Wireless router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Wlf
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik ben dus bezig met een zoektocht naar een wireless router en ik heb nog enkele vragen.

Zijn de netwerkproducten van MSI iets waard?
Is ZyXEL kwaliteit?
Icecubes
Member
Member
Provider

Ik zou het niet kopen

Ik zou voor een Linksys WRT54GL gaan of een oudere WRT54G of GS. Dit zijn prima toestellen en duur zijn ze ook niet. Voor een 60-70 euro heb je zo een toestel.

Waarom linksys? Omdat je hier third party firmwares op kunt installeren zoals open-wrt en dergelijke. Deze firmwares bieden een hele hoop extra opties om je router af te stellen, hierdoor krijgt je router ook een meerwaarde. Je kan onder andere het vermogen instellen.

Ik zelf zeer goede ervaring met die toestellen. Overlaatst had ik een nieuwe WRT54G, versie 5. Deze kan je niet zomaar flashen met een third party, hiervoor heb ik een kabel moet solderen en en op de router ook een connector zodat ik via de parallelle poort een verbindin kon maken met de rom. Daarom dat ik je een WRT54GL aanraadt , dan kan je zonder soldeertoestanden die firmwares gebruiken.

Grtz
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Icecubes schreef: Ik zelf zeer goede ervaring met die toestellen. Overlaatst had ik een nieuwe WRT54G, versie 5. Deze kan je niet zomaar flashen met een third party, hiervoor heb ik een kabel moet solderen en en op de router ook een connector zodat ik via de parallelle poort een verbindin kon maken met de rom. Daarom dat ik je een WRT54GL aanraadt , dan kan je zonder soldeertoestanden die firmwares gebruiken.

Grtz
De V5 is al enige maanden flashable ZONDER JTAG cable !

http://www.bitsum.com/openwiking/owbase ... 54G5%5FCFE
Icecubes
Member
Member
Provider

ditCh schreef: De V5 is al enige maanden flashable ZONDER JTAG cable !

http://www.bitsum.com/openwiking/owbase ... 54G5%5FCFE
Juist , maar deze manier is toch anders dan normaal. Een JTAG cable kan achteraf toch nog handig zijn.

Maar het is eenvoudiger om een WRT54GL te kopen als je nog geen router hebt. Dan heb je meer zekerheid...

Grtz
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Icecubes schreef: Juist , maar deze manier is toch anders dan normaal. Een JTAG cable kan achteraf toch nog handig zijn.
Zeker en vast ... ik heb men v5 geflasht met bovenstaande methode ... en niet gelukt :P
Wlf
Plus Member
Plus Member
Provider

maar is msi nu goed?

want ik kan een msi router + wireless usb stick kopen voor €35

en kijk ik nu scheel of staan er geen datasheets op de site van linksys :?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”