Probleem: Belgacom ADSL met TELE2 modem/router?

Plaats reactie
Jorisss
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2006, 17:52

De historie in het kort:

- Tele2 aangevraagd. Heeft zeer lang geduurd, steeds problemen, nooit op internet geraakt. Tele2 opgezegd en overgeschakeld op Belgacom ADSL.

- Toen ik de bevestigingsbrief van Belgacom kreeg heb ik geprobeerd om de boel op internet te krijgen. Dat lukte vrij snel. Nu (paar dagen later) echter geen internet meer! (waren die paar dagen dat het werkte via een plots werkende Tele2 of Belgacom? I don't know! Kan me niet meer herinneren of ik de log-in/paswoord naar Belgacom heb veranderd)

- Ik probeer het probleem op te lossen door alles opnieuw te configureren. Inloggen op de Speedtouch 706 WL is echter geen pretje.
Log-in en wachtwoord (tele2/tele2 zoals beschreven in de tele2 handleiding) werken niet meer. Via http://speedtouch.lan kan ik nog wel in de router geraken maar ik kan praktisch geen instellingen veranderen. Ik kan bv. nergens Belgacom ADSL log-in en wachtwoord instellen...

Is de Tele2 speedtouch ook bruikbaar voor Belgacom adsl of hebben zij procedures ingebouwd om dit onmogelijk te maken? (zo lijkt het wel)

Help!
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Flash die modem voor te beginnen al maar eens naar de laatste nieuwe firmware van Speedtouch zelf...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Hier de link naar de laatste (provider-onafhankelijke) firmware voor je 706:

http://mirror.opensourcehub.com/pub/speedtouch/routers/ST706WL/

De laatste versie is 6.1.9.6. Ik heb die ook al geinstalleerd op mijn 716.

De upgrade kan niet wireless gebeuren. Ook best uw PC een vast IP adres geven, daarna weer over op DHCP.
Jorisss
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2006, 17:52

poekie68 schreef:Hier de link naar de laatste (provider-onafhankelijke) firmware voor je 706:

http://mirror.opensourcehub.com/pub/speedtouch/routers/ST706WL/

De laatste versie is 6.1.9.6. Ik heb die ook al geinstalleerd op mijn 716.

De upgrade kan niet wireless gebeuren. Ook best uw PC een vast IP adres geven, daarna weer over op DHCP.


Bedankt! Van't weekend probeer ik het uit!
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hello,

Dit heeft te maken met het feit dat de modem zijn config automatisch van de Tele2 server afhaalt, en dit staat zo dus ingesteld, als je de router flasht is al die info weg.

Mvg,
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... wie we daar hebben ! :-D Welcome back.
Jorisss
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2006, 17:52

Bad news! Laptop via netwerkkabel met modem verbonden maar flashen ging niet... je moet daar wachtwoord voor ingeven (tele2/tele2 werkt uiteraard niet) Ook nog gepoogd om het eens via USB te proberen maar ook die poging is vruchteloos daar de tele2-versie van deze modem niet eens een USB poort heeft! Wat een rommel!
Tot slot nog even het toestel opengevezen en op zoek gegaan naar jumpers maar ook daarvan geen enkel spoor!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Dat lag in de lijn van de verwachtingen, maar omdat ik het zelf nog nooit geprobeerd had, wist ik ook niet met zekerheid of dit niet zou lukken.

Wat je wel kan proberen is de flash uitvoeren na een terugval naar "core mode" : Thomson reset button zo lang indrukken tot de powerled oranje kleurt, daarna flash proberen. Ik kan het niet garanderen, maar je hebt een behoorlijke kans dat dit wel werkt. Je moet die reset vrij lang onderhouden (meer als 5 seconden, echt wel vrij lang) en de 716's zullen dan in core/kernel mode springen, waardoor je een flash kan uitvoeren zonder opgave van wachtwoord. Ik heb zelf geen 706, maar met een beetje geluk werkt de 706 ook zo.

En nee, jumpers ga je daar echt niet zien hoor. De Thomson/Alcatels doen alles via software.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Je moet die reset vrij lang onderhouden (meer als 5 seconden, echt wel vrij lang)


Als ik mij niet vergis is het zelfs 20 tot 30 seconden.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

kaween schreef:... wie we daar hebben ! :-D Welcome back.


Lol, thanks, maar ben nog ni helemaal terug hoor.

Ik kom zo nu en dan eens kijken en als ik iets kan toevoegen zal ik het dan effe doen.
Afbeelding
Jorisss
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2006, 17:52

Vandaag bij Belgacom ne Philips Wireless modem/router gaan kopen. Fluitje van een cent! Wel prijzig (99 euro) maar aangezien ik die modem van tele2 toch nooit betaald heb... :lol:
joker16
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2006, 17:15
Locatie: omg. antwerpen

Zonde van die 99 euro , flashen met de reset-button werkt namelijk perfect.
Ik heb hier de tele2 easybox (ST706WL) perfect op een tele2 all-in abo lopen (internet + voip is ok) met de algemene firmware van thomson (versie 6.1.9.6).
Zodoende heb ik alle controle en kan ik als er iets veranderd dit perfect zelf veranderen.
Ik kan als er na een jaar een betere abo/provider komt makkelijk overschakelen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... vreesde ik al. Met de 716 gaat dat perfect, zie niet in warom dat niet zou gaan met een 706. Maar ik praat niet met zekerheid over dingen die ik niet zelf heb uitgetest. Bij deze, dank je voor de bevestiging.

En 99€ voor -wat in wezen- een half-verneukte SMC-7904WBRA in een Philips-doosje is, is ronduit diefstal. Vooral ook omdat de BGC firmware in die dingen nogal eens hele rare zaken durft te doen, zoals een tijdje geleden gebleken : firewall aan, helft van de sites werkte niet meer. Contact met BGC : "we weten het, er komt een nieuwe flash". Nieuwe flash erin, ben je gek, help niks.

Ik heb zelf ook zo'n Philips/BGC gehad, en het was geen slecht toestel (eenmaal de Philips firmware er terug in zat), maar om te zeggen dat hij -beter- is als de Thomson ..... nou .... :roll:
Trevorken
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 maa 2006, 11:29
Locatie: Laakdal

En zeker als je weet dat die dingen bij de Carrefour een heel pak minder kosten.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Wel prijzig (99 euro)


In de Fnac: 69 euro, en na wat aandringen bij Belgacom ook.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”