1483 bridging-verbinding instellen op Philips SNA6600?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Daylight
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2006, 19:10

Heeft iemand enig idee hoe je een Philips modem/router instelt zodat hij een verbinding maakt via het bridging-protocol? Moet hiervoor enkel NAT uitgeschakeld worden of moeten ook nog andere instellingen veranderd worden?


alvast bedankt! :wink:
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

ergens in home networking kan je dat instellen.
moet je gewoon de LAN1 bv in bridging zetten en klaar.

(Moet je ff zoeken want weet het niet meer helemaal vanbuiten)
Daylight
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2006, 19:10

killer schreef:moet je gewoon de LAN1 bv in bridging zetten en klaar.


...dat had ik geprobeerd, maar blijkbaar werkt de verbinding daarna niet meer. Ik denk dat ik ofwel ergens nog een andere instelling in de routerconfiguratie moet wijzigen ofwel iets moet veranderen bij het opzetten van een netwerkverbinding in windows (nu heb ik een LAN-verbinding ingesteld, maar er wordt geen gebruikersnaam/wachtwoord gevraagd en bij de bridging-protocol instellingen wordt blijkbaar geen gebruikersnaam/wachtwoord mee opgegeven). :?

Ik heb al vanalles uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. De reden waarom ik het bridging-protocol wil instellen is dat ik dc++ aan de praat wil krijgen en dit niet lukt met portforwarding zoals op veel plaatsen verkeerdelijk beweerd wordt. Naar het schijnt zou het wel werken met bridging...

nog tips :???: :wink:
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

als ge diee zo bridged zet moet e inloggen met den andere router dat ge de rop hebt aangesloten ..
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

ik kreeg ze altijd aan de praat, LAN1 in bridging gooien met VPI/VCI 8/35, router aansluiten op poort 1, en inbellen via PPPoE.
Daylight
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2006, 19:10

Avenger schreef:als ge diee zo bridged zet moet e inloggen met den andere router dat ge de rop hebt aangesloten ..


Misschien begrijp ik het bridging protocol verkeerd, maar ik dacht dat dit zou mogelijk zijn met één router: bij mijn Philips SNA6600 zitten de modem en router trouwens samengevoegd in 1 apparaat. Ik dacht dat het bridging protocol ervoor zorgde dat een router weet naar welk netwerk hij bepaalde gegevens moet doorzenden en naar welk netwerk niet...of zie ik het fout? :roll:

Killer schreef:[...]router aansluiten op poort 1, en inbellen via PPPoE.


... de Philips SNA6600 is één apparaat en op "poort één" van dit apparaat heb ik de ethernetkabel die van de pc komt, ingestoken... is het dan toch de bedoeling dat ik meerdere apparaten gebruik voor bridging? :?
kbraeken
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:18

Heb je 't volgende al eens geprobeerd :

dc++ in active mode zetten, je wan-ip adres invullen en poort kiezen. Vervolgens dmv port forwarding die poort doorsturen naar je lokaal ip adres van die pc, EN de firewall eens volledig afzetten op de philips.

Had vroeger hetzelfde probleem met een belkin modem, en daar bleek de oorzaak aan de ingebouwde firewall en dos-protectie te liggen, die het aantal connecties bij zoekresultaten e.d. niet aankon, waardoor de router volledig crashte ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Daylight schreef:Ik denk dat ik ofwel ergens nog een andere instelling in de routerconfiguratie moet wijzigen ofwel iets moet veranderen bij het opzetten van een netwerkverbinding in windows (nu heb ik een LAN-verbinding ingesteld, maar er wordt geen gebruikersnaam/wachtwoord gevraagd en bij de bridging-protocol instellingen wordt blijkbaar geen gebruikersnaam/wachtwoord mee opgegeven). :?


Je moet in Windows dan wel een PPPoE verbinding maken (dus geen gewone LAN verbinding meer) en hierbij je user/paswoord opgeven.

Waarom wil je trouwens bridging gebruiken als dergelijke dingen je totaal onbekend zijn ?
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 nov 2006, 10:30

http://www.p4c.philips.com/files/s/sna6 ... fu_nld.pdf


wellicht heb je hier iets aan. mischien ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”