beste mensen,
Ik ben gedwongen om voor school een xp pro editie te instaleren(momenteel heb ik home)
Heb een Medion 96500 laptop (ja ik hoor jullie al aankomen, nix als problemen, hoewel dit mijn eerste probleem is maar soit het probleem dient opgelost te worden...) waarvan de hd opgedeeld is in 3 partities, 2 ntfs en 1 fat32.
Voor hetgeen ik nu kom te vertellen heb ik allerhande dingen geprobeert, zoals de recoverprocedure van medion via de fat32 partititie,...tevergeefs...
Mijn 3 partities zijn nu geformateerd en dismounted en ik zit nog steeds bij mijn beginprobleem: ik kan de partitie waar xp moet worden geinstaleerd selecteren maar tijdens het kopieren van de installatiebestanden valt mijn laptop gewoonweg uit...
Ik ben ten einde raad en vraag julie hulp!
mvg en dank bij voorbaat
HULLEP voor installatie windows xp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Hoi.
Klinkt niet echt gezond. Medion of niet (en van mij hoor je geen "is rommel", ik ken de meeste notebooks aan de binnenkant, en ik heb genoeg gezien om te weten dat dure notebooks zeker niet altijd kwaliteit betekenen), een machientje moet werken. Period.
MAAR.
Je notebook hoort hoe dan ook -nooit- "weg te vallen" bij een doodgewone XP installatie. Maakt niet uit wat voor partitieindeling je daarvoor had lopen.
Notebooks die echt fysisch uitvallen hebben bijna altijd fysische schade of overhittingsproblemen. Zoek dus niet verder in softwarehoek : dit is een hardwareprobleem. En echt *uitvallen* is meestal een vrij ernstig probleem. Check eerst je airflow : probeer te checken of de fans draaien, en of de koelbody niet compleet vol stof zit. Je notebook is niet echt oud, maar sommige merken notebooks zijn hier hypergevoelig aan (oudere Acers, huidige HP's, Dell's voor de Inspiron 8600 series), en dit herken je meestal door een sterk verhoogde geluidsproductie net *voor* het uitvallen. Het is niet omdat je een Centrino hebt, dat dit geen probleem kan zijn. Een domme truuk die soms werkt : neem 2 dikke boeken, en zet je notebook erop op zulke wijze dat je zoveel mogelijk van de bodem van je notebook "open" laat en zo de luchtflow maximaliseert. Als dat een verschil maakt, is er een zwaar koelingsprobleem met je notebook.
Ik kan je ten eerste aanraden naar een Hiren CD te zoeken op het net (torrents of dergelijke). Daar vindt je tamelijk wat goede tools op om je notebook's memory en hdd uit te testen.
Geeft dat ook niets, wordt het problematisch, en kan je best die notebook even naar iemand brengen die daarmee ervaring heeft. Als je zo niemand kent, wordt het bellen naar Medion's dienst na verkoop in België (Veromex of General Supply).
Klinkt niet echt gezond. Medion of niet (en van mij hoor je geen "is rommel", ik ken de meeste notebooks aan de binnenkant, en ik heb genoeg gezien om te weten dat dure notebooks zeker niet altijd kwaliteit betekenen), een machientje moet werken. Period.
MAAR.
Je notebook hoort hoe dan ook -nooit- "weg te vallen" bij een doodgewone XP installatie. Maakt niet uit wat voor partitieindeling je daarvoor had lopen.
Notebooks die echt fysisch uitvallen hebben bijna altijd fysische schade of overhittingsproblemen. Zoek dus niet verder in softwarehoek : dit is een hardwareprobleem. En echt *uitvallen* is meestal een vrij ernstig probleem. Check eerst je airflow : probeer te checken of de fans draaien, en of de koelbody niet compleet vol stof zit. Je notebook is niet echt oud, maar sommige merken notebooks zijn hier hypergevoelig aan (oudere Acers, huidige HP's, Dell's voor de Inspiron 8600 series), en dit herken je meestal door een sterk verhoogde geluidsproductie net *voor* het uitvallen. Het is niet omdat je een Centrino hebt, dat dit geen probleem kan zijn. Een domme truuk die soms werkt : neem 2 dikke boeken, en zet je notebook erop op zulke wijze dat je zoveel mogelijk van de bodem van je notebook "open" laat en zo de luchtflow maximaliseert. Als dat een verschil maakt, is er een zwaar koelingsprobleem met je notebook.
Ik kan je ten eerste aanraden naar een Hiren CD te zoeken op het net (torrents of dergelijke). Daar vindt je tamelijk wat goede tools op om je notebook's memory en hdd uit te testen.
Geeft dat ook niets, wordt het problematisch, en kan je best die notebook even naar iemand brengen die daarmee ervaring heeft. Als je zo niemand kent, wordt het bellen naar Medion's dienst na verkoop in België (Veromex of General Supply).
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Wat is er mis met GSC? Zij doen de dienst-na-verkoop voor de medion producten aangekocht in de dichtsbijzijnde aldi.kaween schreef:Geeft dat ook niets, wordt het problematisch, en kan je best die notebook even naar iemand brengen die daarmee ervaring heeft. Als je zo niemand kent, wordt het bellen naar Medion's dienst na verkoop in België (Veromex of General Supply).
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Nee, die doen dat niet (meer). Service is nu in handen van medion.nlSub Zero schreef:Wat is er mis met GSC? Zij doen de dienst-na-verkoop voor de medion producten aangekocht in de dichtsbijzijnde aldi.kaween schreef:Geeft dat ook niets, wordt het problematisch, en kan je best die notebook even naar iemand brengen die daarmee ervaring heeft. Als je zo niemand kent, wordt het bellen naar Medion's dienst na verkoop in België (Veromex of General Supply).
Voor twan: Probber eens te starten met een "live CD" met Linux. Vermits je dan je HD niet gebruikt kan je al vaststellen of er daar al dan niet een prbleem mee is.
Live CDs zijn te downen van SUSE , Ubuntu en van Knoppix.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com