Dubbele posts

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

bert schreef:Een SMC 7404 BRA modem +router, met printerpoort......
Zie bert zijn bericht van : Wo Aug 06, 2003 4:39 pm en bewerkt door The Oddity.
Heb een vraag ivm dubbele posts, kan men dit niet in de programmering inbouwen? Zodat dubbel posten praktisch onmogelijk wordt?
Waarschijnlijk niet, anders hadden jullie dat zeker al gedaan?
Misschien onder de vorm van een popup screentje?
't Is maar een idee hé :?
Indien het toch zou kunnen, zou er werk verminderen voor de mods.(dat programmeren kost natuurlijk ook werk) :roll:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 26 feb 2006, 23:20, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

De gejaagde maatschappij van tegenwoordig. De mensen moeten gewoon de tijd nemen om te wachten. Dat is alles. Als het metertje onderaan in IE begint te lopen, dan wil dit zeggen dat je op submit hebt geklikt en dat je boodschap verstuurt wordt. De server heeft het al eens drukker en jouw eigen lijn misschien soms ook. Gewoon effe wachten is ruim voldoende. Ik weet niet of er iets kan ingebouwd worden om dit tegen te gaan. Dat moeten de anderen maar eens bekijken, ik ben een php-noob :)

Cheers
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Sub Zero,
Wij weten dat wel hé, het is zoals je schreef, de mensen moeten gewoon hun tijd nemen, of het gebeurd door onoplettendheid dat ze dubbel posten.
Maar je weet wel, ik probeer een voorstel te doen, en indien niet bruikbaar in de versnipperaar :P

Greetz...
airzimmy
Erelid
Erelid

of simpeler, je kan nadat de submit knop is ingedrukt hem disablen zodat je er geen 2de keer op kan klikken ;)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Dit forum ondersteunt beveiliging tegen flooding, ge kunt een periode instellen dat ge moet wachten eer ge een 2e post kunt doen.
Ik ken nu de instelling niet van dit specifieke forum, maar normaal heb ik dat op 30 seconden staan.
Normaal zou die instelling dat probleem moeten verhelpen.
Ik zal het doorgeven aan iemand die die instellingen kan nakijken.
Sub Zero
Administrator
Administrator

Idd, het is zoals meon zegt. Ik was het even helemaal vergeten. Het is al lang geleden dat ik nog in de admin van een phpBB-forum heb gezeten. Maar die optie staat, denk ik, af. Je kan dus zo veel keer klikken als je zelf wilt, maar ssstttt, niet verder vertellen he :wink:

Cheers
Afbeelding
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Nope, optie staat aan, stond op 15 seconden ik heb het op 20 seconden gezet :)
NuKeM
Blue-Sky
Erelid
Erelid

meon schreef:Dit forum ondersteunt beveiliging tegen flooding, ge kunt een periode instellen dat ge moet wachten eer ge een 2e post kunt doen.
Ik ken nu de instelling niet van dit specifieke forum, maar normaal heb ik dat op 30 seconden staan.
Normaal zou die instelling dat probleem moeten verhelpen.
Ik zal het doorgeven aan iemand die die instellingen kan nakijken.
NuKeM schreef:Nope, optie staat aan, stond op 15 seconden ik heb het op 20 seconden gezet :)
Dat was dan snel gefixt, hoe zeggen ze dat weer :???: (All together we are strong)

The Old ... :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, ik zen hier te laat :)

Er zit dus idd zoiets ingebouwd in php die u niet toelaat te snel achter elkaar te posten. Nu soms ligt dat aan onze server die af en toe zijn snelheid eens laat vallen, maar we doen er alles aan die hoog te houden ;-). Enja, af en toe ligt dat bij de users zelf als ze met een mega upload bvb bezig zijn.

Nu, die 20s is niet slecht, maar mag ook niet verhoogd worden. Sommige mods gaan dan té snel zijn voor het forum vrees ik :)

wat betreft die 'disable submit' das geen slecht gedacht van onzen zimmy. Ik zal dat eens bekijken vanaf zondag.

Nu, die programmering is ons werk niet eh Blue-Sky het is www.phpBB.com die deze software gratis ter beschikking stelt. Wij passen af en toe slechts iets aan, voegen iets toe of verbouwen iets :)

Dus die core-elementen dat is eigenlijk phpbb.

Maar hoe je het draait of keert: geduld hebben is een schone zaak!
I love it when a plan comes together!
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Maar ik weet niet of dat effect heeft dat beveiligingske op 2 keer heel snel klikken, dat werkt met sessies of cookies ofzo, maar als die niet sneller geschreven kunnen worden dan dat je klikt, ben je voorbij die beveiliging denk ik, ies testen...

edit: het werkt wel, heb eens geprobeert en hij gaf onmiddelijk een foutmelding dat ik een 2e keer klikte.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zal dat dus deze weekend eens bekijken :)

Ge zult de test daar dan wel van zien en dan bouwen we dat standaard in :)
meon
Administrator
Administrator
Provider

Dat disabelen kan vrij makkelijk via een klein, klein javascriptje ;)

Code: Selecteer alles

document.getElementById('buttonID').disabled = true
Dus dat wordt:

<BUTTON ID="buttonID" 
    onclick="javascript:document.getElementById('buttonID').disabled=true">OK</BUTTON>
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

javascript is helemaal niet nodig daarvoor en kan gemakkellijk uitgeschakeld worden .....

<input type="button" name="mybutton" value="submitbutton" DISABLED>
mja de gebruikers moeten er ene keer op kunnen klikken he dan zullen we toch javascript nodig hebben :-(
Registered Linux user #286313
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Erik schreef: mja de gebruikers moeten er ene keer op kunnen klikken he dan zullen we toch javascript nodig hebben :-(
Erik en de andere mods, 'k heb een erratum gegeven, zie bovenaan deze topic.
Verbeterd voorbeeld van een eventueel popup venstertje, 'k weet niet of dit bruikbaar is. Zou er wel professioneel uitzien als daar zo'n echt screentje te voorschijn komt. Mm..ja... jullie hebben daar zeker de ideale oplossing voor :-)
(Alhoewel, ik dacht ergens eens gelezen te hebben, dat Erik geen voorstander is van te vele popups, daar dit soms op de zenuwen werkt)
(die Engelstalige teksten in die tekening zijn omgezet door vertaalprogje en vatbaar voor verbetering hé)

Greetz
Blue-Sky
:wink:
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Erik schreef:

lol :lol: ,

Den erik is ne goeien: om te voorkomen dat ge er te veel op kunt klikken, moogt ge er helemaal niet op klikken hahaha :wink:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Blue-Sky schreef: (die Engelstalige teksten in die tekening zijn omgezet door vertaalprogje en vatbaar voor verbetering hé)
Ik zou inderdaad opteren voor een iets andere tekst :
- lijn 1 : Your message has been sent of Your message is being processed
- lijn 2 : Please be patient
If you can't beat them, confuse them.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Erik schreef:javascript is helemaal niet nodig daarvoor en kan gemakkellijk uitgeschakeld worden .....

mja de gebruikers moeten er ene keer op kunnen klikken he dan zullen we toch javascript nodig hebben :-(
Ja, lol: da's toch net wat mijn script doet eh: die value DISABLED zetten na 1x klikken? Wat heeft het voor zin die al bij voorbaat op disabled te zetten?
Dat moet via javascript, is gewoon niks anders hoor :)
Erik
Elite Poster
Elite Poster

toch blijf ik erbij

options => beveiliging => custom level helemaal beneden all script opties uitschakelen en javascript werkt nie meer .... dus eeeuh ? er zijn veel mensen die javascript uitschakelen om popups tegen te gaan bijvoorbeeld
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

als ge javascript uitschakelt, dan werkt er geen enkele site meer naar behoren. Voor popup zijn al popupkillerkes uitgevonden. De meerderheid van de mensen weet niet dat ge script kunt uitschakelen, of dat scripts zelfs bestaan. Ze willen gewoon dat internet werkt. Zo een zwaar probleem zal dat dus niet zijn :P
meon
Administrator
Administrator
Provider

En dan?
Ook al wordt javascript uitgeschakeld (wat slechts weinigen doen), dan blijft toch alles nog werken? Het enige dat dan niet gebeurt is dat de OK-knop meteen wordt gedisabled na een 1e klik. De submit-functie blijft natuurlijk behouden (want is gewoon html).

Hoe dan ook, die oplossing is een heel stuk vriendelijker dan gewoon maken dat niemand meer kan posten zoals gij eerst voorstelde :P
Sub Zero
Administrator
Administrator

De mensen die jscript afzetten weten waar ze mee bezig zijn en weten dat ze gewoon even moeten wachten. Bij de mensen die dit niet uitschakelen is het gewoon uit onwetendheid of gebrek aan geduld. En bij die mensen doet dit wel uit. Dus ik zie niet in waarom we het niet zouden proberen.

Cheers
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ik denk dat we dit thema nu beter overlaten aan onze experts ter zake.
Laat de mods er eens rustig over nadenken, dan komt beslist de beste oplossing uit de bus :wink:
Zoals meon het altijd zo duidelijk zegt :-) I Think I'm Thinking...
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mijnen computer zegt ook altijd "I'm thinking", en eventjes later crasht hij :roll:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat betreft die mededeling daar ben ik niet zo voor zenne.. dat zou ofwel weer een popup betekeken waar ik vierkant tegen ben, of dat zou de info worden die op de volgende pagina tijdelijk wordt getoond, maar dan is het al te laat om nog eens te drukken.

Ik denk dat het enkel die disable gaat worden en dat zal wel duidelijk zijn, maybe een status-indication in status-bar ... maar dan nog. Disable lijkt me genoeg en zal vanavond nog in voege komen vermoedelijk.
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

ik heb het de buttons zijn disabled maar nu post hij niet meer iets wat TheOddity ook al voor elkaar gekregen had .Ik ben mee iets bezig waarmee je een messagebox te zien krijgt "the form has been submitted please be patient" maar hij wil het niet doen he :-(
Bijlagen
disabled.jpg
(4.4 KiB) 109 keer gedownload
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Testing code :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Test is dus ok.

Na heel wat gezweet op een klein addertje zijn we er toch geraakt met de "eureka" van meon.

Vanaf heden zal de submit knop gedisabled zijn na posting. Ter preventie van dubbelposting. Een waarschuwing komt er niet. redenen hiervoor zie hoger.

Voila, issue solved.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Blue-Sky schreef:Laat de mods er eens rustig over nadenken, dan komt beslist de beste oplossing uit de bus :wink:
Inderdaad, onze experts hebben het dan toch voor elkaar gekregen en dat ondanks de hoge zomerse temperaturen :!:
Ferme job mannen, hoed af :-D

Blue-Sky
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Thx Bleu-Sky, vermoedelijk wel nog een neveneffect, maar dat proberen we zo snel mogelijk op te lossen.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”