Wie heeft ervaring met Dommel FUP?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

In de beschrijving van de Netconnect service staat dat als je meer dan 50GB download je kan kiezen ofwel bij te betalen ofwel op mediumband te gaan (1Mbit), met een FUP.

Hoe is die FUP te interpreteren, wat wordt als acceptabel gebruik gezien? Doe je je downloads beter 's nachts of gaat het om het verbruikte volume?

Kortom, weet iemand een wat preciesere beschrijving hoe Dommel z'n FUP interpreteert?

Moomin
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

ik weet alleen dat je dan o% voorang hebt dus als de centrale vol zit: :?
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

En hoe werkt die limiet, is dat een window in de tijd gelijk met telenet of per maand?
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Laat ik mijn vraag anders stellen. Als ik op mediumband zit en ik blijf downloaden van bijv. Giganews, krijg ik dan last met Dommel?

Of gaan ze dynamisch je snelheid op bepaalde momenten van de dag inperken o.i.d.?

Kortom, hoe hou je Dommel te vriend terwijl e toch verder gaat met downloaden op je mediumband? :-D

Moomin
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Op medium band komen bij dommel is totaal geen probleem.

Ze gaan ervanuit dat je rustig verder download vanaf dan ;)

Let wel op; dommel handeerd vanaf dan een QoS op je lijn. Waardoor bepaalde poorten minder snel gaan gaan. Ook krijg je op het netwerk de laagste prioriteit. Daarom ook dat dommel op het einde van de maand meestal sneller is :P

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

rdsl0361 schreef:En hoe werkt die limiet, is dat een window in de tijd gelijk met telenet of per maand?


Per maand.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
JSC
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2006, 15:18

Mijn beperkte ervaring met mediumband is goed, nu en dan eens trager maar meestal kom ik wel dicht bij die 1 mbit. Zou me geen zorgen maken, al denk ik wel dat je met een 50 gig abo wel wat "unfair" bezig bent als je over de 100 gig gaat in mediumband. Maar daar kom ik sowieso niet aan, en met de afschaffing van de uploadlimieten vraag ik me zelfs af of ik nog wel mediumband ga zien :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”