Wijzinging aanvraag 100gb limiet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Er kan geen 100gb limiet meer aangevraagd worden dit ten voordele van netwerkcapaciteit en een kwalitatieve ADSL-service te kunnen leveren
Dus ook voor klanten die toen edpnet genomen hadden toen dit nog mogelijk was. Klanten die toen 100gb hadden aangevraagd blijven dit wel echter behouden.

Eerlijk?
Nieuwe klanten dit niet toelaten ga ik volkomen mee akkoord.
Die weten dat het niet kan (staat niet meer vermeld op de site).

Ik voel me dus alweer dubbel en dik gekloot door edpnet.
Als dit allemaal zo maar kan veranderd worden jawatte seg.

Het is te hopen dat ze volgend jaar met een goed aanbod voor de dag komen anders ben ik onmiddellijk weg als dit zo blijft duren.
Laatst gewijzigd door doeternietoe 06 dec 2006, 16:55, in totaal 1 gewijzigd.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik zie niet in wat hier oneerlijk aan is? Je kan altijd naar Realdsl gaan als je wil natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

doeternietoe schreef:Er kan geen 100gb limiet meer aangevraagd worden dit ten voordele van netwerkcapaciteit en een kwalitatieve ADSL-service te kunnen leveren
Ook voor klanten die toen edpnet genomen hadden toen dit nog mogelijk was. Klanten die toen 100gb hadden aangevraagd blijven dit wel echter behouden.

Eerlijk?
Nieuwe klanten dit niet toelaten ga ik volkomen mee akkoord.
Die weten dat het niet kan (staat niet meer vermeld op de site).

Ik voel me dus alweer dubbel en dik gekloot door edpnet.
Als dit allemaal zo maar kan veranderd worden jawatte seg.

Het is te hopen dat ze volgend jaar met een goed aanbod voor de dag komen anders ben ik onmiddellijk weg als dit zo blijft duren.


Stond nochtans duidelijk in de voorwaarden dat ze ten allen tijde dit konden wijzigen. Tot 60GB iedereen, erboven wist je dat het shakey ging zijn... Iedereen die dus nu geen 100GB limiet heeft zal er ook geen meer krijgen. Ik zie er de kloterij niet van in, het stond klaar en duidelijk te lezen toen het Max abonnement uitkwam.

Je kan uiteraard voor 50% meer dan je huidige prijs altijd naar een 100GB abonnement bij Dommel gaan. Terwijl je met nachtsurfen evengoed 120GB bij EDPNet er kan door rammen.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Dommel heeft hoge smallband.
Ik moet 's nachts bij edpnet pc aanlaten wat ik normaal niet doe.
Levensduur HD's & stroomverbruik & ...

Door de dag constant downloaden tegen 100 kb/s op smallband lijkt me voordeliger :)

Ik twijfelde heel sterk tussen dommel of edpnet in het begin.
Het is dus edpnet geworden omdat deze 200gb max op nacht limiet had.
Maar nu is dit terug geschroefd naar 120 gb max.
Dommel is 50gb. + hoge smallband.
10 uur door de dag tegen 100 kb/s * 30 dagen = 100 Gb.
150 Gb dus bij dommel. (dag)
+ dommel zit op turboline.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

doeternietoe schreef:Dommel heeft hoge smallband.
Ik moet 's nachts bij edpnet pc aanlaten wat ik normaal niet doe.
Levensduur HD's & stroomverbruik & ...

Door de dag constant downloaden tegen 100 kb/s op smallband lijkt me voordeliger :)

Ik twijfelde heel sterk tussen dommel of edpnet in het begin.
Het is dus edpnet geworden omdat deze 200gb max op nacht limiet had.
Maar nu is dit terug geschroefd naar 120 gb max.
Dommel is 50gb. + hoge smallband.
10 uur door de dag tegen 100 kb/s * 30 dagen = 100 Gb.
150 Gb dus bij dommel. (dag)
+ dommel zit op turboline.


Nou succes dan met de overstap ;-). Vergeet alleen niet dat 's nachts "den elentriek" goedkoper is.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Deej_1977 schreef: Vergeet alleen niet dat 's nachts "den elentriek" goedkoper is.

Niet iedereen heeft 'nachttarief' hoor..
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

doeternietoe schreef:+ dommel zit op turboline.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 661#120661
internet, fiber & telephony
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

BMaster schreef:Ik zie niet in wat hier oneerlijk aan is? Je kan altijd naar Realdsl gaan als je wil natuurlijk ;-)



Klanten die klant zijn geworden in dezelfde periode m.a.w. keuzes gemaakt met de voorwaarde's van toen, behandelen op verschillende manieren.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

doeternietoe schreef:
BMaster schreef:Ik zie niet in wat hier oneerlijk aan is? Je kan altijd naar Realdsl gaan als je wil natuurlijk ;-)



Klanten die klant zijn geworden in dezelfde periode m.a.w. keuzes gemaakt met de voorwaarde's van toen, behandelen op verschillende manieren.

klopt imo niet
toen ik EDPnet heb besteld stond het ook nog op de site
maar er stond duidelijk bij dat dit elk moment kon veranderen
en met het nachttarief kunt ge nog altijd 110 a 120 GB downloaden per maand
dus ik zie echt niet wat er oneerlijk is
als er staat dat dit zou veranderen moest het problemen met het netwerk veroorzaken (en vind het ook niet meer dan normaal dat het dan wordt afgeschaft)
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Mette schreef:
doeternietoe schreef:
BMaster schreef:Ik zie niet in wat hier oneerlijk aan is? Je kan altijd naar Realdsl gaan als je wil natuurlijk ;-)



Klanten die klant zijn geworden in dezelfde periode m.a.w. keuzes gemaakt met de voorwaarde's van toen, behandelen op verschillende manieren.

klopt imo niet
toen ik EDPnet heb besteld stond het ook nog op de site
maar er stond duidelijk bij dat dit elk moment kon veranderen
en met het nachttarief kunt ge nog altijd 110 a 120 GB downloaden per maand
dus ik zie echt niet wat er oneerlijk is
als er staat dat dit zou veranderen moest het problemen met het netwerk veroorzaken (en vind het ook niet meer dan normaal dat het dan wordt afgeschaft)


Als ze het veranderen moet het dan ook voor iedereen tellen.
Heb daar geen enkel probleem mee.
Maar niet zo.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

doeternietoe schreef:Als ze het veranderen moet het dan ook voor iedereen tellen. Heb daar geen enkel probleem mee. Maar niet zo.


Wat is nu eigenlijk het probleem? Indien het nog op de site stond toen je klant werd, heb je de kans gekregen dit aan te vragen. Het is dan jouw keuze geweest om dit niet aan te vragen, en met het resultaat van die keuze moet je nu maar verder...

Een garage doen een promotie rond een bepaalde wagen. Je hebt een uitnodiging gekregen om langs te gaan en deze wagen te bestellen. Je ben er echter niet op ingegaan. De maand daarna wil je toch opeens die wagen wél kopen. Wil dit dan zeggen dat iedereen die wel is ingegaan op de promotie ineens zijn voordeel moet laten vallen omdat meneer pas later heeft beslist? :?
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Ik heb het nooit nodig gehad tot voor nu anders had ik het eerder aangevraagd.
Mja, als ik het nu nodig heb gaat het niet meer.
Dus voel ik me +-bedrogen toen ik de keus maakte voor edpnet te nemen.

Volgens mijn berekening (wat ik toen ook had gemaakt en daar door de keuze voor edpnet viel) ben ik nu momenteel beter af met Dommel.


Mja, ik trek gewoon mijn conclusies hier wel uit.
Ben benieuwd naar volgend jaar toe.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Als ze het veranderen moet het dan ook voor iedereen tellen.
Heb daar geen enkel probleem mee.
Maar niet zo.


Jongens toch... kunt gij neuten zeg.

Als Belgacom een promotie gaat doen enkel en alleen voor de nieuwe klanten, ga je dan ook zo gaan zagen?

Daar boven komt nog eens dat edpnet DUIDELIJK heeft gezegd dat ze deze optie niet meer gingen aanbieden moesten daar "problemen" uit voortkomen.

Ge waart dus gewaarchuwd... en een gewaarschuwd man... right!

greetz,

Nob
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

doeternietoe schreef:Ik heb het nooit nodig gehad tot voor nu anders had ik het eerder aangevraagd.
Mja, als ik het nu nodig heb gaat het niet meer.


Ik heb het ook nog niet nodig gehad, maar ik heb het indertijd wél aangevraagd...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

het stond duidelijk dat het op elke moment kon terug naar 60 gig springen
feit dat je het niet gebruikt hebt kan toch moeilijk als oneerlijke behandeling worden beschouwd worden?
je gaat toch ook niet naar gb een promo product kopen 1 dag na verval van promo-actie?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Met de 60GB limiet haal je met nachtsurfen makkelijk 120GB totaal. Als je pc niet wil laten aanstaan dan is dat jou keuze. Je kan natuurlijk je pc wat silencer maken of een laptop gebruiken voor je downloads, zo heb je nachtrust :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

doeternietoe schreef:Als ze het veranderen moet het dan ook voor iedereen tellen.

Het telt toch voor iedereen? Dus wat is het probleem?
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

KK schreef:Het telt toch voor iedereen? Dus wat is het probleem?

nee, het telt niet voor iedereen. de mensen die dit nu aanvragen krijgen een njet. diegenen die het een paar maanden geleden hadden aangevraagd behouden het "privilege" om tot 100 GB te kunnen gaan.
Ergens snap ik de redenering van TS wel hoor, de aankondiging was dat als er BW problemen kwamen de privileges zonder pardon konden ingetrokken worden. Naar wat ik hier op het forum lees zijn er effectief hier en daar problemen gekomen en is er een halt gekomen aan het verlenen van een 100 GB limiet. allemaal goed en wel, maar het stopzetten van het uitdelen van hogere limieten verhelpt het probleem niet. dat doet ge door de verhoogde limieten in te trekken en/of uw backbone wat uit te breiden.
Mij niet gelaten hoor, ik kom nog (net) toe met 60 GB en ik kan er tenminste zeker van zijn dat mijn factuur niet boven de 40 eur zal uitkomen :)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik was één van de eerste met Max6 Dyn (vroeger Flexi Extra & Neutrino) en ik had meteen die 100GB limoet aangevraagd, zonder problemen. Soms geraak ik niet zover maar bon... En dan nog met nachtsurfen :oops:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

@doeternietoe:
Vergeet dan bij Dommel niet te zagen dat jij de activatie kost bij dommel wel moet betalen en de klanten van enkele maanden geleden niet, ze kunnen het dan mss aan de klanten die gratis aangesloten werden op hun volgende faktuur extra aanrekenen ;)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

tja ergens snap ik het wel, .. maar wat ik niet begrijp is dat nu zogezegd elke node overbelast is.. aangezien niemand het meer krijgt maar kom..
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ofloo schreef:tja ergens snap ik het wel, .. maar wat ik niet begrijp is dat nu zogezegd elke node overbelast is.. aangezien niemand het meer krijgt maar kom..


EDPNET is altijd zeer duidelijk geweest rond 60 -> 100GB. Ik heb het ook aangevraagd, maar niet gekregen. Ik vind dat hen hierin niets te verwijten valt. Maar, ...niet wanhopen .... er zou wijziging in komen op het moment dat EDPNET ADSL2+ gaat aanbieden ....

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12299
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

verbert_p schreef:nee, het telt niet voor iedereen. de mensen die dit nu aanvragen krijgen een njet. diegenen die het een paar maanden geleden hadden aangevraagd behouden het "privilege" om tot 100 GB te kunnen gaan.
Ergens snap ik de redenering van TS wel hoor, de aankondiging was dat als er BW problemen kwamen de privileges zonder pardon konden ingetrokken worden. Naar wat ik hier op het forum lees zijn er effectief hier en daar problemen gekomen en is er een halt gekomen aan het verlenen van een 100 GB limiet. allemaal goed en wel, maar het stopzetten van het uitdelen van hogere limieten verhelpt het probleem niet. dat doet ge door de verhoogde limieten in te trekken en/of uw backbone wat uit te breiden.
Mij niet gelaten hoor, ik kom nog (net) toe met 60 GB en ik kan er tenminste zeker van zijn dat mijn factuur niet boven de 40 eur zal uitkomen :)


niet helemaal correct ... Ze hebbe ook users die 100 gig hadden in probleemgebieden teruggebracht naar 60 gig, en ook verschillende users waarschuwingen gestuurd. Mensen in zones waar er geen problemen zijn, zitten nog altijd op 100 gig als ze het indertijd hebbe aangevraagd.

Er is direct vanaf het begin gezegd dat als er problemen zouden opduiken; dat privelege gewoon erug kon worden ingetrokken.

Dus nu achteraf gaan klagen is niet bepaald nuttig; want je wist op voorhand dat het geen everlasting love zou zijn.

Dat gezegd zijnde kan het mij vrij weinig boeien; ik ben intussen ongeveer 4 jaar edpnet klant, van voor de tijd van de max6 abo's en de mensen die klagen over limieten; en ik ben nog altijd tevreden met zowel mijn abo als de service van edpnet :)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik zeg niet dat het onfair is, en ik verwijt ze ook niks, 'k heb er tot hiertoe geen slechte ervaring mee, 'k vind het gewoon spijtig, en een beetje dubbel zinning, .. dat men eerst zegt van het mag, als de node niet overbelast is, en nu zegt men alles is overbelast, het gaat niet meer, of is het gewoon een conclusie omdat er misbruik van gemaakt wordt. Ze moeten het niet verantwoorden ze hebben het niet beloofd, ..
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Misschien zijn ze gewoon consequent? Op den duur kan je voor elke klant beginnen wikken en wegen, en daar kan je (gezien de eindeloze threads hier) wel even mee doorgaan.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

verbert_p schreef:nee, het telt niet voor iedereen. de mensen die dit nu aanvragen krijgen een njet. diegenen die het een paar maanden geleden hadden aangevraagd behouden het "privilege" om tot 100 GB te kunnen gaan.
Ergens snap ik de redenering van TS wel hoor, de aankondiging was dat als er BW problemen kwamen de privileges zonder pardon konden ingetrokken worden. Naar wat ik hier op het forum lees zijn er effectief hier en daar problemen gekomen en is er een halt gekomen aan het verlenen van een 100 GB limiet. allemaal goed en wel, maar het stopzetten van het uitdelen van hogere limieten verhelpt het probleem niet. dat doet ge door de verhoogde limieten in te trekken en/of uw backbone wat uit te breiden.
Mij niet gelaten hoor, ik kom nog (net) toe met 60 GB en ik kan er tenminste zeker van zijn dat mijn factuur niet boven de 40 eur zal uitkomen :)

Wat ik bedoelde is dat ze op een bepaald moment besloten hebben geen aanvragen tot volumeverhoging meer te aanvaarden, en dat geldt wel voor iedereen (zowel oude als nieuwe klanten).
Volgens mij hebben ze de weg van de minste weerstand gekozen. Als ze zomaar iedereen terug op 60 GB zouden zetten, dan zou het forum hier te klein geweest zijn vrees ik :lol:

De echte grootverbruikers (degenen die elke maand rond de 100 GB schommelen) sturen ze eerst een email om hen te waarschuwen dat ze hun verbruik moeten aanpassen, anders wordt hun limiet toch terug naar 60 GB geschroefd.

Eigenlijk moet men die volumeverhoging een beetje als een FUP zien. 60 GB wordt dan als Fair Use beschouwd, maar indien nodig kan je er toch eens een keertje over gaan. Zolang je niet overdrijft, zal EDPnet je ook niet lastig vallen. Gewoon een beetje in het oog houden dat je gemiddelde maandverbruik rond de 60 GB (of lager) schommelt, dan is er geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik zou er toch geen gebruik van maken maar je weet nooit ik vind het gewoon super vervelend om op smallband terrecht te komen.
fdreesen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 apr 2006, 20:22

...en toch is het raar...
Als je kijkt naar bvb. Dommel ; die mensen kunnen surfen tot 100GB en meer per maand.
En ik durf zelfs niet over de grens kijken naar onze noorderburen e.a.
Hebben wij dan zo een slecht netwerk of zijn we te laks te investeren of is het puur geldklopperij van belgacom en het "in slechte zittende papieren" Telenet ?

Gelukkig heb ik gekozen voor EDP en ben heel tevreden ; maar ik wil mij toch kunnen meten (samen met velen belgen) met nederland, frankrijk en duitsland ; want de eenwording van europa stelt toch heel wat voor hé.

Overal kan alles ; in belgië kan niks voor de gewone man (tenzij de euro's op uwe rug groeien).

Goed dat we zovele ministers en kabinetsmedewerkers hebben die dat voor ons gaan oplossen.
Groet !
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

fdreesen schreef:...en toch is het raar...
Als je kijkt naar bvb. Dommel ; die mensen kunnen surfen tot 100GB en meer per maand.
En ik durf zelfs niet over de grens kijken naar onze noorderburen e.a.
Hebben wij dan zo een slecht netwerk of zijn we te laks te investeren of is het puur geldklopperij van belgacom en het "in slechte zittende papieren" Telenet ?

bij EDPnet kan je tot 110 a 120 gig per maand surfen met nachttarief
dus dat kan je even goed als bij dommel EN aan 0.25€/gig extra ipv 0.40€/gig
dus ik denk dat ze hier toch ongeveer gelijk zijn he
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

ja ok maar dat zorgt dan wel weer voor , dat bijna iedereen nacht gaat surfen , met ale gevolgen van dien .
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

elldiablo schreef:ja ok maar dat zorgt dan wel weer voor , dat bijna iedereen nacht gaat surfen , met ale gevolgen van dien .

denk je dat het grootste deel zowiso al niet nachtsurft?
de bedoeling van nachtsurfen is juist de piek in het trafiek op minder drukke momenten leggen he
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

ZMD schreef:@doeternietoe:
Vergeet dan bij Dommel niet te zagen dat jij de activatie kost bij dommel wel moet betalen en de klanten van enkele maanden geleden niet, ze kunnen het dan mss aan de klanten die gratis aangesloten werden op hun volgende faktuur extra aanrekenen ;)

Volgens mij volg je niet.
Als ik nu dommel neem dan weet ik dit op voorhand.


BTW: heb ook setup kosten bij edpnet moeten betalen dus. :)
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Ofloo schreef:ik zeg niet dat het onfair is, en ik verwijt ze ook niks, 'k heb er tot hiertoe geen slechte ervaring mee, 'k vind het gewoon spijtig, en een beetje dubbel zinning, .. dat men eerst zegt van het mag, als de node niet overbelast is, en nu zegt men alles is overbelast, het gaat niet meer, of is het gewoon een conclusie omdat er misbruik van gemaakt wordt. Ze moeten het niet verantwoorden ze hebben het niet beloofd, ..


Eindelijk iemand die me begrijpt :)

Zoals eerder in mijn berekening ben ik persoonlijk op dit moment beter af met Dommel. 150gb kan ik leechen op dag basis.
Laat edpnet mij nu ook de mogelijkheid om vroegtijdig te laten vertrekken?

Trouwens, speed is hier altijd goed. dag & nacht leechen tegen 440kb/s.
Dus node moet hier helemaal niet overbelast zijn volgens mij.
Toch maar vreemd op de manier waarop ze die 100gb intrekken nl.
iedereen wie het toen niet heeft aangevraagd krijgt het niet meer.
Help dat de problemen van overbelaste nodes op te lossen?
Wat met klanten die op nodes hangen die helemaal niet overbelast zijn.

Ah kom, edpnet support zijn een bende noobs (niet alleen op basis van dit maar ook nog op andere zaken (lang verhaal: 4mbit profiel ging niet. slechte binnenkabeling terwijl ik 5 jaar lang bij easynet wel 4 mbit had. Dus wat is het makkelijkste: fout op de klant steken. .......... ...
Toch geforceerd op druk van mij om me op 4 mbit te zetten en totaal GEEN PROBLEMEN.)

Ik mis gewoon mijn easynet, pfffff
Dit was gewoon weg met geen geld te betalen.
Eerlijk behandeld & deskundige support & geen aanpassingen & geen bullshit dus maw alles bleef gelijk het was. Zalig gewoon.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

doeternietoe schreef:Dommel heeft hoge smallband.
Ik moet 's nachts bij edpnet pc aanlaten wat ik normaal niet doe.
Levensduur HD's & stroomverbruik & ...

Door de dag constant downloaden tegen 100 kb/s op smallband lijkt me voordeliger :)

Ik twijfelde heel sterk tussen dommel of edpnet in het begin.
Het is dus edpnet geworden omdat deze 200gb max op nacht limiet had.
Maar nu is dit terug geschroefd naar 120 gb max.
Dommel is 50gb. + hoge smallband.
10 uur door de dag tegen 100 kb/s * 30 dagen = 100 Gb.
150 Gb dus bij dommel. (dag)
+ dommel zit op turboline.


Je zit te klagen over stroomverbruik en levensduur van je HD's, om dat af en toe eens 's nachts iets te laten downloaden, maar je zit ondertussen wel te rekenen hoeveel je kan downloaden door 30 dagen aan een stuk 10 uur aan een stuk te downloaden... Wat is het verschil dan met edpnet dat 's nachts te laten doen? Of is dit een stok zoeken om maar te kunnen slaan?
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Ik werk door de dag toch op pc.
Dan staat die toch aan. Duh.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Dit is gewoon weer een typisch voorbeeld van mensen die nooit content zijn :)
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

denk je dat het grootste deel zowiso al niet nachtsurft?
de bedoeling van nachtsurfen is juist de piek in het trafiek op minder drukke momenten leggen he[/quote]

Dat weet ik wel , maar heb al verschillende klachten gelezen , hier op forum ,i.v.m nachtsurfen , dat er verschillende zijn die drops hebben qwa snelheid :o) , so what ever , als je blij bent met uw isp , dat is belangrijkste , zo houden zouw ik zeggen . De rest is bijzaak :o)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Het is hier weer een topic wijten aan onozeliteiten, er is idd al van in het begin verwittigd dat de mogelijkheid een limiet van 100GB aan te vragen kon verdwijnen zodra dit voor problemen zorgde (zoals al genoeg aangehaald hier), en je hebt tijd genoeg om dit aan te vragen zonder dat dit je 1 cent kostte, want zolang je het niet gebruikt moet je het niet betalen hé, dus hield niets u tegen het te doen.

Er wordt hier ook gepraat alsof je die 40GB extra gratis zou kunnen binnenhalen (door het te vergelijken met promoties enzo), maar het is nog steeds 40GB die je extra betaald hé, ok het is goedkoop bij Edpnet, maartoch.

Mss verslijt je HD er wat sneller door, maar ik denk dat de meeste mensen die zich veel met computers en zoals jou met 'leechen' bezighouden, hun HD al vervangen hebben met een 'grotere' of snellere versie voordat de andere versleten is.

En stroom, sja ... ik denk dat dat beetje stroom dat je verbruikt door je pc 's nachts te laten draaien om te downloaden minder kost dat wat je zou moeten betalen voor die 40GB extra (als je ze zou opgebruiken).

En als het nodig is kan je voor die 12 x 10 euro die je bespaard hebt een nieuwe HD kopen :wink:
magicalme
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2006, 15:19

waarschijnlijk heeft je hd meer te voorduren met elke (re-)boot dan dat je hem snachts laat door draaien.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Braindamage schreef:Er wordt hier ook gepraat alsof je die 40GB extra gratis zou kunnen binnenhalen (door het te vergelijken met promoties enzo), maar het is nog steeds 40GB die je extra betaald hé, ok het is goedkoop bij Edpnet, maartoch.


Draai het dan andersom, edpnet doet precies of ze het gratis moeten leveren :p je betaald er toch voor als die 40 gig extra nu al voor problemen levert ..

ik wil niet zeggen dat edpnet slecht. 'k ben heel content, maar als ik dat antwoord lees heb ik er toch mijn bedenkingen bij. ge doet percies of het hier gaat over unlimited.. of zoiets het is maar 40gb, 'k snap zelfs niet dat er een limiet is aan het volume dat je kan kopen maar kom.. vind ik eigenlijk heel vreemd..

ze spraken vorig jaar van adsl2+ met een limiet van 100gb, amai als het doorgegaan had, dan zouden er serieus snelheids problemen geweest zijn..

jullie fixeren jullie steeds wat in het contract staat, ik denk aan wat ze eerder gezegd hebben en kijk dan wat ze in huidige omstandigheden kunnen waar maken. En dit wou men al vorig jaar toepassen.

'k moet zeggen de dienst is tot hiertoe goed, en de helpdesk heeft me direct verder geholpen, met mijn problemen, niks op aan te merken, was ook bereid om fouten toe te geven wat raar of zelden voorkomt.

vrij professioneel, direct een ticket nummer gekregen niks op aan te merken, op zijn minst heb je dan een referentie nummer, en moet je niet alles 50 keer uitleggen ! Mijn routerings probleem was in enkele uren opgelost, ik ben zeker als je eender welke andere helpdesk had gebeld dat dit een week in beslag genomen had.

als er een node overbelast is wil dit maar een ding zeggen UPGRADEN
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”