iNDi zendt volgend jaar VTM in hoge definitie uit

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

iNDi zendt volgend jaar VTM in hoge definitie uit
Vanaf begin volgend jaar zendt iNDi als eerste in België VTM uit in hoge definitie. Hiermee wordt het HDTV-aanbod opnieuw uitgebreid voor de iNDi-kijker, meldt iNDi, het digitale platform van de zuivere Vlaamse kabelmaatschappijen (Integan, Interelectra, PBE en WVEM), woensdag.

Na het Vlaamse cultuurkanaal EXQI, Kinepolis TV en HD1 is VTM de vierde zender die vanaf begin volgend jaar bij iNDi te zien is in hoge definitie.

HDTV biedt volgens iNDi een verbluffende beeld- en geluidskwaliteit die tot vijf maal beter is dan een dvd. "HDTV wordt de tv-standaard van de toekomst", zegt Wim Dries, de voorzitter van iNDi.

INDi bedient een derde van de Vlaamse kabelmarkt of ongeveer 800.000 gezinnen.
Bron: [url=http://www.hbvl.be/nieuws/Wetenschap/default.asp?art={BCB4346A-2A62-4AA4-AE17-C897F0E0C1EF}]HBVL[/url]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bij TN hebben we toch een box waarmee we de Gouden Gids kunnen raadplegen, kijken wanneer de treinen rijden, huizen kopen, mails lezen, een fotoalbum bekijken.... maar TV kijken en vlot zappen; Oh nee, dat zit er niet bij :roll:
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dus VTM gaan volledig in HD uitzenden? In welke standaard dan? En Telenet zal ongetwijfeld moeten volgen, want de klant blijft het niet slikken dat ze 'Digitale TV' hebben zonder echte digitale zenders... Alhoewel: De meeste klanten hebben er toch geen benul van.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Lees ook deze thread van 8 Nov 2006 over Indi.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

jammer dat we telenet hebben hier
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Uitzendingen zullen wel 720p zijn want zo ver ik weet is er geen enkel station dat al in 1080p uitzendt (kan alleen via blue ray en hd-dvd gehaald worden).
Vraag me ook af wat de content op VTM zal zijn.
Weet dat de VRT Flikken en Witse reeds in HD heeft opgenomen (en veronderstel dat VTM dat ook doet met zijn topreeksen), maar kan me niet voorstellen dat ze al hun programma's al in HD zullen zijn (zoals nieuws e.d.)

P.S. Indi mag wel eens zijn webstek actualiseren. Staat nog altijd niets van HTV op.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

dietervanb schreef:Uitzendingen zullen wel 720p zijn want zo ver ik weet is er geen enkel station dat al in 1080p uitzendt (kan alleen via blue ray en hd-dvd gehaald worden).
Weet dat de VRT Flikken en Witse reeds in HD heeft opgenomen (en veronderstel dat VTM dat ook doet met zijn topreeksen), maar kan me niet voorstellen dat ze al hun programma's al in HD zullen zijn (zoals nieuws e.d.)

P.S. Indi mag wel eens zijn webstek actualiseren. Staat nog altijd niets van HTV op.
Zou het kunnen dat ze dat softwarematig naar 1080p doen ?
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

dietervanb schreef:Uitzendingen zullen wel 720p zijn want zo ver ik weet is er geen enkel station dat al in 1080p uitzendt (kan alleen via blue ray en hd-dvd gehaald worden).

Als ik me niet vergis zenden alle sat HD kanalen wel degelijk uit op 1080
enkel niet progressive maar interlaced als ik het goed voor heb.

Overigens ik weet dat vtm bijna alles al in HD opneemt Kijk maar naar aspe, zone stad etc...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

dietervanb schreef:Weet dat de VRT Flikken en Witse reeds in HD heeft opgenomen (en veronderstel dat VTM dat ook doet met zijn topreeksen), maar kan me niet voorstellen dat ze al hun programma's al in HD zullen zijn (zoals nieuws e.d.)

Familie en Aspe zijn dat alvast wél (zeiden ze op Het Nieuws). Ze vergelijken het met de overgang van Z/W naar kleur, 35 jaar geleden. Het zal een geleidelijke overgang worden.
hoy69
Pro Member
Pro Member

1080i zalt waarschijnlijk wel zijn. verschil in bandbreedde gebruik tussen 720P en 1080I is zeer klein.

1080P mag je wel vergeten, slorpt inmens veel meer bandbreedde op voor beeld te streamen
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

hoy69 schreef:1080i zalt waarschijnlijk wel zijn. verschil in bandbreedde gebruik tussen 720P en 1080I is zeer klein.

1080P mag je wel vergeten, slorpt inmens veel meer bandbreedde op voor beeld te streamen

De stream is ong 22 Mbps...
Enig idee wat het dan zou zijn i of p?

Ik vind 22 Mbps erg veel tov een normaal tv station (4 a 5 Mbps)
marquis
Starter
Starter

Meer over welke programma's inhdtv:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =G2K156A11
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

fock, eindelijk vooruitgang en wij zitten hier met telenet opgescheept :<
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Zie net op de webstek van VTM : (bij faq)

Wanneer gaat VTM uitzenden in HDTV?VTM is op dit moment haar infrastructuur hiervoor aan het aanpassen. Er zullen enkele testen worden gedaan, maar een concrete datum voor een start van HDTV uitzendingen is er op dit moment nog niet. Waarschijnlijk zullen de eerste uitzendingen een feit zijn in 2006.
Anthony
Plus Member
Plus Member

dietervanb schreef:Zie net op de webstek van VTM : (bij faq)

Wanneer gaat VTM uitzenden in HDTV?VTM is op dit moment haar infrastructuur hiervoor aan het aanpassen. Er zullen enkele testen worden gedaan, maar een concrete datum voor een start van HDTV uitzendingen is er op dit moment nog niet. Waarschijnlijk zullen de eerste uitzendingen een feit zijn in 2006.

Heel die idtv-website van VTM is al wat verouderd. VTM HD is dus pas voor begin 2007. :)
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

prodata schreef:
hoy69 schreef:1080i zalt waarschijnlijk wel zijn. verschil in bandbreedde gebruik tussen 720P en 1080I is zeer klein.

De stream is ong 22 Mbps...
Enig idee wat het dan zou zijn i of p?

Ik vind 22 Mbps erg veel tov een normaal tv station (4 a 5 Mbps)

Ik heb hier een stream van 1080i.DD51 en die sleurt 18Mbps
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”