Zoals u weet heb ik elke avond/nacht een uiterst onstabiele verbinding die het onmogelijk maakt om te gamen.
Na dit doorgegeven te hebben aan dommel :
dommel. com technical services
aan mij
Meer opties 16 sep.
Geachte,
We zullen uw lijn laten uitmeten door belgacom en desnoods de maximale sync waarde aanpassen om disconnects in de toekomst te vermijden.
Met vriendelijke groeten,
Meilleures salutations,
Best regards,
Ik heb achteraf moeten bellen om te vernemen dat de lijn uitgemeten en goed bevonden was maar overdag... buiten de tijdszone waar de problemen zich stellen.
En dat er mogelijks 's nachts meer ruis op de kabel zit.
Antwoord van Belgacom nadat ik hun dommels meening doorgegeven had :
Reactie (Helpdesk Operator, Technical Support) 12/08/2006 01:16 PM
Geachte Jeroen De Raeve,
Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor.
Als klant bij Dommel, dient u voor ondersteuning voor alles wat uw internetverbinding & e-mail betfeft, contact op te nemen met Dommel.
...
Wij hopen dat wij uw vraag beantwoord hebben en danken u voor uw vertrouwen.
Met vriendelijke groeten,
Maw van het kastje naar de muur....
wat kan ik hier nu eigenlijk aan doen?
HEEELP
Je moet tegen Belgacom niks zeggen over je adsl aansluiting van Dommel.
Als er ruis op je lijn is, bel je naar de Belgacom storingen en meldt: "ik heb ruis op mijn telefoonlijn". Zij zullen dan het nodige doen om dit op te lossen.
het is volledig normaal dat Belgacom je niet gaat verder helpen met je ADSL aansluiting, vermits dit afgenomen door Dommel.
Als er ruis op je lijn is, bel je naar de Belgacom storingen en meldt: "ik heb ruis op mijn telefoonlijn". Zij zullen dan het nodige doen om dit op te lossen.
het is volledig normaal dat Belgacom je niet gaat verder helpen met je ADSL aansluiting, vermits dit afgenomen door Dommel.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
De dommel helpdesk gaf verder geen respons meer..
En Belgacom belangt het evenzeer aan.. als adsl door hun lijn al die problemen geeft ben ik verplicht naar telenet te gaan wat ten zeerste tegen mijn zin is.. maar ik lijk weinig keuze te hebben. En dan vliegt belgacom evenzeer de deur uit.
Maar hoe kan ik die ruis dan aanbrengen bij belgacom?
Ik bedoel ik zal toch een uitleg moeten geven.. ook al dat ik er enkel 's avonds en 's nachts last van heb..
En Belgacom belangt het evenzeer aan.. als adsl door hun lijn al die problemen geeft ben ik verplicht naar telenet te gaan wat ten zeerste tegen mijn zin is.. maar ik lijk weinig keuze te hebben. En dan vliegt belgacom evenzeer de deur uit.
Maar hoe kan ik die ruis dan aanbrengen bij belgacom?
Ik bedoel ik zal toch een uitleg moeten geven.. ook al dat ik er enkel 's avonds en 's nachts last van heb..
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Nee ik zit in zone 052 en heb dit probleem al sinds de aansluiting, success dus
En inderdaad het is niet enkel het gamen dat niet te doen is ook het surfen gaat heel erg traag.
Gewoonlijk begint dit 's avonds al zo rond (21:00) soms vroeger.. op dat moment is het zo met bursts... zo om de +-30minuten zware problemen.. maar zo vanaf een uur of elf beginnen we er pas goed aan en hebben we constant lag en zo gemiddeld om de 10 minuten een disconnect (modem disconnect, ondertussen ook van de gameservers afhankelijk van het spel).
Ter illustratie.
Guildwars => werkt perfect met 56K, enkel in de city's met veel volk een beetje lag. Tijdens mijn overschakeling heb ik dat zo'n 3 weken gebruikt. Met dommel adsl 's nachts : zo gemiddeld om de 10 minuten modem disconnect (kan amper nog missies volbrengen)
Battlefield 2/2142 => 'there is a problem with your connection' zo gemiddeld om de 10 seconden, en zo mss om de 5 minuten disconnect van de game servers.
Note : Beide games zijn tijdens de kantooruren en in de vroege avond uiterst goed speelbaar.
Helaas heb ik mijn vrije tijd vooral 's avonds laat / 's nachts.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
En inderdaad het is niet enkel het gamen dat niet te doen is ook het surfen gaat heel erg traag.
Gewoonlijk begint dit 's avonds al zo rond (21:00) soms vroeger.. op dat moment is het zo met bursts... zo om de +-30minuten zware problemen.. maar zo vanaf een uur of elf beginnen we er pas goed aan en hebben we constant lag en zo gemiddeld om de 10 minuten een disconnect (modem disconnect, ondertussen ook van de gameservers afhankelijk van het spel).
Ter illustratie.
Guildwars => werkt perfect met 56K, enkel in de city's met veel volk een beetje lag. Tijdens mijn overschakeling heb ik dat zo'n 3 weken gebruikt. Met dommel adsl 's nachts : zo gemiddeld om de 10 minuten modem disconnect (kan amper nog missies volbrengen)
Battlefield 2/2142 => 'there is a problem with your connection' zo gemiddeld om de 10 seconden, en zo mss om de 5 minuten disconnect van de game servers.
Note : Beide games zijn tijdens de kantooruren en in de vroege avond uiterst goed speelbaar.
Helaas heb ik mijn vrije tijd vooral 's avonds laat / 's nachts.
kan je via je modem zien wat de SNR margin en loop attenuation is? Spectrum analyze van het signaal? dan kan je een vergelijk van die gegevens tussen overdag en 's avonds doorspelen aan de technische dienst.
Please help, looking for a way to get rich and fast