Adsl2fit Ervaringen.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Ge zult het mij misschien kwalijk nemen, maar ik ben just op verlof geweest dus ik kan niet zo goed meer volgen, dezen topic interesseert mij echter wel, dus kan er mij nu ies iemand een kort resumeeke geven wie er nu op een 8 mbit-lijn is overgestapt en wat die er van vindt? 1 lijntje per gebruiker volstaat. Merci
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Wel, we zullen het u nog makkelijker maken, want in één van de volgende dagen zullen we onze review van ADSL2fit online zetten.
En om je nu al te overtuigen van de snelheid van ADSL2fit moet je hier maar eens gaan kijken:
http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=speed
en specifieker <a href="http://www.adslbox.be/speedtest/db_provider3.php" target="_blank">hier</a>
En om je nu al te overtuigen van de snelheid van ADSL2fit moet je hier maar eens gaan kijken:
http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=speed
en specifieker <a href="http://www.adslbox.be/speedtest/db_provider3.php" target="_blank">hier</a>
NuKeM
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
De snelheid lijkt wel deftig, maar als ge die snelheid alleen kunt behalen tijdens die 12 uur dat het netwerk actief is, dan ben ik met die snelheid alleen niet veel he nukem
Merci voor den info, maar da had ik al gezien, ter zeide, tis goed dat de site wa uitgebouwd is.
Merci voor den info, maar da had ik al gezien, ter zeide, tis goed dat de site wa uitgebouwd is.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Nukem wou mij wa een idee geven van de snelheid van ADSL2FIT door zijne speedtest. Maar mijn bedenking bij alleen de snelheid en geen andere informatie over adsl2fit is: stelt u voor dat ge maar 12 uur per dag op internet kunt, en dan geeft die speedtest zo goei resultaten, maar in praktijk ist een slecht product, dan kan ik da nie weten he
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
He, past op ze, mijn eerste abonnement op het net was 4 of 5 jaar geleden nen Skynet Internet By Night: daarmee kon ik alleen tijdens de duluren surfen
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
God ja, da's waar M'n eerste internet-abo'ke bij Tornado (op m'n 14k4-ke) was nog niet flat-fee, zoals ze dat toen noemden ...
Maar ik denk niet dat adsl2fit zoiets zou doen
Maar het zou wel een effectieve maatregel zijn tegen het servertjes draaien , maar dat is net iets wat adsl2fit aanmoedigt, dus weinig kans op een dergelijk scenario.
Maar ik denk niet dat adsl2fit zoiets zou doen
Maar het zou wel een effectieve maatregel zijn tegen het servertjes draaien , maar dat is net iets wat adsl2fit aanmoedigt, dus weinig kans op een dergelijk scenario.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Wat die snelheid betreft is het 24/24u volle petrol. Ik heb nu 2 weken een adsl2fit 8Mbit abonnement en ik heb nog nooit een daling gezien (niet overdag en niets 's nachts).
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
hologic schreef:Wat die snelheid betreft is het 24/24u volle petrol. Ik heb nu 2 weken een adsl2fit 8Mbit abonnement en ik heb nog nooit een daling gezien (niet overdag en niets 's nachts).
Wat is je upload snelheid ongeveer?
NuKeM
Als er slechts 10 klanten zijn in je buurt zul je niet veel dalingen zien in snelheid.
Maar als er 1000den zijn dan zul je dat wel merken denk ik.
adsl2fit heeft nu nog het voordeel om weinig klanten te hebben.
De totale bandbreedte van de glasvezel kabels (backbones) wordt nog niet bereikt.
Of ben ik hier mis?
Maar als er 1000den zijn dan zul je dat wel merken denk ik.
adsl2fit heeft nu nog het voordeel om weinig klanten te hebben.
De totale bandbreedte van de glasvezel kabels (backbones) wordt nog niet bereikt.
Of ben ik hier mis?
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Bij ADSL heb je je lijn voor jou alleen. Je moet deze niet delen met andere gebruikers. Tot aan de centrale welliswaar. Vanaf daar gaat het verkeer verder op glasvezel, dus 1Gbit/s en meer. Je moet al met een paar gebruikers zijn om deze met 3.3Mbit vol te krijgen. Allemaal volle bak downloaden en allemaal op dezelfde centrale wonen. Ik ken niet de max snelheid van die glasvezel, maar het zal meer zijn dan 1Gbps.
Cheers
Cheers
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat heeft weinig met 'buurt' te maken. Bij Telenet hangt dat af van het aantal gebruikers 'per straat'(liever per node).
Bij adsl hangt dat niet af. Iedereen heeft zijn eigen lijn tot in de centrale 3.3Mbps/4Mbps/8Mbps onafhankelijk van elkaar. Dus gebruikers in een zelfde regio/centrale/straat whatever gaan elkaar niet storen.
Nu het enige dat er wel moet zijn zeker voor die 8Mbps is een deftig achterliggend netwerk. Als dat netwerk niet sterk genoeg is voor heavy traffic dan zou dat plat kunnen gaan.. maar dat blijkt tot nu niet het geval. Achterliggend netwerk blijkbt wel deftig te zijn.
Trouwens Adsl2fit zal blijven moeten investeren in zijn netwerk indien de klanten groeien eh Anders geraken ze in de problemen eh.
Bij adsl hangt dat niet af. Iedereen heeft zijn eigen lijn tot in de centrale 3.3Mbps/4Mbps/8Mbps onafhankelijk van elkaar. Dus gebruikers in een zelfde regio/centrale/straat whatever gaan elkaar niet storen.
Nu het enige dat er wel moet zijn zeker voor die 8Mbps is een deftig achterliggend netwerk. Als dat netwerk niet sterk genoeg is voor heavy traffic dan zou dat plat kunnen gaan.. maar dat blijkt tot nu niet het geval. Achterliggend netwerk blijkbt wel deftig te zijn.
Trouwens Adsl2fit zal blijven moeten investeren in zijn netwerk indien de klanten groeien eh Anders geraken ze in de problemen eh.
I love it when a plan comes together!
Waarom komen ze dan met die stomme limieten?
Volgens Belgacom hebben ze de traffic limiet juist ingevoerd om overbelasting van de lijnen te voorkomen.
In ieder geval, als de glasvezelkabels enkel 1Gbit/s zijn en je hebt in je gemeente 1000 mensen wonen die tegelijk de volle 1 Mbit/s gebruiken, dan heb je al problemen.
Volgens Belgacom hebben ze de traffic limiet juist ingevoerd om overbelasting van de lijnen te voorkomen.
In ieder geval, als de glasvezelkabels enkel 1Gbit/s zijn en je hebt in je gemeente 1000 mensen wonen die tegelijk de volle 1 Mbit/s gebruiken, dan heb je al problemen.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
De snelheid van glasvezel begint bij 1Gbps... En er zal meer dan 1 kabel liggen zenne. Ik heb een stukske liggen van een oude centrale, daar zaten er 7 in. Misschien zijn het er nu al meer, ik durf het niet met zekerheid zeggen. De snelheid al ook hoger liggen dan 1Gbps, de limiet ervan ken ik niet. Wees gerust, er is nog plek genoeg op de lijnen. Maar mss niet als iedereen tegen 3.3Mbps er altijd zit te leechen.
Cheers
Cheers
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Euh Sub Zero, ik denk niet dat een standaard centrale een 1Gb/s glasvezel lijntje heeft ze
Denk eerder dat 54Mbit/s ofzo realistischer is (en soms misschien 155Mbit/s ofzo in steden)...
Trouwens: "De snelheid van glasvezel begint bij 1Gbps", is volledig verkeerd, glasvezel kan zelfs met 1Mbit/s
Denk eerder dat 54Mbit/s ofzo realistischer is (en soms misschien 155Mbit/s ofzo in steden)...
Trouwens: "De snelheid van glasvezel begint bij 1Gbps", is volledig verkeerd, glasvezel kan zelfs met 1Mbit/s
NuKeM
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Anonymous schreef:Waarom komen ze dan met die stomme limieten?
Weer niet volledig juist eh....het is niet om overbelasting van de lijnen te voorkomen, maar wel overbelasting van het netwerk. De Skynet backbone die de traffic moet aankunnen...
Waarom die limieten? (fictief vb) Indien geen limieten, dan gaat bvb. 45% van de bevolking heavy downloaden in een gemeente. Allemaal non-stop. Maw zware traffic, zware belasting van het netwerk. Door invoering van limieten verandert de zaak.
Skynet gaat prikken op twee gebieden:
- sommigen van die 45% gaan niet op smallband willen te komen
- sommigen van die 45% gaan niet willen bijbetalen
Maw het percentagen heavy-non-stop downloaders wordt teruggedrongen en wordt er gespreid. Hierdoor zakt de belasting van het netwerk.
Nu is dat hier wel volledig Off-topic. Ik stel voor dat we hier in deze topic erover ophouden
-
- Starter
NuKeM schreef:De omschakeling zou normaal gezien binnen de 10 werkdagen gerealiseerd moeten kunnen worden, waarvan 1 à 2 werkdagen met een outage (zonder internet dus).
Dus WEL 1 à 2 dagen zonder Internet en NIET 2 à 3 weken zoals The Mighty Mzungu had verstaan!
Dus dan krijgen wij allebij totaal verschillende informatie... Dit is niet meteen een goed teken, maar laten we hopen dat het inderdaad slechts 1à2 dagen is Ik zal voor alle zekerheid eens mailen en het nog eens letterlijk vragen... I'll keep you guys up to date!
ergens uit mn mailings geplukt:
"De duur van een "overstap" is afhankelijk van Belgacom (BGC)... Probleem is dat zij het signaal van de lijn moeten halen, de lijn naar ons moeten transferen en dat wij dan ons signaal er op moeten zetten... In de praktijk gaat hier een 3-tal weken over, maar de eigenlijk ADSL-loze periode duurt normaal maximaal een uur. Wij raden de klant altijd aan zijn ADSL-abo pas op te zeggen nadat hij van ons een opleveringsbevestiging heeft gekregen, omdat wij ook geen timers van BGC krijgen (("
In tegenstelling tot wat veel mensen denken heb je tijdens je opzegperiode van Belgacom nog internet via Belgacom. Je betaalt er trouwens voor he!
"De duur van een "overstap" is afhankelijk van Belgacom (BGC)... Probleem is dat zij het signaal van de lijn moeten halen, de lijn naar ons moeten transferen en dat wij dan ons signaal er op moeten zetten... In de praktijk gaat hier een 3-tal weken over, maar de eigenlijk ADSL-loze periode duurt normaal maximaal een uur. Wij raden de klant altijd aan zijn ADSL-abo pas op te zeggen nadat hij van ons een opleveringsbevestiging heeft gekregen, omdat wij ook geen timers van BGC krijgen (("
In tegenstelling tot wat veel mensen denken heb je tijdens je opzegperiode van Belgacom nog internet via Belgacom. Je betaalt er trouwens voor he!
Is die review nu al online?
ik probeer al 3 dagen naar adsl2fit te bellen en de lijn is steeds bezet...
very strange. en ik heb net m'n brief verstuurd :s oleee die helpdesk stelt dus ook al zeker niets voor
ik probeer al 3 dagen naar adsl2fit te bellen en de lijn is steeds bezet...
very strange. en ik heb net m'n brief verstuurd :s oleee die helpdesk stelt dus ook al zeker niets voor
heb afgelopen dagen een keer of 7-8 gebeld,
had meestal direct antwoord 1 keer kwam ik uit op antwoord apparaat.
Email werkt ook goed.
had meestal direct antwoord 1 keer kwam ik uit op antwoord apparaat.
Email werkt ook goed.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Ik heb 5 dagen geleden de link met de review ter nazage verstuurd naar adsl2fit, nog steeds geen antwoord gehad (en dus komt hij ook nog niet online)... misschien stuur ik hem best nog eens (er kan altijd iets foutgelopen zijn bij de mailing).
NuKeM
Kan iemand aub eens het e-mail adress van adsl2fit geven want die nummer op hun site 'is niet meer in gebruik'
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Groggy schreef:Kan iemand aub eens het e-mail adress van adsl2fit geven want die nummer op hun site 'is niet meer in gebruik'
[email protected]
NuKeM
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Een review? Moet ge al toestemming vragen om uw mening online te plaatsen? Als de algemene eindconclusie goed is, dan zullen ze er niets op tegenhebben dat ge dat hier plaats. Als ge het algemeen afkeurt, zullen ze geen toelating geven om dat te plaatsen.
Als ge ne goeie review schrijft over adsl2fit, zijt ge de steun van skynet kwijt.
Als ge ne slechte schrijft over adsl2fit, zijt ge de steun van adsl2fit kwijt, maar wel de steun van skynet...
Als ge ne goeie review schrijft over adsl2fit, zijt ge de steun van skynet kwijt.
Als ge ne slechte schrijft over adsl2fit, zijt ge de steun van adsl2fit kwijt, maar wel de steun van skynet...
-
- Administrator
- Contacteer:
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat bedoelt ge? Ze mogen hun inbreng hebben als ge zegt dat het soms wat traag gaat, dat ze er een reden voor mogen verzinnen ?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
PiR²,
nu dacht ik toch dat ge ons beter kende!
Het laten checken is dus enkel over de info van het netwerk. Wij publiceren toch alles wat we willen goed of slecht over eender welke provider, dus als ze denken dat ze daar ons gaan 'gebruiken' -> wrong bet, they will need to pass some angry mods
Neen, geen censuur vanwege providers dat is het moto van onze userbase.be.
Trouwens wat die support van isp's betreft eh.. of steun gelijk dat ge dat noemt. Ik denk dat we binnenkort eens met de kaarten gaan schommelen.
nu dacht ik toch dat ge ons beter kende!
Het laten checken is dus enkel over de info van het netwerk. Wij publiceren toch alles wat we willen goed of slecht over eender welke provider, dus als ze denken dat ze daar ons gaan 'gebruiken' -> wrong bet, they will need to pass some angry mods
Neen, geen censuur vanwege providers dat is het moto van onze userbase.be.
Trouwens wat die support van isp's betreft eh.. of steun gelijk dat ge dat noemt. Ik denk dat we binnenkort eens met de kaarten gaan schommelen.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
The Oddity schreef:Neen, geen censuur vanwege providers dat is het moto van onze userbase.be.
En daar zijn al harde bewijzen van dat we ons woord ook houden, al kunnen/zullen we die niet op het public forum zetten!
Geloof ons maar, wij hebben noch baat bij een goede, noch bij een slechte review (nu ja we proberen een zo goed mogelijke review te schrijven maar ik bedoel ik slecht en goed in de zin van 'voor de provider zelf'). Zodus is de userbase.be en wat wij schrijven onafhankelijk.
Wij hebben gewoon de review even ter inzage opgestuurd, mijns inziens is dit de normaalste zaak van de wereld en komt dit de lezers enkel ten goede, want op die manier zijn we zeker dat de meegegeven informatie correct is. Het persoonlijke gedeelte van de review daar heeft ADSL2fit vanzelfsprekend geen vat op, enkel de informatie over hun bedrijf en produkten.
NuKeM
MEDEDELING
Omwille van een technische storing
zijn wij op dit moment telefonisch
enkel bereikbaar op het nummer
03/225.06.75
Onze excuses voor dit ongemak.
Dit is dus de reden waarom het andere nummer steeds bezet is
Ik ben momenteel ook bezig met de overstap naar hen en het gaat allemaal zeer goed enkel belgacom is wat traag!
Omwille van een technische storing
zijn wij op dit moment telefonisch
enkel bereikbaar op het nummer
03/225.06.75
Onze excuses voor dit ongemak.
Dit is dus de reden waarom het andere nummer steeds bezet is
Ik ben momenteel ook bezig met de overstap naar hen en het gaat allemaal zeer goed enkel belgacom is wat traag!
Binnekort ben ik ook een trouwe eigenaar van adsl2fit, gisteren alles doorgefaxed, eens zien hoelang het duurt
kheb wel maar 4mbps maar het zal allesinds sneller gaan als mijn telenet
en ik heb geen limieten he
greetz
greetz
Anonymous schreef:Binnekort ben ik ook een trouwe eigenaar van adsl2fit, gisteren alles doorgefaxed, eens zien hoelang het duurt
greetz
Idem voor mij
Dan zal het eindelijk gedaan zijn met die volumepacks, want ik had ze dikwijls nodig hoor.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
en zeker idem voor mij. zit hier nog maar met een 1.1 mbps lijntje en bij adsl2fit kan ik normaal den 4 mbps wel aan volgens den site
Laatst gewijzigd door metal 13 aug 2003, 12:36, in totaal 1 gewijzigd.
Laten jullie dan vooral weten hoelang het hele overstap-procedure geduurd heeft en hoelang jullie van die periode zonder internet(adsl) gezeten hebben, want ik wil echt niet te lang zonder adsl
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
ik heb net naar adsl2fit gebeld en als ze mijn aanvraagformulier ontvange hebbe dan gaan ze da met belgacom regele (duurt ongeveer een weekske) en dan geeft belgacom nog 3 weke zei hem en daarna zitte dan maximum 2 dage zonder internet en dan moete uw abonoment van den belgacom opzegge hope dak het kan krijge want dieje van adsl2fit wist het nie juist omdak nu die 3.3 van belgacom ook nog nie kan krijge