RDSL/Mobistar disconnect/connect ppp elke 24 uur

Plaats reactie
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Hoewel ik een vast IP heb zie ik in m'n modemlog dat RDSL/mobistar elke 24 uur (geteld vanaf de vorige login) de ppp sessie disconnect en weer connect.
In mijn geval connect hij weer op mijn vast ip adres.
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

hier sinds gisteren overgezet geweest en inderdaad, nu last van een 24 uren disconnect, echt wel irritant, kan dit aangepast worden want dit is toch wel een behoorlijk nadeel...
dooly
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2005, 13:34

Rapweg ... en wat zijn je ervaring buiten de disconnects? Mbt sync en speeds etc.? Hoe lang ben jij zonder connectie geweest?
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

sync aan 4Mbit die 420KB/s wordt soms gehaald maar schommelt eerder tussen 250 en 400 KB/s, heb nooit echt klagen gehad over het oude netwerk (buiten een uploadprobleem) daar niet van dus.

Overschakeling was zonder onderbreking, vreesde er al wat voor als ik de rest van het forum lees maar alles bleek zonder probleem overgezet te zijn.

Enige echte achteruitgang voor mij zijn dus de disconnects, vroeger was 3 weken uptime zeer gangbaar...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

rapweg schreef:sync aan 4Mbit die 420KB/s wordt soms gehaald maar schommelt eerder tussen 250 en 400 KB/s, heb nooit echt klagen gehad over het oude netwerk (buiten een uploadprobleem) daar niet van dus.

Overschakeling was zonder onderbreking, vreesde er al wat voor als ik de rest van het forum lees maar alles bleek zonder probleem overgezet te zijn.

Enige echte achteruitgang voor mij zijn dus de disconnects, vroeger was 3 weken uptime zeer gangbaar...


Wat is het probleem met die disconnects?

Die zijn toch snachts?
Dat komt trouwens omdat mobistart broba2 gebruikt...
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

sja je wordt overal van gedisconnect ineens etc, doet mij teveel terugdenken aan het skynettijdperk, edpnet heeft het kunnen klaarspelen van die te elimineren is zoiets voor realdsl ook niet terug mogelijk?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

prodata schreef:Die zijn toch snachts?

Nee, 24 uur na je laatste connect.
Dus wanneer je 'smiddags om 1600 uur je modem aanzet dan heb je voortaan altijd op die tijd een disconnect.
(een keer de wekker zetten 'snachts, dan heb je hem voortaan 'snachts :) )
dooly
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2005, 13:34

is jullie login trouwens gelijkgebleven? @realdsl.be?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

dooly schreef:is jullie login trouwens gelijkgebleven? @realdsl.be?
Ja
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Wat is het probleem met die disconnects?

Uit jullie faq:

14. Wordt de lijn onderbroken alle 24/36 u zoals andere providers doen?
Uiteraard niet! Wat is daar het nut nu weer van ?


Dát is het probleem met die disconnects :roll:

Ik heb hier nu ook al bijna een week geen internet meer, dus onmogelijk om thuis voor mijn studies te werken. Er is blijkbaar geen (voorlopige) oplossing mogelijk en er wordt geen concrete termijn gegeven voor een definitieve oplossing, da's zelfs voor mij onaanvaardbaar.

Dat in combinatie met de steeds wijzigende voorwaarden heeft mijn vertrouwen in jullie bedrijf nu wel volledig gekelderd. De aangetende wordt deze maand verzonden en ga dan chello extreme in huis nemen. Spijtig dat het zo is moeten verlopen
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

prodata schreef:
Wat is het probleem met die disconnects?

Die zijn toch snachts?
Dat komt trouwens omdat mobistart broba2 gebruikt...


Hier is het pas nu terug online, heb dus nog geen ervaring of ik ook last heb van die disconnects. In elk geval hoop ik van niet want ik heb een dynamisch IP.

Heel vervelend als je aan het dl'en bent van een newsserver als Giganews want die denkt dat je dan met teveel connecties in verbinding gaat als je plots van IP verandert. Het duurt een tijdje eer je dan weer binnen kan en intussen is de newsclient dan al over z'n timeout en liggen alle dl's in duigen.

Zit nog altijd in m'n eerste jaar bij Realadsl, en ben redelijk content. Nu na die hele week offline te horen dat ik nu weer die disconnect rommel aan m'n been zou hebben is er wel over.

Trouwens, zoals al gemeld, was dit niet een van de voordelen van Realadsl t.o.v. de concurrentie? Is deze wijzinging van de voorwaarden niet gegronde reden om voortijdig het contract te mogen opzeggen zonder verbrekingsvergoeding te moeten betalen?

Moomin
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Moomin schreef:
prodata schreef:
Wat is het probleem met die disconnects?

Die zijn toch snachts?
Dat komt trouwens omdat mobistart broba2 gebruikt...


Hier is het pas nu terug online, heb dus nog geen ervaring of ik ook last heb van die disconnects. In elk geval hoop ik van niet want ik heb een dynamisch IP.

Heel vervelend als je aan het dl'en bent van een newsserver als Giganews want die denkt dat je dan met teveel connecties in verbinding gaat als je plots van IP verandert. Het duurt een tijdje eer je dan weer binnen kan en intussen is de newsclient dan al over z'n timeout en liggen alle dl's in duigen.

Zit nog altijd in m'n eerste jaar bij Realadsl, en ben redelijk content. Nu na die hele week offline te horen dat ik nu weer die disconnect rommel aan m'n been zou hebben is er wel over.

Trouwens, zoals al gemeld, was dit niet een van de voordelen van Realadsl t.o.v. de concurrentie? Is deze wijzinging van de voorwaarden niet gegronde reden om voortijdig het contract te mogen opzeggen zonder verbrekingsvergoeding te moeten betalen?

Moomin


Disconnect is er omdat belgacom broba dat doet, overigens heeft die disconnecte normaal GEEN invloed op uw IP
Hoogstens een time-out...

Maar we spreken niet over minuten maar over enkele seconden....

Heel erg kan je dat toch niet noemen he...
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

prodata schreef:
Maar we spreken niet over minuten maar over enkele seconden....

Heel erg kan je dat toch niet noemen he...


FLAUWEKUL, dan moet je het ook niet zo in je algemene voorwaarden formuleren als 'waarom zouden we dat nu doen?'
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

prodata schreef:Disconnect is er omdat belgacom broba dat doet, overigens heeft die disconnecte normaal GEEN invloed op uw IP
Hoogstens een time-out...

Maar we spreken niet over minuten maar over enkele seconden....

Heel erg kan je dat toch niet noemen he...


Ik heb dynamisch IP dus heb ik niet gegarandeerd hetzelfde IP adres bij heraanloggen. Zolang de IP niet verandert heb ik er weinig last van.

Van de erg trage snelheid op het Mobistar net heb ik daarentegen wel veel last :cry:

Moomin
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Moomin schreef:
prodata schreef:Disconnect is er omdat belgacom broba dat doet, overigens heeft die disconnecte normaal GEEN invloed op uw IP
Hoogstens een time-out...

Maar we spreken niet over minuten maar over enkele seconden....

Heel erg kan je dat toch niet noemen he...


Ik heb dynamisch IP dus heb ik niet gegarandeerd hetzelfde IP adres bij heraanloggen. Zolang de IP niet verandert heb ik er weinig last van.

Van de erg trage snelheid op het Mobistar net heb ik daarentegen wel veel last :cry:

Moomin



pffff

Ken je het dhcp protocol?

Dan weet je wat een lease time is neem ik aan...


Maw zolang je reconect binnen die lease time heb je hetzelfde ip

Bij Skynet is het net die reconect die een nieuwe lease triggert, dus lease time word ignored
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

hier heb ik anders bij elke disconnect/reconnect (hoe snel die ook mag zijn) een nieuw ip hoor dit terwijl dat via het oude netwerk niet zo was...
Zoals gezegd staat het als één van de voordelen in de realdslfaq en als dit verdwijnt blijft er niet zoveel meer over buiten een fup (voor de oude klanten dan) ...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:
rapweg schreef:sync aan 4Mbit die 420KB/s wordt soms gehaald maar schommelt eerder tussen 250 en 400 KB/s, heb nooit echt klagen gehad over het oude netwerk (buiten een uploadprobleem) daar niet van dus.

Overschakeling was zonder onderbreking, vreesde er al wat voor als ik de rest van het forum lees maar alles bleek zonder probleem overgezet te zijn.

Enige echte achteruitgang voor mij zijn dus de disconnects, vroeger was 3 weken uptime zeer gangbaar...


Wat is het probleem met die disconnects?

Die zijn toch snachts?
Dat komt trouwens omdat mobistart broba2 gebruikt...


is dit ook voor mensen met een realdsl static ip ..?
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

Ofloo schreef:
is dit ook voor mensen met een realdsl static ip ..?


lees de eerste post...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

prodata schreef:Die zijn toch snachts?
Dat komt trouwens omdat mobistart broba2 gebruikt...

Raar. Met een Scarlet Broba 2 geen disconnect.
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Aaaaahhh... chello extreme :lol:
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”