Domeinnaam vraagjes

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb momenteel ASP(.NET)-hosting (ergens in Egypte) met daaraan een domeinnaam gekoppeld. Ik ben daar tevreden van en de prijs valt reuze mee, ik wens dit dus te behouden...

Nu zou ik graag een .be domeinnaam hebben die liefst ook naar deze hosting verwijst. URL-forwarding wens ik enkel in uiterste nood te gebruiken.
Wanneer ik bijvoorbeeld op de website van Combell kijk, dan zie ik daar als gratie optie DNS-records (A/MX/CNAME) staan. Ik ben hier echter niet zo in thuis. Betekent dit dus dat ik zonder probleem deze domeinnaam kan koppelen aan mijn bestaande hosting? En HOE moet dit dan?

Gezien EDPnet mijn huidige provider is, had ik ook eens bij hen gekeken. Maar zij bieden deze optie blijkbaar niet aan? En wat vragen ze voor een subdomein?

Zijn er nog websites die interessant zijn qua prijs voor wat ik wil? Laat Cheapass maar buiten beschouwing, naast prijs is kwaliteit ook wel belangrijk ;-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je moet eigenlijk kijken naar hoeveel domain pointers jouw hosting toestaat.
khsw
Elite Poster
Elite Poster

En kan ik met die CNAME niets doen? Of neem ik best contact op met mijn hosting-provider hiervoor?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Verandering moet dan eigenlijk bij je hosting gebeuren. Als bla.be verwijst naar ip x.x.x.x moet er op x.x.x.x iets zijn dat verwijst naar de juiste vhost (meestal naam based).

een cname gaat niet werken omdat je hosting shared is (als je bv google cnamed gaat dit wel). Om dit te testen heb ik even root van jouw domein via cname aan een subdomein van mij gekoppeld.

krijg je zoiets

http://test.crapiecorn.be
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Een CNAME gaat idd ook niet werken aangezien de webserver niet weet welke site ie moet gaan tonen bij een verzoek met die request header. Je krijgt dan meestal de default site van die server te zien (of 'bad Request header' in het geval van IIS).
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

ik vrees als je niet aan iis zelf kan zal je url forwarding moeten gebruiken vrees ik.

Wat ook een ( vieze ) optie is om een nieuwe domeinnaam aan te maken met een hostingpakket ergens en vervolgens een I-Frame te gebruiken.

Maar dan verkies ik url forwarding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

de meeste doen het toch met gewone frames? eentje op 0% en de gelinkte site krijgt 100%.
Please help, looking for a way to get rich and fast
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ja, cloacking. Maar dit geeft alles een wat amateuristische touch :-)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hoe weten jullie eigelijk dat met een CNAME niets kan opgelost worden voor de topicstarter? Hij geeft toch nergens gegevens of dat dat een shared hosting is?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

selder schreef:Hoe weten jullie eigelijk dat met een CNAME niets kan opgelost worden voor de topicstarter? Hij geeft toch nergens gegevens of dat dat een shared hosting is?
Dankzij crapiecorn's testje.
khsw
Elite Poster
Elite Poster

Het IS idd shared hosting. Voor wat privé-dinges is dat voldoende ;-)

Ik ga dan eens een ticket aanmaken en kijken wat er mogelijk is. Iedereen al 'neig' bedankt voor de hulp!
khsw
Elite Poster
Elite Poster

'k Heb het eens nagevraagd bij mijn hosting-provider. Een nieuwe domeinnaam koppelen aan de hosting was mogelijk, ik kon echter niet pointen naar een subdomein. 'k Zal dus maar gebruik moeten maken van URL-forwarding.

Ondertussen had ik de tip gehad van iemand (niet vanop dit forum) om eens te kijken naar lazernet.be voor het registreren van een domeinnaam. Bij 'about Lazernet' zie ik een zekere Cain staan, en met alle heisa rond RealDSL in gedachten (en mijn persoonlijke ervaring met hen), lijkt het mij beter om Lazernet maar te laten voor wat het is :wink:
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Bij Eduka kost een domeinnaam je ongeveer 15 euro per jaar denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”