Welke provider samen met edpnet te gebruiken?
Broba2-providers: BelCenter, EDPnet, Scarlet, SurfADSL. Ik zou wel weten welke te kiezen, eerlijk gezegd.ZMD schreef:Weet er iemand welke internet provider er op de zelfde lijn te gebruiken is waar ik nu mijn EDPnet adsl verbinding op heb?
Waarom vraag je dat?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
:O Je snelheid gaat er niet op toenemen hoor.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Zitten de (door scarlet) overgenomen tiscali klanten nu ook op Broba2?Anonymous schreef:Broba2-providers: BelCenter, EDPnet, Scarlet, SurfADSL. Ik zou wel weten welke te kiezen, eerlijk gezegd.
Ken schreef::O Je snelheid gaat er niet op toenemen hoor.
Zit nu op smallband en dan kan ik eventueel aan vrienden of familie vragen of ik hun abbo effe mag gebruikenAnonymous schreef: Waarom vraag je dat?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
kvrees dat dat niet zal lukken.. de provider die je gebruikt is ook ingesteld op de DSLAM (lees: centrale), of dat was toch zo een dik jaar geleden toen ik nog bij bgc werkte... het zal dus een account van een andere EDPnet gebruiker moeten zijn...
ik zit hier bij scarlet (ex-tiscali) en ik kan nog steeds inloggen met een skynet account, dus denk ik niet dat het echt van dezelfde provider zal moeten zijn
(is dit eigenlijk toegelaten om iemand anders zijn account te gebruiken? Ik doe dit nu ook soms wel eens, maar kan je hierdoor in de problemen komen ofzo?)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(is dit eigenlijk toegelaten om iemand anders zijn account te gebruiken? Ik doe dit nu ook soms wel eens, maar kan je hierdoor in de problemen komen ofzo?)
Je moet wel op hetzelfde netwerk zitten. Je kan in geen geval aanmelden met een turboline gebruikersnaam op een broba netwerk en andersom. Dan kom je gewoon niet tot bij de aanmeldingsserver van de provider.eldiablo schreef:ik zit hier bij scarlet (ex-tiscali) en ik kan nog steeds inloggen met een skynet account, dus denk ik niet dat het echt van dezelfde provider zal moeten zijn![]()
Voor zover ik weet speelt de provider hierin geen verdere rol, maar ik heb nog niet het ene of het andere bewezen gezien...
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Dit wil ik nu ook wel eens weten. Dus als ik het goed begrepen heb kan ik als ik een edpnetabo heb niet inloggen met een fulladsl of Dommel login.
Nu heb ik fulladsl en kan ik zonder problemen inloggen met een skynetlogin.
Kan ik met een edpnetabo meerdere ip's hebben? Dus op verschillende plaatsen inloggen als die op hetzelfde netwerk zitten? Bij een Skynet multi werkt dit, maar is dit zo voor alle abo's waarbij je met meerdere pc's op het net kan?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Nu heb ik fulladsl en kan ik zonder problemen inloggen met een skynetlogin.
Kan ik met een edpnetabo meerdere ip's hebben? Dus op verschillende plaatsen inloggen als die op hetzelfde netwerk zitten? Bij een Skynet multi werkt dit, maar is dit zo voor alle abo's waarbij je met meerdere pc's op het net kan?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Met surfadsl kon het ook ... ik maakte met plezier gebruik van de 19GB die mijn zuster niet gebruikte van haar 20GB-limiet ...
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Dat wil ik dus ook doenblondie2001 schreef:ik maakte met plezier gebruik van de 19GB die mijn zuster niet gebruikte van haar 20GB-limiet ...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
*bump*
Weet er iemand welke providers er op dezelfde dslam zitten?
Belgacom Skynet & Fulladsl zitten nog steeds op dezelfde.
Ik heb hier trouwens ook een dsl-lijn van telenet liggen, maar daar werkt geen van bovenstaande providers mee.
Mijn pa wil overschakelen naar edpnet, kan ik dan nog een skynet of fulladsl abbonement gebruiken om in te loggen?
Ik heb hier trouwens ook een dsl-lijn van telenet liggen, maar daar werkt geen van bovenstaande providers mee.
Mijn pa wil overschakelen naar edpnet, kan ik dan nog een skynet of fulladsl abbonement gebruiken om in te loggen?
Als je edpnet neemt, kom je op BROBA2 terecht. Je kan dus niet inloggen met een skynet login. Logins die wel zouden werken zijn: scarlet/tiscali, e-leven, evonet, belcenter, ...tjoep schreef:*bump*
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
We gaan eens een deftig antwoord geven:
Indien EDPNET via Scarlet op Broba 2/BRUO werkt, dan zal je enkel kunnen inloggen normaal met een scarlet login, alsook alle andere providers die via Scarlet werken: evonet, ...
Met een tele2 via broba2/bruo zal je niet kunnen inloggen op scarlet en consoorten omdat het achterliggende netwerk van Versatel/tele2 is.
Via de oude turbolijnen kan het zijn dat het wel lukt om via andere providers in te loggen.
Indien EDPNET via Scarlet op Broba 2/BRUO werkt, dan zal je enkel kunnen inloggen normaal met een scarlet login, alsook alle andere providers die via Scarlet werken: evonet, ...
Met een tele2 via broba2/bruo zal je niet kunnen inloggen op scarlet en consoorten omdat het achterliggende netwerk van Versatel/tele2 is.
Via de oude turbolijnen kan het zijn dat het wel lukt om via andere providers in te loggen.