Dommel of EDPnet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
DimitriD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2006, 13:45

Momenteel zit ik bij Euphonynet; maar heb de laatste tijd wat problemen gehad en de service Euphonynet is niet goed.

Als alternatieven zie ik Dommel of EDPnet.
Qua prijs zitten ze +/- gelijk, ook +/- gelijk met Euphonynet; enkel setup kost is een beejte spijtig.

Maar welke kan ik nu best nemen.
Ik zal wel gebruiken maken van Usenet, maar deed dit met Euphonynet niet omdat ze geen toegang bieden.

Voor beide providers lijken alleen voorstanders te zijn ...
Maar welke wint nu ?

Bedankt voor jullie mening
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DimitriD schreef:Voor beide providers lijken alleen voorstanders te zijn ...
Maar welke wint nu ?


Misschien een aantal tips om je keuze te maken...

- EDPnet is sneller 6 Mbps/640 Kbits tov. 4 Mbps/256 Kbits echter dit is enkel belangrijk als je onder de 2 a 2.5 km van een centrale zit (anders krijg je die snelheid waarschijnlijk toch niet)

- EPDnet is iets (4.5 euro) duurder voor 50 GB. Indien je echter minder verbruikt is het zo dat je bij EDPnet enkel moet betalen voor wat je verbruikt, met een minimum van 29.95 voor 20 GB, en 0.25 cent per GB (tot 32 GB is EDPnet dus goedkoper dan Dommel).

- EDPnet heeft nachtsurfen aan 50%, Dommel niet dacht ik (kan er althans niets van vinden op hun website)

- Dommel heeft een smallband van 1 Mbps... die van EDPnet ken ik eigenlijk niet.
stevenp008
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 nov 2006, 16:48
Locatie: Landen
Contacteer:

wel het grote voordeel bij dommel is dat er geen llimiet is voor het dowloaden.

50gb aan 4mbs en daarna gewoon verder downe tegen 1mbps.

Bij edpnet is het 20 gb download aan snelle lijn en dit tot 60gb bij te betalen en nadien op 128kbps dus smallband.

Ik ben zelf aan het zien voor naar dommel over te schakelen aangezien ik graag veel download en niet van smallband hou.

Greets Steven
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb voor EDPnet gekozen omwille van hun snelheid (niet enkel download, maar vooral de upload). Een beperking kan zijn dat je momenteel bij EDPnet geen 100GB limiet meer kunt aanvragen (ik heb die wel nog, weliswaar nog nooit nodig gehad).

Tot 31GB is EDPnet goedkoper dan Dommel, en vanaf 81GB wordt EDPnet weer goedkoper (tot 3 euro per maand). Daartussen is de prijs bij Dommel iets goedkoper (met een maximum van 4,50 euro bij 50GB).

Hou je rekening met de setupkost (25 euro voor EDPnet, 20 euro voor Dommel), gespreid over een jaar dan wordt bovenstaande:
Tot 30GB is EDPnet goedkoper dan Dommel, en vanaf 83GB wordt EDPnet weer goedkoper (tot 2,58 euro per maand). Daartussen is de prijs bij Dommel iets goedkoper (met een maximum van 4,92 euro bij 50GB).


Als ik opnieuw zou moeten kiezen, dan zou ik gewoon kijken of ik de maximale snelheid kan halen bij EDPnet. Indien niet, dan zou het Dommel worden...
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ook belangrijk als je usenet gebruikt.
Bij dommel heb je 50GB usenet gebruik bij EDP maar 10 GB
Wel is het aantal connecties dat je mag maken bij dommel afhankelijk van de belasting.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Snelheid is een zeer relatief begrip. Ik heb in de zone 09 relatief grote problemen met mijn EDPnet-verbinding. Synchro is pico-bello, maar heb soms tot 30% packet-loss. Overbelasting van de DSLAM is de (aanvaardbare) uitleg. Maar met een uitleg ben ik niet veel ...

Misschien heeft het te maken met het feit dat EDPnet op de Scarlet-backbone zit. Dommel zit op de Belgacom-backbone ...

Natuurlijk, zoiets kan je niet in euro's omzetten in de bovenstaande berekeningen, en ik heb gemerkt dat het packetloss downloaden niet onmogelijke maakt, in tegenstelling tot enige vorm van streaming media.

O ja, ander voordeel van EDPnet: Upstream haal je (continu hier, ondanks packet loss) 80 kB/s. Als je een eerlijke downloader bent in een efficiënt P2P-netwerk, kan dit je downloadsnelheid ten goede uitkomen ...

Groeten,
Feitsventje

Groeten,
Fietsventje
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

- Automatische facturatie van extra trafiek: €0,25 per begonnen GB
Na overschrijding van 60 GB komt u op smalband terecht


Die laatste zin laat vermoeden dat ge nooit aan 83 GIG zult geraken om te downloaden. Of zijn er formules waar het wel kan?
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

Dit kwam van de site van EDPnet
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

rdsl0361 schreef:- Automatische facturatie van extra trafiek: €0,25 per begonnen GB
Na overschrijding van 60 GB komt u op smalband terecht


Die laatste zin laat vermoeden dat ge nooit aan 83 GIG zult geraken om te downloaden. Of zijn er formules waar het wel kan?


Ik dacht te weten dat er ooit op de website stond dat je tot 100GIG kon gaan *UITZONDERLIJK* als je dat expliciet liet weten. Daar betaalde je dan ook wel weer wat voor, maar je kon er wel geraken.

En ik dacht ook te weten dat dit overlaatst (weet niet meer wanneer) afgeschaft bleek te zijn?

In welke mate deze tekst nog klopt, weet ik ook niet. Iemand anders die meer weet of dit kan bevestigen?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Indien je van plan bent een giga-leecher te worden ga je best naar dommel. Zo beïnvloedt je niet mijn downloadsnelheid.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

DOMMEL is de NR 1 momenteel
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

rdsl0361 schreef:- Automatische facturatie van extra trafiek: €0,25 per begonnen GB
Na overschrijding van 60 GB komt u op smalband terecht


Die laatste zin laat vermoeden dat ge nooit aan 83 GIG zult geraken om te downloaden. Of zijn er formules waar het wel kan?


Je vergeet nachtsurfen aan de halve prijs.
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

wat ook mss belangrijk kan zijn: dommel heeft 36h disconnects terwijl edpnet geen vaste ontkoppeling hanteert?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

lithion schreef:Indien je van plan bent een giga-leecher te worden ga je best naar dommel. Zo beïnvloedt je niet mijn downloadsnelheid.


Jaja en kan dat blijven duren bij dommel denk je ?
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Ik had een jaarke geleden het zelfde probleem.
Hier mijn conclusie:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12717
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Er zijn wel meer gelijkaardige threads, dus quote ik ff mezelf :wink:

Robbe schreef:
ro0tz schreef:Mijn vraag is nu: wat is, vanuit dit standpunt bekeken, de beste provider:
EDPnet of Dommel?

Ik zou zeggen dat Dommel er toch iets of wat beter uitziet dan EDPnet.
En uiteindelijk vrij gelijklopend is qua prijs, enkel de mogelijke maximum snelheid en trafiek verschillen.


EDPnet - ADSL MAX6 DYN PAKKET
Prijs : 29,95 euro
ip : dynamisch
download : max. 6144 kbps
upload : max. 640 kbps
trafiek : 20 gig
extra trafiek : €0,25 per overschreden gig (smalband vanaf 60 gig)

Dommel - netconnect
Prijs : 32,95 euro
ip : dynamisch
download : max 4,0 mbps
upload : max 256 kbps
trafiek : 50 gb/maand
extra trafiek : 50gb-100gb: 0,40 euro/gig, >100gb: 1,00 euro/gig of 2 van de 3 andere opties die ze aanbieden, waaronder een smalband van 1 mbps down en 256 kbps up


! afstand tot de centrale
! gemiddeld verbruik per maand
! smalband

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”