Wijziging port policy?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
sChutt
Member
Member

Ik draaide tot vannacht een irc server(tje) op m'n poorten 6667 en 7000. Vanaf vanmorgen, na een router herstart is dit opeens niet meer mogelijk?
NAT staat nog 100% zoals gisteren avond, enkel het extern IP is veranderd, maar met mIRC op dat IP op 6667 noch 7000 verbinding :?

- sChutt
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Waarom denken jullie toch altijd dat het probleem bij de ISP ligt ... 9/10 ist PEBKAC ... en ik denk dat dit nu ook weer het geval is ...
sChutt
Member
Member

Maak er maar 10/10 van... Als ik nog maar een uurtje wakker ben draait m'n vogelbreintje nog maar op 5%... Al de rest werkte, enkel die doos niet, tuurlijk nog niet wakker genoeg om 2 keer na te denken.

/me typed in 'route add default gw 192.168.1.1' an realises his 'oopsie'

De veralgemening van 'waarom denken jullie...' en daar pebkac aan te hangen is net zo kortzichtig als ik met een slaperige kop aan de ISP te twijfelen btw. Want jij kijkt nooit iets over het hoofd he? ;)

- sChutt
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

sChutt schreef:De veralgemening van 'waarom denken jullie...' en daar pebkac aan te hangen is net zo kortzichtig als ik met een slaperige kop aan de ISP te twijfelen btw. Want jij kijkt nooit iets over het hoofd he? ;)

Omdat het mij al vaak opgevallen is op userbase dat mensen hier voor het minste een topic openen over problemen met 1 of andere service op hun internet verbinding ... en dan onmiddellijk hun ISP beschuldigen, terwijl het vaak PEBKAC is.

Ma goed ... omdat het zo vroeg is kan ik het je nog vergeven ;)
sChutt
Member
Member

Was enkel een vraag die in m'n traag wakker wordende vogelkoppie binnenschoot. Moeilijk een beschuldiging te noemen, en een postje is snel gemaakt hehehe.

Maar je hebt gelijk, ik heb dringend koffie nodig...

- sChutt
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”