Ik veronderstel dat niemand er een probleem mee heeft om van 2 maanden gratis internet te genieten, je moet er enkel een klein beetje moeite voor doen, maar niet veel.

We beginnen met een mailtje naar de telenet facturatie dienst, via een form op de site.
Hier: http://www.telenet.be/nl/klantendienst/ ... _info.page
Bij "Waarover gaat je vraag?" kies je gewoon "Ik heb een vraag over mijn factuur"
In dat mailtje zet je gewoon de vraag, Hoe zeg ik mijn telenet abonnement op?
Vergeet ook je telefoonnummer niet op te geven.
Enkele dagen later zal je een telefoontje van telenet krijgen met de vraag waarom je je abonnement wil opzeggen. Dan antwoord je gewoon dat je niet tevreden bent met Telenet en dat je wil overschakelen omdat alle nieuwe klanten bij telenet speciale promoties krijgen en dat jij daar als trouwe klant nooit van hebt kunne genieten. En dat de voorwaarden bij andere providers gewoon beter zijn en dat het schandalig is dat wij in België het meeste betalen voor internet in heel Europa met telenet en belgacom op kop. Als ze vragen naar welke provider je wil overschakelen kies je gewoon een andere provider naar keuze.
Het is heel belangrijk dat je blijft volharden (ik veronderstel dat jullie nog wel meer negatieve toestanden kunnen bedenken bij telenet) tot het antwoord komt waarop je hebt zitten wachten. "Wij kunnen U wel 2 maanden gratis internet aanbieden." Daar ga je gewoon op in.
Dit komt allemaal uit eigen ervaring, mij is het dus gelukt, maar ik heb volhard in de boosheid en ben toch overgeschakeld naar HappyManny (www.happymany.be) omdat de voorwaarden er gewoon beter zijn als je met 4mbit geboeg hebt.
Enjoy, en post de resultaten als het kan

Greetz
thomax