ADSL2+ wanneer in belgie ?
Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat EDPnet net het zelfde zal introduceren als ze in nederland aanbieden. Nederland loopt ver voorop als het op internet toegang aankomt.
EDPnet zal het kommende jaar ook niet met ADSL2+ over de brug komen, het probleem is dat scarlet (het onderliggende netwerk van EDPnet) voorlopig geen ADSL2+ gaat introduceren.
Dommel daarintegen heeft wel ADSL2+ op de roadmap staan. En ze zouden het ook kunnen voorzien omdat ze op het belgacom netwerk zitten.
Greetz Wouter
EDPnet zal het kommende jaar ook niet met ADSL2+ over de brug komen, het probleem is dat scarlet (het onderliggende netwerk van EDPnet) voorlopig geen ADSL2+ gaat introduceren.
Dommel daarintegen heeft wel ADSL2+ op de roadmap staan. En ze zouden het ook kunnen voorzien omdat ze op het belgacom netwerk zitten.
Greetz Wouter
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
dommel wil dit ofwel vdsl2 begin/midden 2007 aanbieden
Geachte,
Onze excuses van het laattijdige antwoord. maar er zijn voor ons ook nog een aantal vraagtekens mbt vdsl2 of adsl2+.
Veel zal afhangen van een beslissing van het BIPT om adsl2+ al dan niet in een reference offer aan te bieden.
Komt dit er, zullen we ADSL2+ accounts aanbieden ism turboline van belgacom.
Komt deze er niet zullen we waarschijnlijk VDSL2 aanbieden ism turboline maar dit zal pas een stuk later zijn ongeveer Q32007.
Veel zal dus afhangen van het BIPT en vooral van de timing van deze beslissing. In elk geval willen we ten laatste in Q12007 hierover uitsluitsel hebben en zullen we hier ook rond informeren.
Met vriendelijke groeten,
Meilleures salutations,
Best regards,
Dus alles hangt af van het BIPT. En welke rol speelt Belgacom in dit verhaal. Want dat gebeurt toch op hun netwerk.
Wat zullen de prijzen worden dat de resellers aan Belgacom zullen moeten betalen?
Zullen de prijzen zakken zoals in het buitenland of gaat men het introduceren als een snel en duur abb zodat je rond de 50 tot 60 euro gaat moeten dokken?
Zal het voor iedereen beschikbaar worden of ga je geluk moeten hebben afhankelijk van waar je woont?
Het wordt dus wachten tot minimum half 2007 voordat het er is. Dank je wel Belgacom om de mensen dom te houden en dit landje tot een stukje rimboe te maken in Europa.
Wat zullen de prijzen worden dat de resellers aan Belgacom zullen moeten betalen?
Zullen de prijzen zakken zoals in het buitenland of gaat men het introduceren als een snel en duur abb zodat je rond de 50 tot 60 euro gaat moeten dokken?
Zal het voor iedereen beschikbaar worden of ga je geluk moeten hebben afhankelijk van waar je woont?
Het wordt dus wachten tot minimum half 2007 voordat het er is. Dank je wel Belgacom om de mensen dom te houden en dit landje tot een stukje rimboe te maken in Europa.
-
- Elite Poster
voor sommigen is dit misschien slecht nieuws, maar zolang belgacom geen adsl2+ abonnementen aanbiedt, is dit ook niet van toepassing voor wholesale. En dit zal nog niet voor direct zijn.
En ikzelf vind dit ook zeer spijtig !
En ikzelf vind dit ook zeer spijtig !
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Zambo schreef:Dank je wel Belgacom om de mensen dom te houden en dit landje tot een stukje rimboe te maken in Europa.
Dat heeft niks te maken met Belgacom maar met de overheid en het BIPT die de markt niet 100% vrijmaken.
Belgacom speelt gewoon het economisch spel zoals elk bedrijf doet: er is weinig tot geen concurrentie dus er is geen nood om vernieuwende producten op ADSL aan te bieden. En de klanten lopen niet massaal weg omdat er geen ADSL2+ is dus zou nu al die abbo's aanbieden overkill zijn en kannibaliseren op de VDSL abbo's (waarvoor er veel meer geïnvesteerd is).
-
- Elite Poster
niet helemaal juist.
pasop vergis je daar niet in. er is onlangs hieromtrent een communicatie geweest en het klopt hoor wat ik heb gezegd.
pasop vergis je daar niet in. er is onlangs hieromtrent een communicatie geweest en het klopt hoor wat ik heb gezegd.
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Ook het feit dat EDPnet ook in 2007 geen ADSL2+ zal aanbieden is pure speculatie. In Januari 2007 zal hieromtrent een officiële communicatie gedaan worden.
internet, fiber & telephony
- deej
- Elite Poster
EDPnet schreef:Ook het feit dat EDPnet ook in 2007 geen ADSL2+ zal aanbieden is pure speculatie. In Januari 2007 zal hieromtrent een officiële communicatie gedaan worden.
Met concrete abonnementen dan? Want met een "we gaan het in Qx aanbieden" press-release alleen raken we echt niet vooruit.
Deej_1977 schreef:Zambo schreef:Dank je wel Belgacom om de mensen dom te houden en dit landje tot een stukje rimboe te maken in Europa.
Dat heeft niks te maken met Belgacom maar met de overheid en het BIPT die de markt niet 100% vrijmaken.
Belgacom speelt gewoon het economisch spel zoals elk bedrijf doet: er is weinig tot geen concurrentie dus er is geen nood om vernieuwende producten op ADSL aan te bieden. En de klanten lopen niet massaal weg omdat er geen ADSL2+ is dus zou nu al die abbo's aanbieden overkill zijn en kannibaliseren op de VDSL abbo's (waarvoor er veel meer geïnvesteerd is).
Door dit volgens Belgacom economisch spel te spelen worden we wel een Rimboe gebied in Europa. Waar we nog altijd met heel dure (max) 4Mbits lijntjes zitten.
Deze redenering van Belgacom toont aan dat het niet wenst innoverend te werk te gaan. Dat ze niet wensen vooruit te gaan. Waarom dan nog 40 euro betalen voor een 4Mbits lijn? Voor een 10Mbits lijn betaal je veel minder!!! Waarom voortdurend uitstellen van ADSL2+? Waarom peperdure tarieven voor telefonie?
Bang om de aandeelhouders tegen het hoofd te stoten?
Wat is de reden nu van het niet willen vooruitgaan?? Ze hebben geld, dus ze kunnen investeren!! Waarom Belgacom, waarom Belgacom maak je van België een rimboegebied.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Wat ik eigenlijk erg vind is dat ADSL2+ wel degelijk als technologie is uitgerold, alleen niet wordt aangeboden
Enkel voor 'stomme' belgacom tv
Enkel voor 'stomme' belgacom tv
- deej
- Elite Poster
Zambo schreef:Bang om de aandeelhouders tegen het hoofd te stoten?
Wat is de reden nu van het niet willen vooruitgaan?? Ze hebben geld, dus ze kunnen investeren!! Waarom Belgacom, waarom Belgacom maak je van België een rimboegebied.
Ik denk dat je beter eens een cursus corporate economics gaat volgen.
Deej_1977 schreef:Zambo schreef:Bang om de aandeelhouders tegen het hoofd te stoten?
Ik denk dat je beter eens een cursus corporate economics gaat volgen.
Ik ben een gewone consument die het onbegrijpelijk vindt dat een bedrijf als Belgacom, trouwens het enige volgens de media, die niet in het rood staat en dus geld heeft om te investeren. Waarom lanceert men dan geen ADSL2+, die er trouwens al ligt voor hun digitaal televisie platform.
Als consument vraag ik mij af waarom een (max)4Mbits lijn nog 40 Euro dient te kosten?
Als consument vraag ik mij af waarom Belgacom 20 euro meer per maand rekent voor 24/7 gratis te bellen.
Als consument vraag ik mij af waarom Belgacom weigert vooruit te gaan.
Dat zijn heel fundamentele vragen die ik stel als consument. Zeker als je kijkt naar onze buurlanden waar je voor veel minder geld per maand een veel grotere snelheid hebt. Waar er beweging is op de markt voor de consument. Waar er volop geinvesteerd wordt om de technologie tot bij de consument te brengen. Natuurlijk weet ik ook wel dat het BIPT hier in dit landje een schakel in het proces is, vraag mij dan ook af waarom ze niet sneller stappen zetten op de markt verder verplicht open te gooien.
Dit heeft dus niets met het volgen van een cursus te maken. Dit is een dagdagelijks gegeven van de markt in dit landje die ondertussen meer en meer rimboe gebied is binnen de EU. Met dank aan Belgacom
- deej
- Elite Poster
Zambo schreef:Waarom lanceert men dan geen ADSL2+, die er trouwens al ligt voor hun digitaal televisie platform.
Vraag & aanbod. Geen vraag of kleine vraag dus geen aanbod.
Vraag - Aanbod ??
Was er destijds dan in Nederland bvb. meer vraag naar ?
Wonen er in onze buurlanden dan een pak agressievere mensen die op de tafel kloppen en zodoende de snellere en goedkopere lijnen (-tarieven) daardoor verkregen hebben ?
Hoe moeten we hierop in België dan reageren ?
Massaal brieven sturen naar BIPT en Belgacom en Telenet ?
Massaal onze facturen dan niet meer betalen ?
Dreigen met debatten op TV (denk dat dit het beste is...)
Groet Frank
BTW ik ben al overgeschakeld naar het iets betere... EDPNET ; vooral voor de limiet ....
Was er destijds dan in Nederland bvb. meer vraag naar ?
Wonen er in onze buurlanden dan een pak agressievere mensen die op de tafel kloppen en zodoende de snellere en goedkopere lijnen (-tarieven) daardoor verkregen hebben ?
Hoe moeten we hierop in België dan reageren ?
Massaal brieven sturen naar BIPT en Belgacom en Telenet ?
Massaal onze facturen dan niet meer betalen ?
Groet Frank
BTW ik ben al overgeschakeld naar het iets betere... EDPNET ; vooral voor de limiet ....
Deej_1977 schreef:Zambo schreef:Waarom lanceert men dan geen ADSL2+, die er trouwens al ligt voor hun digitaal televisie platform.
Vraag & aanbod. Geen vraag of kleine vraag dus geen aanbod.
Lijkt mij nogal een arrogante houding naar de consument toe en een flauw excuus van de providers (Belgacom in de eerste plaats) uit.
deze houding getuigt inderdaad van een totaal gebrek aan innovatie.
Als het dus van Belgacom afhing zouden we nu nog met de Dial-up verbindingen zitten. Het enige wat ik nu hoop is dat die ADSL markt zo snel mogelijk open geworpen wordt zodat de grote Belgacom verplicht wordt om te innoveren.
Met uw redenering zouden de helft van de goederen die in de winkels ligger er eigenlijk niet moeten liggen. Daar voor velen er eigenlijk geen vraag van was vanuit de consument maar dat de bedrijven wel gemaakt hebben met als doel een vraag te maken.
Iedereen geeft hier Belgacom de schuld.
Euhm tis de overheid die alles in handen heeft en niets doet...
Zolang de overheid niets doet zal er ook niets gebeuren hoor.
Voor de rest stop het gewhine maar dit jaar komt er toch nix en het 1Q 2007 ook niet.
Euhm tis de overheid die alles in handen heeft en niets doet...
Zolang de overheid niets doet zal er ook niets gebeuren hoor.
Voor de rest stop het gewhine maar dit jaar komt er toch nix en het 1Q 2007 ook niet.
-
- Elite Poster
het is inderdaad het vraag en aanbod dat hier speelt
voor de internauten onder ons, is een belgacom abonnement voldoende, ook voor mij. Maar voor de meeste thuisgebruikers is een adsl go ideaal met alle voordelen erbij (muziek, foto's, games,...) Voor de meeste is dit dikke zever, waar ik alle begrip voor heb, maar voor die klanten die het wel hebben, is dit zeer interessant en ze zijn dan ook tevreden met het abonnement en de snelheden.
Het is echter een kleine minderheid die snellere verbindingen willen en daarvoor zijn er voldoende alternatieven. Maar klagen over Belgacom zal u niet vooruithelpen
voor de internauten onder ons, is een belgacom abonnement voldoende, ook voor mij. Maar voor de meeste thuisgebruikers is een adsl go ideaal met alle voordelen erbij (muziek, foto's, games,...) Voor de meeste is dit dikke zever, waar ik alle begrip voor heb, maar voor die klanten die het wel hebben, is dit zeer interessant en ze zijn dan ook tevreden met het abonnement en de snelheden.
Het is echter een kleine minderheid die snellere verbindingen willen en daarvoor zijn er voldoende alternatieven. Maar klagen over Belgacom zal u niet vooruithelpen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Hierin geef ik hollebollegijs gelijk, Skynet biedt een hoop extra's en een betere service, ook doordat ze kunnen steunen op de techniekers van Belgacom.
Wel vind ik dat ze het benutten van die extra's wat eenvoudiger mogen maken.
Wel vind ik dat ze het benutten van die extra's wat eenvoudiger mogen maken.
- deej
- Elite Poster
Zambo schreef:Met uw redenering zouden de helft van de goederen die in de winkels ligger er eigenlijk niet moeten liggen. Daar voor velen er eigenlijk geen vraag van was vanuit de consument maar dat de bedrijven wel gemaakt hebben met als doel een vraag te maken.
Met mijn redenering weet ik dat vele goederen innovatief op de markt komen omdat ze een latent aanwezige vraag invulden met een nieuw en uniek product, of dat ze beter waren dan de concurrentie. Da's basiseconomie & eigen aan de vrije markteconomie die we hier kennen.
Daarbij zijn 2 dingen essentieel: marktonderzoek naar de potentiële vraag & de aanwezigheid van voldoende concurrentie. Dat laatste bestaat quasi niet in BE. Als je in NL enkel en alleen naar de vraag zou gaan kijken zou je misschien vaststellen dat de meerderheid van de internetters zijn supersnelle ADSL2+ verbinding niet eens voor de helft benut. Maar de concurrentie zorgde ervoor dat ISPs mekaar de loef wouden afsteken en dus nieuwe snellere producten op de markt brachten (ook omdat het kader er voor was).
Nogmaals, klaag en zaag wat je wil over innovatie, daar ligt men in de BGC Torens niet van wakker. De cijfers, die tellen. En als ik meer kan verdienen door minder te investeren, dan doe ik dat als bedrijf. De rest is ruis die hoogstens eens wat ongemakken meebrengt.
- Mette
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
nochthans verkopen ze ook digitale TV bij belgacom en daarvoor is de bandbreedte van adsl NIET voldoende (zeker niet als er nog mensen zitten te surfen terwijl er TV wordt gekeken)
dus ik weet het toch zo maar niet eigelijk
nu ja, voor mij (heb dus geen belgacom TV), is deze snelheid die we nu hebben (ik heb een 3300/384 profiel) ook voldoende, zeker en vast
maar dat wilt imo niet zeggen dat je de toekomst en de vooruitgang in de weg moet staan imo
nu ja, ADSL2 hoef ik daarom niet direct te hebben, maar ik vind het verschil van internetabo's tussen belgie en andere landen (nederland, duitsland, frankrijk om over zweden nog maar te zwijgen ) toch wel redelijk belachelijk eigelijk
je vraagt u soms toch af waarom dit zo is (buiten omdat de staat geen nut ziet om geld uit te geven in iets waar ze niks van kennen)
ik heb toch wat het gevoel dat belgacom en telenet onder 1 hoedje spelen met het doel van zo veel mogelijk mensen geld af te troggelen en zo weinig mogelijk geld te moeten uitgeven (alles op het gemakske, zo kunnen ze meer geld uit de consument slaan)
er is niet echt sprake van monopolie, maar met hun 2 samen hebben ze toch zeer duidelijk wel een monopolie imo
dus ik weet het toch zo maar niet eigelijk
nu ja, voor mij (heb dus geen belgacom TV), is deze snelheid die we nu hebben (ik heb een 3300/384 profiel) ook voldoende, zeker en vast
maar dat wilt imo niet zeggen dat je de toekomst en de vooruitgang in de weg moet staan imo
nu ja, ADSL2 hoef ik daarom niet direct te hebben, maar ik vind het verschil van internetabo's tussen belgie en andere landen (nederland, duitsland, frankrijk om over zweden nog maar te zwijgen ) toch wel redelijk belachelijk eigelijk
je vraagt u soms toch af waarom dit zo is (buiten omdat de staat geen nut ziet om geld uit te geven in iets waar ze niks van kennen)
ik heb toch wat het gevoel dat belgacom en telenet onder 1 hoedje spelen met het doel van zo veel mogelijk mensen geld af te troggelen en zo weinig mogelijk geld te moeten uitgeven (alles op het gemakske, zo kunnen ze meer geld uit de consument slaan)
er is niet echt sprake van monopolie, maar met hun 2 samen hebben ze toch zeer duidelijk wel een monopolie imo
-
- Premium Member
over vraag en aanbod gesproken. Had je 5 jaar geleden gevraagd of er veel vraag is naar een mp3 speler: 90% van de mensen zouden je met vragende blik blijven aankijken en afvragen wat je bedoelt. Mara het is er en zowat iedereen heeft een ipod. Idem met een gsm: had iemand hget ooit nodig? niet echt. Nu kunnen we niet zonder. Voordien was er nochthans geen vraag naar. Idem met blu-ray en hd-dvd: er is geen vraag naar zolang de prijs er niet voor normaal is, vergelijkbaar met de opkomst van de dvd speler: die kwam pas goed op gang als de prijs zakte. dan pas is er vraag naar: als het al voorhanden is. Ik ben er zeker van dat als je nu aan de belgische internetgebruikers gaat vragen qua snelheid en limiet dat 90% er geen problemen mee heeft met de huidige situatie. Geef ze echter een half jaar een adsl 2+ verbinding vergelijkbaar aan die van Nederland of Frankrijk en ze gaan ook niet meer hun huidige lijn willen.... Onwetendheid als 'geen vraag naar' vertalen is eigenlijk een kromme redenering.
Daarbij is het voor belgacom echter wel economisch de slimste zet om dit niet aan te bieden. Pure economische logica.
Daarbij is het voor belgacom echter wel economisch de slimste zet om dit niet aan te bieden. Pure economische logica.
Deej_1977 schreef:Zambo schreef:Met uw redenering zouden de helft van de goederen die in de winkels ligger er eigenlijk niet moeten liggen. Daar voor velen er eigenlijk geen vraag van was vanuit de consument maar dat de bedrijven wel gemaakt hebben met als doel een vraag te maken.
Nogmaals, klaag en zaag wat je wil over innovatie, daar ligt men in de BGC Torens niet van wakker. De cijfers, die tellen. En als ik meer kan verdienen door minder te investeren, dan doe ik dat als bedrijf. De rest is ruis die hoogstens eens wat ongemakken meebrengt.
Dat men daar in Brussel hier niet wakker van ligt is nogal duidelijk. Toch vindt ik het raar dat men vanuit hun torens er de noodzaak niet van inzien. Blijkbaar in de rest van de wereld wel en blijkbaar kunnen ze er daar wel aan verdienen. Zijn wij Belgen dan zo uitzonderlijk? Of is Belgacom zo onaantastbaar en mag er geen terechte kritiek meer geuit worden?
Zonder innovatie was er geen gsm, was er geen digitale televisie, was er geen abs, waren er geen auto's, waren er geen .... kan zo tot in het onneindige doorgaan. en de clou van de zaak is dat de technologie beschikbaar is, Belgacom dient zelfs het warm water niet meer uit te vinden.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
het gros van de mensen kennen maar 2 internet aanbieders: Belgacom en Telenet, omdat die ook de meeste reklame maken
je kan het vergelijken met de vrije markt inzake gas en electriciteit; 98% van de mensen blijven bij electrabel, omdat het een vaste waarde is en ze niets afweten van de kleinere concurrenten
je kan het vergelijken met de vrije markt inzake gas en electriciteit; 98% van de mensen blijven bij electrabel, omdat het een vaste waarde is en ze niets afweten van de kleinere concurrenten
- Mette
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Contacteer:
znoppels schreef:het gros van de mensen kennen maar 2 internet aanbieders: Belgacom en Telenet, omdat die ook de meeste reklame maken
inderdaad en juist daardoor blijft volgens mij de internetmarkt zo gesloten en ligt die zoveel achter op andere landen
daar heb je toch meestal een groot deel providers die tegen mekaar concureren en zo dus zowel de prijzen als de specs altijd beter en beter maken voor de consument
fdreesen schreef:Vraag - Aanbod ??
Och man. Ik kom van bij Telenet een aantal jaar geleden. Weet je hoeveel het heeft uitgemaakt met TN op TV te krijgen? Niets, nada, ballen.
Als je ze al eens op TV krijgt in het nieuws, wordt het mooi weggestoken door één of andere knappe PR vrouw, met een glimlach, e voila. En als je ze al eens op een *slik* consumenten programma krijgt, dan heb je al te vaak zo een bimbo die eventjes de vooraf gesproken vragen zal voorlezen, of één of andere klant die men juist uit een ontwenningskliniek gehaald hebben...
Het effect is NIETS, maar ook niet. Zo dus, denk je dat een dreigement iets uitmaakt voor die mannen? Nee, ze genieten rustig verder van de mega cash dat ze binnen halen.
Te bedenken, dat enkel jaren geleden België voorliep op de omliggende landen. Nu zijn we langzaam het derde wereld land in de EU aan het worden op gebied van Internet.
Wat er echt mis is in België: Het controle orgaan werkt niet. In Nederland was het tegen KPN zeer snel van: Vrijgeven of boetes. prijzen lager of boetes. etc... En dat heeft concurrentie veroorzaakt.
Hier in België is het soms een figuurlijke slap op de vingers, en af en toe een deal aankondigen van interconnectie kost, of andere zever die 90% van de mensen niets van merken.
België is bijna nog altijd hetzelfde als 6 jaar geleden. Sure, Scarlet is er bijgekomen als 'big' player, en dat is het zowat, want die hangen ook nog af van de goodwill van BC voor de connectie kosten. Niemand die kan op vechten tegen het ge-erft netwerk dat BC heeft liggen. Bekijk TN eens, en de mega schuld die ze hebben. Al de rest zijn niets anders dan resellers.
En znoppels: Doe me aub niet lachen, met de electrabel vergelijking. Dat is identiek dezelfde situatie. Men moet enorme bedragen betalen om de elektriciteit tot bij u thuis the krijgen. En al die kleine "goedkopere" leveranciers. Lees eens GOED wat er op hun site staat. Al te vaak als je de extra's die men aanrekende erbij telde, is het verschil zo klein, dat het de moeite niet meer is. We hebben hier een deftige vergelijking gemaakt, en het was de tijd & moeite niet waard ( enkel in speciaal gevallen kwam men beter uit, maar voor een doorsnee gezin, nee ).
Want vergeet niet, alles moet nog via Electrabel verlopen. Neem je elektriciteit bij een concurrent, en er moet iets gebeuren aan je installatie. Plop... Electrabel. En dan ga je identiek hetzelfde zien als bij BC. O je bent een klant bij ons. Morgen is het gefixed. O, je bent een klant bij de concurrentie, volgende week hebben we misschien tijd. Maar nee Madam, het probleem zit bij uw Provider. Maar nee madam, het zit bij Electrabel. Maar nee madam, het is uw Provider...
Zelfde situatie ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Arqentus schreef:Want vergeet niet, alles moet nog via Electrabel verlopen. Neem je elektriciteit bij een concurrent, en er moet iets gebeuren aan je installatie. Plop... Electrabel. En dan ga je identiek hetzelfde zien als bij BC. O je bent een klant bij ons. Morgen is het gefixed. O, je bent een klant bij de concurrentie, volgende week hebben we misschien tijd. Maar nee Madam, het probleem zit bij uw Provider. Maar nee madam, het zit bij Electrabel. Maar nee madam, het is uw Provider...
Zelfde situatie ...
Hier sla je de bal volledig mis hoor. Het grote verschil tussen Belgacom en Electrabel is dat er een duidelijke scheiding is tussen een netwerkoperator en een leverancier. Bij elektriciteit is de leverancier bvb Electrabel, terwijl de operator bvb EANDIS (vroegere gaselwest, sibelgas, IMEWO, ...) is. Twee verschillende bedrijven dus (op papier in ieder geval, 70 % is eigendom van de gemeenten en 30 % van elektrabel). Bij Belgacom is de operator en leverancier éénzelfde firma.
Verander je van elektriciteitsleverancier, dan wordt gewoon je meterstand opgevraagd waardoor ze perfect de overgang kunnen maken. De elektriciteit gaat toch allemaal over dezelfde kabel.
Inderdaad, op het vlak van elektriciteit is het zo geregeld dat je producenten hebt zoals elektrobel en SPE en dat je netbeheerders hebt: elia die de hoogspanning voor zijn rekening neemt en de vroegere intercommunalen die de laagspanningsverdeling doen. Als je een probleem hebt met je kabel zul je niet naar elektrabel moeten alhoewel die wel je stroom produceren. Bij een probleem dien je je intercommunale te bellen en die komen dan langs. Het verhaal is hier echter ook niet uitsluitend positief: vroeger loste elektrabel al je problemen netjes en redelijk goedkoop op, nu met de intercommunales is het oplossen van problemen een veel duurdere zaak geworden!!
gegroet,
willi
gegroet,
willi
- deej
- Elite Poster
We hebben dus in België een Elia nodig die Belgacom haar telefonienetwerk afpakt, de NMBS haar Fibers en de kabelaars hun kabel. Alles wat ooit gelegd is met belastingsgeld moet daarin. En die firma moet men 100% naar de beurs brengen zodat er geen één ex-aandeelhouder doorweegt.
Zo heb je een perfecte scheiding tussen infra & content.
Maar bon ik zal maar eens nijpen en terug wakker worden.
-
- Elite Poster
Deej_1977 schreef:We hebben dus in België een Elia nodig die Belgacom haar telefonienetwerk afpakt, de NMBS haar Fibers en de kabelaars hun kabel. Alles wat ooit gelegd is met belastingsgeld moet daarin. En die firma moet men 100% naar de beurs brengen zodat er geen één ex-aandeelhouder doorweegt.
Ik vrees dat ik al een gedacht heb wie de grootste aandeelhouders gaan (willen) worden
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
Deej_1977 schreef:We hebben dus in België een Elia nodig die Belgacom haar telefonienetwerk afpakt, de NMBS haar Fibers en de kabelaars hun kabel. Alles wat ooit gelegd is met belastingsgeld moet daarin. En die firma moet men 100% naar de beurs brengen zodat er geen één ex-aandeelhouder doorweegt.
je vergeet natuurlijk wel dat dat al een tijdje geleden is.
dus zou men ook het onderscheid kunnen maken op bijvoorbeeld centrales die door belgacom zelf gezet zijn.
of centrales die door overheidsgeld gezet zijn.
wat krijgen we dan: slechtere service want die "elia" heeft dan een stuk in handen maar ook belgacom.
"ja meneer dat kabeltje kan u door ons laten maken maar voor dat andere moet u bij belgacom zijn"
EDPnet schreef:Ook het feit dat EDPnet ook in 2007 geen ADSL2+ zal aanbieden is pure speculatie. In Januari 2007 zal hieromtrent een officiële communicatie gedaan worden.
Dat is juist mijn probleemke, ik zou willen overschakelen naar adsl van edpnet maar als adsl2+ er begin 2007 zou zijn, dan wacht ik nog met de omschakeling, is het maar eind 2007dan zou ik nu al overschakelen.
Dilemma dilemma
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Elia heeft nie zo veel kabel in vergelijking met eandis (die dus veel laagspanningskabels in Vlaanderen beheert). Je moet van de lokale leverancier (in ons geval Belgacom) een aparte beheerder maken. De meeste isp's hebben hun eigen netwerk (vergelijk met hoogspanningsnet, Elia) maar geen enkel een netwerk die tot de klant thuis loop (local loop, vergelijk met laagspanningsnet, Eandis).
Enkele voorbeelden waar het al gelukt is:
NMBS: opgesplitst in beheerder van de infrastructuur en een operator die de treinen laat rijden. Samen in handen van de NMBS Holding
Elektriciteit: Elia/Eandis en Electrabel.
Belgacom is trouwens nog altijd een overheidsbedrijf want de Staat heeft 50% + 1 aandeel. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom Belgacom woekerwinsten mag maken zonder ingrijpen van de overheid (Belgacom is dus gewoon de Belgacow: de melkkoe van de Belgische Staat)
BRUO is wel een gedeeltelijke oplossing voor sommige operatoren die ADSL2+ willen aanbieden, maar nog altijd héél kostelijk.
Enkele voorbeelden waar het al gelukt is:
NMBS: opgesplitst in beheerder van de infrastructuur en een operator die de treinen laat rijden. Samen in handen van de NMBS Holding
Elektriciteit: Elia/Eandis en Electrabel.
Belgacom is trouwens nog altijd een overheidsbedrijf want de Staat heeft 50% + 1 aandeel. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom Belgacom woekerwinsten mag maken zonder ingrijpen van de overheid (Belgacom is dus gewoon de Belgacow: de melkkoe van de Belgische Staat)
BRUO is wel een gedeeltelijke oplossing voor sommige operatoren die ADSL2+ willen aanbieden, maar nog altijd héél kostelijk.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
xyrax schreef:EDPnet schreef:Ook het feit dat EDPnet ook in 2007 geen ADSL2+ zal aanbieden is pure speculatie. In Januari 2007 zal hieromtrent een officiële communicatie gedaan worden.
Dat is juist mijn probleemke, ik zou willen overschakelen naar adsl van edpnet maar als adsl2+ er begin 2007 zou zijn, dan wacht ik nog met de omschakeling, is het maar eind 2007dan zou ik nu al overschakelen.
Dilemma dilemma
Niet moeilijk toch, als je een nieuwe Modem koopt zorg er dan dan voor dat hij adsl2+ ondersteund ... als het erdoor komt dan kan je er van genieten
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
patje schreef:xyrax schreef:EDPnet schreef:Ook het feit dat EDPnet ook in 2007 geen ADSL2+ zal aanbieden is pure speculatie. In Januari 2007 zal hieromtrent een officiële communicatie gedaan worden.
Dilemma dilemma
Niet moeilijk toch, als je een nieuwe Modem koopt zorg er dan dan voor dat hij adsl2+ ondersteund ... als het erdoor komt dan kan je er van genieten
Maar als ik nu overschakel en in vb. maart komt adsl2+, dan moet ik nog jaartje wachten voor overschakeling omdat het contract voor 1 jaar is of ben ik daar mis ?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
xyrax schreef:
Maar als ik nu overschakel en in vb. maart komt adsl2+, dan moet ik nog jaartje wachten voor overschakeling omdat het contract voor 1 jaar is of ben ik daar mis ?
Normaal je moet je ieder moment kunnen veranderen van type abonnement, alee bij belgacom is dat toch zo hoor bvb van een go kan je ten allen tijde veranderen naar een plus of multi en omgekeerd, ze passen dan gewoon je abonnement aan.
ik weet niet precies hoe het zit bij Edp, maar iemand van de staff zal daar wel kunnen op antwoorden
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
- brooklyn
- Elite Poster
Voor de rest stop het gewhine maar dit jaar komt er toch nix
Das ook de gemakzuchtige houding van de vlamingen, schouders optrekken en we zien wel, maar ondertussen sleuren ze ons van alles daar ons strot.
Die topmanagers peisen dat wij een bende debielen zijn, vroeg of laat betalen ze de rekening. k hoop voor Belgacow en telenet dat er hier nooit een deftige isp provider komt met voor waarden uit de buurlanden.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
brooklyn schreef:Die topmanagers peisen dat wij een bende debielen zijn, vroeg of laat betalen ze de rekening. k hoop voor Belgacow en telenet dat er hier nooit een deftige isp provider komt met voor waarden uit de buurlanden.
Zolang ze langs Belgacom of telenet moeten voor hun trafic te bestellen zal dat nog lang kunnen duren denk ik ?
Maar EDPnet en Dommel zijn wel de goede weg ingeslagen denk ik, nu kunnen ze toch moeilijk achterblijven ?
- deej
- Elite Poster
Coop schreef:Maar EDPnet en Dommel zijn wel de goede weg ingeslagen denk ik, nu kunnen ze toch moeilijk achterblijven ?
Probleem is dat die providers maar bij een kleine schare enthousiastelingen gekend is. De grote massa kent enkel Belgacom, Telenet en misschien Scarlet & Tele2.