Card reader als linux instalatie CD ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik vroeg me af of het mogelijk is om op een card reader (met een kaartje in DUH) de inhoud van een ISO file kan zetten. Waarvan ik dan boot. Concreet wil ik het volgende:
Linux distro instaleren vanaf een card reader.
Iemand enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt ? (als dit al kan ?)

Alvast bedankt!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Ge bedoelt iets genre SD-kaartje?
Gaat er heel sterk aan liggen op welke manier dat die kaartlezer intern verbonden is. Met een USB-stick (met heel wat prullen, want die bootable krijgen is niet vanzelfsprekend) zou het wel moeten lukken.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:
Provider

normaal lukt dat perfect, ik heb vroeger nog met thin-clients gewerkt en die booten ook vanaf een flash drive...

Echter heel belangrijk is dat jou bios USB boot ondersteunt of flash boot of alternatieve boot
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Provider

Die USB card reader word weergegeven als generic storage onder harde schijven. Als ik kies in het boot menu daarvan te starten, dan doet hij het gewoonlijke wat hij normaal zou doen bij het starten van windows zou doen bevoorbeeld. Maar hij boot nie, hij blijft gwn hangen bij het schermpje net voor het booten. Echt vreemd omdat hij niet zegt boot failure ofz, hij zegt of doet gwn niets. Nog iemand suggesties/opmerkingen ?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”