De post schaft gewone postzegels af

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Praetorian
Premium Member
Premium Member

De Post schaft non-priorzegel vanaf mei af

(Belga) Vanaf mei volgend jaar verdwijnt de non-priorzegel. Dat heeft staatssecretaris voor Overheidsbedrijven Bruno Tuybens maandag in de kamercommissie Infrastructuur geantwoord op een vraag van Roel Deseyn (CD&V). Enkel het tarief van de priorzegel zal dan nog bestaan.

Tuybens antwoordde de CD&V'er in voorwaardelijke wijs, maar het lijkt vast te staan dat de non-priorzegel vanaf het voorjaar 2007 verdwijnt. Het beheerscontract van De Post bepaalt immers "dat het onderscheid tussen prior en non-prior voor de binnenlandse briefwisseling gefrankeerd aan het volle tarief onder de vorm van postzegels" dient te verdwijnen zodra de nieuwe geplande sorteercentra operationeel zijn. Dat is het geval in mei. "Bijgevolg zal de tarificatie van de ex-non-prior vanaf dat ogenblik geënt moeten worden op de priortarieven", verklaarde de sp.a-staatssecretaris. (lim) (Belga 18:29)

bron: demorgen

Een kleine historiek:
1 we hadden gewone gewone postzegels die dag of de dag daarna na werden geleverd
2 we krijgen een duurdere prior: wil je dezelfde klantvriendelijkheid als voordien moet je meer betalen ( 10%)
3 de prijzen stijgen
4 goedkoopste tarief wordt opgeschort: we belanden weer in situatie 1, maar de prijs is verdubbeld

zucht.... Over een verkapte prijsverhoging gesproken :evil:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Praetorian schreef:4 goedkoopste tarief wordt opgeschort: we belanden weer in situatie 1, maar de prijs is verdubbeld
OK, het afschaffen van de non-prior is idd. een gewone prijsstijging - maarreh, "de prijs is verdubbeld" ?? Situatie tov. wanneer ? :?
If you can't beat them, confuse them.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Eindelijk. Ze zijn tot het verstand gekomen dat die priorzegel gewoonweg niet werkt.

Brieven die ik verstuur zonder priorzegel komen in 90% van de gevallen aan de dag nadien. Maar twee maand terug heb ik de geboortekaartjes van mijn zoon - voor de zekerheid - toch maar mét priorzegels verstuurd. Bleek dat ongeveer 20% van die kaartjes dus niét de dag nadien toekwam. Eén enkel kaartje is trouwens zelfs gewoon verloren gegaan... :?

Eén grote afzetterij volgens mij, die priorzegels. Dat ze de prijzen verhogen, tot daar aan toe. Maar verkoop geen ongeloofwaardig produkt.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

CueBoy schreef:
Praetorian schreef:4 goedkoopste tarief wordt opgeschort: we belanden weer in situatie 1, maar de prijs is verdubbeld
OK, het afschaffen van de non-prior is idd. een gewone prijsstijging - maarreh, "de prijs is verdubbeld" ?? Situatie tov. wanneer ? :?
in vergelijking met de periode voor de eerste prijsstijging. Het is geen absolute verdubbeling, maar een bijna verdubbeling.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Mmm, weer wat meer betalen.
Want non-prior zegels gebruik ik ook voor niet-dringende post.
Zelf die komt soms de dag erna aan.

Leuk toch, niet?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”