Tele2 All-in: een nare ervaring

Plaats reactie
qman
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2006, 08:38

Heb begin oktober toegehapt op aanbieding van Tele2 voor
hun All-in formule.
Eind oktober speedtouch modem ontvangen.
Plots geen internet aansluiting meer bij Scarlet.
Gebeld naar de Tele2 helpdesk => "U mag de modem al aansluiten..."
Aangesloten en binnen de 5 minuten verbinding: Super!
Telefoon en internet werkten prima.
Na 4 dagen: geen verbinding meer (wel nog DSL sync, maar geen
internet of VOIP)
Dan elke dag klantendienst gebeld (lukt meestal na een kwartier wachten
en nagelbijten...) en telkens een andere persoon aan de lijn die ook
telkens weer met andere mogelijke oorzaken op de proppen kwam.
Na 8dagen werd het probleem "geescaleerd" (ik verstond: dan gaan ze
misschien echt eens moeite doen om het op te lossen).
Na 13 dagen helemaal geen telefoon meer omdat Tele2 ondertussen
al de nummeroverdracht van Belgacom heeft laten doorgaan (terwijl ze
nochtans konden weten dat het niet werkte!).
Nu al 4 dagen zonder telefoon. Heb een aangetekende brief gestuurd
om hun in gebreke te stellen.
Volgens het contract ben je verplicht om 1 jaar lang abonnement te
betalen: om het even of de dienst werkt of niet... :x
Heb ook de juridische dienst van Test Aankoop ingeschakeld.

Ik denk aan 2 mogelijke oorzaken voor het probleem:
- Belgacom heeft in de centrale iets mispeuterd waardoor de modem
in de centrale geen verbinding meer heeft met de server van Tele2
(en ik vrees dat Tele2 geen goede contacten onderhoudt met Belgacom..)
- Misschien is er iets kapot gegaan in mijn modem (een early life failure?)

Tele2 stelde in alle geval nooit voor om een technieker langs te sturen
of de modem in te ruilen.

Voor wie Tele2 all-in overweegt: ik denk dat je best eerst nog wat
andere mensen laat voorgaan tot de kinderziekten er uit zijn...
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Tele2 is reeds meer dan een jaar aktief en nog steeds zijn de kinderziektes er niet uit!!!!
Wat mij betreft zijn het een dikke bende prutsers.
Kijk er de verschillende forums maar eens op na.
Zeker geen aanrader die tele2 all in.
karelg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 aug 2006, 09:32

akkoord. eerst viel de telefoon ganse tijd uit, dan wast wanneer je iets uploadt hakkelend geluid op de telefoon, en nu nog valt ie soms gewoon uit of stopt ie met rinkelen terwijl de persoon wel degelijk nog aan het bellen is. hun stomme speedtouch modem reset zich soms nog vanzelf ook, en je hebt geen rechten om het deftig te configgen.

grote bende prutsers idd.

tele2allin=dikke NUL
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

hun stomme speedtouch modem reset zich soms nog vanzelf ook


De ADSL connectie op de speedtouch reset zich elke 24 uur. Wanneer je die "aangezet" hebt om 14 uur zal hij elke dag om 14 uur resetten, telefoongesprek bezig of niet... Dus heel vervelend.

Sta 's nachts even op, reset de speedtouch door de reset knop in te drukken tot het powerlichtje rood wordt (zo'n 7 seconden). Dan zal hij elke keer 's nachts resetten. Minder vervelend, tenzij je 's nachts belt :wink:
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

In het begin waren er inderdaad veel problemen. Dan is het een tijdje goed gegaan. Op dit forum kwamen er een tijd lang vrij veel positieve berichten binnen.
Nu lijkt het weer bergaf te gaan. Het aantal klachten is blijkbaar weer sterk toegenomen.

Tele2: er is werk aan de winkel!!!

Trouwens, waar zijn the_one en 320i naar toe?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

poekie68 schreef: ......
Nu lijkt het weer bergaf te gaan. Het aantal klachten is blijkbaar weer sterk toegenomen.
..... Trouwens, waar zijn the_one en 320i naar toe?


Your point being ? :twisted:

Nee, effe serieus. Die twee gabbers verdienen beter als dit soort reactie. (van mij) Mijn excuses dus, mijn gemene ik kwam even bovendrijven.

Ik denk eerder : Tele2 is sinds een tijdje weer nieuwe klanten beginnen aanspreken na een quasi-stop die ze noodgedwongen hebben ingelast omdat ze de problemen bij de bestaande klanten niet meer konden bolwerken (volgens hun eigen toegeven, trouwens). Met de nieuwe klanten krijg je natuurlijk nieuwe klachten; zo verwonderlijk is dat niet.

Wat me *wel* verwondert is dat de mensen die nu de laatste maanden klant zijn geworden, feitelijk *dezelfde* soort klachten aangeven als wij "oude rotten" mee geplaagd werden. En dat is zowel verontrustend als teleurstellend. Temeer omdat deze nieuwe klanten een heel voorspelbare belasting vormen voor het netwerk, dus daar kan Tele2 zich ook niet meer achter verstoppen.
qman
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2006, 08:38

Goed nieuws: vandaag nog maar eens naar de klantendienst
(of is het 'klachtendienst'?) gebeld.
Maar 20 minuten moeten wachten om binnen te geraken. Waaw.
"Is de reset procedure al uitgeprobeerd?" vraagt men mij.
Ik antwoord dat ik al bij elk telefoontje gevraagd heb wat ik zelf kan
doen maar dat ik nooit een concreet advies kreeg.
Nu wel dus!
10s het resetknopje indrukken tot de lichtjes veranderen.
Niet langer want na 30 tot 40s wordt de hele firmware gewist.
Deze mirakeltruuk heeft het probleem opgelost.
Ik heb zo een stil vermoeden dat de modem zijn data gedeeltelijk
verloren was omdat hij te warm stond. Heb hem nu wat beter opgesteld.
Hopen dat het nu goed blijft want die klantendienst kan je maar beter
niet nodig hebben...
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Trouwens, waar zijn the_one en 320i naar toe?


Your point being ?


Ik vroeg me gewoon af waar ze bleven. Zonder bijbedoelingen. Die gasten hebben hier goed werk geleverd, maar ik heb ze al lang niet meer gezien of gehoord.
Alfons
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:38

Toen ik bij Versatel was, ging alles goed. Na de overgang naar TELE2 kon je wel dertig mails naar de klantendienst sturen, enig effect had dit niet. Ik heb toen geeist dat ik antwoord zou krijgen, zoniet zei ik mijn contract op.

Ik heb dan ook mijn contract opgezegd :roll:

TELE2: ver van blijven!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

poekie68 schreef:
Trouwens, waar zijn the_one en 320i naar toe?


Your point being ?


Ik vroeg me gewoon af waar ze bleven. Zonder bijbedoelingen. Die gasten hebben hier goed werk geleverd, maar ik heb ze al lang niet meer gezien of gehoord.


... was eigenlijk een beetje een sarcastisch ballonnetje hooglaten. No reaction though. En yep, die 2 hebben hier meer als 1 rotsituatie kunnen redden. 't is te hopen dat ze niet van één of ander directielid een opmerking gekregen hebben ofzo wegens "buiten boekje".

Resetten van een modem, nou, ik heb het zelf ook al een keer of 2 moeten doen dit jaar. Het rare is, da's wat men meestal als allereerste mogelijkheid opgeeft op de helpdesks.

@ Alfons : ik herken je reactie heel goed. Meerdere keren op mezelf gevloekt, kom uit dezelfde situatie. Maar ik had me voorgenomen om mijn jaar uit te zitten -hoe dan ook- en te hopen op verbetering. Enorm veel aan hun kas gehangen en op een heel beleefde manier op hun tekortkomingen gewezen. Heeft bij mij gelukkig wel geholpen, en tot vandaag heel blij dat ik mijn kontrakt niet heb verbroken, hoewel me dat van Tele2's richting uit aangeboden werd.
In alle eerlijkheid, ik *hoop* dat mijn Bruo migratie (wanneer die ook komt) mijn huidige goed werkende situatie niet terug in een halve nachtmerrie doet veranderen...... maar geheel gerust ben ik er niet in.
lolly
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:53

qman schreef:Heb begin oktober toegehapt op aanbieding van Tele2 voor
hun All-in formule.
Eind oktober speedtouch modem ontvangen.
Plots geen internet aansluiting meer bij Scarlet.
Gebeld naar de Tele2 helpdesk => "U mag de modem al aansluiten..."
Aangesloten en binnen de 5 minuten verbinding: Super!
Telefoon en internet werkten prima.
Na 4 dagen: geen verbinding meer (wel nog DSL sync, maar geen
internet of VOIP)
Dan elke dag klantendienst gebeld (lukt meestal na een kwartier wachten
en nagelbijten...) en telkens een andere persoon aan de lijn die ook
telkens weer met andere mogelijke oorzaken op de proppen kwam.
Na 8dagen werd het probleem "geescaleerd" (ik verstond: dan gaan ze
misschien echt eens moeite doen om het op te lossen).
Na 13 dagen helemaal geen telefoon meer omdat Tele2 ondertussen
al de nummeroverdracht van Belgacom heeft laten doorgaan (terwijl ze
nochtans konden weten dat het niet werkte!).
Nu al 4 dagen zonder telefoon. Heb een aangetekende brief gestuurd
om hun in gebreke te stellen.
Volgens het contract ben je verplicht om 1 jaar lang abonnement te
betalen: om het even of de dienst werkt of niet... :x
Heb ook de juridische dienst van Test Aankoop ingeschakeld.

Ik denk aan 2 mogelijke oorzaken voor het probleem:
- Belgacom heeft in de centrale iets mispeuterd waardoor de modem
in de centrale geen verbinding meer heeft met de server van Tele2
(en ik vrees dat Tele2 geen goede contacten onderhoudt met Belgacom..)
- Misschien is er iets kapot gegaan in mijn modem (een early life failure?)

Tele2 stelde in alle geval nooit voor om een technieker langs te sturen
of de modem in te ruilen.

Voor wie Tele2 all-in overweegt: ik denk dat je best eerst nog wat
andere mensen laat voorgaan tot de kinderziekten er uit zijn...
lolly
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:53

[Heb gelijkaardige ervaring met Tele2 All In. Besteld in oktober2006,easybox geleverd begin november met boodschap: nog niet aansluiten,wachten op SMS. Deze SMS komt er niet, ook geen ander bericht maar op 6/12 valt telefoon uit. Sindsdien kan ik niet meer telefoneren. Heb easybox geïnstalleerd maar het werkt niet.Talloze mails en telefoons gestuurd naar Tele2, maar zonder resultaat, tenzij: 2x 1 dag heeft het wel gewerkt???Ze beloofden wel telkens dat eraan gewerkt werd!! Ik heb dan uiteindelijk een aangetekende brief geschreven om hen in gebreke te stellen. Ik kreeg nu ook de faktuur waarbij ik zogezegd aangesloten ben sinds 25/11???Heeft iemand ervaring met opzeg contract? Opzegtermijn is volgens mij niet te bepalen??. Kunnen zij zomaar mijn Belgacom abonnement opzeggen terwijl ik alleen getekend heb voor nummeroverdracht? IK raad iedereen af om Tele2 All In te nemen. Het is een nachtmerrie!!Hoe geraak je zo snel mogelijk terug aan een vaste telefoonlijn?
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Heb je al eens een reset gedaan zoals qman hierboven. Bij hem werkte dat.
Reset knop indrukken tot alle lichtjes uitgaan (ongeveer 10 seconden).

Het is uw goed recht om iedereen af te raden tele2 allin te nemen, maar ik heb de formule reeds sinds het begin en behalve de opstartperiode heb ik geen problemen meer gehad. Dus vooral uw situatie niet veralgemenen.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Tele2 mogen ze van mij gerust opdoeken want dat is en blijft een bende knoeiers. Een abonnement aansmeren, rekeningen sturen of een peperdure klantendienst die niets anders weet te zeggen dan 'heeft u de modem al gereset?" daar zijn ze sterk in maar klantenservice, reageren op emails dat kennen ze niet.

Enigste oplossing: met aangetekende brief in gebreke stellen met daarin
1) duidelijke omschrijving van het probleem, wat je zo al allemaal ondernomen hebt en hun reacties.
2) je eisen; zet hier ook maar dat ze hun modem moeten terugnemen én betalen.
3) wanneer zij niet binnen de 7 dagen reageren wordt het contract direct ontbonden.

Stap naar Belgacom en laat je telefoon en adsl-lijn naar hen overzetten.
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

poekie68 schreef:
hun stomme speedtouch modem reset zich soms nog vanzelf ook


De ADSL connectie op de speedtouch reset zich elke 24 uur. Wanneer je die "aangezet" hebt om 14 uur zal hij elke dag om 14 uur resetten, telefoongesprek bezig of niet... Dus heel vervelend.

Sta 's nachts even op, reset de speedtouch door de reset knop in te drukken tot het powerlichtje rood wordt (zo'n 7 seconden). Dan zal hij elke keer 's nachts resetten. Minder vervelend, tenzij je 's nachts belt :wink:




om de 36 uur reset de modem
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

om de 36 uur reset de modem


Neen, bij mij om de 24 uur.
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

poekie68 schreef:
om de 36 uur reset de modem


Neen, bij mij om de 24 uur.


Bij mij eveneens om de 24 uur.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

altijd om de 24u
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

we... de modem reset niet... het is een forced disconnect dat je krijgt vanuit tele2, dus moet je modem wel reconnecten want die staat op "always on" en probeert de verbinding ten alle tijde te behouden...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”