Scarlet one unlimited

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vanmorgen deze mail ontvangen van scarlet. Aanbod ziet er goed uit. Zijn er nog mensen die ontvangen hebben. Is er ergens een addertje onder het gras. Misschien hebben jullie wel een ervaring.

Beste Klant,

Momenteel betaalt u, bovenop uw Belgacom lijn, die u maandelijks € 17,15 kost en waarbij uw gesprekken niet inbegrepen en onbeperkt zijn, € 39,49 /maand (voor meer info...) voor uw Scarlet ADSL Premium abonnement van 3,3 Mbps.
Als trouwe klant stellen wij u, exclusief, de nieuwe formule Scarlet One UNLIMITED voor.
Vanaf vandaag kan u dus genieten van een nog goedkopere breedbandverbinding met maximale downloadsnelheid tot 6 Mbps en onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen in België. Dit alles zonder Belgacom abonnement!


Scarlet telefoonlijn: inbegrepen - ter vervanging van uw Belgacom telefoonlijn (u spaart maar liefst € 17,15 /maand)
ADSL downloadsnelheid: tot 6 Mbps (1)
Download volume: 50 GB (5 X meer dan Belgacom of Telenet)
Gratis oproepen naar vaste nummers in België (2) 24u/24u, 7 dagen op 7
Scarlet box: gratis activatie en installatie (ter waarde van € 100)
Scherpe tarieven voor oproepen naar en het buitenland!
Dit aanbod is pas geldig vanaf 15 december a.s. Als trouwe klant kan u dit echter nu reeds, in exclusiviteit, bestellen op het nummer 0800 84 104. Onze medewerkers geven u graag alle nuttige inlichtingen.

Wenst u liever zelf opgebeld te worden? Vul dan het contactformulier in. Wij nemen contact met u, op het door u gevraagde tijdsstip, om al uw vragen te beantwoorden.



Vergelijk de formules, kies voor Scarlet One UNLIMITED en bespaar maar liefst, tijdens het 1ste jaar, € 400 op uw Belgacom factuur. Prijzen per maand, inclusief BTW

Scarlet ADSL Premim Scarlet One Unlimited Belgacom ADSL GO
Maximale downloadsnelheid(1) 3,3 – 4 Mbps 6 Mbps 4 Mbps
Upload 256 kbps 640 kbps 256 kbps
Transfert volume 15 Gb 50 Gb 10 Gb
Abonnement € 39,49 € 49.95 € 39.95
Onbeperkt bellen naar vaste lijnen € 19,95 Inbegrepen (2) € 19,95
Belgacom telefoonlijn Verplicht
€ 17,15 Onnodig Verplicht
€ 17,15
Totale kost zonder onbeperkt bellen € 56,64 € 49,95 € 57,10
Totale kost met onbeperkt bellen € 76,14 € 49.95 € 77,05

Uw jaarlijkse besparing t.o.v Belgacom: € 325,20 + € 100 het 1ste jaar (gratis activatie ter waarde van € 50 + gratis installatie ter waarde van € 50).

Scarlet België verenigt de ex-klanten van Tiscali, Planet Internet, WorldOnline,Wanadoo, enz. Het is mogelijk dat u meer dan het huidige maandelijkse tarief van € 34,95 voor uw Scarlet ADSL betaalt (€ 39,49 , € 41,95 of € 35,95 ). Indien het Scarlet One aanbod u echter niet interesseert, kan u steeds een aanpassing van uw ADSL tarief vragen door te bellen naar 0800 84 104 of laat ons weten wanneer wij u hiervoor kunnen opbellen.

Kantendienst,

Scarlet



(1) De downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling

(2) Onbeperkt gratis bellen in België van vaste lijn naar vaste lijn, Telenetnummers inbegrepen (met uitzondering van speciale nummers, 0900, 070,...). De Scarlet One-dienst kan alleen voor particuliere doeleinden worden gebruikt. Scarlet behoudt zich bijgevolg het recht voor de dienst voortijdig en met onmiddellijke ingang te schorsen ingeval van oneigenlijk of professioneel gebruik van de dienst. U blijft steeds bereikbaar. Noodnummers blijven steeds beschikbaar. Er is geen beperking op het aantal belminuten.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Nog niks gekregen feitelijk :roll:
Afbeelding
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mja staat wel ook als trouwe klant :-)
Ben al vier jaar klant dus,mogen ze wel eens iets doen.
Zoals de limiet en de snelheid verhogen.
Groeten
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Indien je van plan bent om in te tekenen; ik heb hier nog een Scarlet Box liggen. Op ons vorig adres hadden we Scarlet One (heel tevreden van geweest), maar na onze verhuis zijn we op Dommel overgestapt.

Voor de helft van de prijs mag je hem hebben. :-)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

wat me opvalt is het volgende:

Momenteel betaalt u, bovenop uw Belgacom lijn, die u maandelijks € 17,15 kost en waarbij uw gesprekken niet inbegrepen en onbeperkt zijn, € 39,49 /maand voor uw Scarlet ADSL Premium abonnement van 3,3 Mbps.


en dan onderaan:

Het is mogelijk dat u meer dan het huidige maandelijkse tarief van € 34,95 voor uw Scarlet ADSL betaalt


lezen ze dat zelf niet na ofzo ?

J.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Dus zonder die telefoon zever kan je die upgrade niet nemen, heb nu Premium.
Afbeelding
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@Maglor -
Scarlet box: gratis activatie en installatie (ter waarde van € 100)
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Slecht klinkt het niet, want nu betaal ik 33eur voor mijn Premium & 17eur abo aan Belgacom.
Maar wat ze er niet bij zeggen is dat je toch een Discovery line van belgacom moet nemen? (hoe komt adsl anders binnen? :s) en die kost dus wel nog 6.5eur :)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Yup, 6mbit, 50GB volume .... de catch is wel dat ge een contract voor 15 maanden moet tekenen ... En aangezien Scarlet een zinkend schip is, zou ik dat toch liever niet doen :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

flt schreef:Slecht klinkt het niet, want nu betaal ik 33eur voor mijn Premium & 17eur abo aan Belgacom.
Maar wat ze er niet bij zeggen is dat je toch een Discovery line van belgacom moet nemen? (hoe komt adsl anders binnen? :s) en die kost dus wel nog 6.5eur :)


Neen je moet geen discovery lijn nemen.
Scarlet betaalt Belgacom hiervoor. Zelf zal je GEEN factuur meer krijgen van Belgacom. Vraag maar aan de personen die hier Scarlet One reeds hebben.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Voor Scarlet ADSL Premium heb je toch wél nog een BGC abbo nodig? Enkel voor Scarlet One niet!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@selder
Als ze moesten failliet ofzo gaan dan wordt het contract toch automatisch verbroken. Betaal toch maar per maand ook en dus niet voor een gans jaar.
Voor adsl heb je toch automatisch een telefoonlijn nodig dus wordt dit overgenomen door scarlet.
Greetzzzz
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Om even duidelijk te zijn:
Scarlet ADSL Light en Scarlet ADSL premium: Belgacom telefoonlijn noodzakelijk (bijv. discovery lijn)

Scarlet One en Scarlet One unlimited: geen factuur meer van Belgacom. Eens je telefoonnummer geporteerd is naar Scarlet, wordt het voice gedeelte van belgacom opgezegd en wordt de lijn dus geconverteerd naar een lijn without voice.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

aha bedankt om dat ff op te helderen :)
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Scarlet One en Scarlet One unlimited: geen factuur meer van Belgacom. Eens je telefoonnummer geporteerd is naar Scarlet, wordt het voice gedeelte van belgacom opgezegd en wordt de lijn dus geconverteerd naar een lijn without voice
Wat betekent dit dan precies een lijn without voice :?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Afbeelding

Op deze tekening zie je van 0 tot 4Khz het Voice signaal.
Daarna komt van 25 tot 160KHz je upstream en van 240KHz tot 1.5MHz je downstream.

Dit is een normale telefoonaansluiting met ADSL.

Bij Scarlet One maak je gebruik van Voice over DSL.
Je telefoongesprekken gaan dus niet meer over het 0-4KHz gedeelte, maar komen in je upstream/downstream.

Eenmaal je telefoonnummer dus geporteerd is (overgedragen van Belgacom naar Scarlet), wordt het Voice gedeelte (0-4KHz) dus niet meer gebruikt.
Scarlet zegt dit dan ook op bij Belgacom. Je lijn wordt dan een lijn without voice.
Dit zorgt er ook voor dat je in theorie geen ADSL splitter meer nodig hebt.
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dus eigenlijk wordt er geen gebruik meer gemaakt van je lijn.
Kwaliteit van je gesprekken blijft hetzelfde of wat.
Kun je ook nog tegelijkertijd surfen en telefoneren.
Greetzzz
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

shevchenko schreef:@Maglor -
Scarlet box: gratis activatie en installatie (ter waarde van € 100)


oeps, weeral slecht gelezen :oops:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Maw ze gaan ook de EDPNet profielen gebruiken (6Mb / 640k). Als ze daarmee wat klanten kunnen wegsnoepen van Telenet of BGC en met die centjes ADSL2+ verder kunnen uitrollen, is dat niet slecht.

Dromen mag nog altijd hé 8).
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

dommel = hetzelfde maar voor 33€
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Mooi, maar dat zal toch ook voor bestaande scarlet one klanten gelden, hoop ik :) ?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

shevchenko schreef:Dus eigenlijk wordt er geen gebruik meer gemaakt van je lijn.
Kwaliteit van je gesprekken blijft hetzelfde of wat.
Kun je ook nog tegelijkertijd surfen en telefoneren.
Greetzzz


Uiteraard kan je nog tegelijkertijd surfen en telefoneren.
Dit is vergelijkbaar met Belgacom TV. Er wordt een aparte VC opgeleverd voor de telefonie.
8.35 voor data (internet)
8.36 voor voice (telefoon)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

grox schreef:dommel = hetzelfde maar voor 33€


Dommel is wel trager natuurlijk. De upload is 3 keer zo traag en de download 2/3de trager.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

grox schreef:dommel = hetzelfde maar voor 33€


waar staat dit aanbod?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Vergeet het maar dat ADSL2+ "in developement" is bij Scarlet, dat project ligt ergens onderaan in de schuif!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Mr.T schreef:[
waar staat dit aanbod?



Ik vind het ook nergens enkel een adsl abbo voor 33 euro...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
trapezium
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2005, 21:57
Locatie: Baarle-Hertog

Deze voorwaarden gaan pas in op 15 december. Heb deze mail ook gekregen. Zij die deze mail hebben gehad kunnen hier nu al op intekenen.
Voor diegene die al een scarlet one abbo hebben zal dit na verloop van tijd ook wel aangepast worden, hetzelfde met snelheid adsl premium.
Zelf twijfel ik nog, zijn er nog problemen met scarlet one?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ik vraag me af of er carrier select mogelijk is op die lijn, voor de internationale calls...

J.
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zelf zit ik ook een beetje te twijfelen maar denk wel dat ik op het aanbod zal ingaan. Nadelen zie ik niet echt, zullen waarschijnlijk wel komen eens aangesloten. Heb eigenlijk enkel problemen gehad met tiscali en scarlet bij een vroegere verhuis en anders eigenlijk nooit... vandaar.
Greetzzzzz
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ik heb ze laten terugbellen binnen het halfuur via hun site, ondertussen meer dan 4 uur geleden...


J.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Niets gekregen.
Ben wel al Scarlet ONE maar de limiet interesseert mij ook.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Joe de Mannen schreef:ik vraag me af of er carrier select mogelijk is op die lijn, voor de internationale calls...

Neen.
juvenis
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2006, 19:47

Er loopt een gelijkaardige discussie in news://news.scarlet.be/scarlet.be.general.

Scarlet heeft daar het volgende geantwoord:
Er zijn duidelijk nog een pak vragen. En terecht. Maar alle bestaande klanten krijgen hier heel snel (normaal gezien volgende week ) een communicatie over wat de impact is voor de bestaande ADSL en ONE klanten.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Die lijn-upgrades moeten natuurlijk stuk voor stuk zorgvuldig gebeuren, slechtere SNR-waardes kunnen altijd gebeuren met zo een upgrade.

De limiet daarintegen zou natuurlijk amper problemen mogen geven.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
shevchenko
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2006, 10:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Net gebeld van scarlet, was wel 2 uur later dan ik gevraagd had maar soit hebben me toch opgebeld. Nog enkele vragen gesteld enz en ja ik ga op het aanbod in. Alvast bedankt Mr.T voor je hulp. Tot nu toe heb ik nog nooit een disconnect gehad gedurende iets meer dan een jaar nu. Het interessanste voor mij is dan ook het download volume en maar 1 factuur meer voor adsl plus telefoon. Die upgrade naar 6mbps zal ik misschien niet halen vanwege de afstand tot belgacom-punt maar dit is niet zo belangrijk. Waarschijnlijk wordt in de loop van de tijd misschien een upgrade gedaan of ben ik al ergens anders op overgestapt. Contractduur is 15 maand en daarna maandelijks opzegbaar. Ook is de levertijd tussen de 4a6 weken.
Bedankt voor jullie mening en hou jullie ook wel op de hoogte ivm verdere ontwikkelingen.
Groeten
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

mij hebben ze gisteren ook terug gebeld, 't was maar een dag of drie te laat...

voorlopig alleen gevraagd om mijn abo-geld te verlagen naar laagste tarief. vreemd is wel dat ze klantnummer, username EN PASSWORD vragen aan de telefoon, dat laatste heb ik echter lekker niet gegeven.
Later vragen ze nog om adres enzo, ik heb gezegd dat ze dat maar moeten opzoeken adhv mijn klantnummer, voor de factuur weten ze me toch altijd te vinden 8)

Misschien dat ik nog eens een mailtje stuur ivm die carrier select.


J.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

De premium klanten krijgen ook een verhoogde snelheid (zelfde als het EDPnet profiel) vanaf begin volgend jaar. Hopelijk gaat de limiet ook mee!
Mooi kerstcadeau Scarlet :)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

....

In een tweede fase zal ook het Scarlet ADSL Premium aanbod aangepast worden naar deze verhoogde snelheid en verhoogd datavolume. Daardoor zal Scarlet Premium ADSL nog beter voldoen aan de hogere bandbreedtes en volumes die noodzakelijk zijn voor de recentste internetapplicaties, zoals het delen en bekijken van foto's & video's, online gaming en beluisteren van muziek.

....


http://www.actito.be/mm/VHB_2375_284747 ... B7PHAA.act De nieuwsbrief van scarlet.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Mss komt de limiet voor premium klanten op 40GB of iets dergelijks.
We'll see :)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”