instellingen mailserver tele2allin

Plaats reactie
COMPUTERNERD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 sep 2005, 19:02
Locatie: GENT

Iemand heeft me gevraagd om zijn laptop die voorzien is van outlook zo in te stellen dat hij de webmail van tele2allin kan binnenhalen. Poort 25 is geblokkeerd dus heb ik volgende instellingen gebruikt:

mailserver:

in.pop3.tele2allin.be
uit.smtp.tele2allin.be

poort 465 voor uitgaande mail, want poort 587 blijkt niet te werken met outlook.

Ik doe iets verkeerd want het werkt niet met deze instellingen.

Draadloze router blokkeert niets naar buiten, dus dat kan 't niet zijn. Iemand een idee
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Volgens mij zijn uw instellingen gewoon compleet fout:

in.pop3.tele2allin.be ==> host bestaat niet

SMTP is altijd ofwel poort 25, ofwel poort 465, maar dan is het secure SMTP en moet je dat ook zo instellen.

Enne ... de "webmail" van tele2 binnenhalen dat gaat niet. Webmail is webmail, en niet via Outlook in te stellen (of ze moeten al een HTTP service bieden, maar dan is het geen webmail).

En die poort 25 staat toe naar binnen én buiten het TELE2 netwerk, als hij binnen TELE2 zit zal dat wel werken. Zit hij buiten het TELE2 netwerk dient hij de SMTP server te gebruiken van zijn ISP waar hij wel opzit.

Hier de instellingen voor POP3/SMTP van Tele2:
POP3: in.tele2allin.be ==> poort 110
SMTP: uit.tele2allin.be ==> poort 25

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
COMPUTERNERD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 sep 2005, 19:02
Locatie: GENT

ik ga het eens proberen met die instellingen, maar als je zegt dat webmail binnehalen via outlook niet gaat dan zal dat het probleem misschien zijn. Ik heb destijds zelfs mijn hotmail kunnen binnenhalen dus dan moet het bij een tele2allin mailadres ook lukken

bieb
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Hotmail en webmail zijn 2 verschillende dingen.
Hotmail is van Microsoft en dus logisch dat je dat met Outlook kan binnenhalen. Dat geldt niet voor 'gewone' webmail. Dat is niets anders dan een web interface naar achterliggende mailboxen.

Als ik het goed versta, wordt die laptop in een bedrijfsnetwerk gebruikt en wil die persoon in dat netwerk zijn tele2 mail kunnen binnenhalen.
Meestal zijn firewalls van bedrijfsnetwerken geblokkeerd voor externe mail servers, zodat je tijdens het werk niet aan je persoonlijke mails kan.
Trouwens, je moet steeds de SMTP server gebruiken van het netwerk waaraan je geconnecteerd bent: dat van het bedrijf of zijn ISP. Tenzij je authenticated SMTP gebruikt

Als je via webmail aan de mails kan, waarom dan nog via de laptop willen. Configureer die met de gewone settings voor tele2 en dan kan je de mails binnenhalen wanneer je in je thuisnetwerk bent geconnecteerd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

poekie68 schreef:Hotmail en webmail zijn 2 verschillende dingen.
Hotmail is van Microsoft en dus logisch dat je dat met Outlook kan binnenhalen. Dat geldt niet voor 'gewone' webmail. Dat is niets anders dan een web interface naar achterliggende mailboxen.


Hotmail kan je trouwens niet meer gratis binnenhalen via Outlook ( Express ).
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”