen...
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

meer ranges.... aangezien niet iedereen constant online zit heb je minder ips nodig dan actueel gebruikt worden. Telenet bvb heeft meer inetklanten dan ips. En ranges kosten hopen geld...


Behalve wat shitty administratie voor de aanvraag bij RIPE, kost een IP range écht 0,00 eurocent hoor.

Patrick
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

iamborg schreef:
meer ranges.... aangezien niet iedereen constant online zit heb je minder ips nodig dan actueel gebruikt worden. Telenet bvb heeft meer inetklanten dan ips. En ranges kosten hopen geld...


Behalve wat shitty administratie voor de aanvraag bij RIPE, kost een IP range écht 0,00 eurocent hoor.

Patrick


Dat klopt je betaald een abbonements bijdrage voor een block,

maar deze bijdrage is afhankelijk van de range die je kiest / krijgt...

Dus op zich kost het niet zo heel veel meer hoor...

25euro is een mooi begin want zo blijf je nog VER onder de prijs van de concurentie he..

Al kan dit wel goedkoper, het is idd zo dat 90 prct continu online is en dus continu een ip gebruikt...

Mij lijkt een fixed IP enkel een commerciele added value voor een ISP die in werkelijkheid en zeer kleine kost te weeg brengt...
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

iamborg schreef:Behalve wat shitty administratie voor de aanvraag bij RIPE, kost een IP range écht 0,00 eurocent hoor.

Patrick

afhankelijk van de hoeveelheid IPv4 adressen je afneemt (en in welke vorm) kost zo'n adres je tussen de 0.1 en 1 EUR bij RIPE. kom dus niet zwaaien dat het je niets kost ;)

verder heb ik nog heeel veel vragen bij het gestelde aanbod.

- waar zit het prijsverschil met het Fix6 abonnement? als je gaat rekenen kom je op hetvolgende uit: 29.95 (Dyn6) + 25 (ip) + 5 (20 GB) = 60 EUR, dat is zo'n 37 EUR goedkoper dan een Fix6 abonnement met op het eerste zicht dezelfde specificaties. hieruit concludeer ik dan dat er een hoop voordelen zijn verbonden aan het Fix6 abonnement die niet aangehaald worden op de website, ofwel dat dat abonnement gewoon te duur is...

- hoe zou het zitten met extra ip-ranges, kunnen die ook @ 1 eur per ip gehuurd worden?

- hoe zit het met rev dns, er wordt gesproken van ondersteuning, maar hoe? via mail, via een controlepaneel, via zelf te beheren zones...

en last but not least: JA, ik ben zeker geinteresseerd, op voorwaarde dat een en ander duidelijk wordt gemaakt uiteraard ;)
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Als IT 'geek' zie ik een fixed IP wel zitten... Hoewel... door het gebrek aan 36h disconnect en alternatieven als Dyndns en co. is het niet echt nodig, behalve als je zelf je eigen DNS wil draaien.

Nu goed, 25euro vind ik er net iets over. tussen de 5 en 10 zou ik er nog wel voor willen geven. (Ook al weet ik dat een IP range eig. geen extra of te verwaarlozen kost is voor een ISP, 'k heb genoeg aanvragen gedaan destijds:p)

Dus ja, ik wil er wel voor betalen, maar 25 euro is er net iets over :)

Patrick
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Is hier al nieuws over?

Patrick
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

Ik heb gebeld met edpnet en ze zouden begin januari een vergadering doen om de prijs te bepalen (volgens de verkoopsafdeling).
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

allé dan maar hopen dat ze zich aan hun woord houden en dat we binnenkort meer nieuws krijgen :)
Laatst gewijzigd door ruben op 05 jan 2007, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Ik denk dat je dan beter af bent een server te huren in Duitsland... 25€ voor een fixed ip :roll:

Voor een 39€ ( 99€ setup ) heb je al een mooie 3700+, 1GB, 2*160GB + 1TB limit aan 100Mbits ( 10Mbits als je boven de 1TB gaat ) / per maand.
Laatst gewijzigd door Arqentus op 06 jan 2007, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

voor 25€ ga ik idd colocation draaien, al is er meermaals aangehaald dat zogoed als NIEMAND 25€ per maand extra voor ALLEEN een fixed ip wil betalen.

Denk wel dat EDPnet hier rekening mee gaat halen, dat zouden ze met een beetje gezond verstand toch doen althans.

Verder begrijp ik niet waarom je nu opeens weer begint over (illegaal, cfr torrents) downloaden, en dan nog de manier waarom (torrentflux). Denk dat de meeste mensen hier daarom geen fixed ip zouden nemen.

Komt er dan nog bij dat je als je colocation gaat en zoveel download nog naar Duitsland (Hamburg / Düsseldorf / Keulen ?) moet rijden, ofwel het van je colobak downloaden, wat dan weer minder voor je datalimiet is.

Enfin tgaat hier weer enorm offtopic, zullen maar gewoon braaf afwachten tot EDPnet met een persmededeling naar buiten komt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Die 25 euro is gewoon het verschil met de abonnement prijs van realdsl 54 euro -25 ~ 29 bij edp dynamisch.. toeval?

Ik heb zowat aan het lezen geweest door dit topic, er zijn geen voordelen, buiten het feit dat je ip statisch is, met de huidige abonnementen kan je mits betaling ook SLA erbij nemen, dat is het zowat bij mijn weten, je kan reverse ip's aanvragen via ticket meestal neemt dit een dag in beslag dan is alles in orde, spijtig maar kom.. je kan ze al reversen.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Jullie zitten hier wel over edpnet te praten... Maar ik heb vandaag mijn bevestiging gehad van dommel dat mijn lijnprofiel aangepast gaat worden en dat mijn vast ip daarna opgegeven word :) Ik mag dus eindelijk de wereld van de dyndns client vaarwel zeggen... en zeg maar dag tegen popcon :)

Voor de nieuwsgierige, er zijn maar 2 klanten overgeschakelt naar netconnect plus :)

Dus 2de persoon, meld u graag :)

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Arqentus schreef:Ik denk dat je dan beter af bent een server te huren in Duitsland... 25€ voor een fixed ip :roll:

Voor een 39€ ( 99€ setup ) heb je al een mooie 3700+, 1GB, 2*160GB + 1TB limit aan 100Mbits ( 10Mbits als je boven de 1TB gaat ) / per maand.


Bij welke provider is dat?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ow ja Hetzner, heb ik al eens een server gehad. Maar voor game servers vond ik hun backbone wat slecht in de tijd, alles ging over Lambdanet. Weet niet hoe het er nu mee zit, we zijn al 2 jaar verder :).

EDIT: nog eens gecheckt, ping van 40ms voor maar 10 hops tussen mij en eender welke Hetzner server. 't Is nog niet verbeterd voor gameservers.
Laatst gewijzigd door deej op 06 jan 2007, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

10 GBit/s LambdaNet
10 GBit/s Noris Network
2 GBit/s DE-CIX
2 GBit/s Tiscali
1 GBit/s Teleglobe
1 GBit/s Cable & Wireless
1 GBit/s KPN EuroRings
1 GBit/s N-IX
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Deej_1977 schreef:Ow ja Hetzner, heb ik al eens een server gehad. Maar voor game servers vond ik hun backbone wat slecht in de tijd, alles ging over Lambdanet. Weet niet hoe het er nu mee zit, we zijn al 2 jaar verder :).

EDIT: nog eens gecheckt, ping van 40ms voor maar 10 hops tussen mij en eender welke Hetzner server. 't Is nog niet verbeterd voor gameservers.


Ik denk dat het wat afhangt welke je doelstellingen zijn. Een game server lijkt me wel doenbaar, maar je moet idd geen pings verwachten van 10 a 15ms. Dan ben je idd beter maar duurder af in Belgie / Nederland. Ik vind een ping van 40ms nu ook niet zo erg. Zeker als je de server zou gebruiken om te spelen vs nl & be clans ... Dan zit men toch met dezelfde pings.

De meeste traffic verloopt nog via Lambdanet.

Maar ja, voor 39€ een full server, waar ze in NL & Be niet kunnen aan tippen... Daarom ook dat ik in de fixed ip in feiten niet veel nut zie. Je heb een upstream van 50 a 64kb. Niet de moeite voor een deftige game server aan te hangen. Een kostprijs die te duur is. Moest men spreken over 5€ / maand, zou ik nog kunnen zeggen, kom ... dan kan men er enkel lichte zaken op draaien zoals een website, of een kleine oefen server voor je clan of zo.

Maar 25€ is gewoon te zot. Reken erbij dat je je pc 24h mag laten draaien als je een website erop hebt ( als je dat niet doet, is je fixed ip infeiten nutteloos, kan je beter werken via een dynIp site ). Als je rekent dat een lichte pc toch rond de 80w verbruikt, bekijk dat op jaar basis + 25€ / maand + kapotte hardware is op je eigen rekening + de aankoop prijs hardware zo nodig ...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Arqentus schreef:... Daarom ook dat ik in de fixed ip in feiten niet veel nut zie. ...

Er zijn meer toepassingen voor een fixed ip dan gamen :)
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

Weet er iemand hier al meer over ???

In januari gingen ze hierover vergaderen en meer zeggen, het is al over de helft van januari maar nog niets ?
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

xyrax schreef:Weet er iemand hier al meer over ???

In januari gingen ze hierover vergaderen en meer zeggen, het is al over de helft van januari maar nog niets ?


wou gisteren net hetzelfde posten...

Heb trouwens in het algemeen de indruk dat de service van EDPnet er (licht) op achteruitgaat. Vroeger waren er veel sneller antwoorden op zulke vragen / voorstellen of werd er direct concrete actie ondernomen.

Nu kwam dit voorstel er al in november (zie startpost van EDPnet) en ondertussen midden januari is er nog altijd niets bekend...

Ander voorbeeld is het nachtsurfen : we krijgen een uur minder, en de uren worden (in mijn ogen, maar dat is een andere discussie en hierover is er ook al een thread) er ook niet beter op....

Als laatste moeten we de ADSL2+ kwestie niet vergeten die ons nu al bijna een jaar geleden beloofd was, nu blijkbaar op 'on hold' staat (ok, wel door externe factoren, cfr Scarlet) maar het is voor mij meer een algemene tendens aan het worden dan een uitzondering...
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Gezien enkele andere prioriteiten staat dit voorlopig nog on hold. Van zodra er meer nieuws is zullen we dit hier zeker posten.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

EDPnet schreef:Gezien enkele andere prioriteiten staat dit voorlopig nog on hold. Van zodra er meer nieuws is zullen we dit hier zeker posten.


Zoals zien dat men de backbone uitbreid :)

Als men nu al zoveel problemen heeft dat men het nacht surfen moet aanpakken, vrees ik ervoor als mensen tegen nog meer snelheid van ADSL2 kunnen binnenhalen *lol*

Ik zeg u één ding EDPnet, wacht maar tot een maand of 2 nadat de nieuwe nacht uren ingaan, en de meeste mensen het doorkrijgen. Dan ga je veel van die traffic tijdens de dag krijgen. Ik hoop voor u dat ge uwe backbone tegen dan uitgebreid hebt, of anders ga je lachen tijdens de 17-> 22h uren.

Mijn ex nacht traffic zal je tijdens die uren erbij krijgen... Veel plezier :)

Ps: mechien zou je er eens beter aan denken om:

02:00 -> 08:00 50%
08:00 -> 16:00 75% te doen

Zodat je niet alle traffic op de 17:00 tot 22:00 uren krijgt, want de mensen hebben momenteel 0 incentive om buiten de normale piekuren te downloaden ( op die paar man na, die graag met timers werken, die zeker & vast niet de meerderheid zijn ).
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

We zouden 24/24 muziek willen streamen maar hier mag (liefst) geen enkele seconde onderbreking zijn. Is dit mogelijk met een dynamisch IP adres? We zouden zowieso werken met dyndns ook al blijf je zonder stroompanne hetzelfde IP behouden. Wat mijn vraag echter is: er zijn toch zeker geen disconnects meer (waarna je hetzelfde IP zou krijgen)?

Indien we aan de ontvangstzijde van de muziek vast zitten aan een abo met 36h disconnect, hoe lang duurt de onderbreking? Waarschijnlijk 2 seconden ofzo waarop de router automatisch opnieuw inbelt? Heb je het moment van disconnect zelf in de hand? (bv uw router aanzetten om 2u snachts en vanaf dan lopen telkens uw 36 uur?)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

rds schreef:We zouden 24/24 muziek willen streamen maar hier mag (liefst) geen enkele seconde onderbreking zijn. Is dit mogelijk met een dynamisch IP adres? We zouden zowieso werken met dyndns ook al blijf je zonder stroompanne hetzelfde IP behouden. Wat mijn vraag echter is: er zijn toch zeker geen disconnects meer (waarna je hetzelfde IP zou krijgen)?

Indien we aan de ontvangstzijde van de muziek vast zitten aan een abo met 36h disconnect, hoe lang duurt de onderbreking? Waarschijnlijk 2 seconden ofzo waarop de router automatisch opnieuw inbelt? Heb je het moment van disconnect zelf in de hand? (bv uw router aanzetten om 2u snachts en vanaf dan lopen telkens uw 36 uur?)


Streamen via EDPnet lijkt me eigenlijk niet zo een goed idee, ze hebben maar 20Gb dataverkeer inclusief en tellen de upload. Dwz; genomen dat je stream minimaal 128Kbit is: 128 / 8 = 16KB/s, 16*60*60*24 = 1382400 KB = 1350 MB * 30 = 40500 MB. Hou dan nog eens rekening met de ATM overhead en je zit dik over je limiet ;)

Kan je beter voor dommel gaan, daar heb je ongelimiteerde upload. En je hebt minstens 75GB download bij het 'standaard' abonement :)

//EDIT: Sorry kom er net achter dat ik geen rekening gehouden heb met hun voordeeluren.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Dommel's uploadsnelheid is lager dan die van edpnet, moet je ook rekening mee houden!
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Dommel heeft toch ook een 36h disconnect? Streamen via een dyn ip is sowieso niet interessant. Stel dat je verbinding verbroken wordt en je hebt binnen 2 sec terug connectie, dan hebben als je luisteraarsters die aan het luisteren waren, problemen om terug te verbinden aangezien je DYNDNS gecached wordt.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Zou die niet telkens je op play duwt in winamp uw dyndns terug resolven? Maar zolang de stroom niet uitvalt is er geen probleem. En hoeveel keer gebeurt dat per jaar? 2 keer? Dan lig je er zowieso effe uit tot de PC gereboot is, vast IP of niet.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

rds schreef:Zou die niet telkens je op play duwt in winamp uw dyndns terug resolven?
Veel kans van niet aangezien die A records zowel op je pc als op de dns van je isp gecached worden. Stel je de TTL van het DNS record te kort in, dan veranderen de meeste dns configuraties naar een default TTL.

Uw EDPNET verbinding blijft zelden langer dan één maand online.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”