[Internet] Probleem telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tcbhome
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb telenet Office Access (1 vast IP (10 gebruikers)) maar nu heb ik een probleem ik heb 3 pc thuis staan ik ik kan maar op 1 pc internet hebben op da andere 2 pc komt er dat hij verbonden is maar met beperkte toegang (dus geen verbinding)

Ik werk als volgt

toestel telenet ->
HUB -> PC 1
-------> Naar ROUTER BOVEN -> Naar PC 2
--------------------------------------> Naar PC 3

Kan er mij soms iemand helpen of geeft er iemand ervaring met dit pakket van telenet

Grtzz Kenneth
Bijlagen
voorbeeld.JPG
(7.82 KiB) 2092 keer gedownload
Laatst gewijzigd door tcbhome 09 dec 2006, 19:12, in totaal 1 gewijzigd.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

toestel telenet ->ROUTER -> PC 1
PC 2
PC 3
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Idd, jouw router moet interne IP's geven aan jouw pc's, met een hub krijgt enkel de eerste pc het rechtreekse IP van Telenet.
tcbhome
Starter
Starter

Svekke schreef:Idd, jouw router moet interne IP's geven aan jouw pc's, met een hub krijgt enkel de eerste pc het rechtreekse IP van Telenet.

vroeger had ik expres net turbo had ik geen problemen nu ik dat pakket heb wel

maar het is bijna onmogelijk om maar met 1 router te werken

op diene hub zit ook nog de digibox van telenet.

Ik weet niet of dit helpt maar ik heb anders nog een router liggen als ik die nu eens in plaast van diene hub doe zou het dan lukken ?

Grtz
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ja.

Bij expresnet turbo kreeg je 4 ip's ;)
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

tcbhome schreef:Ik weet niet of dit helpt maar ik heb anders nog een router liggen als ik die nu eens in plaast van diene hub doe zou het dan lukken ? Grtz

Dan zou het moeten werken ja. Zoals hierboven gezegd: bij Expressnet kreeg je 4ip's, nu maar 1, dus moet je zelf zorgen dat de andere pc een adres krijgen, door een router. :wink:
tcbhome
Starter
Starter

Svekke schreef:
tcbhome schreef:Ik weet niet of dit helpt maar ik heb anders nog een router liggen als ik die nu eens in plaast van diene hub doe zou het dan lukken ? Grtz

Dan zou het moeten werken ja. Zoals hierboven gezegd: bij Expressnet kreeg je 4ip's, nu maar 1, dus moet je zelf zorgen dat de andere pc een adres krijgen, door een router. :wink:

Oke bedankt voor de reacties ik ga nu zeker eens proberen ;)
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Als je nu gewoon eens de router en switch(hub) omwisselt, dan heb je geen 2de router nodig. Je router deelt IP's uit en als je wil kan je nog genoeg hubs/switches achter je router hangen, op die manier zit alles veilig achter de firewall van de router.

Koerskemel,
Afbeelding
dayvie
Starter
Starter

Koerskemel schreef:Als je nu gewoon eens de router en switch(hub) omwisselt, dan heb je geen 2de router nodig. Je router deelt IP's uit en als je wil kan je nog genoeg hubs/switches achter je router hangen, op die manier zit alles veilig achter de firewall van de router.

Koerskemel,

uwe switch moet eerst staan en aangesloten op de digibox, anders werkt u interactiviteit niet, diene MOET een afzonderlijk 10 ip krijge
uwe pc1 ook op diene router aansluite is de eenige oplossing denkek
Koerskemel
Plus Member
Plus Member

dayvie schreef:uwe switch moet eerst staan en aangesloten op de digibox, anders werkt u interactiviteit niet, diene MOET een afzonderlijk 10 ip krijge
uwe pc1 ook op diene router aansluite is de eenige oplossing denkek

Dus als ik het goed begrijp deelt diene telenet modem een apart IP uit aan de digibox en aan de router. Toch lees ik hier dat je maar 1 IP krijgt, kan je dan de nodige poorten niet forwarden naar de digibox.

:? ik weet het ni meer zulle...

Koerskemel,
Afbeelding
tommytjen
Starter
Starter

voor de digiboxen is er apparte IP-range voorzien die automaisch naar de digiboxen gaan. Dus ge krijgt 1 ip voor internet en een ander dat enkel en alleen kan dienen voor idtv.
Koerskemel
Plus Member
Plus Member

tommytjen schreef:voor de digiboxen is er apparte IP-range voorzien die automaisch naar de digiboxen gaan. Dus ge krijgt 1 ip voor internet en een ander dat enkel en alleen kan dienen voor idtv.

Dit is dus je huidige situatie (de router boven doet dienst als switch).
Je moet enkel nog de DHCP in de router boven uitschakelen.

modem telenet-->hub/switch-->digibox
-->router-->PC1
-->hub/switch(boven)-->PC2
-->PC3

Koerskemel,
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Koerskemel schreef:Dus als ik het goed begrijp deelt diene telenet modem een apart IP uit aan de digibox en aan de router. Toch lees ik hier dat je maar 1 IP krijgt, kan je dan de nodige poorten niet forwarden naar de digibox.

Inderdaad, maar de Digibix/corder moet rechtstreeks aan de modem hangen omdat het toekennen van het speciale IP-adres op basis van het MAC adres wordt gedaan.

Verder krijg je dus nog x-aantal publieke IP-adressen voor internet. Bij een Office access is er dat slechts één (wel een vast), bij de overige abonnementen 2 of meer.
tommytjen
Starter
Starter

ge gaat van modem naar switch, van switch naar digibox en ander uitgang van switch naar router, en dna van router naar PC's
dayvie
Starter
Starter

tommytjen schreef:ge gaat van modem naar switch, van switch naar digibox en ander uitgang van switch naar router, en dna van router naar PC's

zoals ik dus al heb gezegt tommy :-D
tommytjen
Starter
Starter

woeps, nie gezien Dayvie
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”