Antivirus/Antispam.

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

As we said: aan de spam is er nog werk. Ze zouden beter eens wat config options voor die spam vrijgeven, zodat we dat zelf wat beter kunnen afstellen :)

Kzeg het ze moeten met nen deftige spam-coëfficient werken!
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die spamfilter trekt op niks...

Ik heb nog maar op welgeteld 1 emailtje er iets van gemerkt: eentje die een middeltje om je-weet-wel-wat te verlengen, kwam [spam] voor te staan, voor de rest wordt ik nog altijd even hard gebombardeerd met nutteloze emails...
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

lol en dat noem je een spam filter ?? ik zal je eens zeggen wat ik een spamfilter noem.

in mijn ogen is een spamfilter software dat de door u aangeduide (ongewenste mail ) automatisch naar de map van verwijderde berichten download (zonder uw tussenkomst ) eerst dat is wat ik een spamfilter noem.Trouwens die "[spam]" heb ik nie eens nodig om spam te herkennen ik herken dat vanzelf heb ik die "[spam]" niet voor nodig

hier bestaan oplossingen voor maar deze zijn niet gratis en ik mag geen reclame maken :mrgreen:
Registered Linux user #286313
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Tja, als er voor alle spammail die [spam] komt te staan is het eenvoudig om daar een filterregel voor te maken eh, maar als die spamfilter van skynet het niet herkent, tja, dan hebt ge daar niet veel aan...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ewel die [SPAM] voor iets zetten zouden ze kunnen doen door die teksten van die emails woord per woord te scannen via een buffer en die teksten dan te analyzeren door een algoritme dat free op het net zit. Dat berekent een spam-coëfficient en als dat te hoog is zet ge daar SPAM voor.

Potverdikke, mijn medestudenten die een spam-filter moesten maken, zijn beter dan dat geval van Skynet. :s
elrocco
Plus Member
Plus Member

Ik heb me ook ingeschreven voor de testfase van de spam en anti-virusfilter...en moet zeggen, de spamfilter doet het bij mij heel goed.Bij iedere spammail komt er [spam] voor te staan.Heb een regeltje gemaakt dat die onmiddellijk naar de verwijderde items moeten worden doorverwezen, en bij het sluiten van outlook wordt m'n prullenmand ook leeggemaakt.Weg spam.Heel af en toe komt er nog eentje door, maar het is een hele verbetering.
Ik moet toegeven dat ik ook nog spamfighter heb geïnstalleerd.En die paar mails die dan nog zouden durven binnenglippen, vangt spamfighter dan wel op.Het programma werkt met een database, die constant wordt geupdated, door het "blocken" van mails van de gebruikers (zoals jullie en ikzelf dus).

Ik ben er over het algemeen wel tevreden over!

Elrocco 8-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ah, werkt de spam ondertussen beter? Denk dat het tijd is voor een tweede ronde testen ? :p Nuja, BGC zit hier waarschijnlijk stiekem mee te lezen en passen hun filter/av aan, naar de kritiek die we hier geven lol

Ivm AV, blijkbaar draait de AV-test niet enkel op een alias, maar wel op de volledige mailbox, ofwel, worden sommige virusen automatisch verwijderd op server bij detectie...

Want ik had een test-alias gemaakt voor testing... en nu heb ik gisteren een mail ontvangen op normaal adres: mail-body was vervangen door Skynet notif, dat BugBear.b cleaned was...

Notification was niet dezelfde als met die RAV..attachement op mijn alias. Ofwel is dit bijzonder voor BugBear, ofwel is er ondertussen weer iets veranderd. Nog iemand gelijkaardige gevallen gehad?

elrocco, let wel op dat skynet geen 'not-spam'-mail, ook catalogeert en spam voorzet... dat gebeurt redelijk vaak zenne.. NAV bij mij doet dat toch véél :) Gewoon mail ivm pc-werk: SPAM lol dus kzou toch altijd eerst eens checken in je prullenbak, alvorens te wissen.
elrocco
Plus Member
Plus Member

Jaja, dat doe ik wel.Ik besef wel dat dit nog in een testfase zit.Om die reden hou ik alles nog heel goed in 't oog.Tot hiertoe nog geen enkel mailtje terug moeten halen uit m'n prullenbakje.Dus voor mij doet ie't goed.
Thanks anyway for the info,

Elrocco
elrocco
Plus Member
Plus Member

Heeft iedereen die zich inschreef voor die testfase nu ook een mailke gekregen om je uit te schrijven?Ikke wel dus.Met als bericht dat men de testfase wil evolueren.Indien men zich niet uitschrijft, wordt men automatisch uitgeschreven per 8augustus.Ik heb da gedaan.Maar wou toch even weten of dat nu wel gemeend was(grapje misschien?).Ik werd die filter ondertussen wel al goed gewoon!
Ik sta op de eerste rij als ze het tooljte definitief in gebruik gaan nemen!!!
Nice job!

Elrocco 8-)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

het was in beta fase, als je het vanaf nu wil zal je ervoor moeten betalen :(
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Yep idd mail ontvangen. Maar ik heb toch enkele twijfels.

De mails op de alias werden goed gecontroleerd. Maare de mails op mijn andere accounts werden ook gecontroleerd.. die waarvoor ik niet ingeschreven had. Ik vraag mij af of Skynet niet bepaalde virussen (loveu.vbs, bugbear,..) niet preventief sowieso gaat scannen... dat men slechts voor de volledige av zal moeten betalen...?

Zou niet correct zijn.. maar kom dit is speculeren. Ik heb alleszinds gemerkt dat ik op alle aliassen gecontroleerd werd.

Zullen zien en uitkijken naar mededelingen van BGC.

Ik ga me trouwens niet uitschrijven.. eens zien of hun systeem wel werkt :)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik dacht dat het scannen gebeurde op de mailbox en niet op de alias?

Nu, ik ben niet zo erg tevreden over de spamfilter. Ik heb slechts 3 mailtjes gehad die als [spam] stonden aangeduid. Een heleboel andere spammailtjes zijn er zonder problemen door geraakt.
Of wordt ook spammail onverbiddelijk verwijderd voor het ontvangen? Dat kan ik natuurlijk niet weten/testen.
Ik heb in elk geval m'n mailbox niet gebruikt om eens te testen met wat spammail die ik zelf verstuurd heb, enkel de gebruikelijke spammail.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, heb de tekst nog eens opnieuw gelezen en ja, daar staat nu wel dat het is 'on entering the mailbox'. Dus niet op alias. Ik dacht dat het op alias was, omdat ze een emailadres vroegen om te subscriben en geen login bvb. Zou logischer geweest zijn moesten ze op mailbox scannen dat ze login vragen dan emailadres. Hierdoor ging ik er een beetje vanuit dat het op alias was.

NU het klopt want ik heb me uitgeschreven met een ander emailadres dan ik mij heb ingeschreven en hij zegt zonder problemen dat het in orde is...

Nu van AV was ik zeer tevreden. Van spam minder zie hoger.
Normaal worden geen mails verwijdert, dat zou niet doenbaar zijn, dan zou er veel persoonlijke mails verloren gaan ook... dat kan skynet zich niet veroorloven ;-)
Ma als ze spam betalend gaan maken dan gaat dat toch niet zo goed zijn denk ik. Liever av betalend dan spam :) AV werkt goed enja, daar moet je maar beetje voor betalen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”