Heb vandaag dommel gekregen en ben er zeer tevreden van.
Natuurlijk wil ik ook op GigaNews maar hier knijpt het schoentje.
Ik heb bij newsLeecher een nieuwe server aangemaakt en mijn gegevens juist ingevuld.
Als ik echter een NZB bestand inlaadt krijg ik alle bestanden te zien bij de tab : Queue
Ik kan de download ook niet starten, wat doe ik fout, of ligt het ergens anders aan ? elke hulp is welkom.
Giganews start niet met downloaden
-
- Starter Plus
poort 119 staat toch wel open, hoop ik
Moet je normaal met je login en pas ook kunnen inloggen op de site http://www.giganews.com/ ?
Dit lukt mij niet, zou er iets fout zijn met mijn paswoord ?
Dit lukt mij niet, zou er iets fout zijn met mijn paswoord ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
en als ge is in plaats van ze manueel in te tikken
de gegevens eens knipt en plakt uit de mail met inloggevens
ikzelf gebruik sabnzbd en heb geen probleem met de nieuwsserver
de gegevens eens knipt en plakt uit de mail met inloggevens
ikzelf gebruik sabnzbd en heb geen probleem met de nieuwsserver
Ik doe altijd copy/paste dreamrocker.
Kun je eens checken of je kunt inloggen bij www.giganews.com
Als dat gaat weet ik dat mijn paswoord fout is.
-
- Member
Coop schreef:Ik doe altijd copy/paste dreamrocker.
Ik heb zowat alle combinaties gebruikt om bij giganews in te loggen. Wat moet je precies invullen?
dslxxxxx@schedom + ww
of dslxxxxx + ww?
-
- Member
Coop schreef:het eerste
@schedom moet er dus achter.
Sluit newsleecher eens af en start het opnieuw op, dat deed het voor mij.
Ik heb zelfs de server er uit gedelete en uit pure miserie grabIt geprobeerd
Ik raak er dus niet in. Dit moet vast een authenticatieprobleem zijn...
Domme vraag misschien, maar ik ben nog niet op Dommel aangesloten ('t is voor binnenkort) - kan je met je Dommel gegevens wel op Giganews?
Ik dacht dat Dommel een eigen Newsserver had, die zijn data via Giganews haalt, maar dat je toch wel op die Dommel server moest inloggen, en niet op Giganews?
Giganews logins beginnen met gn en dan een aantal cijfers, en een paswoord. Normaal dus niet de schedom usernaam.
Moomin
Ik dacht dat Dommel een eigen Newsserver had, die zijn data via Giganews haalt, maar dat je toch wel op die Dommel server moest inloggen, en niet op Giganews?
Giganews logins beginnen met gn en dan een aantal cijfers, en een paswoord. Normaal dus niet de schedom usernaam.
Moomin
idd Moomin, dit is de newsservernaam : news.dommel.be
En als ik naar www.giganews.com ga en daar wil inloggen gaat het niet.
voor de rest maakt het niet zoveel uit denk ik, hoelang geeft dommel retentie en hoelang giganews ?
En als ik naar www.giganews.com ga en daar wil inloggen gaat het niet.
voor de rest maakt het niet zoveel uit denk ik, hoelang geeft dommel retentie en hoelang giganews ?
wel, als ik het goed begrepen heb krijgt de Dommel newsserver een feed van Giganews. Dus op beide servers dezelfde retentie en aanbod, aangezien je eigenlijk via de Dommelserver toegang krijgt op het Giganews aanbod, maar je kan met je Dommel username niet inloggen op Giganews, je moet op de Dommel server inloggen. Je hebt een contract met Dommel en niet met Giganews rechtstreeks.
Moomin
Moomin
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Moomin schreef:wel, als ik het goed begrepen heb krijgt de Dommel newsserver een feed van Giganews. Dus op beide servers dezelfde retentie en aanbod, aangezien je eigenlijk via de Dommelserver toegang krijgt op het Giganews aanbod, maar je kan met je Dommel username niet inloggen op Giganews, je moet op de Dommel server inloggen. Je hebt een contract met Dommel en niet met Giganews rechtstreeks.
Moomin
Als ik telnet naar news.dommel.be (telnet news.dommel.be 119) krijg ik als output "200 News.GigaNews.Com" dus ik vermoed dat ze u logingegevens checken en u dan doorsturen
En ivm die feeds, bijna elke nieuwsserver geeft/krijgt feeds aan/van elkaar want anders kan ik bij dommel/giganews niet downloaden wat iemand anders bij bv eweka heeft geupload. Retentie is vooral verbonden met dataopslag