gezocht: wireless ADSL router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
fleu
Starter
Starter

Ok ik heb hier al eindeloze miserie mee gehad in het verleden met telenet en nu ik er eentje voor ADSL zoek weeral.

dus hoop ik dat ze me hier kunnen helpen

deze wireeles ADSL router moet voldoen aan volgende zaken:

-compatibel zijn met wireless internet liefst 54g heb in het verleden al veel gezien dat Kaartjes van X niet werken op routers van Y en omgekeerd terwijl dit normaal gezien allemaal stadnaard moet zijn

-stabiel zijn: hiermee bedoel ik dat ik hem niet om de dag moet in en uit de stroom moet trekken. ik gebruik mij internet voor te surfen, te msnen en te downloaden met torrents en dergelijke. ik weet niet goed wat het verband allemaal is maar ik wil niet als ik bv ff is skype met iemand dat de router crasht of als ik te veel connetcies heb bij bitcomet dat de modem vertraagt en vastloopt. dus een zwaar genoege processor

Dit zijn denk ik toch 2 criteria die elke fantsoendleijke router zou moeten kunnen maar war ik toch al heel lang mee sukkel.

Iemand een goed voorstel van ADSL router dat ik moet /kan kopen of wetende dat bepaalde routers een goede processor hebben

Alvast Bedankt

Tom
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb zelf recent eentje gekocht van USRobotics, een ADSL-router met wireless g, zitten wel enkele leuken dingen op, zoal dyndns. Is al uitgebreid getest met torrents en kan er heus wel tegen. Heeft me 70 euro gekost. Ik heb er al 2 verschillende laptops (Intel 2100 & 2200) en een pda (fujitsu-siemens loox N560) op getest en ze werken alle 3 aan 54 Mbps. Ik gebruik ik het wireless wel maar weinig, aangezien ik nog een dedicated openwrt AP heb staan.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

zelf heb ik nog maar pas een Vigor 2800VG aangeschaft

beetje prijzig maar je hebt er dan ook een uitstekend toestel voor (http://www.draytek.be).

Wireless LAN
Voice over IP
Printerpoort
VPN
Firewall
DoS
Content Filtering
URL Filtering
SurfControl
Instant Messaging blocking
P2P Blocking
VLAN en Ethernet Port Throttling