Hoi,
Ik was al meer als een jaar bij Scarlet, tot een paar weken geleden mijn lijn zéér onstabiel was, dit gebeurde van de ene op de andere dag, ze hebben me toen op 1Mb gezet.. Toen heb ik me bij dommal aangeslote, maar hier haal ik maar net een 2Mb.. Nu vraag ik me af waarom dat dit zo kan gebeuren, er is niets aan mijn 'binnennetwerk' gebeurd. Straffer zelfs, mijn internet wordt door een 'hoofdsplitter' direct afgesplitst waar het kabeltje binnen komt..
Zijn de eigenschappen van men lijn ZO slecht ?
Heeft er momenteel nog iemand problemen in de regio 011 ?
Mijn details van de lijn zijn:
DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 2208
Uptime = 01:35:20
kBytes Tx/Rx = 199631 / 670185
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 28 / 52
Noise Margin (dB) up/down = 12 / 6
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
Statistics
Loss of signal (local/remote) = 2 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 11107 / 123
Loss of link (remote) = 2
Bedankt !
Slechte Lijn ?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
ze zien er idd niet goed uit, je staat op 2MB en je noise margin staat op 12/6 daardoor heb je disconnects.VMax schreef:Hoi,
Ik was al meer als een jaar bij Scarlet, tot een paar weken geleden mijn lijn zéér onstabiel was, dit gebeurde van de ene op de andere dag, ze hebben me toen op 1Mb gezet.. Toen heb ik me bij dommal aangeslote, maar hier haal ik maar net een 2Mb.. Nu vraag ik me af waarom dat dit zo kan gebeuren, er is niets aan mijn 'binnennetwerk' gebeurd. Straffer zelfs, mijn internet wordt door een 'hoofdsplitter' direct afgesplitst waar het kabeltje binnen komt..
Zijn de eigenschappen van men lijn ZO slecht ?
Heeft er momenteel nog iemand problemen in de regio 011 ?
Mijn details van de lijn zijn:
DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 2208
Uptime = 01:35:20
kBytes Tx/Rx = 199631 / 670185
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 28 / 52
Noise Margin (dB) up/down = 12 / 6
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
Statistics
Loss of signal (local/remote) = 2 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 11107 / 123
Loss of link (remote) = 2
Bedankt !
Line attenuation heeft een enorm verschil in up en down 28 / 52 wat erop kan wijzen dat er iets kan mis zijn met binnenbekabeling of slechte kwaliteit van de lijn, attenuation moet bijna evenredig met elkaar zijn... wat zou overeen komen met de afstand tot de centrale.
die 52 wijst er dus ook op dat je boven de 5km van een centrale zit
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ik denk niet dat het aan mijn binnenbekabeling ligt.. Zoals ik heb gezegd heb ik zo'n hoofdsplitter, de telefoonlijn is 30cm lang & wordt dan afgesplitst.
Ik ga als ik de kans heb eens bij men buurvrouw kijken, wat voor waarden zij heeft..
Het grote verschil in waarde van up / down.. Het kan toch bijna niet anders dat er iets scheelt met mijn lijn? Ik ga morgen eens naar belgacom bellen.
Ik ga als ik de kans heb eens bij men buurvrouw kijken, wat voor waarden zij heeft..
Het grote verschil in waarde van up / down.. Het kan toch bijna niet anders dat er iets scheelt met mijn lijn? Ik ga morgen eens naar belgacom bellen.
Vergeet niet dat, vanaf dit punt, de kabel naar je modem nog maar maximum vijf meter mag zijn. Nadat het ADSL-signaal wordt gesplitst van het telefoonsignaal en alleen verder moet is het niet sterk meer! Hoe hoger de geleverde snelheid, hoe "gevoeliger" de verbinding en hoe korter dit kabeltje moet zijn.de telefoonlijn is 30cm lang & wordt dan afgesplitst
Laatst gewijzigd door Tijger 03 dec 2006, 16:00, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:34
Kan ik ook zo'n lijntest doen?VMax schreef:
DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 2208
Uptime = 01:35:20
kBytes Tx/Rx = 199631 / 670185
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 28 / 52
Noise Margin (dB) up/down = 12 / 6
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
Statistics
Loss of signal (local/remote) = 2 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 11107 / 123
Loss of link (remote) = 2
kwaksalver, dat is info uit de modem.. moet je ook kunnen vinden normaal
Ik ga hier even een foto geven van men setup..
http://vmax-online.be/DSC04106.JPG
Zo dat het duidelijk is dat er ( volgens mij ) niets mis is, intern..
Het is ook van de ene op de andere dag gebeurd..
Het enige wat nog wel zou kunnen: de apparatuur hangt in mjin kelder ( relatief koud / vochtig.. ) maar ik heb in de specs van modem / splitter gelezen dat dit geen probleem mag zijn.
Ik ga hier even een foto geven van men setup..
http://vmax-online.be/DSC04106.JPG
Zo dat het duidelijk is dat er ( volgens mij ) niets mis is, intern..
Het is ook van de ene op de andere dag gebeurd..
Het enige wat nog wel zou kunnen: de apparatuur hangt in mjin kelder ( relatief koud / vochtig.. ) maar ik heb in de specs van modem / splitter gelezen dat dit geen probleem mag zijn.
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:34
Ok, ik heb het kunnen vindenVMax schreef:kwaksalver, dat is info uit de modem.. moet je ook kunnen vinden normaal
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bedankt!