Wat nu? ADSL niet stabiel op ISDN lijn?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
laonightwolf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006, 14:31

Daar ik de grijze zone zit op de verschillende sites waar je testen kan doen als ADSL mogelijk is had ik even contact opgenomen met Belgacom.
Ze zouden een lijntest doen en mij opbellen.

Nu, deze morgen een telefoontje gehad en men vertelde mij dat ADSL niet mogelijk was op onze ISDN lijn, alleen op een analoge lijn.
Om ons digitale ISDN terug te veranderen naar analoog dienen we 57 euro te betalen.
Terwijl ik dacht dat ISDN de betere kwaliteit gaf...

Wie helpt hier?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laonightwolf schreef:Om ons digitale ISDN terug te veranderen naar analoog dienen we 57 euro te betalen. Terwijl ik dacht dat ISDN de betere kwaliteit gaf...


Heeft niet direct iets met de kwaliteit te maken (alhoewel), maar vooral met extra diensten die je (vroeger) niet had op een analoge lijn. Als je dat echter niet gebruikt (waarom heb je ooit die ISDN lijn genomen - heb je verschillende lijnen ?) ben je misschien beter af met een analoge.
laonightwolf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006, 14:31

Indertijd ISDN genomen om 2 lijnen te hebben en meer snelheid te hebben via dialup internet. (had toen ook een BBS draaien, en zo kon ik 's nachts met 2 lijnen werken).
Nu hebben we gewoon 2 lijnen nodig voor tel en fax.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laonightwolf schreef:Nu hebben we gewoon 2 lijnen nodig voor tel en fax.


Tja, overschakelen naar twee analoge lijnen dan... en indien je zelf niet veel faxed kan je daarvoor misschien best een Discovery lijn nemen.

Nu in theorie is ADSL en ISDN (ITU Recommendation G.992.1 Annex B (ADSL access over ISDN lines) perfect te combineren, maar blijkbaar is BGC daar dan niet voor te vinden ?
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

laonightwolf schreef:Indertijd ISDN genomen om 2 lijnen te hebben en meer snelheid te hebben via dialup internet. (had toen ook een BBS draaien, en zo kon ik 's nachts met 2 lijnen werken).
Nu hebben we gewoon 2 lijnen nodig voor tel en fax.


Dan zou ik ze gewoon laten omschakelen naar 2x Discovery Analoge lijnen. Heb je hetzelfde, voor minder geld (2x 6,5€/maand) én heb je ook de mogelijkheid om ADSL te doen.

Mvg,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

X-2datop schreef:Dan zou ik ze gewoon laten omschakelen naar 2x Discovery Analoge lijnen.


Hangt er een beetje vanaf of ze veel gebruikt worden om te bellen/faxen... een Discovery lijn kost nu éénmaal meer aan gesprekskosten.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Omdat het ISDN-signaal meer bandbreedte gebruikt dan PSTN wordt de beschikbare bandbreedte voor het ADSL-signaal kleiner. Bij ISDN begint de afstand dus sneller een rol te spelen.
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

Vieten schreef:Omdat het ISDN-signaal meer bandbreedte gebruikt dan PSTN wordt de beschikbare bandbreedte voor het ADSL-signaal kleiner. Bij ISDN begint de afstand dus sneller een rol te spelen.

Correct
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”